Влез

View Full Version : 10ти клас? Извращаване???



NAPAST94
06-16-2011, 10:04
Не знам само аз ли забелязвам или е някаква тенденция, особено в края на тази година учителите буквално започнаха да ни се подиграват. Миналата година(9ти клас) в общи линии правиха всичко възможно, за да извадим по-хубави оценки, а тази година когато вече оценките влизат в дипломата тотално се извращават. Всички искат да изпитват, ако не влезеш точно в часа който са решили да изпитат, 1 единица надолу в оценката(на изпитването говоря). Ако пък си позволиш да не влезеш и следващия път, ти намалят срочната(от там и годишната) оценка.
Ако пък нямаш достатъчно оценки, няма изчакване братче-не влезеш ли-изпит....
Контролните определено са по-гадни, а дори още не сме приключили с изходните.

В общи линии, май от всичките ми спорни оценки, навсякъде ще получа по-ниските и то благодарение на последните 1-2 седмици. Нищо че цял срок си се мъчил, сега просто... нямам думи. Колят и бесят, а за чий го правят, не знам..

Chacho
06-16-2011, 10:21
Най-вероятно го правят, защото всеки мрънка за оценки, изпитвания, неизпитвания, оформяне, т.н. Ако учителите трябваше да тичат и да се съобразяват със всеки, просто нямаше да си свършат работата в рамките на учебната година, а честно казано - тези неща са си грижа на учениците.

Ти защо не влезеш в часовете, когато са решили да изпитват/правят контролни и да си решиш проблемите? И без това има половин месец, 2 седмици ще трябва да се съобразяваш (че сигурно и по-малко)

NAPAST94
06-16-2011, 12:43
Е то е ясно. Просто нямам физическата възможност ден за ден, да се готвя по минимум 3 предмета. Нещо от сорта контролна и 2 изпитвания или писмено изпитване и изходно. По каквото успея да се подготвя влизам и ме изпитват, обаче ни усетиха че правим така и започнаха най-умишлено да ни се гаврят.
Не влезеш ли точно в ей тоя час-гориш. И това като ти го кажат 2ма учителя за един и същи ден и кво правиш.
От днес за утре имам 2 устни изпитвания и 1 писменно+едно което нз как да го нарека, но и за него трябва да уча. Е как да стане??

marin4itu
06-16-2011, 20:04
И оценките от 9ти клас ти влизат в дипломата. Какво мрънкаш? В края на всяка учебна година е така, а в 12ти клас цялата година е така!

Biskfitka
06-16-2011, 21:22
Еми да,няма как да стане всеки ден да учиш идеално по всичко.Затова е тъпо в края на годината да се сещате да си оправяте оценките по всичко.Учителите не са длъжни да ви подаряват тройка или по-висока оценка и да се съобразяват с вашите желания ;)

Chacho
06-16-2011, 21:50
Ако си знаеш материала, ще си изкараш добра оценка, но затова са от 2 до 6. На мен ми се налага да прочета 1 учебник за седмица, да отида на изпит и след това имам 2-3 дена за съвсем друг учебник и отново отивам на изпит. Плюс това, ако кажа/напиша, колкото е нужно, за да изкарам 6 в училище, сега едвам ми стига за 2 или 3. И не е невъзможно, ако съм учил през годината - нямаше да го имам този проблем. Сега го имам и си понасям отговорност за това, никой друг не ми е виновен.

gofeto917
06-16-2011, 21:51
Е то е ясно. Просто нямам физическата възможност ден за ден, да се готвя по минимум 3 предмета. Нещо от сорта контролна и 2 изпитвания или писмено изпитване и изходно. По каквото успея да се подготвя влизам и ме изпитват, обаче ни усетиха че правим така и започнаха най-умишлено да ни се гаврят.
Не влезеш ли точно в ей тоя час-гориш. И това като ти го кажат 2ма учителя за един и същи ден и кво правиш.
От днес за утре имам 2 устни изпитвания и 1 писменно+едно което нз как да го нарека, но и за него трябва да уча. Е как да стане?? Ще дойде време, когато ще се готвиш за сесия и ще се чудиш как въобще това ти се е струвало трудно или невъзможно. Имаш физическата възможност, просто имаш и мързел и си търсиш оправдания.Не те нападам, аз в гимназията бях същия и по същия начин реагирах, ама с времето виждаш, че не е правилно това дето си го мислиш.

zero
06-17-2011, 04:32
Аз не мога да ви разбера ... Дали са ви да научите 5 теми за 1 седмица и накрая искат да ги знаете и се оплаквате ...
Ако знаете след това като станете студенти как ще се косите що не сте научили там 5 теми за повече, щот е тогава ще учите кат съдрани ;)
р.с: още съжалявам за единствената си тройка в дипломата ... дето така и не си напънах гъза за 4/5, ама мързела бил голяма работа :shock:

scrooper
06-17-2011, 06:15
Щом въобще ти е до форум, значи всичко са празни приказки ;)

anonymous708973
06-17-2011, 06:44
Има нещо такова. Ще имам 5 петици за годината - химия и физическо. Поне засега толкова се очертават..

но за тая химия... Аз не помня мен да са ме изпитвали за оформяне някога, а сега по химия имам 2 оценки, в средата на юни! И днес ще ме изпитва.
Имам 5 и 3 като текущи. 3-ката е на контролно, което правих със седмица закъснение, защото ходих на обмен в Германия, при което тя едва ли не ми каза, че като съм решила да дам на немския приоритет, сега ще си сърбам надробеното :shock: Както и да е. Имах вариантите на проклетото контролно (решени от учител по химия), написах го едно към едно, пропуснах последната задача (защото я беше добавила ей-така, при това от материал, който са взели, докато бях в Германия) и очаквах 5. БАМ - тройка! КАК БЕ!? И сега ще ме изпитва. Трябва ми или 5, или 6 за четворка за срока. Първият срок имам 6 и с тая тройка шматката ми плю на всичките старания. 6 първи, 4 - втори, 5 за годината.

Просто не помня някога да съм учила толкова за края на годината... Пф!

NAPAST94
06-17-2011, 07:41
И оценките от 9ти клас ти влизат в дипломата. Какво мрънкаш? В края на всяка учебна година е така, а в 12ти клас цялата година е така!

От 9ти клас влизат само музика, рисуване, инф. технологии и май психология и логика. Може и нещо друго да има, но не съм сигурен. Математика, англ, история.. абе почти всички останали не влизат и това са ми го казвали учители.
А в 12ти клас специално се правят най-големите подаръци.. дори и от най-строгите учители. Така е поне в моето училище :)


Еми да,няма как да стане всеки ден да учиш идеално по всичко.Затова е тъпо в края на годината да се сещате да си оправяте оценките по всичко.Учителите не са длъжни да ви подаряват тройка или по-висока оценка и да се съобразяват с вашите желания ;)

Вярно е, че не са длъжни, но на мен ми е странно защо същите тези учители миналата година се смилиха над нас и буквално ни направиха мечешка услуга, а тази година ни правят на криви в края на годината.


Аз не мога да ви разбера ... Дали са ви да научите 5 теми за 1 седмица и накрая искат да ги знаете и се оплаквате ...
Ако знаете след това като станете студенти как ще се косите що не сте научили там 5 теми за повече, щот е тогава ще учите кат съдрани ;)
р.с: още съжалявам за единствената си тройка в дипломата ... дето така и не си напънах гъза за 4/5, ама мързела бил голяма работа :shock:

Е тези пък 5 теми от къде си ги измисли. Аз когато имам да науча 5 теми по литература, или пък 4-5 урока по история ги уча и изкарвам добри оценки. Обаче като имам да науча 5 урока по едно, 5 по друго, едно изходно и цял дял по някой друг предмет за 2 дни и просто трябва да избера по кое да се стегна и да влезна, а за другото следващия път. НО тук идва тънкия момент, на учителите нищо не им пречи да ни оставят да го правим, но те започнаха с номерата - не влезнеш ли в точно ей този час - гориш. И го правят най-умишлено, за да не можем да се подготвим добре.



