
Първоначално написано от
crazygirl13
4. Цели на фирмата
а) Дългосрочни цели
Част от тези цели предприятието вече ги е постигнало като е внедрило нови машини и е подобрило качеството и дизайна на предлаганият продукт. Изградило е маркетингов отдел и има назначени анализатори – продажби. Но все пак остават някои цели, към които компанията все още се стреми,а те са;
• Грижа за по – добър жизнен стандарт на персонала
• Разработване на проект за осигуряване и увеличаване на възвръщаемостта на капиталовложенията.
б) Краткосрочни цели
• Увеличаване обема на продажбите с цел обезпечаване на всички разходи на дружеството и задължения към бюджета и държавата.
• Намаляване на производствените разходи.
• Подобряване на икономическите показатели.
• Реализация на складовата наличност от готова продукция.
в) Стратегически цели
• Маркетингови цели
Маркетинговите цели са насочени към разширяване на вече установени пазари. Осъществяването на зададените приоритети ще бъде резултат от следния маркетингов микс:
Продукт – фирмата ще се стреми да поддържа високо качество на стоките; експедитивна форма на изпълнение на заявките;
Ценова политика – основно политиката на фирмата ще бъде насочена към минимизиране на разходите, с цел постигане на конкурентно ценово предимство – и по-възможност минимизиране зависимостта от цените на доставчиците, чрез ниски разходи за управление и ръководство, които да ги компенсират.
Пласмент – ще се обръща приоритетно внимание на продажбите на едро.
Промоция – целта е предлагане на дрехи в комбинация с други такива. Предвижда се и осъществяване на рекламна кампания по местните кабелни телевизии и радио. Фирмата ще провежда политика на насърчаване на продажбите ,като продължава да прави отстъпка от цената при закупуването на по-големи количества стоки; при непосредствено заплащане в брой.
• Финансови цели
Финансовите цели на фирмата се основават на съотношението имущество-собственост. Фирмата разполага със средно голяма по стойност собственост. От гледна точка на бързия оборот на вложените средства, фирмата не предвижда заемането на чужди средства.
Финансовите цели са насочени към влагането на средства в активна рекламна и насърчителна дейност ,което да доведе в по-дълъг период, до натрупване на капитал, позволяващ пълноценно осъществяване на маркетинговите цели.
• Производствени цели
Чрез тях се цели увеличаване на произвежданата продукция на всеки работещ в дружеството. Не се предвижда създаването на нова стратегическа – бизнес единица, тъй като завода е напълно достатъчен дори и при евентуално разширяване на пазара. Разбира се, предвижда се възможно разширяване на вътрешната му структура.
• Организационни цели
Ръководството на фирмата ще се стреми да създава и запазва добра организация, в която да работят хора с висока степен на мотивация и отговорност. Ръководството е привърженик на прекия контакт между него и работниците, поддържа диалогичен и демократичен стил на управление и в този смисъл организационната структура се отличава с ниска степен на йерархичност.
• Иновационни цели
Насочени са към създаване на нови стоки и услуги –като приемане и изпълнение на индивидуални поръчки.
5. Избор на пазарна стратегия
В отрасъла с реализация и продажби на минерални води, „Девин” АД е лидер и заема най – голям пазарен дял. Компанията има амбициите да разшири пазарния си дял в реализация на 19 л. галони, който дял в момента е 20%, а целта на компанията е да достигне тази година 30% от пазара на галони. Дори планира да пусне нов продукт “ДЕВИН Office” като с това тя цели да навлезе в офис пространството или доставки за дома и офиса. Стратегическа цел е и въвеждането на силен национален бизнес чрез въвеждането на услугата с добавена стойност.
Пазарът на вода в галони се оценява на 70 млн. литра годишно и е сред най-перспективните от пазара на безалкохолни напитки, коментират от компанията. Ограничените ресурси в пикови моменти са най-честата причина за забавяне на доставките от фирми. Очакваният годишен ръст е 15%.
По проучвания на Девин 12% от общата консумация на натурални води в литри се пада на пазара на вода в галони, а останалите 88% са консумация на бутилирани води. Общо пазарът на води заема близо 44% от целия пазар на безалкохолни напитки.
Въпреки, че компанията вече се е утвърдила като лидер на пазара, за да остане още дълго време на върха ще трябва да:
1. Да отстоява сегашният си пазарен дял, чрез добри отбранителни и нападателни действия:
• Стратегия на запазване на пазарните позиции – важно е запазването на извоюваните пазарни позиции. Това може да стане чрез прилагането на следните тактически мерки: повишаване на качеството на предлаганите услуги, разнообразяване на услугите, усъвършенстване на системата за комуникации и т.н.
• За да отстои общия си пазарен размер, фирмата следва непрекъснато да защитава текущата си дейност от атаките на конкурентите. Това най-добре тя ще постигне като стимулира отрасъла, разработвайки нови продукти в услуга на потребителите. За целта фирмата трябва да прецени кои пазарни сегменти да защитава преоритетно.
2. „Девин” АД трябва да намери начини да засили интереса на бъдещите потребители.
Тя би спечелила най-много ако се опита да разшири целевият си пазар. Това може да стане по два начина:
• чрез нови потребители
- Стратегия на пазарно проникване – да се привлече, а после и задържи вниманието на нови потребители, които потенциално да се превърнат в техни реални клиенти.