- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Би ли ви харесала такава промяна в образвателната система?
Здравейте всички! Започвам направо. Имам по 6-7 часа всеки ден в училище, какво всеки ученик. Имам и кандидат-студентски из;пити през лятото. Когато се прибера вкъщи не ми достига времето да се подготвя по всички предмети както трябва. Защото има предмети (математика, физика и др.) които са ми трудни, не ги разбирам и са ми интересни. Те ми отнемат много от времето, защото все пак нали трябва да изкарам дори една тъпа четворка по тоя предмет например. Така ми се губи и от врмето за подготовка за изпитите. Би ли ви харесало, ако например до 10 клас се взимат основните неща по всички предмети. Тези неща, които ще ни трябват в живота, и които е добре да знаем за обща култура. А след 10 клас всеки ученик индивидуално да си избере предметите, които ще учи, като те се преподават на едно по - високо ниво и часовете, разбира се са повече. Аз бих избрала география, защото ще кандидатствам с нея а имаме само 2 часа седмично, и други предмети, които ако не ми трябват за кандиатстването, поне са ми интересни(английски, немски, литература, изобразително изкуство, история...) И няма да уча математика( няма да умра ако не знам стереометрия например, а всичко основно съм го научила вече.) На базата на това, което всеки е избрал се формират групи. Така времето в училище ще е по - приятно, защото ги няма онези предмети, които ни карат да треперим от страх, че ще ни изпитат. Вкъщи подготовката ще е по-малко, а и така подготвянето за изпитите е по - полезно. Искам да знам какво мислите вие затова?
Значи аз съм 10 клас!До колкото разбирам говориш за ЗИП нали така всяка година пуксаме формуляри с 3 предмета по които след време живот и здраве ще полагаме изпити!
K O 6 M A R AПървоначално написано от tuning.bg
Не, не говоря за ЗИП. Говоря за нещо, което не е станало, и не е известно дали ще стане. Ние може да си имаме ЗИП, но си имаме и всички останали предмети, а аз говоря за премахването на едни предмети, в полза на увеличаване на часовете по други предмети, които всеки ученик си избира.
ДА,наиситна би било много по-лесно и по-добре.Пък и това е начин за изкарване на по-висока диплома, след като ще учиш само предметите които ще ти трябват.Може би профилите на отделните паралалки имат за цел точно това.Аз например съм математика и информатика и знам,че след 10ти клас инфорамтиката продължава да се изучава само от тези които са профил,а пък часовете по амтематика са повече.До колкото знам също някои предмети в 12 клас спират да се изучават,но не съм много запозната
Да, профилите са затова. Но моя клас като се записваха си избраха профил история и сега всички съжаляват. По 5 часа седмично при класната( пък ние с нея много не се разбираме)...Така положението ни само се влоши. А в това, което аз говорех всеки сам избира. И няма да има недоволни....
Да, убедена съм, че това ще е една доста нужна промяна. 10 клас съм и от сега на татък трябва сериозно да се замислям за кандидатстване, дипломи, изпити и т.н. Математиката е последното с което искам да се занимавам за напред, химията и физиката също. Уж засилено уча литература и история и география, но часовете физика са ми повече от тези гоеграфия![]()
![]()
Не ми се вярва да използвам някъде знанията от часовете по биология също. Знам нужното, имам обща култура, какво повече? Така само се натоварваме излишно и завършваме с по-ниски оценки, защото не може да сме добри във всичко!
It's like I can't breathe
It's like I can't see anything
Nothing but you
I'm addicted to you...
не е съвсем така...да сте мислили като сте си избирали профила, и аз съм се преебала с тая езикова и немски, ама сама съм си виновна...пък и с нашата умряла система това няма да се случи никога...има твърде много различия в програмите на СОУ-тата, математическите и хуманитарните паралелки...аз така или иначе 12-ти клас уча (ще уча като почнем) по у4ебници за 11...а химията и биологията ги приключих миналата година с учебник 10-ти клас, първо ниво
Това е болест да съм влюбен в теб,
това е болест, вярвам на приятел.