Просто не помня някога да съм учила толкова за края на годината... Пф!
Именно!!! Такова учене и умишлено прецакване от страна на учителите досега не съм виждал.

marin4itu
06-17-2011, 09:47
NAPAST94, математиката със сигурност влиза! Поне в моята диплома за средно образование е влязла. И да 12ти клас се правят услуги, но е много натоварено през цялата година, точно както е натоварено накрая на другите учебни години. Това е защото годината е по-къса, накрая почти никой не ходи на училище, обаче оценките трябва да се направят. И има едно постоянно изпитване и правене на контролни. Между другото на мен в 10ти и 11ти клас ми беше най-трудно.

gofeto917
06-17-2011, 10:35
Колкото по-рано разберете, че и учителите са хора и са пристрастни на емоции и го използвате в своя полза, толкова по-добре.Разбира се, желателно е да го осъзнаете преди края на 12 клас. Не знаете на тоя човек дето ви е за даскал, какво му на главата, дали детето му не е болно, дали директора не го е ядосал, или просто главата не го слуша. Не ги защитавам, попринцип не е правилно един учител да се поддава на емоции или на пристрастия, ама всичките го правят, научете се да го използвате в своя полза и тогава ще видите, че с 2-но по-малко учене ще изкарвате по-хубави оценки, не става въпрост да бъдете подмазвачи, щото много хора го бъркат това с подмазването, става дума да реагирате според ситуацията. Тея даскали може да го правят това, защото от миналата година някой родител да се е оплакал, че нивото е ниско и директора да ги е натиснал, може да не зависи от тях, може да са чули някой ученик, да се прави на много интересен и да са решили, да ви дадат урок, недейте да реагирате толкова бурно, ще стане по-зле. Знам, че е гадно, ама това го казвам от личен опит, защото моята даскалка по немски може да беше адски добра, ама изпитваше и пишеше оценки според това, кой какво и е казал миналите часове и дали и е говорил в час и дали и се е правил на интересен, беше адски отмъстителна, ама какво можеш да направиш или докажеш?. Понякога за да продължиш напред трябва да отстъпиш.

NAPAST94
06-17-2011, 12:01
Напълно съм съгласен с горния коментар, но ето ситуацията:

Няма значение предмета, между 5 и 6 съм. Цяла година си мълча в часовете, не преча, пиша си плановете. Когато мога, взимам участие. Госпожата по родитеслки среща казва, че няма никакви проблеми с мен, всичко си е наред.
И изведнъж влизаме в часа и тя ни съобщава, че следващия път който не влезе(часа е след 2 дни) да бъде изпитан, ще му бъде намалена оценката с 1 единица. Съответно за дадения ден, както и за предишния аз имам да уча по сума неща.
Какво да направя в дадената ситуация и има ли начин да се възползвам от това, че дадения учител е човек?---твърдо НЕ според мен.

ПС: За математиката не знаех че влиза...... още една петица в дипломата.

aleks98
06-17-2011, 12:17
Еми помисли и на тях дали не им идва това малко в повече..

lisi4ety
06-17-2011, 18:17
Абсолютно същото е при мен.
Другия понеделник трябва да сме оформени, а само по френски предстои да ме изпитат 2 пъти O___o
Някаква страхотна подигравка - всеки ден поне по 1 контролно/изходно + изпитване.

Foreverbg
06-17-2011, 21:04
Да супер гадни са накрая. Неска правихме 2 контролни по 20 задачи като за второто контролно ни каза, че трябва да го правим 10минути преди края на часа. Ама да си го поеме тая, защото имам максимум 5 грешки :D По физика пък нещо и стана и както цяла година никой не беше изпитала за 2 часа целия клас мина и написа некви слаби оценки. Да не говорим, че на контролното само максимума точки бяха за 6 и никой няма 6. :lol:

Chacho
06-17-2011, 21:33
Точно за 2-3 дена като седнете по 7-8 часа да учите, ще си научите за прилични оценки. Въпросът е, че не сте свикнали да го правите.

Също така през годината учителите системно правят компромиси и ги притисне времето в края на годината да оформят оценките, събират бележниците, попълват дневниците, да се занимават с административни въпроси и педагогически съвети, то очевидно не могат да се съобразят със всеки. На вас тогава ви се струва, че ви правят всичко на пук, а те просто трябва да влязат в ритъм, защото нямат избор - гонят срокове. Все пак това им е работата и носят отговорността да си я свършат А, ако трябва да сме честни, без да прилагат крайни мерки, няма как да им се получат нещата.


Ще дойде момент, когато никой няма да ви пита, как ви е добре - нито на края на годината, нито през останалото време.

Foreverbg
06-17-2011, 22:40
Аз предпочитам 2 отколкото 7-8 часа учене :lol:

NAPAST94
06-18-2011, 07:39
Точно за 2-3 дена като седнете по 7-8 часа да учите, ще си научите за прилични оценки. Въпросът е, че не сте свикнали да го правите.

Също така през годината учителите системно правят компромиси и ги притисне времето в края на годината да оформят оценките, събират бележниците, попълват дневниците, да се занимават с административни въпроси и педагогически съвети, то очевидно не могат да се съобразят със всеки. На вас тогава ви се струва, че ви правят всичко на пук, а те просто трябва да влязат в ритъм, защото нямат избор - гонят срокове. Все пак това им е работата и носят отговорността да си я свършат А, ако трябва да сме честни, без да прилагат крайни мерки, няма как да им се получат нещата.


Ще дойде момент, когато никой няма да ви пита, как ви е добре - нито на края на годината, нито през останалото време.

Е добре, от къде тези 7-8 часа учене? Аз като се прибера в 3 някъде от училище, докато поседя малко на компа, хапна то станало почти 4, а вече съм като заклан. Съответно си лягам и спя най-рано до 5.30-6. И в 6 като стана, прибави ги ей тия 7-8 часа и до колко викаш да уча - до 4 ли??? При положение че имам поне час, час и нещо с майка ми и баща ми се като се приберат да се видим и вечеря. Аз повече от 2-3 часа без почивка зацепвам. Не знам след училище, кой е способен да учи 7-8 часа.

Chacho
06-18-2011, 08:03
Говорим да седнеш в края на срока за няколко дена. Можеш да си позволиш да не сядаш на компютъра, да се видиш набързо и да не лягаш да спиш. Иска се малко воля, но е напълно възможно.

В дните преди изпита уча по 10-17 часа на ден. 7-8 не са толкова много. Лягам в 5 сутринта и ставам след това в 10.

mrtn
06-18-2011, 08:08
Има нещо такова. Ще имам 5 петици за годината - химия и физическо. Поне засега толкова се очертават..

но за тая химия... Аз не помня мен да са ме изпитвали за оформяне някога, а сега по химия имам 2 оценки, в средата на юни! И днес ще ме изпитва.
Имам 5 и 3 като текущи. 3-ката е на контролно, което правих със седмица закъснение, защото ходих на обмен в Германия, при което тя едва ли не ми каза, че като съм решила да дам на немския приоритет, сега ще си сърбам надробеното :shock: Както и да е. Имах вариантите на проклетото контролно (решени от учител по химия), написах го едно към едно, пропуснах последната задача (защото я беше добавила ей-така, при това от материал, който са взели, докато бях в Германия) и очаквах 5. БАМ - тройка! КАК БЕ!? И сега ще ме изпитва. Трябва ми или 5, или 6 за четворка за срока. Първият срок имам 6 и с тая тройка шматката ми плю на всичките старания. 6 първи, 4 - втори, 5 за годината.

Просто не помня някога да съм учила толкова за края на годината... Пф!
Ти ако учиш химия така.. мерси. Даже си правиш планове за 5 предположение, че нямаш знания. Не си мисли, че учителката ти е някаква проста и не знае, че си преписала. Но няма да те критикувам за това, всеки си преценя за себе си.. но да се чудиш защо имаш 3, а в същото време не знаеш нищо и да се изтъкваш.. мисля че е глупаво. :)

shoael
06-18-2011, 12:27
Абе кво всички се правите на много интересни!? Кой не е псувал даскалите по повод и без повод? Да, мъчат ни, да, не ни пишат по-високите оценки без да ни изпитват, следователно - да, ще ги мразим! Може да не е справедливо спрямо тях и може изобщо да не е честно, ама я ми кажете справедливо ли е да искат по цяла година да учиш някви невъзможно тъпи неща, да си подготвен всеки ден, да им търпиш истериите, тъпите шеги, сълзите, глупавите граматични и пунктуационни грешки, гаврите и т.н. ? Не виждам проблем да ги псуваме, когато се налага... :-o

mlakniwe2
06-18-2011, 12:40
Стига сте мрънкали ве мързели! Това ви е работата да учите, а не да пиете и да се ебете :-o Контролните ви били трудни-ми кво очакванте? Догодина ще са още по-трудни-аз съм 11 клас и не се оплаквам, колкото и да ми е трудно и ако имам 2-ка или 3-ка не споря с учителите и накрая на годината не врънкам госпожите за по-виисоки оценки, а оставям те да решат колко знам и кво да ми пишат-много мразя такива като почнат да се подмазват на госпожите за по-високи оценки-буквално ги изнудват :x на мен са ми писали нереалнии оценки и много се нервя, нпаример по немскии имам 6 , аз знам за 3-и питах госпожата от къде ми е таз 6-ца и тя вика ми ей така, щото не мии пречиш в час :x тия госпожи и те взеха да се побъркват и да пишат нереални оценки, по математика иска да ми пише 4, а аз дори не мога да деля и представа си няям кво учим-тва честно ли е ?
Все госпожите ви са виновни!

Chacho
06-18-2011, 12:44
Все ни е тая дали ги псувате, ние също ги псуваме. И на тях им е все тая. Става на въпрос за оценките, които изкарвате.


