
- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Най-тъпият предмет в училище
От теб струи неграмотност. Комично е да говориш на хора, които не познаваш, за това, дали уважават математиката, или не. Нямаш достатъчно капацитет (всъщност, почти никой няма), за да правиш генерални заключения за важността на който и да било предмет.
Колкото до математиката - в чистата си форма (решаване на задачи) е абсолютно безполезна и неприложима извън класната стая. Физиката, информатиката и икономиката са нещо друго, но те са съвсем различни науки.
Кажи ми, с какво ще помогне на "нивото" ни повишеното уважение към математиката, слънце мое?
Изложи се с това за зубърските предмети, няма да казвам защо.
ПФ кофти аргумент,
Учители всякакви, познавам хора, които имат точно такъв тип преподаватели, който казваш "не съществува".
Познай как ги цеди, точно за тия дадените резултати.
А да, интересно как така можеш да се постараеш особено много при предмети като физическо, все пак тренировката си е с време назад, а не от ден за утре, като назубрените ти уроци по Математика и Химия. Поне така ни каза де. Няма логика просто, научете се да се аргументирате като хората, така сте лесни за затапване.
Абе, аз реално също намирам физическото като предмет в сегашната му форма за малоумно и излишно (а обожавам да спортувам). Обаче причините са други - спортовете, които се играят във всички училища в България, в които съм учила, са два - волейбол и баскетбол + покриване на нормативи. Аз хейтвам да играя волейбол и баскетбол, хейтвам колективните спортове, както и изпитвам ужас от хвърчащи топки. И не съм само аз. Дразни ме точно това ограничение, дразни ме това, че нямам избор да си избера АЗ какво искам да спортувам и какво най-много ми допада. Та, в училище никакво спортно възпитание не съм получила.
Да не говорим, че в моето училище масово се пишат 2-ки и 3-ки, защото си момиче и не можеш да скочиш 180, което е меко казано малоумно. Аз скачам 1.60, ама мога да бягам по 10+км без да спра, както и съм печелила медали по плуване, но тъй като не ми се предоставя възможност да покажа в какво ме бива, получавам 2ка. Еми не е нормално. Друг случай - момиче от класа ми тренира даден спорт, печели републикански и световни състезания, но се е случвало да има 4ка по физическо за учебната година, защото не може да покрие нормативите. Пак не го разбирам.
Другото което е, на мен ми е тегаво да имам физическо по средата на часовете ми за деня и да не мога да се изкъпя след тях, а да ми остават още 3-4 часа, защото нито има душове, нито има време.
За физическото в училище съм, но трябва да има и различни дисциплини.
Абсолютно съм съгласна.
Хубаво, че бяха хорАта, че да си оправям оценките от нормативите и баскетбола.
Кой клас си? Не мислиш ли, че е леко смешно да правиш такива заключения относно математиката?
Ако за теб математиката в чистата си форма е решаване на задачи значи си в голяма грешка. (Под решаване на задачи имам в предвид да решаваш като луд от някакъв сборник) Аз мога да ти кажа, че през цялото ми следване съм решавал задачи само на изпит или когато ми е трябвало да изчисля нещо по друг предмет. Когато съм се готвил за изпит по математика съм учил теорията и съм решавал от всеки тип задача точно по 1. Ако просто решаваш задачи никога няма да станеш добър.
Физиката е почти само математика, информатиката също - най-малкото процесорът на това, от което пишеш, е правен от математици. За икономиката не мога да говоря.
Не мисля, че има тъп предмет. По-скоро 90% е от учителя или поне при мен е така. Както си обичам историята, така 45 мин. география са ми цяла вечност, защото господина ми го мързи да преподава и всичко е крайно повърхностно. Не смятам , че философията е излишна. В този свят на точните науки си обичам времето, когато целият клас се събира в кръг и за час забравяме за всичко, и си размишляваме на философски теми. По физика, химия, биология не съм била винаги пълна отличничка, но както те, така и физическото, ме научиха, че с малко повече усилия, пот и постоянство ще се получи. И аз не скачам 1.80.. та едва ги докарвам до 1.65, но когато ги скоча 5 пъти и винаги е пак толкова, и учителят ми знае, че винаги съм с екип и съм напълно редовна, получавам добра оценка за цялостното ми представяне в часа. И не- оценките не са най-важни. Да, дипломата е важна и е кофти когато една 5-ца ти провали дипломата, но странно как най-хубавите ми спомени са от трудно извоюваните оценки. И все пак смятам, че най-важно си остава отношението към учителя.![]()
В осми клас съм.