Това е корист - целият живот,
това е грешка, но тя не се повтаря....
Аз не съм избирала такъв профил, а тези, които са го избрали не са знаели, че при тази госпожа това е повече в минус, отколкото в плюс. Освен това не съм твърдяла, че тов ще стане. Просто исках да знам дали и други си мислят като мен.Първоначално написано от alice sw
Подкрепям те напълно![]()
И аз съм си мислил същото нещо. Трябва да се специализираме в това което ни харесва и ни е нужно. Математика след 8ми клас - на никой не трябва![]()
И освен това като си малък не можеш да избереш какво искаш да кандидатстваш, за това след 10ти клас е по-добре![]()
По принцип това е системата в други страни. Обаче тя си има предимства и недостатъци. Предимството е, че подготовката се специализира в това с което искаш да се занимаваш после. Недостатък е, че ще доведе до масово затъпяване на населението. Кое ще натежи, въпрос на политика.
Да.Нали в американските "колежи" е така...Първоначално написано от Lake_bodom
В България това скоро няма да стане.Имаме средни училища с различна насоченост, ако си искала(авторката) да учиш засилено география да си се насочила навреме към НПМГ.![]()
За математиката - била излишна след 8-ми класхахха, тя е в основата на всички науки, но к'во да се хабя да ви говоря...
Ми не се хаби само кажи какво общо има математиката с историята и езиците (немски, английски,испанаски,френск и и др.)Първоначално написано от be_true
Когато влязох в езикова гимназия бях на 14. Нямаше как да знам с како ще искам да кандидатствам. За затъпяването... това е малко спорен въпрос. Спорно е дали натрупвайки много знания в една област е по - затъпяващо от натрупването на малко знания в различни области. А това, че математиката е в основата на всичко, не е така. Не казвам, че не трябва на хората. Но не на всички и не в количеството, в което се преподава в училище. На мен например ми трябва да си сметна рестото в магазина.Първоначално написано от be_true
![]()
Езиците до голяма степен са точна наука, колкото и да не го осъзнавате.
Когато влязох в езикова гимназия бях на 14. Нямаше как да знам с како ще искам да кандидатствам. За затъпяването... това е малко спорен въпрос. Спорно е дали натрупвайки много знания в една област е по - затъпяващо от натрупването на малко знания в различни области. А това, че математиката е в основата на всичко, не е така. Не казвам, че не трябва на хората. Но не на всички и не в количеството, в което се преподава в училище. На мен например ми трябва да си сметна рестото в магазина.Първоначално написано от be_true
![]()
Когато влязох в езикова гимназия бях на 14. Нямаше как да знам с како ще искам да кандидатствам. За затъпяването... това е малко спорен въпрос. Спорно е дали натрупвайки много знания в една област е по - затъпяващо от натрупването на малко знания в различни области. А това, че математиката е в основата на всичко, не е така. Не казвам, че не трябва на хората. Но не на всички и не в количеството, в което се преподава в училище. На мен например ми трябва да си сметна рестото в магазина.Първоначално написано от be_true
![]()
Ами нормално за всичко друго има калкулатори и компютриПървоначално написано от lLady_MooN_RaiN
![]()
Според мен това е доста добра идея и ако се усъществи ще бъде много добре за всичкини![]()
Против математикатаПървоначално написано от be_true
![]()
Всяка година оставам на изпит по този проклет предмет![]()
Подкрепям!Но по този начин няма да има равновесие във работата на учителите!Някои учители едвам ще смогват на учениците а други учители ще се човъркат по цял ден без работа!Примерно учителите по математика не се и съмнявам че ако се въведе такава система ще бъдат много ощетени защото на повечето от нас математиката не е слабост!Също така това е мното относително защото трябва да си супер наясно какъв искаш да станеш!Ако после примерно се осъзнаеш че не искаш да станеш такъв и да учиш тези предмети,а други,и се осъзнаеш късно ти оставаш прецакан!С обща култура в областта в която искш да се развиваш,няма сполука!По добре сега да взимаме всички предмети както си е било винаги ( само за матматиката не съм съгласен) Но идеята като замисъл е доста добра и подкрепям защото аз знам какъв искам да стана!Но погледнах и от страната и на хората които още дълго време ще се чудят какво искат да следват и кои предмети ще са им полезни в тази насока!Все пак това няма да се случи но надеждата умира последна!!!
