- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математиката - въпрос на дарба, или на усилена работа?
Добре, имам въпрос.
Някои хора казват, че ако не ти се 'отдава' математиката колкото и да се упражняваш, няма да я разбереш. Вярно ли е?
Защото според мен това 'не ми се отдава, нямам дарба' и т.н. е просто оправдание..
Искам да се занимавам с компютри като порасна и следващия ми въпрос е следния - Наистина ли трябва да владееш математиката перфектно, за да се занимаваш с компютри? Говоря за софтуер предимно (не съм мн наясно със специалностите бтв).
Иначе на 14 съм.
Според мен има истина в това ,че математиката се отдава на някои..на мен-не..имало е периоди,когато съм била много добра,ама сега![]()
.Колкото и да се опитвам,решавам задачи,но не става..
п.с. в момента също се мъча![]()
На мен като малък (преди 4ти клас) изкарвах само 3ки ..бях супер зле. Сега оправих. Изкарвам 5ци, 6ци (тая година обаче имах две 4ки :/ ). Сега втория срок съм с 2 шестици и съм доволен, но все пак някои задачи не мога да ги решавам и това си е..
Но според мен е до упражнения и учене. Няма как да ти е перф. математиката ако не си знаеш правилата, теоремите, свойствата и т.н. И също ако не си решавал задачи допълнително, защото все пак така се упражнява и развива техниката.
Ами уча много. И на уроци съм ходила и над задачите съм ревала по цял ден и по цяла нощ. Еми не мога. Не мога и никога не съм можела това, което го знаят тия дето запомнят теоремите и формулите от раз, които решават най-трудните задачи в учебника и искат по-трудни. Не мога да му се невиди. Колкото и усилия да положа никога не съм разбирала нещата. В началото ги проумявах след много труд, сега вече нищо не мога да схвана.
Вярно, че 9/10 от успеха е труд и старание, обаче без оная малка 1/10 е невъзможно да се справяш идеално.
не съм съвсем съгласна тук)Първоначално написано от KumchoValcho
Трябва ти математическо мислене, не да знаеш(хах) математиката. Виждала съм хора, при които то не е развито, ами - не се оправят с най-простичко програмиране.
//децата от най-ранна възраст следва да бъдат обучавани да развиват всичките (си) разумни способности, а не само в посоките, в които им се отдава.
усилена работа се изисква според мен . Няма тъпи хора има мързеливи.
Много съм съгласен, че трябва математическо мислене, ама това мислене как се развива? - като се решават повече задачи. Няма как изведнъж да получиш математическо мислене..Първоначално написано от Sham
Аз мисля, че е дарба. Като бях 6,7 клас се упражнявах, но все не успявах. Може би не е било достатъчно, но това си е мое мнение..![]()
Вафла..
не, още с игри в детството)
Аз не съм добра математичка(това си е по рода, никой не е бил), но 7ми клас от частните уроци и от редовно писане и учене на уроци взех да разбирам всичко , да имам само 6-тици..И сега в 8 клас без никаква помощ съм най-добрата в класа.Мисля че е въпрос на воля и мотивация.Казваш си щом той/тя може, защо да не мога и аз?И разбира се и с доста положен труд.![]()
I found someone I can trust..can you see that I am bound to you? ?
Усилена работаКогато бях в 7 клас винаги имах 3 по математика и се борех за 4-ка за срока и си знаех, че нищо не разбирам. Сега съм 10 клас и съм в ново училище, всичките ми оценки са 6-ци и разбирам всичко.
![]()
въобще не става въпрос за "математиката" в училище, той иска да се развива с/в математиката
ако имаш дарбата, но не я развиваш .. няма смисълно с воля и упражнения всичко се постига
![]()
http://www.facebook.com/pages/Im-you...43163692376341 < Страницата ми във Фейсбук
И на двете. Има такива дето стават добри с много решаване, други си го могат.
Има някои хора,които просто си им идва отвътре,но в повечето случай колкото повече задачи решаваш,толкова по-добре.В началото на годината и аз се оплаквах,че нищо не разбирам и един ден седнах и изрешавах всички задачи след урока и си изкарах хубавата оценка![]()
МОМИЧЕ!
+1...Първоначално написано от ameli
До 6ти клас много я разбирах ;д после не си научих формулите и сега ми е много трудно.Ако бях учила тогава сега нямаше да е така,но на мен и без това не ми трябва математика..![]()
трябва да разбираш математиката, да решаваш задачи, да се трудиш .. и все пак математиката не е лъжица за всяка уста !!