Системата е такава, че се изисква да се знаят тези тъпи неща, защото ако не ги, то ще ви пишат ниски оценки. Мен ми беше изключително безинтересна еволюцията на човека от 10-класния материал по биология и не съм чел изобщо. Имах само 2ки и 3ки втория срок и ми писаха 3ка, за годината 4ка (при условие, че първия имах 6). През оная ми работа е, но нямаше как да кажа "пишете ми 6, понеже не знам нищо, защото не ми се чете".


И второ - май не се усещате, че сте по ваше желание в гимназията. Никой не ви кара да взимате средно образование! Това означава, че учителите по никакъв начин не са ви длъжни. Нито пък са ви вързали против волята ви и да ви опират нож в гърлата, за да учите, така че от тази гледна точка, никой не ви мъчи.

А пишат високи оценки без да изпитват? Добре де, ако работиш в склад за бира примерно, ти колко каси бира ще си позволяваш да изнасяш, без да ги плащаш?

lisi4ety
06-18-2011, 12:54
Точно за 2-3 дена като седнете по 7-8 часа да учите, ще си научите за прилични оценки. Въпросът е, че не сте свикнали да го правите.



Не може да слагаш всички под общ знаменател.
Лично аз цяла година уча, за момента успеха ми е 5,60 и въпреки това още искат да ме изпитват. Не виждам абсолютно никаква логика. По математика имам пет 6ци и една 4ка и тя иска да ме изпитва за 6 O__o
Имам чувството, че на някои от тях фикс-идеята е да ни тормозят. И предполагам, че ще кажеш, че са детски приказки, че си въобразявам etc, но е точно така.

Chacho
06-18-2011, 13:07
Зависи от това колко часа на ден имате, колко оценки ще ви искат. Но съгласен съм, че има учители, които го правят от комплекси или лични отношения с конкретните ученици. Ако е така - защитавате си правата. Говорите с класен, директор и тва е.

Има и ето такива хора:

http://www.btv.bg/news/story/135308

gofeto917
06-18-2011, 13:17
И второ - май не се усещате, че сте по ваше желание в гимназията. Никой не ви кара да взимате средно образование! Това означава, че учителите по никакъв начин не са ви длъжни. Нито пък са ви вързали против волята ви и да ви опират нож в гърлата, за да учите, така че от тази гледна точка, никой не ви мъчи.

Напълно съгласен съм с Чачо, като не ви харесва гимназията, сменяте е я с друго училище, или спирате училище след 16 и готово, тъпотии, малумнотии, никой не ви е опрял ножа в гърлото и не ви е казал учете в гимназия, точно защото не е задължително, е по-трудно и гадно. На мен първия семестър тука в унито цял семестър професора си говореше за философията (а лекцията е по бизнес информатика) и накрая 5 дни преди изпита тресна скрипт 250 страници, който трябваше да се знае на изуст и 90% от който ама въобще няма да ми потрябва и като цяло е адски малумен предмета и ест ме скъсаха, ама кво, да ида да се разправям ли, ми ще ми кажат, че като не ми харесва да сменя унито или да прекъсна, тва е положението, когато искаш да си с престижно образование, трябва да учиш много малумни неща.

NAPAST94
06-18-2011, 13:54
Един куп глупости се изписаха в тая тема. От "мързела" ни, който се изразява в това, че учим "само" по 2-3 предмета ден за ден, до това че само се ебем и пием.

Като цяло ми беше странно, защото миналата година ни се направи мечешка услуга? Научиха ни на лесно, а сега се правят на важни.

И айде няма нужда тука някакви студенти постоянно да ми пишат, мързели, вие нищо не знайте, стига ревахте, ще видите...
Ще го видим, ама като ни дойде времето :wink:

Chacho
06-18-2011, 14:27
Това, което казваме е, че не можете да съдите другите за нещо, което сами сте си направили. Когато почнеш да търсиш оправдания, тогава можеш да говориш за мечешка услуга (такава, която на себе си правиш). Нашите съвети са да не се съобразявате с това лесно ли е, трудно ли е, в настроение ли е някой или не. Сами си поставяйте летвата и по-добре я слагайте високо.

Ще видите, като ви дойде времето, но щом я пишете тази тема, значи времето май е почнало да настъпва. Мен ми е интересно защо се пусна тази тема - да се утешавате едни други, че сте прави? Като искате да се коментира въпроса и като имаме различно от вашето мнение, ще го изразяваме.

NAPAST94
06-18-2011, 14:46
Това, което казваме е, че не можете да съдите другите за нещо, което сами сте си направили. Когато почнеш да търсиш оправдания, тогава можеш да говориш за мечешка услуга (такава, която на себе си правиш). Нашите съвети са да не се съобразявате с това лесно ли е, трудно ли е, в настроение ли е някой или не. Сами си поставяйте летвата и по-добре я слагайте високо.

Ще видите, като ви дойде времето, но щом я пишете тази тема, значи времето май е почнало да настъпва. Мен ми е интересно защо се пусна тази тема - да се утешавате едни други, че сте прави? Като искате да се коментира въпроса и като имаме различно от вашето мнение, ще го изразяваме.

Целта на темата беше, дали има такава тенденция в 9ти клас като започнеш отново да учиш всички предмети(защото в 8ми учим 6-7) оценки да се пишат по-лесно(при положение, че само една част от тях влизат в дипломата), а в 10ти когато влизат всички да се пишат по-трудно.

Аз лично бих предпочел да ме измъчат в 9ти, за да знам поне какво ще ме чака в 10ти и 11ти.

И още нещо, мечешка услуга не винаги е нещо, което сам си правиш на себе си. Ако класната примерно ти извинява отсъствия без бележки и ти си позволиш да бягаш по-често, то тогава тя ти прави мечешка услуга. Ако незаслужено ти пишат по-високи оценки, отново ти правят мечешка услуга. Ти си вярваш че знаеш нещо, имаш високо самочувствие, а реално...

Chacho
06-18-2011, 15:19
Именно. Затова казах да си поставяте сами скалата. Аз изкарвах по много предмети 6ци без да полагам допълнителни усилия - слушах в клас и влагах малко повече логика. В крайна сметка, дълбоко в себе си знаех, че мога много много повече. Просто нямах стимула да използвам потенциала си, като ми набиваха в главата, че това което правя е достатъчно. Добре че беше спорта, да ме поучи по-рано да следя собствения си прогрес.

Иначе тенденцията е по-скоро обратна що се отнася до класовете. Колкото по-горен клас ставаш, толкова по-малко изискват от теб. Естествено, не можем да обобщим ситуацията във всички държавни училища, но обикновено по-големите ученици са се ориентирали вече в някаква посока и ги оставят да се съсредоточат предимно върху нея.

Аз се опитвах да пренасоча въпроса повече към това: "Кое повече ви вълнува - какви оценки имате и какво е отношението на учителите към вас, или какви знания имате и доколко може да се справяте с трудностите."


Ето как човек може да не се предава:
http://www.youtube.com/watch?v=uOk24NRX934&feature=related

NAPAST94
06-18-2011, 16:26
Именно. Затова казах да си поставяте сами скалата. Аз изкарвах по много предмети 6ци без да полагам допълнителни усилия - слушах в клас и влагах малко повече логика. В крайна сметка, дълбоко в себе си знаех, че мога много много повече. Просто нямах стимула да използвам потенциала си, като ми набиваха в главата, че това което правя е достатъчно. Добре че беше спорта, да ме поучи по-рано да следя собствения си прогрес.

Иначе тенденцията е по-скоро обратна що се отнася до класовете. Колкото по-горен клас ставаш, толкова по-малко изискват от теб. Естествено, не можем да обобщим ситуацията във всички държавни училища, но обикновено по-големите ученици са се ориентирали вече в някаква посока и ги оставят да се съсредоточат предимно върху нея.

Аз се опитвах да пренасоча въпроса повече към това: "Кое повече ви вълнува - какви оценки имате и какво е отношението на учителите към вас, или какви знания имате и доколко може да се справяте с трудностите."


Ето как човек може да не се предава:
http://www.youtube.com/watch?v=uOk24NRX934&feature=related

Мен лично ме вълнуват оценки. Това което ми е любимо, го знам наистина добре. Това което ще ми трябва за изпити за кандидатстване, ще го уча допълнително за знания. За другите ми трябват оценки и обща култура(която се получава спокойно от слушане в час и чат пат четене на уроци). За съжаление обаче, такъв вид учене(за обща култура) не е достатъчно за добри оценки. И ме е яд, че точно оценките по предмети, по които въобще не смятам да се развивам по-нататък, тотално ми унищожават шансовете за добра диплома.
Питам аз, кога ще ми се даде така наречения шанс да се съсредоточа върху това, което ме вълнува, това което искам да уча за напред. В 12ти клас ли?? Вижда ми се малко късно май. В 10ти определено не го получих. НАЙ-МАЛКО внимание тази година обърнах на предметите, с които съм решил да продължа. Да, на почти всички от тях успях да си изкарам 6, но по 2 предмета(по които принципно се готвя и знам), трябваше да занемаря тотално, и то само, за да изкарам някоя средняшка оценка по друг предмет, който няма да ми трябва.

