.
Затворена тема
Страница 4 от 129 ПървиПърви 123456781454104 ... ПоследнаПърви
Резултати от 76 до 100 от общо 3280

Hybrid View

  1. #1
    Повече от фен
    Регистриран на
    Nov 2011
    Мнения
    488
    Цитирай Първоначално написано от adi.milysheva Виж мнението
    kakvoto i da govorim 6ibanata matematika si e 6ibana!daskalkata mi napravo me poburkva s teq zada4i
    vinagi mi pi6e 2!nqkoi ne6ta sa lesni no tq me izlaga pred klasa!mislq 4e ima nekuv problem s mene i dano da si go re6i skoro da ne i go re6avam az!

    Шибана, ама не съвсем. Седни и научи нещо, пък тогава говори koй има гадно отношение към теб и кой не. Ако си решиш вярно задачите, как точно ще ти пише 2? На кривата ракета обаче и космосът й е крив.
    Последно редактирано от irrationalDecision : 06-17-2012 на 13:55

  2. #2

    Post Помощ

    ((x¹⁄*²y¹⁄³*z¯¹)(x¯¹⁄³*y¹⁄³*z¯ ¹⁄²)(x³*y¯³*z¯¹⁄²))¯⁶ = ?
    X на степен една втора по y на степен една трета по z на степен минус едно и т.н това е задачата помогнете от тази задача зависи годишната ми оценка

  3. #3
    Цитирай Първоначално написано от stef4o951 Виж мнението
    ((x¹⁄*²y¹⁄³*z¯¹)(x¯¹⁄³*y¹⁄³*z¯ ¹⁄²)(x³*y¯³*z¯¹⁄²))¯⁶ = ?
    X на степен една втора по y на степен една трета по z на степен минус едно и т.н това е задачата помогнете от тази задача зависи годишната ми оценка
    x на 3 и 1/3 по у на 2 и 1/3 по z на -2 цялото на -6 = х на -20, у на -14, z на 12
    може да съм оплескал сметките. Пусни го във wolframalpha.com . Там за степен се използва ^.

  4. #4
    Извинете,аз съм малко по-малка и още нямам 5-6 клас,някой ще ми обясни ли какво е дроби и как се смята с това нещо,искам точно обяснение.

  5. #5
    Голям фен Аватара на TheBeatles
    Регистриран на
    Jul 2011
    Град
    София
    Мнения
    556
    Цитирай Първоначално написано от semittyy Виж мнението
    Извинете,аз съм малко по-малка и още нямам 5-6 клас,някой ще ми обясни ли какво е дроби и как се смята с това нещо,искам точно обяснение.
    Дроби се учат почти през целия 5-ти клас, няма как да се обясни с няколко изречения.
    Момиче съм!
    _________________

    "Моята роля в обществото, и ролята на всеки музикант или поет, е да изразявам това, което всички изпитват. Не да казвам на хората какво да изпитват. Не като проповедник, не като лидер, а като отражение на всички нас." - Джон Ленън

  6. #6
    Цитирай Първоначално написано от TheBeatles Виж мнението
    Дроби се учат почти през целия 5-ти клас, няма как да се обясни с няколко изречения.
    Явно, че с малко повече от няколко може...
    Но, иначе, за къде бързаш? Щом имаш още време до "голямото учене" в прогимназията, не го пропилявай.

  7. #7
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    Цитирай Първоначално написано от semittyy Виж мнението
    Извинете,аз съм малко по-малка и още нямам 5-6 клас,някой ще ми обясни ли какво е дроби и как се смята с това нещо,искам точно обяснение.
    Дробите са просто части от нещо цяло. Когато разделиш тортата на 4 парчета, всяко парче е част от нея. Казват се четвъртини. Ако я разделим на две - половини. Ако я разделим на 5 - петини.

    Да речем, че сме я разделили на 4. То тогава всяко от парчетата е 4 пъти по-малко от цялата торта. Ако имаме 1торта, то тогава парчето ще е с размер 1:4 торти (едно делено на четири, но четем една четвърт) защото е 4 пъти по малко от 1 торта. Всъщност е прието да пишем 1/4 (като го пишеш в тетрадката, чертата е хоризонтална, 1-цата е отгоре, а 4-ката отдолу, ма няма как да ти го напиша на компютъра).

