Пускам го това тук, тъй като инструктурът е уникален и тотално го заслужава.
Има видео в линка, което ако изгледате ще разберете за какво иде реч.
Ако някой от вас се интересува от визуални ефекти и би искал с това да се занимава тези са страхотно начало.
Дори и да не сте пипали 3д софтуер досега няма никакво значение, тъй като има въведителен курс, който е повече от достатъчен да влезете в час.
Тези 300$ са близо 100 часа видео, които за да усвоите ще си играете поне 1000 пред компютъра. По-оферта от това здраве му кажи.
Толкова от мен. Успех.
Последно редактирано от Auriss : 10-20-2013 на 13:15
"Инструкторите" са около десет, а съдейки по фамилиите им, ще е доста трудно да им се разбира.
За хари потър/със змията/ го има качен в cgpeers, а в DT има хиляди страшно добри и безплатни.
Един е инструкторът за нива 1, 2, 3 и Case Study-тата и му се разбира ;д
Само на въведителния курс е с доста отявлен руски акцент пичът, не съм гледал целия курс, 'щото ми бяха ясни вече тия неща, но го скролнах набързо да видя все пак за какво иде реч и се разбира - само акцентът малко досажда.
Въпросът е, че не са от типа 'цъкни тук после там и се радвай на творението си' - обяснява атрибутите и за какво служат. Вярно е, че можеш в документацията да ги прочетеш, но там рядко има инфо с каква цел би могъл да ползваш дадено нещо.
Хари Потър курса сигурен ли си, че го има ? Погледнах и нищо не откривам нито в тракера, нито във форума.
То реално ще ги купя и без това, тъй като 300$ са нищо на фона на информацията, която предлага, но не ми се и чака до края на Декември, пък съм минал през 3-те нива от 'програмата', а из нета няма нищо по-сложно за учене що се отнася до динамиките в Мая ...
о_о нещо го бъркаш с някакъв друг сигурно - тези неговите стъдита са отскоро - http://www.vfxlearning.cn/courses/case - ей ги тука. Някои даже не ги е качил още.
Погледнах и действително има някакъв със някаква змия, но като гледам картинката за нещо друга май става въпрос.
абе а я всъщност да те питам, че не ми се занимава да отварям теми по форумите и да занимавам хората с глупости. Отскоро почнах да се мъча да ригвам и дотук добре, ама по стечение на обстоятелствата (основно щото ме мързи да моделирам сума базови мешове) си вадя направо моделите за скулптване от един плугин за софтамаж. Финтът е, че не са в права Т поза - ръцете са свалени надолу и има стабилен ъгъл в лакътя.
Аз следващия път просто ще го коригирам това в Софтамаж, но ми е любопитно как се оправя проблемът при условие, че вече е налице.
Селектнатото е локатор, към който са констрейнтнати ИК дръжката и самата длан - нищо сложно, де. Проблемът е, че редполагам виждаш в каква посока сочат аксисите - ако парентна локатора към контрол за ръката, на който съм фрийзнал трансформите аксисите отиват в world space ; смис XYZ и нямат нищо общо с тези на локатора. Съответно ако въртя контрола в Z реално ще въртя локатора във всичките три ..
Някакво решение как да направя така, че аксисите на контролът да сочат в същата посока, в която и тези на локатора, но без да имам никакви стойности върху него ?
Малоумен въпрос е и реално е безсмислено 'щото проблемът ми е със самия модел, ама все пак ... ;д Някакви идеи ?
Лолполи модели е загуба на време да ги ригваш, качваш ги в Mixamo и те го правят, ако са под 10 000 полигона.
Моделите освен в T-Pose се правят и в A-Pose, какъвто е този.
Явно аз нещо не се изразявам както трябва. Локатора е парентнат към контрола за китката. Аксисите на контрола за китката са различни от тези на локатора т.е. като въртя китката надолу в Z вследствие тази разлика локатора се върти по 2 аксиса - Z и X => няма как да получа чист контрол по само една ос на въртене.
Както казах не е кой знае какъв проблем, действително си прав в това, което казваш, просто искам да ми е чист рига и ме дразни това, та се чудех има ли начин да го изчистя.
В смисъл, че въртиш китката, а се огъва рамото ли ? Не схващам.
Faceshift го имам от около две години, още от алфа версията, беше безплатна в началото.
И това е добро, не ми остава време да го пробвам. http://www.mixamo.com/faceplus
Пф щях да ти направя видео, ама съм изтрил сцената...
Просто китката не сочи ПРАВО напред в посоката, в която ръката сочи, тъй като има голям ъгъл в лакътя.
Ако си изпънеш ръката настрани и си представиш, че имаш контрол върху китката си и накъде ше се върти контрола ще ме разбереш г/д какво имам предвид - нагоре/надолу на китката съвпада с това на контрола.
След това я свий малко в лакътя и ще видиш, че осите на контрола няма да съвпадат с тези, по които ти се движи китката.
Т'ва стана ебаси дискусията за няква пълна глупост :Д
// иначе проблеми няма, не ми мърда рамото или лакътя нещо от тоя сорт. Може да си се анимира без проблем, просто ме дразни, че за да вдигна китката нагоре (все едно казваш "спри" на някой или като нео в матрицата като спира куршуми) трябва да въртя контрола по 2 оси, а оттам и движението е малко неадекватно - изправя се нагоре по диагонал... <--- впрочем не е заради Гимбъл лок - да не си помислиш това. Няма флипване и тн
Последно редактирано от Auriss : 10-28-2013 на 13:02
Здравейте, до сега никога не съм се занимавал с нещо подобно, но имам желание да се занимавам занапред.Моля да ми покажете от къде мога да почна да се уча и да практикувам (на безплатен софтуер,ако има).Общо взето, ако има нещо за "баш" аматьори, с което мога да започна, моля препоръчайте го.Благодаря предварително.
К'вото и да подхванещ 'въведението' (т.е. от баш аматьор да минеш в 'аматьор' и да вдяваш поне малко) е доста.
Blender e безплатен. Houdini, Maya, Softimage, 3dsMax, Cinema4d всичките са платени. Худини има безплатна версия за ученици, Мая, Софтамаж и 3дс макс също. Синемата не я знам.
Винаги можеш да ги изпиратстваш обаче. Все пак се учиш - се тая - не вадиш пари на техен гръб.
Имат съпорт помежду си, Daz е с един от най-добрите рендери, същото е и за Bruce, а Hexagon я ползваш за моделиране само. Тия трите връщат Blender в детската градина, където нормално му е мястото.
В тракера има работеща версия за maya 2009, но аз от него софтуер не бих свалил. Куцо и сакато с нисък рейтинг качва всякви боклуци, само тутуриали свалям.
Подкарва се нормално, Renderman 4 работи с Maya 2013-2014. Във форума няма смисъл да го търсиш, трият се постовете, на мен ми делнаха три.
Не би трябвало да ми тръгне, защото Pixar са платили за една от най-добрите защити, но явно не са предвидили, че някой може да реши да върне времето на компа, за да не плаща след Trial периода и това направих.