Предметите, които ще ми трябват за напред са: БЕЛ(матурата), Математика донякъде(че може да ме хване задължителна матура), Английски език, География и История(просто ми харесва да уча по този предмет). На скоро ми стана интересно да уча и по етика и право. От тези изброените предмети, имам 5 само по математика(всичко друго 6), но абсолютно всички останали предмети - особено биология, химия и физика, ми унищожават добрата диплома.

Chacho
06-18-2011, 16:44
Според системата ни на образование и 12 клас е рано. Шансът ти се дава след това - ако нещо те вълнува, избираш да го следваш. Пък това, което е в училище като задължителен материал е за обща култура.

Между другото, тая диплома не играе кой знае каква роля. Пък после има повишителни, ако много натежи. Но малко ВУЗ-ове от по-сериозните я взимат цялата като балообразуваща. Това не е недоразумение на догимназиалното образование, а на критериите на университетите.

Lucho
06-18-2011, 21:25
Изчетох темата и установих следното:

- Българските ученици учат за оценки, а не за знания. В масовата си част те "бленуват" за тази прословута "отлична диплома" (поне повечето!).


Също така през годината учителите системно правят компромиси и ги притисне времето в края на годината да оформят оценките, събират бележниците, попълват дневниците, да се занимават с административни въпроси и педагогически съвети, то очевидно не могат да се съобразят със всеки. На вас тогава ви се струва, че ви правят всичко на пук, а те просто трябва да влязат в ритъм, защото нямат избор - гонят срокове. Все пак това им е работата и носят отговорността да си я свършат А, ако трябва да сме честни, без да прилагат крайни мерки, няма как да им се получат нещата.

Донякъде съм съгласен. От друга страна се допускат и много нередности - например цял срок всичко е нормално без изпитвани/контролни и т.н, а в края на годината преподавателят се сеща, че предните 5 месеца е дремел някъде и сега точно в краят на годината се сеща да прави изходни, контролни, класни и т.н. Това нормално ли е ? Има много за реформа в образованието - като се започне от претрупаният и излишен материал и се премине в някакви норми и правила за тестове, изпитвания и т.н. форми за контрол. Например това чудо, наречено "Класна работа" каква роля върши, определено да бъде в края на учебната година ?

Освен това, да седнеш и да учиш 7-8 часа в края на срока, ок, да го наречем приемливо. Но ако реално желаеш да се подготвиш по всичко като хората, тези часове ще са ти НЕДОСТАТЪЧНИ всеки ден. Лесно е да кажеш "Ами седнете и учете", седнете и учете, обаче в единия случай ставаш по нощите, в другият случай се прибираш по нощите и всичко на всичко ти трябват 4-5 часа почивка за деня (сумарно часове) между периода на прибирането ти от училище и лягането вечер. И някой пак ще каже, че може без почивка, аз пък ще добавя: напротив, не може без почивка. Ученикът е човек и трябва да има достатъчно свободно време да си почине, да излезе навън с приятели, да се разходи или да извърши друго занимание, което не е свързано с учебната дейност.

Чета и друг тип мнения - "вие сте по желание в училище, като не ви изнася - махайте се". Добре де, защо в нашата държава винаги, когато човек пита защо нещо НЕ Е като хората, защо нещо НЕ Е като в нормалните европейски държави, му се отговаря: "ами така, като не ти изнася - пали мотора". И накрая от толкова претоварване по странични дисциплини, човек не може да се подоготви по профилните си предмети.

Да не пропуснем и случаите, когато някой не е бил на кеф, или когато днес не му се работело и т.н. (а забележете само, че утре същият този "някой", който едва ли знае какво е работа) ще излезе да протестира и ще скандира: ОСТАВКА! ОСТАВКА! или "Образование без пари - без духовни бъднини" и прочее подобни слова. На последната учителска стачка през 2007 нали всички за добро образование "скочиха" на протест, за подобряване на системата и т.н.. е, да, ама не. Просто същите тези "някои" хора, които сега не са на кеф, не могат да преподават добре, оценяват по симпатии например и преди са го правели същото това, но с разликата, че сега джобът им е по-пълен. А за реалният ползвател на услугата никой не се замисля - било то ученик или студент.

Chacho
06-18-2011, 23:46
Lucho и двете страни имат вина. Не може да виниш преподавателите, че цял срок са "дремали", като не вървят по график заради бягства от часове, извинения от изпитвания и ниски оценки, които учениците се сещат да оправят на края на годината. А норми и правила се въвеждат много - и външни оценявания се правят, и ДЗИ-та вкараха в края на средното образование (които играят все по важна роля от училищните оценки).

Оценявам това, че в училище е рано да ги затягат много и е нормално по по-малко време да се учи. Но не мога да приема, че времето е недостатъчно да се готвиш по всички предмети и си лишен от възможност да акцентираш върху профилите си. Тези, които са ученолюбиви и организирани дори изпреварват материала. Въпросът е там, че някои хора за цялата учебна година понякога даже не разбират какво се изучава по даден предмет, остави ти да усвоят предаваното.

А именно с този подход в училищата не успява да се покаже идеята, че ако само си гледаш кефа, а занемариш личностното си израстване, то до никъде няма да стигнеш. Не трябва само на края на годината да е строго, а трябва да се държат по-високи от текущите критерии през цялата година, защото българското образование се крепи на стари лаври и ако не са частните уроци, бог знае какви кретени ще взимат дипломи. И с тоя лист хартия, като нищо не си свършил, накрая само ще можеш да си избършеш задника с него и дотам.



А в образователните реформи има много по-тежки въпроси, които да се решават. Никой не иска да даскалува вече, заради отвратителните работни условия и учители стават хора със средно образование, без грам педагогическа квалификация. Тази професия не е за всеки и колкото по-рано се прочистят некадърните хора по образователните институции, толкова по-бързо ще дръпнем. (Друг е въпросът, че от политическа гледна точка, има много други важни аспекти, които също имат нужда от здрави реформи. Все пак мисля, че вървим малко по малко в що-годе правилната посока)


В заключение ще кажа, че всичко което съм коментирал до тук, не е било с цел да се заяждам с някого. На мен ще ми е много лесно просто да игнорирам темата и да си пиша във форума по съвсем други въпроси. Но е отчайващо с колко бедна култура и знания масово излизат от училищата. И същите тея хора се приучават на мързел, на гъзолизане, не мислят със собствените си глави, и единствено умеят да се оплакват, и да търсят кривото в живота. Това може да се види като постъпиш на работа, където всеки се опитва да свърши по-малко, да вземе повече и да прехвърли работата на другия. Може да се види в човешките взаимоотношения, при които всеки се мъчи да прецака другия, всеки дава минималното от себе си, а очаква много в замяна. Може да се види и навън, на улицата, където хората ги мързи до кошчето да си изхвърлят боклуците, за които правилата по пътя не важат, за които опашките по магазините са формалност, а за гражданско самосъзнание и инициатива да не говорим. В съзнанието им е алкохола, мезето, чалгата, колите, ебането, почивката и почивката между почивките. Заеби тинейджърите, възрастните хора не могат да се вземат в ръце. А все още са от поколението, което е минало през казармата. Станали сме спящ народ, изпаднали сме в хибернация и даже отказваме да се пробудим, а животът си тече. Поне умеем да се бием в гърдите и да се провъзгласяваме за храбри и силни българи. Самозаблуда..


ПС: Има и от другия тип хора, но повечето само си мислят, че са от тях.

Lucho
06-19-2011, 08:00
Да, така е, но следното твърдение:


А в образователните реформи има много по-тежки въпроси, които да се решават. Никой не иска да даскалува вече, заради отвратителните работни условия и учители стават хора със средно образование, без грам педагогическа квалификация. Тази професия не е за всеки и колкото по-рано се прочистят некадърните хора по образователните институции, толкова по-бързо ще дръпнем. (Друг е въпросът, че от политическа гледна точка, има много други важни аспекти, които също имат нужда от здрави реформи. Все пак мисля, че вървим малко по малко в що-годе правилната посока)

Съвсем не е вярно, че няма кой да преподава - има кой, има млади и образовани хора, но за да започнеш работа в сферата на образованието ти трябват или връзки, или пари, които да пробуташ на някого - а като ги нямаш и имаш образование - ти си аут (освен в редките случаи, когато се пусен конкурс за учител до намиране на подходящ кандидат - най-често учители по непопулярни дисциплини). Защо след като условията за работа са "отвратителни" няма един отказал се даскал да остави училището и да иде да започне да работи истинска работа от 8 до 5, да го юркат, да се мъчи, да работи целогодишно с почивка само в Неделя и накрая да му дадат 350 лв. Нещо няма много навити. Винаги има изключение от всеобщата рамка, да, навярно има и отказали се преподаватели, но процентът отказали се варира между 0,05 или максимум 0,1 процент, поне така смятам аз, защото масово хората у нас са на принципа "да се закачат и да почнат веднъж", а след това се заседяват до пенсия, като пречат по този начин да бъдат назначавани млади хора на работа.

