- Форум
- По малко от всичко
- Всичко тийн накуп
- Изпит по кормуване съвети
Здравейте за първи път пиша тук и виждам,че давате полезни съвети на други хора който имат нужда.Та направо към темата след около 1,2 седмици ми предстой изпит по кормуване и ми е малко притеснено ако може да ми кажете кой са най-често срещаните грешки по време на изпита? И какъв съвет ще ми дадете като по опитни ако има такива
Благодаря за съветите)
1. ВИНАГИ на жълт светофар заковавай спирачки и спирай ЗАД стоп линията, която е начертана на пътя.
2. ВИНАГИ СПИРАЙ НА ПЕШЕХОДНА ПЪТЕКА - за това най-много късат. Дори пешеходецът само да си помисля в тоя момент да пресича, още преди да си е сложил крака на пътеката - СПРИ и изчакай.
3. Когато спираш по наклон и си в посока нагоре, гледай като тръгваш да не потегли колата назад. Това също е голяма грешка.
4. Повече от трета предавка, и то без никаква газ, не си и мисли да включваш. Винаги караш бааавно бавно, до 40км/ч макс, ако няма по-ниско ограничение.
5. Трамваите винаги са с предимство, независимо от къде идват и какво е кръстовището.
Спазвай тия пет точки и ще си вземеш изпита. Успех.
Благодаряза 5-та точка може да не ми са наложи понеже в Бургас нямаме трамвай,но мерси все пак
![]()
Аз ще те посъветвам няколко нещица в допълнение на поста на мачока:
Трябва да слушаш внимателно указанията на изпитващия, ако не чуеш нещо ясно - питаш.
Престроявай се колкото можеш по-рано, за да няма изпълнения в последния момент, които са си рискови.
Карай с умерена скорост.
Гледай си огледалата.
И най-важното: Гледай да бъдеш максимално спокоен, защото от притеснения често се допускат грешки.
Ако се сетя нещо, ще добавя...а ти ако искаш да питаш нещо конкретно - давай.
Иначе в практиката рязкото спиране може да бъде опасно...но това има кой да ти го кажа.
Мале аз съм на 31-ви на изпитмноо ме притеснява да не сгафя нещо-притеснява ме да не отнема предимство, щото ако ме прекарат през някви тесни улички, сигурно ще сбъркам нещо, да не говорим, че оня ден имаше регулировчик и аз уж знам кога е разрешено да мина, но съвсем се шашнах и питах инструктора кво да прая, тоя беше застанял с няква палка и махаше на някъде и аз съвсем се объркъх
Дано и да не вали
по принцип мноо се притеснявам като ходя на някви изпити, но обикновено ги взимам, но ся н знам...искам да свършва вече тоя курс писна ми, а и ходя на даскало и ми става доста натоварено
Веднъж при такъв случай спрях много рязко и тоз ми каза, че не тряя така, щото някой може да ме блъсне, ако видя в последният момент жълто тряя да спра, но не мноо рязко може и да е малко след светофара, стига да не навляза в кръстовището1. ВИНАГИ на жълт светофар заковавай спирачки и спирай ЗАД стоп линията, която е начертана на пътя.
Ами регулировчиците, в практиката улесняват разбирането от младите шофьори като показват посоката (махайки със слънчогледа ;д)
Иначе, когато се колебаеш за нещо, а до теб седи по-опитен шофьор, питай. :>
Ако вали - не се притеснявай, просто имай предвид някои фактори (например спирачен път)
относно жълтото...в практиката избягвай като цяло вскякви резки маневри, като скочиш на спирачките, някой отзад може да те изпраска.
иначе чел си правилника, учил си листовки...
знаеш кога можеш/не можеш да преминеш през кръстовище със светофар
затова на изпита (а и не само, но е в твой интерес) караш с умерена и ниска скорост, така имаш време за реакция, ако се наложи да спреш "в последния момент" е далеч по-лесно.
ако караш бавно - няма да има такива ситуации.
а ако светне жълто в момент, в който няма как да спреш зад стоп линията - преминаваш.
ако светофара има таймер, такива неща реално са невъзможно (стига да не си малоумник)
![]()
надявам се да съм бил полезен. ;д
Просто недей се притеснява,карай си все едно,че си сам и слушай какво ти говори изпитващия. Понякога може да те накара нарочно да влезнеш във еднопосочна улица или нещо от сорта. Първо му кажи,че е забранено,а вече после той ще ти каже дали да влизаш на негова отговорност. И ако се колебаеш дали ще можеш да минеш по-бързо през светофара или нещо от сорта,по-добре не извършвай маневрата,защото аз така се чудех дали ще успея и докато се чудя и се каня дали да дам газ или да спра минах на червено..![]()
![]()
Благодаря момчетаискам само да попитам има ли брой грешки като при листовките и дали при наклон когато колата тръгне малко назад или напред преди да потегля се отбелязва като грешка??
И колко време продължава изпита разбрах,че е 25 мин,а някой са карали дори 15 минути
гледай да не тръгнеш на ръчна
Локо Пловдив и тесни пичkи майна.
Има брой грешки, но са различни по степенуване.. неспиране на пешеходна и минаване на жълто/червено директно ДАИ-аджията бие спирачки. При тръгване на колата по наклон също се отбелязва грешка, но не е критична. Ти се надявай да не те кара да паркикаш, щото и на това имат право и повечето пъти се заяждат.Първоначално написано от powerrr
Благодаря за съветите дано го взема изпита,че да се свърши тая нервнотия![]()
![]()
^успех
btw и аз благодаря за съветите![]()
Шофирай разумно - стигни жив!
