Цитирай Първоначално написано от minus273dot15 Виж мнението
Хм, защо плачете за БДЖ? Не разбирам.

Това е компания, която е създадена с идеята, че харчи повече пари, отколкото генерира. Защото е създадена преди 1989-та със съвсем други идеи и цели(промишлена/военна логистика). Сектора "Пътнически превози" към БДЖ е създаден с идеята да е евтин и удобен за хората. И системата е действала добре, понеже печалбите от промишленият и военният сектор са покривали разходите за пътническите превози(да не го казвам по-сложно). Един вид - ти се возиш евтино и удобно, понеже дъжавните железници благосклонно те возят на загуба. Но не на такава загуба, че да са във фалит, понеже изкарват много пари от други места.
В грешка си, не само Българската железница извършва пътнически превози на загуба, всъщност булшинството от известни на мен държавни железници имат сектор пътнически превози с отрицателни приходи.
Но това не ги бърка, защото печалбата от товарни превози е голяма и може да покрие не веднъж загубите от пътническите превози.
Ситуацията в България беше такава, но типично по български хората заемащи отговрни позиции източиха горивото, продадоха частите и самите вагони на безценица с цел лична облага и излязоха в пенсия, близко до мен живее такъв индивид и вида на имота му потвърждава твърденията още повече.
Сега новодошлите си блъскат главите и се чудят от къде да направят печалба - опитвайки се да припечелват от пътнически превози, което е невъзможно, поне не и в България.