Иначе колкото по-рано се очистят некадърниците, толкова по-добре и за нас, и за системата.

NAPAST94
06-19-2011, 09:08
В общи линии съм напълно съгласен с казаното в последните редове. Сега моето впечатление е, че поне тук около мен, процента на учениците които живеят само за пиене, партита, секс...и т.н е доста малък. Това са си едни определени хора, но в никакъв случай те не са мнозинство.

За учителската некадърност също съм съгласен, че играе голяма роля. И има едно нещо, което ми прави голямо впечатление. Учителите, които в общи линии хич ги няма(да се разбира, че в някои случаи самите ние знаем повече неща, а те просто си четат и диктуват от тетрадката) са с НАЙ-ГОЛЯМО самочувствие и избиват яко комплекси. Е как да не те е яд, някой да ти пише слаби оценки на нещо, което самия той не може да запомни и гледа от тетрадка/сборник. Това е едно от нещата, което ме вбесява.

И едно последно нещо искам да засегна. Става въпрос за така наречената отлична диплома. Тук аз съм на мнение, че трябва да има 2 варианта.

Вариант 1 - учиш в елитно училище, получаваш наистина добри знания, изискванията са високи и накрая когато завършиш имаш нужните знания да си вземеш изпитите без чужда помощ или с малка такава. В такова училище съм съгласен да имам по-ниска диплома, но поне да получа знания.

Вариант 2 - Учиш в не толкова елитно училище, в общи линии една голяма част от времето прекарано там е загуба. Половината учители си пеят това което пише в учебника, почти нищо допълнително не се казва(каква полза от това). По всеки един предмет, по който ще държиш изпит започваш частни уроци 1-2 години по-рано и тук идва момента, те отново имат ВИСОКИ ИЗИСКВАНИЯ. Нека бъдат поне така добри, като не могат да преподават качествено(една част говоря) поне да имаме някаква що годе добра диплома, че да имаме шанс при кандидатстването. То е ясно че със знания трудно ще блеснем(ако не сме готвили адски много извън училище) но поне могат малко да ни вдигнат оценките за сметка на това.
Аз като гледам по елитните гимназии как здраво се учи и преподава и какви изисквания има. На мен ми е пределно ясно, че на изпитите няма да мога да ги наближа като оценки. Единствен шанс при балообразуването после ми е, ако имам малко по-добра диплома. Затова и се боря тя да е колкото се може по-висока, но когато учителя реши да се прави на важен, оставаш напълно безпомощен.

gofeto917
06-19-2011, 09:44
Чета и друг тип мнения - "вие сте по желание в училище, като не ви изнася - махайте се". Добре де, защо в нашата държава винаги, когато човек пита защо нещо НЕ Е като хората, защо нещо НЕ Е като в нормалните европейски държави, му се отговаря: "ами така, като не ти изнася - пали мотора". И накрая от толкова претоварване по странични дисциплини, човек не може да се подоготви по профилните си предмети.

Добре, аз ще попитам тогава как не се пусна тема по време на срока "Олее тея даскали нищо не изискват от нас през годинага, всичко е разпуснато и имам чувството, че нивото на образованието ни е ниско". Или нещо подобно, всеки пропиксва, че нещо не е наред само като го настъпиш иначе никой не си мърда пръста да промени нищо. И това не е нападка към никого, аз съм го забелязал много отдавна и в училище и на работата, която работих докато бях още в България и попринцип, иначе съм съгласен напълно с Напаста за комплексираните даскали, такива направо ме изкарват извън нерви, при нас, беше особено тежък случай, защото се водихме уж елитна гимназия и имаше даскали, дето се мислеха за богове, то само като ходи по коридора му личеше, и се тръбеше наляво и надясно разбираш ли колко успехи имало училището. В деиствителност тва училище нямаше никакви успехи, успехи си имаха учениците, дето си се готвиха извънкласно и даскалите и даскалото след това си приписваха всеки успех. Но тук не става въпрос за моето даскало, дори не става въпрос и затова защо образованието и обществото ни са на такъв хал. А защо аджеба миналата година учителите ви са ви изпитвали по един начин, а сега са ви погнали. Според мен това е следствие на това, че даскалите просто и тях не ги ебе за образованието, цял срок и те си гледат кефа, или дават уроци и почти не се готвят за училището, нямат мотивация да работят там, нямат мотивация да изпитват и да изискват реални постижения от учениците и ходят като вас на работа, просто да отчитат присъствие. Явно тая година са се уляли малко и сега и на вие и те в кюпа. Накрая даже съм сигурен, че ще има хора, които в последния възможен ден ще получат по 2-3 оценки за 1 час, за да минат годината. Не е на добре работата ...

Zarity
06-19-2011, 11:06
Най-вероятно го правят, защото всеки мрънка за оценки, изпитвания, неизпитвания, оформяне, т.н. Ако учителите трябваше да тичат и да се съобразяват със всеки, просто нямаше да си свършат работата в рамките на учебната година, а честно казано - тези неща са си грижа на учениците.

Ти защо не влезеш в часовете, когато са решили да изпитват/правят контролни и да си решиш проблемите? И без това има половин месец, 2 седмици ще трябва да се съобразяваш (че сигурно и по-малко)
+++

Що,ми щото нямате акъл и се сещате в края на годината че искате хубави оценки,като цяла година сте си развявали гъза.И учителите са ви виновни,айде,моля ви се.

marin4itu
06-19-2011, 12:53
Защо слагате всички учители под общ знаменател? Знаете ли виждала съм учители, които поднасят информацията много добре, стига да има кой да ги слуша. Да, признавам и мен ме е мързяло и съм спала по чиновете, но когато се е налагало съм полагала усилия.

Като например математиката. Ами ужасна ми е! Редяла съм двойките, въпреки че едно момиче от клас ами, която я разбира преди всяко контролно ми е помагала и обяснявала. Обаче дойде ли края на годината, съм се молила да ме изпитат, за да не остана на поправка и точно това правеше впечатление на преподавателката ни, която ни тормозеше с ужасни задачи на контролни. И да от 8ми до 11ти клас съм се борила да не остана на изпит и оценката ми по математиката в дипломата ми е 3.50. Затова съм и против матура по математика, защото не на всеки се отдава. Но това е друга тема.

А класната ми беше по география. Страхотно поднасяше материала, без учебник и атлас съм изкарвала 6 на изпитване, а тя не изпитваше на лесни неща. Държеше на дисциплината, да носим униформи, не ни извиняваше отсъствията ей така без причина и смея да твърдя, че е чудесна, въпреки че съм й се ядосвала понякога.

Друг случай, по БЕЛ пък 4 години 4ки за годината, и да уча и да не уча 4ки изкарвах, но на матурата изкарах 5.57, ами кажете ми това не е ли лично мнение?

Всеки учител си има характер, нормално е. Въпросът е да опознаеш учителя и да си направиш сметката какви усилия да полагаш. Не говоря за подмазването, разбира се. Просто някои учители искат в часовете им да е идеална тишина. На други пък не им пречи да е шумно и да си говорят, но като човек е за 2ка, защото предния час не му е пукало, тази 2ка му се пише.. Има и хора с лично отношение, където каквото и да правиш, нищо не можеш да промениш.

За младите учители заговорихте. Втората година, която работих като сервитьорка се запознах с момче и момиче, таман завършили за учители по БЕЛ и история. Имаха невероятно желание да преподават, но им казвали, че нямали опит.. Ами как да имат опит като сега завършват?! И можете ли да си представите работиха като мен като сервитьори? Аз някаква 17 годишна и те толкова образовани и начетени млади хора... Последно като ги срещнах казаха, че преподават в някакво село, горките гласовете им бяха прегракнали и обясняваха как децата нищо не ги интересувало, освен магаретата и каруците...

Chacho
06-19-2011, 13:41
Точните науки трябва да се учат с разбиране, но това не значи, че разбирането е ограничено само до тези, на които им се "отдава". По тези предмети ученето има съвсем различна форма. На психологично ниво е установено, че по тези предмети не е нужно запомнянето на фактите (запаметяване на данните), а се иска и know-how познание - такова, което ти обяснява как да боравиш с тези данни. С други думи, като научиш какво са еднакви триъгълници или гравитация, не си готов да решаваш задачи с еднакви триъгълници или свободно падане. След научаването на сухата теория е нужно да създадеш нужните аналогични връзки, да навържеш нещата в съзнанието си и освен познанията в учебника, да имаш и методите, които да ползваш. Затова се решават задачи в клас, за да се видят хитростите и да се научите да ги прилагате. Никой не очаква докато се преподава материала, вече да сте се досетили за решенията. Или ако го правят, то това е безкрайно грешно.