Хехе,
първо подготовката преди потегляне - колан, огледала, фарове.
Другите неща ги казаха, но още едно-две:
Понякога нарочно ще се опитат да те забият в еднопосочна улица, когато ти каже да направиш завой - гледай пътната маркировка и знаците, ако не е позволено - изчакай, когато е.
Мерси дано ми се падне готин изпитващ,че като четох в други форуми какви са били изпитващите ми настръхна косата![]()
![]()
банално или не, най-важното е да си спокоен, другото е лесна работа, ако си се справяш попринцип.
повечето неща са ти ги казали. като се качиш в колата не забравяй в никакъв случай да си оправиш седалката, огледалата и колана, че да не приключи бързо изпита ;д също така, ако инструктора не ти е обяснявал, го накарай да ти покаже как стоят нещата под капака ;д че мене ме караха да обяснявам кое къде е. за тръгването по наклон не е страшно, ако тръгнеш съвсем малко назад, не се притеснявай, ако ти се случи и да изгасиш колата. за грешките беше питал - имаш право на 9 наказателни точки (основни грешки по 3 точки, второстепенни по 1 точка). за пешеходци, доколкото ми беше казвал инструктора не се къса, а се пише основна грешка, но то много си зависи от изпитващия, от настроението му, ако щеш ;д примерно моя изпитващ на инструктажа преди изпита предупреди да не се престараваме с пешеходците (демек той да е на 5 метра от пешеходната и аз да му спра). карай си внимателно, навременно престрояване, мигачи и т.н., абе знаеш си ги тия работи. Паркирането, доколкото знам (или поне в моя град е така) е задължителен елемент от изпита. Също така никой не спомена за СТОП-а - най-тъпото нещо, заради което може да те скъсат, та колата в покой и очите на 4 ;д че момчето, дето го изпитваха с мене, спря, ама не се огледа и айдее... та да, тва ме подсеща и за друго - гледай си в огледалата честичко. изпита е задължително поне 25 минути. а да, щях да забравя и друго нещо. както знаеш, ако изпитващия не указва посока си караш направо (ако е разрешено, разбира се), ОБАЧЕ ако пътя с предимство променя посоката си - следваш него (защото нас ни предупредиха, че за това нещо се къса). и тва е общо взето, нищо ново ;д успех и да разкажеш после.
the sky is the limit.
Аз бях на изпит Петък.Само ще ти кажа не се притеснявай и всичко ще е наред.На вътрешния бях много притеснена и карах доста зле,но не толкова,че да ме скъсат.На външния нз защо,но не бях и всичко мина перфектно!Отделно внимавай какво ти казва.Много често казват завий на първата възможна на ляво и масово завиват направо на ляво,а много често там има знак,че не може и разни ей такива.И внимавай за знак стоп,че заради него много хора ги късат.
И изпитващия е от значение.На мен ми се падна един много готин.![]()
Когато нещо отмине, тогава усещаме колко хубаво е било.
Най- важното е да си спокоен, да не се притеснявашАз понеже не бях спокойна и ме скъсаха първия път, но вече от половин година си карам и то с голям кеф
![]()
Няма подобно чудо като "влизане на негова отговорност". Ако имаш знак, че влизането е забранено или улицата е еднопосочна - подминаваш и завиваш в първата възможна!Първоначално написано от NqmamName
Повечето важни неща ти ги написаха, няма какво да се повтарям. И гледай да запазиш спокойствие.
You're frozen
When your heart's not open..
Значи първо много зависи какъв ще ти е изпитващия (за съжаление, според мен). Има някои, които наблюдават едни неща по време на изпита повече от други. Изпита трае минимално 25, максимално 35 (Но наистина и аз чувала за някои които са карали даже по 10 само ;x)Първоначално написано от powerrr
Начи за тръгване леко назад при наклон не са ми казвали че е грешка, както и за изгасването - цитирам 'И на най добрите шофьори се случва' въпроса там е да успееш да потеглиш бързо, без да пречиш и да бавиш движението.
За жълтия светофар - ако видиш че е жълто прекалено късно, когато не можеш да спреш безопасно и трябва да спреш рязко, е позволено да преминеш.
Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence.
^^ тоя мит не го разпространявайте на кандидати за правоуправление. В реалния свят е така, с много условности, всяка скорост над 'не можеш да спреш безопасно' се счита за превишена и т.н.
а на шоф изпит пък директно те режат за жълт светофар, със скоростта която предполага че караш около 20-30 км/ч няма такава ситуация, в която опасно да се наложи да спираш.
Аз имам книжка, но искам да питам нещо.
Курс можеш да започнеш на 17 и 9 мес. по новия закон. Ако изкараш часовете и положиш изпитите, можеш ли да вземеш свидетелство на 17 и 11 мес. примерно или няколко дни преди навършването на 18, илии трябва да имаш навършени 18?
Love to be loved by you.
Трябва да имаш 18.Първоначално написано от association
Шофирай разумно - стигни жив!
май не може да ходиш и на кормуване ако нямаш 18
Локо Пловдив и тесни пичkи майна.
И на мен ми се върти нещо такова в главата,че трябва да имаш 18 за единия изпит май ;дПървоначално написано от tuzaro
Шофирай разумно - стигни жив!