    Очевидно, ако вземем 3 от парчетата, ще имаме 3/4 торта (три четвърти от тортата).


    Та това им е идеята на дробите. Да представяме части от цели неща. А сега малко терминология:

    Числото отгоре над дробната черта наричаме числител. Числото под дробната черта - знаменател. Ако вземем дробта 3/4, 3 е числителят, 4 е знаменателят.

    Знаменателят показва на колко части е разделено цялото, а числителят - за колко от тях говорим, колко сме взели. 3/4 от тортата са 3 парчета от разделена на 4 торта. 3/5 са 3 парчета от разделена на 5 торта.


    Можем да събираме дроби. Това се извършва по следният начин: Ако имаме еднакви знаменатели, събираме числителите. Тоест:
    1/4 + 1/4 = 2/4
    5/4 + 5/4 = 10/4

    Ако са различни знаменателите, събирането става малко по-сложно. Преди да ти го обясня, ще ти напомня нещо, което намекнах по-горе. Дробната черта е абсолютно същата, като знакът делението. Дробта 10/4 можем да я прочетем като десет четвърти, но и като 10 делено на 4. Тоест, просто учиш отново деление. Разликата е, че досега сте делили числа, които се делят точно едно на друго (например 4:2 = 2, без никакъв остатък). Просто не сте се питали, какво става, ако разделим 1:4. Вече обяснихме, че такова деление има смисъл - така представяме 1 парче от торта разрязана на 4 (малко ми писна от торти, скоро приключвам с тях).

    Още малко допълнителни приказки и ще се върнем на събирането на дроби със различни знаменатели. Нека сме разрязали горката торта за пореден път на 4 части. Сега ще долепим две от тях. Получаваме половин торта. С другите две можем също да получим половин торта, като ги долепим. Така имаме две половини. Тоест две четвъртини дават една половина. Записано в дроби, това означава, че 2/4 = 1/2.

    Забележи, че всъщност на 2/4 делим числителят и знаменателят на 2 и получаваме 1/2. Това се нарича съкращаване. По-точно, съкращаваме една дроб, ако разделим числителят и знаменателят на техен общ делител. А една дроб е съкратена, ако сме разделили числителят и знаменателят на най-големия им общ делител (НОД, който трябва да сте учили как се намира).

    Ето пример. 24/18. НОД-ът на 24 и 18 е 6. Тогава делим 24 и 18 на 6 и получаваме 4 и 3, а съкратената дроб е 4/3. Тоест 24/18 = 4/3. Ние няма да различаваме дробите 24/18 и 4/3, щом са равни, значи са едно и също нещо (просто записано по два различни начина).

    Обратното на съкращаването е разширяването. Можем да умножим числителят и знаменателят по едно и също число и дробта няма да се промени.

    Нека умножим числителят и знаменателят на 4/3 с 6. Получаваме 4/3 = 24/18, което казахме и по-горе. 3/2 можем да я разширим с 2 (умножаваме горе и долу по 2) и получаваме 3/2 = 6/4.



    Връщаме се на събирането (почти приключихме). Нека имаме две дроби с различни знаменатели: 8/3 и 7/2 например. Искаме да ги съберем. Нека разширим първата дроб с 2, а втората с 3 и да видим какво ще се получи. 8/3 = 16/6. 7/2=21/6.
    Сега вече имат еднакви знаменатели и вече знаем как се събират такива дроби - събираме им числителите.

    16/6 + 21/6 = (16+21)/6 = 37/6

    Какво направих обаче, за да успея да си наглася така знаменателите? Как се досетих да разширя с 2 и 3? Много просто. Разширявам първата със знаменателя на втората, а втората разширявам със знаменателя на първата. Винаги правим това, когато искаме да съберем две дроби с различни знаменатели. Ето още един пример:

    4/3 + 3/5 =?
    Разширяваме първата с 5, а втората с 3.
    20/15+9/15 = (20+9)/15=29/15.