Само за сведение, математикът Гаус докато бил в училище, му дали (както на него, така и на съучениците му) да реши следната задача: Колко е сборът на целите числа от 1 до 100? Той успял да я реши много бързо, като сам си измислил формулата за сума на аритметична прогресия - досетил се да събира първото с последното число, второ с предпоследното и т.н. Една толкова елементарна формула, която в края на гимназията почти всички я знаят, само защото успял сам да я измисли, неговият учител заявил, че няма на какво повече да го научи и му връчил единствено един учебник, с който да се доразвие. Той въобще не е очаквал от него да му хрумне това, учителят единствено е искал, след като учениците сметнат задачата по трудния начин, да им покаже друг, лесен начин.


С труд могат и тези предмети да се научат. Доказателство за това са хората, влизащи по ВУЗ-овете с частни уроци. Това, което не винаги могат да ти дадат положените усилия (с други думи талантът), е да станеш от онези известни учени, които са оставили следата си в науката. Но това, което се иска в гимназията далеч няма нищо общо с дарба.



Все пак, не на всеки са му интересни и не намирам за нужно да се отделя толкова време за тях. А точните науки в задължителната програма може би имат най-обширен материал и единствено тук мога да се съглася, че някои от нещата са излишни (е, може би и по литература). За сметка на това е по-добре да се отделя повече време на по-простите, приложими дялове, вместо да се изучават теореми за разпределение на корените в квадратно уравнение и логаритмичните функции. По останалите предмети обаче дори ми се струва, че на места е поокастрен материала в ЗП.



И малко себеуважаващи се млади, интелигентни, и амбициозни хора са склонни да станат учители. Тези, които са, са предимно романтици, които пък ситото на реалността допълнително пресява. А сервитиорите все още изкарват повече пари (ако не броим частните уроци). Аз имам честта да познавам един много редко умен връстник, който иска да стане учител и освен него, май друг не съм срещал. Сега даскалуването е 5-тата дупка на кавала, 9-тото колело на каруцата.

Auriss
06-19-2011, 20:40
Уау. Изчетох всичко и ... толкова недоволство (вероятно неоснователно) се е изляло в тази тема ,че нямам думи. Няма да си пилея времето да пиша стени от текстове - имам само няколко въпроса да задам на оплакващите се от системата :

*Кой от вас е получавал ниска оценка ,макар да е знаел всичко ,само и единствено защото учителят е 'надут' (или там както се изразихте) ?
*Твърдите че оценките се пишат по пристрастия ,но кой от вас е получавал незаслужено висока или ниска оценка ? Ама честно ?
*Lucho - щ Chacho ти каза защо не си обективен по отношение на изпитванията и сроковете. Аз пък ще ти кажа защо грешиш по отношение на българската образователна система.

НЕ Е като хората, защо нещо НЕ Е като в нормалните европейски държави, му се отговаря: "ами така, като не ти изнася - пали мотора". И накрая от толкова претоварване по странични дисциплини, човек не може да се подоготви по профилните си предмети.

Мой познат учеше в Англия. Реши да се върне да учи в Б-я и напусна даскало преди да си е уредил училище тук. В последствие баща му щеше направо да го убие ,заради което той реши да си остане в UK ,но в нито едно училище не желаеха да го приемат.
Като още един плюс - там няма изпитваници и разни глупави контролни след 10ти клас. Ако искаш ходиш ,ако искаш не ходиш. Имаш си изпити накрая и ако не ги вземеш - гориш.


Просто същите тези "някои" хора, които сега не са на кеф, не могат да преподават добре, оценяват по симпатии например и преди са го правели същото това, но с разликата, че сега джобът им е по-пълен.
И тук не си прав. Симпатиите обикновено са с причина. Бил съм обект и на 'харесване' , и на 'нехаресване' от страна на учители. Честно казано - винаги си е имало причина. Така беше и с мои съученици ,поне по мои наблюдения. Да не споменавам ,че ако наистина си знаеш ,точно тези неща въобще няма да те интересуват.


Иначе колкото по-рано се очистят некадърниците, толкова по-добре и за нас, и за системата.

Имал съм удоволствието да ми преподава точно 1 учител ,който бих окачествил като 'некадърник'. Системата си е наред. Учениците са проблемът. И то не тези ,срещу които пискате ,че пушели/пиели/прочие ,щото те ще се оправят в живота. Проблем са такива като вас ,които непрекъснато интригантстват ,водени сляпо от жалко бележкарство. Детски работи.

ПС: Chacho ,не съм съгласен. Материалът дори е малко. Просто мързелът надделява. Това ,което се преподава в момента ,може да бъде научено с просто слушане в час ,което за жалост е заместено от клюкарстване / музичка / драскане в тетрадката. Като не искат - никой не ги кара. Ама да пискат ,че било много - доообре... Като не можеш да умножаваш е нормално физиката и математиката да ти се струват тегави ( последното е споделено лично впечатление от съучениците ми в 9ти клас ,заради които учителят ни по Математика бе отстранен поради простата причина ,че 22ма от 27 щяха да останат на поправителни изпити). Ясни като платно сте ревльовците (и даааа ... за разлика от чачо ВИ упреквам и се заяждам) ,на които или не им достига интелектуалният капацитет (от което би следвало по америк. модел да ходят да работят по строежите) ,или просто ги боли от мързел.

NAPAST94
06-19-2011, 21:25
Auriss, честно казано не знам как да ти отговоря на поста.

Да започна от това, че не можеш да знаеш кой клюкарства, слуша музика, драска си или неоснователно недоволства. Това го разбираш нали? Без да ме познаваш, тия приказки са напълно безпочвени. Нито едно от изброените неща не правя и не си ми нито в класа, нито дори в училището, че да знаеш кое е основателно и кое не, нали? Това мисля, че го изяснихме...

От тук нататък ще се опитам да карам по ред.

АЗ съм получавал по-ниска оценка, макар да съм знаел всичко. Госпожата ни каза какво точно да учим и в последствие ни даде едно нещо допълнително(което било за тези които наистина знаят, да изкарат 6). Е никой от целия клас не изкара 6 на тая контролна.

Да, получвал съм и по-висока и по-ниска оценка само заради мнението на учител.

А това което каза за материала, за мен поне е пълна глупост. Учители, родители и ученици казват, че материала е много и излишно претрупан, на теб ти бил малко 8-)
Дядо ми е толкова наясно с химията и математиката, че истински му се възхищавам за начина по който е учил навремето, макар да му е било адски тежко положението. И този човек ми чете по няколко пъти урока и се чуди за бога, защо така са решили да я решат тази задача и се чуди как да ми я обясни, ти това го разбираш само със слушане в час. За мене си приказваш празни приказки. Ама ти накрая си признаваш, че с този си коментар се заяждаш така че...

Auriss
06-19-2011, 22:37
http://imageshack.us/g/59/belejnik12kl.jpg/

Бележниците без нанесени отсъствия за втори срок и годишен отчет са останали в този си вид ,защото не съм се явил на училище. Хайде сега ми кажи как аз мога да се вясвам два пъти седмично и пак да си докарвам прилични оценки (казвам прилични ,щото добри щяха да са ако имах 6.00 по всичко и го можех ,но нямах никаква причина да се стремя към това на фона на остатъка) ,а ти да седиш и да се оплакваш ,че учителите умишлено ти понижавали успеха и имали някакви си пристрастия !?
Ми и мен не ме харесваха доста от тях ,защото им правех доста проблеми с непрекъснатите си бягства ,а не можеха да ме изключат ,защото личната ми лекарка беше адски печена 8-) и нашите ме покриваха. И на изпити за оценка са ме оставяли ,и по директори са ме разхождали ,и конски са ми чели - ми успехът няма как да ти го пипнат. Ето - по География не си мърдах пръста и от обща култура пишех ,щото не ми пукаше - съвсем основателно си имам 4ка.
По БЕЛ ме нямаше в Л-рата ,а даскалката ,макар да ме харесваше ,ми пишеше 4ките ,и в дипломата имам 4.50 успех. Съвсем основателно ,впрочем.


Учители, родители и ученици казват, че материала е много и излишно претрупан, на теб ти бил малко
Малко ми беше ,да. И си чувствам ученическите години като пропиляни на вятъра ,щото системата е направена така ,че такива като теб ,дето им е много , учат същото като такива като мен ,дето се шляят по кафетата ,щото няма смисъл да стъпват в час.


И този човек ми чете по няколко пъти урока и се чуди за бога,
Ами не знам ,но се е налагало да искам помощ преди време от роднина за тригонометрията (ОБОЖАВАХ Алгебра ,но Триго/Стерео и Геометрия ненавиждам ... чисто зубрене са ) и начинът ,по който той решаваше задачите ми беше непонятен. Накрая реших да си чета сам урока и да зацепя.