Очевидно ти не си разбрал какво имам предвид - дали защото аз не се изразих по най-точния начин, или понеже ти тръгна в коренно различна посока, няма значение. Под "чиста форма" разбирай това, което се взима и упражнява в стандартните училищни часове по математика (възхвалявано от cookie), нещото, което разваля предмета и го зазубрява.
Не мисли, че имам/някога съм имал проблеми с математиката, че да говоря така, точно обратното. Относно решаването на задачи - там те подкрепям напълно, макар да си нямам на идея, какво е нивото на трудност в университета. Винаги са ми били странни съучениците ми, решаващи задачи за подготовка по математика, дори съм се шегувал с тях, докато не осъзнах, че никой не избира с какви способности да се роди.
Това за физиката и другите науки беше казано, за да покаже контраста в мненията на момичето, че хем обожава математиката, светът трябва да я възхвалява и така нататък, хем преди това беше заявила, че най-омразните й училищни предмети са физика (!) и химия.
Вече споменах, защо смятам, че това
е погрешно. Математиката винаги е логика, но логиката невинаги е математика.
Последно редактирано от dimitar., : 01-06-2014 на 20:05
ФВС. Обичам да спортувам ама 350 клякания и 250 коремни ... Не мерси
Математиката безспорно. Развива изключително много интелигентността и креативното мислене, но като цяло много малко от нещата, които се учат ще са ни в употреба в живота.
Гледам как като малка съм писала математика.Говорете ми после за порастване... Яд ме е, че като малка не учех по-добре по математика, сега щеше да ми е в пъти по-лесен живота. Трябва и още как.
Lasiodora striatipes
Grammostola rosea
Cyclosternum fasciatum
Brachypelma emilia
Acanthoscurria geniculata![]()
Радослав![]()
Тука като гледам много хора се оплакват от физическото.При нас двойки никога не са се писали,най-много да оставят на някого петица.И тогава свършва света,дипломите им отиват на кино,не ги приемат в Оксфорд и за всичко това е виновна тази по физическо,а не техния мързел.Напълно съм съгласна,че е нечестно да се оценява само по волейбол,баскетбол,тичане и скачане,но реално в училищата няма база за нещо различно.Съгласна съм също,че нормативите са почти неизпълними,още повече,че не можеш да сравняваш момиче високо 180см, и друго,което е 160 по един и същи начин.Само че повечето учители са наясно с тоя факт и оценяват,когато забележат,че някой е редовен и се старае.Поне при нас беше така,но честно казано и аз бих се заяла на някоя кифла,дето вместо на училище идва на модно ревю.
Иначе що се отнася до математиката,мисля че това е един от малкото предмети в училище,които ще ти свършат работа почти навсякъде и макар и да е трудна на повечето хора,изобщо не бих казала,че е безполезна.На мен лично ми бяха интересни всички предмети,но някои учители упорито убиваха всякакво желание у мен.
Пичове да бъдем реалисти
математика-Even Stupid
Информатика-THe Best![]()
we4e ne u4a ama 6te izkaja mnenie,, ne zavisi ot predmeta a ot u4itelq, ako toi e 6iban i predava typo i predmeta stava typ
6-ти клас съм и учим някакви неща по ЧП дето даже и брат ми не си ги спомня -.- явно ще са ни нужни
немски език, защото 1-вата ни учителка го преподаваше така, че да запомним само половината учебник и просто не ми допада този език
(да не се обиждат тези , които го харесват)
На тези, които назовават математиката, като най-тъпия предмет, препоръчвам да прочетат следната книга:
http://www.brainpickings.org/index.p...dward-frenkel/
♥ 2PAC ♥
Just be yourself! You don't live to impress all this motherfuckers out there! ;PP
----------------------------------Реалността е фалшива. Мечтите са истински. - 2Pac