    И с това приключихме събирането на дробите. В училище ви го преподават малко по-различно. Там намирате най-малко общо кратно на знаменателите. След като го намерите, умножавате всяка дроб с НОК-а, разделен на нейният знаменател. Това нещо може да се избегне, макар че е хубаво с времето да свикнеш да го правиш. По-лесният начин е да ги смяташ така, както показах по-горе. След като го сметнеш по моя начин и получиш отговорът, съкращаваш дробта (отговорът) и ще получиш същият отговор, като по по-сложният начин от училище. Тоест, събираш както си знаеш и накрая съкращаваш. Както се казва, "вънка нек' си вали, я съм си добре".


    Ми това беше най-сложната част. Сега ще ти кажа умножението и делението, но те са много по-лесни от събирането с различни знаменатели.

    Искаме да умножим 3/4 по 5/6. Умножаваме числител по числител, знаменател по знаменател. Тоест, квото е отгоре го умножаваме, квото е отдолу, умножаваме.

    (3/4).(5/6) = (3.4)/(5.6) = 12/30. Тази дроб можем да я съкратим, като разделим горе и долу на 6, получаваме 2/5. Винаги е хубаво да съкращаваш накрая.

    Еми това беше за умножението. Ще ти дам все пак още два примера, единият ще му сложа даже неизвестни, но на практика не правиш нищо по-различно, само спазваш простото правило (числител х числител) / (знаменател х знаменател).

    (15/23).(16/3) = (15.16)/(23.3) = 240/46 = 120/23

    [(х+3)/у] . [(x+y)/2] = (x+3)(x+y) / (2.y) = (x²+3x+xy+3y) / (2.y) .. (Дробите изглеждат като чудовища, но просто си умножаваш, за друго да не те е грижа).


    На крачка от делението сме и няма да те мъча повече. Последна вметка. Искаме да съкратим някаква дроб. Имаме:

    (5.6.7)/(3.4). Виждаме, че отгоре имаме 6, а отдолу 3. Можем да разделим 6/3 = 2. Драскаме 6 и 3 в дробта и пишем горе 2. Тоест:

    (5.6.7) / (3.4) = (5.2.7) / 4

    Всъщност, съкратих дробта на 3. Ако имаме произведение горе и произведение долу, можем спокойно да си драскаме по този начин. Например: (30.14)/15. Сега ще съкратим на 5, с което ще драснем 30 и 15, а ще получим 6 и 3. Демек: (30.14)/15 = 6.14/3. Няма нищо по-различно от старото съкращаване. Но по-този начин ще ти е по лесно да умножиш числата после.

    (8400.9000)/(5000.4200). Ще съкратим първо на 1000. Драскаме 9000 и 5000 и остават 9 и 5. (8400.9)/(5.4200). Сега съкращаваме още веднъж на 100. (84.9)/(5.42). Сега ще съкратим на 42, тъй като 84:42 = 2. (2.9)/5 = 18/5


    Айде остана делението на дроби, което пък е елементарно.

    (2/3) : (5/6)=?

    Втората дроб я обръщаме и делението го заместваме с умножение.

    (2/3) : (5/6) = (2/3).(6/5) = (2.6)/(3.5) = 12/15 = 4/5

    Толкоз за делението. Между другото, 5/6 казваме, че е реципрочната дроб на 6/5. Тоя термин трябва да го знаеш. Тоест, реципрочна дроб е тази, която е с обърнати числител и знаменател.



    Има още работи, които не съм ти казал, ма ще ти стане прекалено много. Като за начало научи това. После си чети уроците да понаваксаш и порешавай малко задачи. С дроби няма да спрете да се занимавате до 12 клас и ще е полезно да ги увладееш.

    Задължително трябва да можеш да отговориш на тези въпроси:

    Какво е числител?
    Какво е знаменател?
    Как събираме дроби с еднакви знаменатели?
    Как съкращаваме дроби?
    Как разширяваме дроби?
    Как събираме дроби с различни знаменатели?
    Как умножаваме дроби?
    Как съкращаваме при умножение? (разгледай учебника за по-подробно обяснение)
    Как делим дроби?