Ех тази математика... предметът, който обичате да мразите. Сигурен съм, че ако на 90% от вас ви дойде някой кадърен даскал или някоя книжка за математика, ще си промените виждането. Матаметиката е интересна. И изобщо не е трудна. Познавам хора, които са откривали математиката на 25 (преди не са знаели и таблицата за умножение) и след това им става толкова интересно, че за 3 години вече са на интеграли.
Няма смисъл. Нашите политици са кавали и дори това да се въведе ще стане следното: Ще си скъсвате задника до десети клас да учите по всички предмети като идиоти и всичко, което влиза в програмата сега като учебно съдържание до 12 клас ще се вземе до десети. Няма да ви хареса просто. Специално ако Даниел Вълчев го направи, сигурна съм, че ще го направи така на инат. Смятам просто, че трябва да се обърне по-голямо внимание на профилираното обучение и то да се задълбочи. Например: влизаш ли в математическа гимназия и си учиш математиката по 2-3 часа на ден, примерно. А български имаш 2 часа седмично, колкото да не забравиш как да се пише. И вместо да има десетки хиляди учебници с едно и също съдържание на различни автори и издателства, всяко издателство да прави учебници за определен профил. Сега ще ви кажа за какво не ми харесва тая система сам да си избираш предметите: Има едно момиче от САЩ, с което си пиша и то е завършило образованието си като си е избирало три предмета, които уж иска и й харесват. Да, но в последния момент е решила, че иска да се занимава с английска филология, а не с психология. И излиза ощетена, защото неможе да влезе с инглиш в университет, не може да работи по тази специалност и от там следва да работи нещо, което не и харесва толкова много.
Memento moriendum esse!
Математиката била в основата на повечето науки. Не и го оспорвам, но на мен не ми върви тоя предмет! Хуманитарните науки са за мен. Защо да нямам повече часове литература и английски например, а да ме затормозяват с математика? На физиците може да не им вървят езиците, ама за какво са им - за тях са задачите, с или без чужди езици ги решават. И аз без да мога да решавам системи с квадратни уравнения от втора степен пак се класирам в олимпиади по литература и английски, пак пиша и се развивам в "моята" област. Естествено, знам основните неща, не съм тъпа, не си затварям очите пред истината, но от сега на татък едва ли знанията, които в училище толкова много държат да ми предадат по математика ще ми влязат в употреба. Да не се засгне сега някой математик! Това за мен се отнася, всеки е силен в дадена област и тя трябва да се развива, да се наблегне на нея, когато сме осъзнали какво искаме да правим с живота си.![]()
It's like I can't breathe
It's like I can't see anything
Nothing but you
I'm addicted to you...
Май не си чела внимателно. Материала до 10 клас няма да включва всичко, което сега се взема до 12. Като материала е по-общ и по-полезен за всички. По-полезен в живота и бита. На кого например му е нужна биологията в 10 клас. Само на тези, които ще кандидатстват с това. Нещата, които учим нямат практическо приложение. Не искам материала да стане по-лесен. Искам да ми стане по-необходим и приложим в живота. За момичето, за което разказваш си права. Възможни са такива случаи, но те биха били повече единични. Все пак 16-17 годишна възраст е добра за да си се ориентирал вече окончателно в способностите и желанията си.Първоначално написано от ThunderGoddess