.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 3 от общо 3
  1. #1

    ИНФОРМАТИКА---- МНОГО ВИ МОЛЯ ХОРА (нищо не разбирам)

    НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ ОБЯСНИ КАК СТАВА СЪБИРАНЕТО И ИЗВАЖДАНЕТО ПРИ ДВОИЧНА БРОЙНА СИСТЕМА,УМНОЖЕНИЕТО И ДЕЛЕНЕТО ГО СХВАНАХ НО ТОВА НЕЩО НЕ МОГА.ТЪЕСИХ В НЕТА И НА ЕДНО МЯСТО ПИШЕ ЕДНО,А НА ДРУГО ТОЧНО ОБРАТНОТО.ПРОСТО НЕ МОГА ДА СХВАНА ТОВА С ПРЕХВЪРЛЯНЕТО!
    1.ХАКУНА МАТАТА - Късметът е там където подготовката среща възможността!!!
    2.Не плачи, защото е свършило. Усмихни се, защото се е случило.
    3.Печели без да се хвалиш!Губи, без да се оправдаваш!

  2. #2
    Заповядай:

    Ето и един пример за това как се събират две двоични числа:
    CODE
    1 0 0 0 1 0
    +
    1 0 0 1 1 0
    -------------
    1 0 0 1 0 0 0

    Изваждане:
    Нека имаме две числа: x1 и x2. Засега от по-голямото ще вадиме по-малкото, а не обратното (тъй като все още не искаме да се получават числа със знак). Ето по какви правила се изважда в ДБС:

    CODE
    ----------
    0 - 0 = 0
    1 - 0 = 1
    1 - 1 = 0
    0 - 1 = 1 (B)

    Какво става когато от по-малка по стойност цифра се извади по-голяма? 0 - 1 e eдинственият вариант това да стане. Когато се получи 0 - 1, единственото което може да се направи е, да се търси наляво в числото и да се вземе единица. Ето един пример:

    CODE
    1 0 0 1
    -
    0 0 1 0
    -------
    0 1 1 1

    Първо, 1 - 0 си е 1, но в следващият разред се получава 0 - 1. Тогава отиваме на по-следващия, но и там имаме нула. Отиваме на по-следващия, като оттам взимаме единица. Ако си спомняте, по-рано в този урок ставаше въпрос за това, че числото в една бройна система е съвкупност от различни степени на основата на бройната система. Когато вземем единица от по-старши разред, тя ще влияе по-различен начин върху по-младшия. Понеже сме в двоична бройна система, тя ще влияе като 2^1 (за по-старшия разред, тя е 2^0). Тоест, за по-младшия разред имаме 10b. От този разред взимаме единица (и на този разред ни остава единица, защото 10 - 1 = 1). Стигаме до разреда на който му трябва единица, но за него единицата от предишния разред е двойка тук: 10b. 10 - 1 = 1. И пишеме единица като резултат за тази позиция. Отиваме на следващия разред, но там имаме запазена единица и я записваме. По-следващия разред няма запазена единица и записваме нула.

  3. #3
    Мега фен Аватара на kuklichka_bg
    Регистриран на
    Jan 2008
    Град
    в мечтите ми
    Мнения
    5 039
    az imah kontrolbnno i az pff taman razbrah si4ko kak stva i bqh napisala o6te edna tablica na tabli4kata s dvui4na i deseti4na i taq tapata mi vze tablicataaaaaaaaaaaaaaaa
    Prosto e gledash 4islata i takaaaaa
    Когато нещо отмине, тогава усещаме колко хубаво е било.

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си