    Още някои въпроси, които е желателно да разгледаш сама в учебника:

    Как представяме целите числа като дроби?
    Какво е десетична дроб?
    Как превръщаме десетична дроб в обикновена?
    Как превръщаме обикновена в десетична дроб?
    Какво е периодична дроб?
    Какво наричаме рационално число?
    Какво наричаме ирационално число?
    Какво са цяла част и дробна част (при обикновените и при десетичните дроби)?
    Как събираме и умножаваме десетични дроби?
    Събиране на цели числа, обикновени дроби и десетични дроби?
    Задачи върху дроби
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  8. #8
    ИСКАМ ДА ВИ ПОПИТАМ ДАЛИ ЗНАЕТЕ ЗАЩО УЧИМ КВАДРАТНИТЕ УРАВНЕНИЯ В УЧИЛИЩЕ И КАКВО ИМ Е ПРИЛОЖЕНИЕТО В ЖИВОТА. една учителка ни го даде за домашно ако може бърз отговор

  9. #9
    Мега фен Аватара на therichbitch
    Регистриран на
    Oct 2008
    Град
    Sofia
    Мнения
    5 536
    Цитирай Първоначално написано от Lione_Dios Виж мнението
    ИСКАМ ДА ВИ ПОПИТАМ ДАЛИ ЗНАЕТЕ ЗАЩО УЧИМ КВАДРАТНИТЕ УРАВНЕНИЯ В УЧИЛИЩЕ И КАКВО ИМ Е ПРИЛОЖЕНИЕТО В ЖИВОТА. една учителка ни го даде за домашно ако може бърз отговор
    Това даскалка по математика ли е или по литература?
    JoLLiE ти е дала примери, но пък и въпросът на учителката ти е леко тъпичък. Очевидно е, че ако нямаш кола и не се занимаваш с физика, нито с икономика, няма да има приложение в живота ти. Това са приложения в други науки. Единственото й приложение е да ви разваля "живота" в даскало (на повечето).

  10. #10
    Здравейте! Нова съм тук! Надявам се да съм на правилното място. Може ли малко помощ с едни задачи по математика, много са ми спешни ( за утре всъщност). Ето ги и тях:
    задача 1

    Петцифреното число N се нарича "чудно", ако 2.N също е петцифрено число и десетте цифри, с които се записват N и 2.N, са две по две различни. Да се намери най- малкото чудно число.

    задача 2

    Да се намерят всички двуцифрени числа ab (двуцифрено), a<b, за които най- големият общ делител на числата ab и ba е равен на a+b.

    задача 3

    Съществува ли естествено число n, за което n(n+1)(n+2)(n+3)+ 2014 е точен квадрат?

  11. #11
    Някой от вас разбира ли нещо по физика ?

  12. #12
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    Цитирай Първоначално написано от Radostinaaaa Виж мнението
    Някой от вас разбира ли нещо по физика ?
    Питай!


    Още малко да понърдствам. Кожената топка е повече кълбо, отколкото сфера. За да е сфера, трябва кожата да няма дебелина. А тъй като е пълна с въздух, си е общо взето хетерогенно кълбо.
    Последно редактирано от Chacho : 04-02-2013 на 13:21
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  13. #13
    Някой може ли да ме помогне с тези задачи?
    1зад. Единият диагонал на трапец дели другия в отношение 2:3, а средната отсечка на трапеца е 5 см. Да се намерят основите му.

    2зад. Права, успоредна на основата, дели един триъгълник на две части. Лицето на получения трапец е 56кв.см, а на триъгълника над него е 7кв.см. В какво отношение тази права дели страните на триъгълника?

    Ще съм ви много благодарна ако ми помгнете.

  14. #14
    Много благодаря за помощта

  15. #15
    МАТЕМАТИКА 10 КЛАС : успоредник , единия диагонал е 8 корен от 2, другия е 3 и се търси острия ъгъл между диагоналите. Моля помогнете!!!!!!