И да ,заяждам се ,щото пропускате материал и после се оплаквате ,че било много...


Госпожата ни каза какво точно да учим и в последствие ни даде едно нещо допълнително(което било за тези които наистина знаят, да изкарат 6)
Тва и на мен са ми го правили ,ама по Физика - познай какво - наясно бях ,че за 6 трябва да знам ВСИЧКО ,а не това ,което са ми казали. И си изчетох целия дял. И познай още какво - действително ме изпитаха и на друго ,освен зададеното.

И впрочем наслушал съм се на такива ,дето обясняват кое било безсмислено да се учи и кое било важно. И помня точно какъв тип хора обичаха да си дават компетентното мнение. Колко реплики от сорта на "Кво ме е*ат на тоя п*дал Славейков драмите ? "или "Закво ми е да уча корени/нещо друго / като повече от събиране и изваждане няма да ми трябват ? ". Отговорът е прост - ако не ти е нужно - прав ти път.

Грешката ви е в това ,че приемате образованието за даденост. Някой вече го беше казал - или учете ,или на нивата. Съвсем редно е и така е в САЩ. Тези ,които не могат ,или плащат огромни суми ,или отиват да бачкат ниско-квалифициран труд. Толкоз. По-добре се постарайте да си изградите характер и взаимоотношения с околните , да влезете в час с живота и да зарежете детинските глупости ,вместо да ревете за щяло и нещяло. Ако това ,че даден даскал ви се струва некоректен ,го приемате като несправедливост ,то само почакайте да завършите ,за да видите какво ще ви се случи с това инфантилно мислене ;) .

Съжалявам за огромния пост. Дано вникнете и зад директните нападки ,за които вината е моя ,но ми е в стила 8-) .

Lucho
06-20-2011, 09:52
1. Кой от вас е получавал ниска оценка ,макар да е знаел всичко ,само и единствено защото учителят е 'надут' (или там както се изразихте) ?
2. Твърдите че оценките се пишат по пристрастия ,но кой от вас е получавал незаслужено висока или ниска оценка ? Ама честно ?

1. Случва се. Надути учители и "богове" има много.
2. Получавал съм и незаслужено висока, и незаслужено ниска.


Мой познат учеше в Англия. Реши да се върне да учи в Б-я и напусна даскало преди да си е уредил училище тук. В последствие баща му щеше направо да го убие ,заради което той реши да си остане в UK ,но в нито едно училище не желаеха да го приемат.
Като още един плюс - там няма изпитваници и разни глупави контролни след 10ти клас. Ако искаш ходиш ,ако искаш не ходиш. Имаш си изпити накрая и ако не ги вземеш - гориш.


Англия с нашата държава няма място за сравнение. Ако и при нас след 10 клас се ходеше по желание и се изучаваха само профилните предмети, нямаше контролни и т.н. щеше да бъде много по-добре. Да, ама не. Да не говорим, че самото училище у нас представлява разграден двор, докато в Англия училището е институция. Там то е уважавано от всички. Паралел с българското училище по това отношение няма да правя, сами се сетете какво е при нас и какво е там.


И тук не си прав. Симпатиите обикновено са с причина. Бил съм обект и на 'харесване' , и на 'нехаресване' от страна на учители. Честно казано - винаги си е имало причина. Така беше и с мои съученици ,поне по мои наблюдения. Да не споменавам ,че ако наистина си знаеш ,точно тези неща въобще няма да те интересуват.

Добре, да приемем, че си "знаем" всичко и въобще не се вълнуваме от ставащото около нас. Добре, но в един момент, се усещаш, че ти отделяш време, учиш за да постигнеш някакво ниво (било то и най-високо), а някой, който просто е направил добро впечатление, но няма никакви знания или минимални такива, бива оценяван дори по-високо от теб. Сега ще кажеш: ама ти не гледай отношения, оценки и т.н., гледай си знанията. Добре, ама онзи от малък го учат да тарикатее. По същия начин утрешният ден, той, същият този некадърник ще го вземат някъде на работа пак заради симпатии/връзки/преписване и т.н. Мисълта ми е, че този дребен тарикатлък, ако мога така да го нарека, трябва да се ограничава и свежда до минимум.


Системата си е наред. Учениците са проблемът. И то не тези ,срещу които пискате ,че пушели/пиели/прочие ,щото те ще се оправят в живота. Проблем са такива като вас ,които непрекъснато интригантстват ,водени сляпо от жалко бележкарство. Детски работи.

Правилно, проблемът не е в тези, които пият и пушат - проблемът е в тези, които не могат да ограничат пиенето и пушенето от непълнолетни. btw, нали не е виновен тоя, който яде баницата, виновен е тоя, който му я дава...
Относно "сляпото бележкарство", мога да ти кажа че изобщо не се интересувам каква ще ми бъде оценката по дадена дисциплина, нито претендирам. Колкото преценят да ми пишат - толкова. Каквото съм изкарал - това да бъде. Не съм аз човекът, който определя оценките. Не съм учител, нито директор, нито експерт в МОМН за да определям оценките и да се меся в работата на учителят относно оценяването. Коментирам обаче проблемите, които срещам всеки ден и кои ме дразнят. Един от тези проблеми са хората, водени от "сляпо бележкарство" - задължителен стремеж към отлична оценка без всякакво покритие и знания за да я получат.


Материалът дори е малко. Просто мързелът надделява. Това ,което се преподава в момента ,може да бъде научено с просто слушане в час ,което за жалост е заместено от клюкарстване / музичка / драскане в тетрадката. Като не искат - никой не ги кара. Ама да пискат ,че било много - доообре... Като не можеш да умножаваш е нормално физиката и математиката да ти се струват тегави.

За едни материалът е малко, за други - повече. Затова вместо да се пълнят учебниците с много материал за "любопитните" и "ученолюбивите", може да се направи следното елементарно нещо: Създават се по всички дисциплини три типа учебници: За задължителна подготовка, СИП и профилирани (сегашните за ЗП няма да ги коментирам, понеже разликата е в няколко урока, което съвсем не трябва да бъде така).

Учи се от всичко по много до 8 клас. От 9 до 12 клас се слагат по 1 час ЗП по всички предмети с изключение на профилиращите такива. Всички са задължени да влизат по ЗП, защото е редовен час и защото трябва да имат този определен норматив минимум знания. След това се създават СИП по всички предмети, където "ученолюбиви" ученици могат да ги посещават по ЖЕЛАНИЕ за да получат допълнителни знания. И така проблемът е решен - който желае да научи още ще посещава тези часове, където ще намира и други съмишленици, тяхното интелектуално ниво ще бъде по-високо, а работата им ще бъде по-лесна и приятна, отколкото задължителната в час с целият клас, учителят ще преподава с ученици, които имат интерес към съответната дисциплина, на него ще му бъде по-лесно и приятно.

@Да допълня, че се сетих пак нещо за Англия: Докато при нас четеш и гледаш сух текст, писан от университетски преподаватели на неразбираем език, в Англия има богата материална база, работи се със съвременни технологии/методи, гледат се филми, презентации, мултимедията заема огромно място в обучението. Нещо, което тук е почти немислимо.

Auriss
06-20-2011, 10:27
Добре, но в един момент, се усещаш, че ти отделяш време, учиш за да постигнеш някакво ниво (било то и най-високо), а някой, който просто е направил добро впечатление, но няма никакви знания или минимални такива, бива оценяван дори по-високо от теб.

Ще спра спора ,защото си прав донякъде ,но изхождаш от грешни твърдения ,и в това ми е проблема. Ето че е бележкарство ;) Ясно ми е на какво се основава ,но разбери ,че с тези изкуствени оценки не се стига до никъде. И няма абсолютно никаква причина да се дразниш.
Лично аз съм размятал листчета с решени задачи из целия клас когато сме имали контролни. Но на тези ,които знаех ,че могат и сами да свършат нещо ,никога не съм правил мечешки услуги. Накрая при предварителните изпити в СУ си пролича точно колко не знаят и 90% от тях имаха двойки.

Спри да ги взимаш тези учители толкова на сериозно , живей си живота , учи се , спортувай нещо ако искаш. Гледай си твоята купичка да е пълна и няма да останеш с пръст в уста ,това мога да ти го гарантирам. Системата не е толкова лоша ,просто вие отдавате прекалено голямо значение на някой и друг частен случай.

И последно - може и да си прав и материалът да е твърде много за повечето хора , НО - аз сега връщам лентата назад и какво знам ? ... хмм ... малко органична химия ,малко неорганична , част от Менделеевата таблица и какво има в по-голямата част от продуктите ,които ползвам. По Физика е същото. По Биология е дори по-зле положението - за няколко години ни учат на едно голямо нищо.
Дано разбираш накъде бия. Материалът като обем може и да ти изглежда много ,но знанията ,които покрива ,са нищожни.

