- Форум
- По малко от всичко
- Тийн Учител - есета, теми, съчинения...
- Нашите творения,в полза на потребителите=)
Моля ви ,ако може някой да ми помогне спешно ми трябва есе на тема ''Позволено ли е на изкуството да нарушава общоприетите норми на благоприличието?'' Разсъждения върху произведението на Джовани Бокачо- ''Декамерон''
Благодаря ви предварително !![]()
СЪЧИНЕНИЕ РАЗСЪЖДЕНИЕ НА ТЕМА "CЪН ИЛИ РЕАЛНОСТ Е ЗАВРЪЩАНЕТО В БАЩИНАТА КЪЩА" - Димчо Д. /СКРИТИ ВОПЛИ/
Искам само да те попитам ако можете да ми помогнете за едно интерпретативно съчинение. Темета е - Нравствената красота и величието в образа на Прометей. Трябва ми за оформяне на оценка. Ще ви бъда много благодарна![]()
"Подвигът и позорът в 'Под Игото' " - ЛИС
Помагайте!![]()
Ако някой учи цигански това ще му е полезно http://www.book.store.bg/p29762/prak...ka-popova.html
Трябва ми мн спешно есе на тема 'които хвърля кал по другите губи почва под краката си'. Моля ви даите някакво есе на темата. Благодаря ви предварително!
Трябва ми за утре....![]()
Здравейте, предлагам на вниманието ви един сайт, който предлага работа за ученици, които да помагат в домашните работи на по- малки ученици онлайн. Можете да предлагате частни уроци като помощ на по- малките по всеки предмет, който би е силен: например математика, български, физика, химия или начално ниво на някакъв език. Ако имате други компетенции, например компютърни също може да предложите частни уроци по тях съответно. Сайта е www.grischool.com Всички услуги на Гри училище са напълно безплатни. Гри училище не взима никакви такси, комисионни или абонаменти. Преподавателят получава заплащането си директно от ученика и получава 100% от платената цена. Вие определяте начина на плащане, колко дни преди урока желаете да Ви се плати. Може да предложите например абонамент помощ в училище по даден предмет за един месец, да предложите първо безплатен тест урок. Има много варианти.
"научните открития - реализирани мечти или скрити опасности" трябва ми есе на тази тема а никъде не намирам някой ще ми помогне ли трябва ми спешно за днес =)
Здравейте. Видях тази тема и бих искала да Ви помоля да ми помогнете с едно есе, тъй като съм забила тотално и не мога дори да го започна. Темата на есето е - "Могат ли положителните литературни герои да притежават отрицателни черти, а отрицателните герои - положителни?".
Надявам се правописните грешки да не са проблем, бързах, извинете за което.
Не зная дали тук е мястото да споделя своя проблем, но не намери по-подходяща тема. В момента съм в 7 клас и голяма част от работата по литература включва отговор на литературен въпрос - съчинение разсъждение. По принцип прекарвам 2-3 часа в търсене на помощ в интернет, но сега за първи път написах нещо сама и бих искала то да бъде проверено от компетентен човек. Благодаря за помощта предварително!
Отговор на литературен въпрос: Защо Бръчков остава при смъртния одър на Странджата?
Увод: „Немили-недраги“, една повест за съдбата на скитащите се между славното минало и мизерното настояще страдалци – българските хъшове в Браила, се явява укор към Вазовите съвременници, сякаш забравили борците за народна свобода. Иван Вазов споделя своите впечатления и размисли над живота на хъшовете, прототип на едни от идеалните образи в творбата – Бръчков, е самия писател. Най-ярко този герой се проявява в 5 глава от повестта, когато единствен остава да се грижи за умиращия духовен баща за всички хъшове – Странджата.
Теза: Храбрият Знаменосец дава подкрепа, дом, уют за своите събратя по съдба, но в най-тежкия момент, когато смъртта чука на вратата, той се оказва сам, изоставен от хората, с които е делил и малкото, което е имал. Само един остава, за да се грижи за него – последният пристигнал, присъединил се към хошовското общество – Бръчков. Младият хъш не би могъл да си тръгне, изоставяйки тази юнашка душа, на която с цялото си същество се възхищава и към която изпитва само и единствен благоговение. Бръчков приема Странджата като свой баща, водач, учител, кръчмата му е училище, което учи на любов към родината, чувства се длъжен да се погрижи за него, когато има най-голяма нужда.
Аргументация: Още в началото на повестта Бръчков е въведен като младеж, „мечтател, идеалист, ветреник“, напуснал уредения си живот в Отечеството, търсещ път към неизвестното. Впил „вторачено“ очи в старото изнемощяло лице на Странджата, по което личат зарасли рани – символ на славни битки, разкриващи същност на герой, Бръчков с интерес лови всяка негова дума. Благоговение изпълва сърцето му, пред този пример за българин, хъш, човек младежът се прекланя. Разказите за миналите битки в Балкана остават в съзнанието на Бръчков, придобиват образ в сънищата му, което разкрива възхищението му пред величествения храбър знаменосец.
Най-голямо влияние върху Бръчков оказва речта на Странджата, която звучи като изстрадана истина за важното за един българин патриот. Тя учи младежа на търпение, обяснява страданието в името на свобода за родината, разкрива мечтите на бореца и копнежът към извоюването й. Бръчков „цял трепери“ след великите, изпълнени с чувства, думи на Знаменосеца. Те се явяват кръщението му в хъшовството. Младия Бръчков възприема хъшовете по различен начин, за него те са „висши същества, родени за страдания, за борба и за слава - не като другите смъртни“, а той вече е един от тях. Бащината връзка между едни идол и неговия последовател в освободителното дело е разкрита чрез погледите, които Странджата хвърля на Бръчков, а те са пълни с чувство.
Всеизвестно е, че в трудните моменти истинските другари проличават. Такъв е и Бръчков за Странджата – един истински другар. Единствен той остава да се грижи за смъртно бледното му тяло, да вдъхва увереност на изнемощялата му юнашка душа. Дори пред смъртта Знаменосеца е смел, посреща я като гостенка, очаква я, за него тя е сладка, защото е в името на Отечеството. Този възглед извисява Странджата още повече в очите на Бръчков. Младежът се опитва да успокои умиращия, да вдъхне мисъл за незабрава, за вечен подвиг. Бръчков приема Странджата за свой баща, но и за него се превръща в син, наследник. Именно той получава най-святото за Знаменосеца – „величествени документи“, пред които трепери всеки патриот. Последните думи на Странджата са завет към Бръчков, който ще продължи пътя му, ще приеме идеалите му – „Помни Странджата. Умри за България.“.
Тялото на стария Знаменосец угасва пред очите на неговия духовен наследник, само едни пламък продължава да гори – пламъкът на истинската любов към родината, който до последния ден не изоставя Странджата, а след смъртта му се прехвърля в Бръчков. Чрез образа на младия хъш е внушена приемствеността в борбата, която се предава от поколение на околение.
Ще се зарадвам и на положителни, и на отрицателни коментари.