  16. #16
    Здравейте,спешно ми трябват две решени задачи,в които се прилагат и синусова и косинусова теорема,но не мога да намеря никъде.Много ще съм благодарна,ако някой ми помогне

  17. #17
    Здравейте, бих се радвал ако някой ми помогне да намеря решение на тези три квадратни неравенства:
    49x2 + 42x + 9 > 0 = това е формула и става (7x+3)2 > 0
    81x2 + 36x + 4 по-голямо или равно 0 = пак формула (9x + 2)2 по-голямо или равно 0
    -9x2 + 42x - 49 по-голямо или равно 0 = тук и формулата не мога да му измисля??
    Благодаря предварително

  18. #18
    Мега фен Аватара на OoVasKoO
    Регистриран на
    May 2012
    Мнения
    4 093
    Цитирай Първоначално написано от Allex Виж мнението
    Здравейте, бих се радвал ако някой ми помогне да намеря решение на тези три квадратни неравенства:
    49x2 + 42x + 9 > 0 = това е формула и става (7x+3)2 > 0
    81x2 + 36x + 4 по-голямо или равно 0 = пак формула (9x + 2)2 по-голямо или равно 0
    -9x2 + 42x - 49 по-голямо или равно 0 = тук и формулата не мога да му измисля??
    Благодаря предварително
    1-то:
    х различно от -3/7
    2-то:
    Всяко х е решение.
    3-то:
    -9х2+42х-49=>0
    9х2-42х+49<=0
    (3х-7)2<=0
    Нещо на квадрат не може да ти е по-малко от 0. => остава да е равно на 0:
    3х=7; х=7/3

  19. #19
    неравенства от по-висока степен - ПОМОЩ?
    (x2-4)(x-2)>0
    как до го реша това чудо.. получава ми се отговор за х че принадлежи от (минус безкрайност до минус 2) и от (2 до плюс безкрайност); а пък в учебника отговора е съвсем друг.. (-2; 2)(2; +безкрайност)
    Благодаря предварително

  20. #20
    Някой би ли ми опростил израза ? sin20.sin70= ?
    Последно редактирано от Bico : 06-16-2013 на 10:07

  21. #21
    Мега фен Аватара на OoVasKoO
    Регистриран на
    May 2012
    Мнения
    4 093
    Цитирай Първоначално написано от Allex Виж мнението
    неравенства от по-висока степен - ПОМОЩ?
    (x2-4)(x-2)>0
    как до го реша това чудо.. получава ми се отговор за х че принадлежи от (минус безкрайност до минус 2) и от (2 до плюс безкрайност); а пък в учебника отговора е съвсем друг.. (-2; 2)(2; +безкрайност)
    Благодаря предварително
    Ще имаш две системи, свързани с обединение:
    (1-ва система, когато и двете са положителни)
    x^2-4>0
    x-2>0
    (2-ра система, когато и двете са отрицателни)
    x^2-4<0
    x-2<0

  22. #22
    Цитирай Първоначално написано от OoVasKoO Виж мнението
    Ще имаш две системи, свързани с обединение:
    (1-ва система, когато и двете са положителни)
    x^2-4>0
    x-2>0
    (2-ра система, когато и двете са отрицателни)
    x^2-4<0
    x-2<0
    А, ще може ли да направи снимка с решението?

  23. #23
    Повече от фен
    Регистриран на
    Nov 2011
    Мнения
    488
    Цитирай Първоначално написано от Allex Виж мнението
    А, ще може ли да направи снимка с решението?
    http://sketchtoy.com/39400263

  24. #24
    Мега фен Аватара на OoVasKoO
    Регистриран на
    May 2012
    Мнения
    4 093
    Цитирай Първоначално написано от Allex Виж мнението
    А, ще може ли да направи снимка с решението?
    http://sketchtoy.com/39442005

  25. #25
    http://prikachi.com/images.php?images/727/6232727L.jpg Ще може ли някой да ми реши тази задача, че нещо ми дава зор???
    Благодаря предварително

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си