Chacho
06-20-2011, 10:43
Е, Лъчо, мислиш ли, че като се вкарат толкова много изборни ще ходи някой? Тези ученолюбиви хора са малцинство сред учениците, никой няма да ги посещава. Целта на тази институция е да образова населението, а не 5% от него. И като предлагаш да се направят специализации още в 9 клас, кажи конкретно кой материал трябва да е за профил, кой за избираемо профилиране, и кой за задължителна подготовка. Да я разнищим най-накрая тая тема с излишния материал. Също така, СИП-ове, школи и кръжоци все още има за по-любознателните.

Като излезеш от гимназията имаш една диплома, която като я добавиш към CV-то си, ще се изсмеят и ще го изхвърлят вместо теб. Със всичкия излишен материал тея знания не ти стигат за нищо. И ако се профилират за 4 години в гимназия, след някъв си 8 клас, когато още са тичали да играят на жуменка, каква квалификация ще успеят да придобият? Като не искат да стават сервитиори и продавачи, да се хванат да изучат едно висше. Имаш 4 години или повече след гимназията да специализираш.



Само като статистика, в държавите, където са най-голям процент грамотни и начетни хора, има най-здрава икономика. Да не говорим в какви суми се изразяват приръстите отчетени при образоването на по-голяма част хора. Връзката е експоненциална.

anonymous708973
06-20-2011, 17:26
но разбери ,че с тези изкуствени оценки не се стига до никъде.

Бележкарство е стремеж да имаш добри оценки на всяка цена, райт?
Ами да, след като отчаяно ни трябва страхотна диплома след 12 клас, как няма да сме бележкари? Химията не ми е сила, но първият срок си скъсах гъза от учене и оная мърла едвам ми писа 6, вторият срок го карам айляк, защото си давам сметка, че това никога няма да ми потрябва. Физиката също не ме вълнува изобщо, изкарвам си оценките с преписване и грам не ми пука. Майка ми е човек с плашещо висока обща култура и си живее съвсем успешно без да знае какво е електромагнитна индукция и колко вида механични вълни има. Няма да си правя труда да помня неща, които няма да ми трябват н-и-к-о-г-а.

За мен формулата е чужди езици+литература+география +история. Последните три са за обща култура. Нито географията, нито историята ми вървят по вода, полагам усилия, за да си изкарам оценките.

Auriss
06-20-2011, 18:37
Ами да, след като отчаяно ни трябва страхотна диплома след 12 клас, как няма да сме бележкари?

Дотук ти четох мнението и ти отговарям - тази диплома не струва НИЩО.

anonymous708973
06-20-2011, 18:39
Дааа, кажи го на университети в Германия. :lol:

scrooper
06-20-2011, 18:49
Оффммххх... Мразя тъпото бележкарство!!! Но няма как да стане просто, конкуренцията на запад е огромна и е повече от ужасно как някаква си диплома, развалена от ниски оценки по Физе, може да ти разбие всякакви планове за следване на пух и прах... Ами няма начин, ако не си бележкар, се прецакваш. Ако ще и най- умният и способният да си, има случаи, в които нищо не е достатъчно, освен едно преписване и/ или подмазване. Надявам се да греша, но писанието важи за мене и за тези около мене в пълна сила.

Lucho
06-20-2011, 19:41
Бележкарство е стремеж да имаш добри оценки на всяка цена, райт?
Ами да, след като отчаяно ни трябва страхотна диплома след 12 клас, как няма да сме бележкари? Химията не ми е сила, но първият срок си скъсах гъза от учене и оная мърла едвам ми писа 6, вторият срок го карам айляк, защото си давам сметка, че това никога няма да ми потрябва. Физиката също не ме вълнува изобщо, изкарвам си оценките с преписване и грам не ми пука. Майка ми е човек с плашещо висока обща култура и си живее съвсем успешно без да знае какво е електромагнитна индукция и колко вида механични вълни има. Няма да си правя труда да помня неща, които няма да ми трябват н-и-к-о-г-а.

За мен формулата е чужди езици+литература+география +история. Последните три са за обща култура. Нито географията, нито историята ми вървят по вода, полагам усилия, за да си изкарам оценките.

И кой е казал, че "отчаяно" трябва да имаш отлична диплома ? Или това са някакви набити от външен източник или от опиянение стремежи ? - "На всяка цена, задължително, само и единствено 6", нали така ? Добре, ами ако въпреки отличната диплома, въпреки 5-те години стремително бележкарство... да кажем не те приемат в Германия ? Защото просто някой е изкарал по-добри резултати на приемните изпити (без преписване, разбира се) ?

Хем казваш, че не ти върви дадена наука, обаче се силиш и се мъчиш само и само 6 да имаш. Ами не можеш ли просто да държиш едно ниво - ок. 4,30 да кажем и да не се занимаваш ? Или просто хем сърби, хем боли ?

@Абе вярно ли помня, че ти също така беше запален кучел-юбител, който поставяше животът на кучето си над животът на обикновен човек ? (питам само за справка, информативно)

gofeto917
06-20-2011, 20:52
Тука бъркаш, в Германия няма приемни изпити, влиза се с матура и диплома, според мен темата е за ключ вече, каквото имаше да се казва, се каза.

NAPAST94
06-20-2011, 21:43
Да, направо всичко се каза. Целта на темата беше дали някъде другаде има подобна тенденция да се пишат по трудно оценки. Само един десетокласник писа в темата и го потвърди. Всички други(студенти май са повечето) го отрекоха и започнаха спорове в съвсем различна посока... Но щом мислите темата за изчерпана, така да бъде.
На мен все пак ми е странно, хора които отдавна не са в 10ти клас и не знаят какво точно е положението в момента, да дават такива мнения и едва ли не като кажат нещо, само защото вече са минали от тук и мнението им трябва да е закон.

Фактите са си факти. 2ма десетоласника писаха в темата-и 2мата виждат повече зор сравнено с други години. Жалко, че не могат да се правят абсолютно никакви заключение от тези данни. 2ма човека са твърде недостатъчни за тази цел.

anonymous708973
06-21-2011, 06:07
И кой е казал, че "отчаяно" трябва да имаш отлична диплома ? Или това са някакви набити от външен източник или от опиянение стремежи ? - "На всяка цена, задължително, само и единствено 6", нали така ? Добре, ами ако въпреки отличната диплома, въпреки 5-те години стремително бележкарство... да кажем не те приемат в Германия ? Защото просто някой е изкарал по-добри резултати на приемните изпити (без преписване, разбира се) ?

Хем казваш, че не ти върви дадена наука, обаче се силиш и се мъчиш само и само 6 да имаш. Ами не можеш ли просто да държиш едно ниво - ок. 4,30 да кажем и да не се занимаваш ? Или просто хем сърби, хем боли ?

@Абе вярно ли помня, че ти също така беше запален кучел-юбител, който поставяше животът на кучето си над животът на обикновен човек ? (питам само за справка, информативно)

Драги, като не знаеш, не пиши. В Германия има приемни изпити на места, които мога да изброя на пръстите на едната си ръка. Приемат с диплома+сертификати по немски и английски+разни други плюсчета като извънкласни дейности и прочее. Ако имам 4.30, по-добре да остана да повторя всички 5 години обучение. На приятеля ми му искат 5.50 за Берлин. Както обикновено, момичетата имаме нужди от по-високи оценки.

Не намесвай други теми в тая. Да, смятам, че едно бездобно куче има повече нужда от помощ от бездомен човек, който го мързи да отиде в бюрото по труда и да си намери работа. Да, смятам, че едно изхвърлено на улицата има нужда от повече помощ от ония тъпаци, които се правят на глухонеми, обаче като си изтървеш ключовете на стъклената маса, се обръщат. :)

marin4itu
06-21-2011, 12:00
NAPAST94, и аз ти казах, че 10ти и 11ти клас ми бяха най-трудни, но не съм мрънкала по форуми. Изкарала съм си ги, може дипломата ми да не е отлична, но не ми пука. Аз си знам, че мога да пиша грамотно и си знам материала за предметите, които са ми интересни. Никога не съм си давала кой знае колко зор, просто едни предмети ми се отдават, а други не. Еми не мога да съм добра във всичко, затова сме хора, мамка му...

NAPAST94
06-21-2011, 12:41
NAPAST94, и аз ти казах, че 10ти и 11ти клас ми бяха най-трудни, но не съм мрънкала по форуми. Изкарала съм си ги, може дипломата ми да не е отлична, но не ми пука. Аз си знам, че мога да пиша грамотно и си знам материала за предметите, които са ми интересни. Никога не съм си давала кой знае колко зор, просто едни предмети ми се отдават, а други не. Еми не мога да съм добра във всичко, затова сме хора, мамка му...

;-) Напълно съгласен(поне с последните 3 изречения) А ако темата ми се възприема като мрънкане.. и това ще го приема.

Ако някой модератор чете темата, може спокойно да и сложи катинара. Няма какво повече да се добави мисля :)