Талант трябва за да станеш велик математик. Ойлер, Коши няма как да ги стигнеш, без да го имаш спуснато отгоре.
От друга страна, без талант може да станеш много добър математик. Трябва много упражнение и трябва самосъзнанието, че със всяка една задача се стараеш да напредваш.
Научавате си теоремите, четете в учебниците откъде са се появили тия формули (не са спуснати от небето) и след това решавате разнообразни задачи. Ако решиш всичките задачи от движение от учебника, това не означава, че ще си добър на този вид задачи. Много по-важно е качеството от бройката. По-добре реши по две задачи от движение по река, две задачи от срещащи се коли, две задачи от летящо животно между две коли, две задачи от застигащи се обекти и т.н. Изчерпайте колкото се може повече видове задачи и с толкова много различни решения ще ви дойде нюха за креативно мислене.
Като решиш една задача, в която завъртал точките в триъгълник АВС, или пък друга, в която едно алгебрично равенство го решаваш чрез геометрия, ще започнат да ти идват достатъчно смахнати начини на решение, че на повечето по-трудни задачи да се сетиш за решението.
Да не можеш да решиш задача е човешко, но първо опитай да помислиш 20-30 минути.. час над нея. Ако изобщо не я измисляш, търсиш решението, четеш го, разбираш го и опитваш нова трудна задача. Лесните задачи ще ви научат единствено на сметки и на прости формули. Работата започва едва като се захванеш с по-предизвикателните.
Аз също не мога да решавам по-трудните задачи, но с труд съм убеден, че се получава. Най-важният фактор во веки ще си остане желанието.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Много зависи и от начина, по който е преподавана.
Преди все едни учители по математика имах....димна завеса ме разделяше с математиката. ;д
Сега в 10ти клас имам най-добрия учител евър, в часа всичко ми става ясно, у нас със един час максимум решаване съм окей. И чак сега осъзнавам, че наистина разбирам логиката на задачите... чак когато случих на учител.
Иначе ако нямаш логическо (математическо) мислене (не бих го нарекла точно дарба ЗА математика,а по скоро начин на мислене), по-трудно ще станат нещата, но НЕ СА невъзможни, никакво оправдание не е "ама на мен не ми се отдава" , както казаха по-горе.
Първо, за да овладееш математиката не трябва да има " пропуски " , защото всичко е , като верига свързано. Точна наука е все пак. Второто нещо , което също не е по-малко важно според мен е учителят. Не си ли разбира от работата той , не вървят нещата.
И , да действително има хора , на които това определено им се отдава. Просто помнят от раз , веднага схващат, а има и такива , които просто по-трудно проумяват нещата и доста повече труд и трябва , за да тръгнат работите гладко. С две думи според мен със много труд и качествен учител нещата се получават дори и при този тип , който по-трудно проумяват нещата , но малко хора имат това търпение , за да го постигнат , затова изглежда така все едно на едни им се отдава на други не.
Честно казано по- малко и от двете. Според мен има хора на които им върви, но и те учат. Няма човек който да разбира всичко без да е учил.
Учителката ми е добра, в смисъл на 'ти' си е с материала, поддържа добра дисциплината в час, а и на всичко отгоре ходя на частни уроци при една също много добра учителка.
В крайна сметка всичко от мен зависи..което е хубаво.
съгласна!Първоначално написано от sesi9616
не искам да се хваля но не съм чак толкова зле по математика .. 8 клас съм.. и то нещата се разбират като слушаш в час, така е по леснотъй че вместо да се чудите кого да нагрубите, на кого да метнете бележка и с кого да си говорите слушайте и математиката ще ви отговори с една 6-ца
![]()
If you're leaving close the door.
I'm not expecting people anymore.
Hear me grieving, I'm lying on the floor.
Whether I'm drunk or dead I really ain't too sure.
I'm a blind man, I'm a blind man and my world is pale.
When a blind man cries, Lord, you know there ain't no sadder tale.
Бях много зле по математика до 8 клас, учех много, решавах много и не разбирах нищо...от 8 до сега (9 съм) математиката ми върви отличнобез да си мърдам пръста...просто ги разбирам задачите
If you do not tell the truth about yourself
you cannot tell it about other people!