.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 25 от общо 212

Hybrid View

  1. #1
    Мега фен
    Регистриран на
    Dec 2010
    Мнения
    5 613
    Климатик, виж сега. Нито разполагаш с финансите, нито с образованието, нито с 'връзките' (че поясня какво визирам под връзки), нито с опита. Същото е с всеки от нас.
    Аз знам какво бих направил, че да подобря положението в тази държава, но на този етап не разполагам с нито 1 от изброените 4. Следователно е напълно излишно да се натискам където и да било. И на това ще му дойде времето някой ден.

    Все пак искаш да дискутираш идеи доколкото разбрах - ето няколко от мен. Да речем, че разполагах с що-годе успешен бизнес, от който мога да издържам себе си и семейството си и да ми остават излишни средства :

    1. Втърваш едно кръгче по основните училища - разни хлапета 4-7 клас. Влизаш при директора и питаш има ли деца с родители в кофти финансово положение, които обаче се справят добре в училище. Ако има - говориш с родителите и хващаш да издържаш детето като 3-то родителско тяло - дрехи, компютър, езикови курсове, спорт, джобни. Да ти излиза 2-3000 лв в годината в най-най-лошия случай. 200 лева на месец не са много ще се съгласиш предполагам. Човек на 2000+ евро заплата спокойно би могъл да го прави това за 2-3 хлапета.
    Дотук хубаво - да речем, че нищо не правиш - това ще си кажеш, нали ?
    Е, тук идва момента, в който се налага да имаш 'връзки' ; разбирай контакти. В медиите. И достатъчно познати сред бизнес средите, че да си наясно ще има ли хора, които да подкрепят инициативата (ако изобщо се превърне в инициатива).
    В Б-я заможните хора помагат ли ? А биха ли помогнали ако не е под формата на данъци, наложени от корумпираната ни държава ? Не знам ... а ти ?

    2. Образователната ни система. Трагична е. И освен това не сме държава, която се нуждае от десетки хиляди финансисти, юристи и журналисти. Мисля е ясно вече на всеки, че се превръщаме в източник на евтина раб. ръка в ИТ сектора. В което няма лошо, но няма достатъчно хора, които да покрият нуждата от специалисти.
    А за капак училищата са пълна подигравка и дипломата за средно можеш да я ползваш за тоалетна хартия преспокойно.
    Какво ще кажеш за 4 дни в седмицата в даскало и 1 ден отделен за спорт или култура - под култура разбирай държавно финансирани екскурзии по някакви исторически значими места, а под спорт - реално да се изгради база, която да се ползва от МОН през учебните дни, а през уикендите да се отпуска под наем.

    Отделно от това - учебната програма като цяло е пълна подигравка. Материал се повтаря и потретва, елементарни неща се преподават по няколко пъти в различни класове (история, физика, биология), а чуждоезиковото обучение е пълна подигравка.
    Това няма да го промениш лесно, 'щото причината за това са даскалите. Масово за некадърни. Ясно е на всеки мисля. И лапетата са лайненца често, но даскалите не им отстъпват.
    Решение ? Аз имам 2 идеи :
    1. Наемаш няколко кадърни преподаватели, които да дигитизират цялата информация от клас 1 до 12 под формата на онлайн учебни видеа и презентации с продължителност 20-30 минути.
    1.2. Съставяш изпитни материали за абсолютно всяка отделна презентация, които да е задължително да бъдат взети преди да бъдеш допуснат до изпит (предполагам се сещаш накъде бия)
    1.3. Изпит в края на всеки срок по всеки предмет
    1.4. Орязване на учебната програма в периода 1 - 10 клас до единствено Математика, БЕЛ, 2 чужди езика (като 1-вият задължително е английски).
    Във връзка с това отгоре - ето ти още един проблем - мен ако питаш е АДСКИ добра идея да издърпаш учениците поне до Висша математика 1 и Линейна Алгебра в 10, 11 и 12 клас. Ама аз какво разбирам от преподаване, педагогика там, а-у ? Нищо. Нямам елементарна представа как бих могъл да синтезирам толкова абстрактен материал, че мозъкът на един 16-годишен да може да го асимилира.
    Имам идея, де. Компютърната графика е буквално визуална математика и програмиране, но ще е необходимо някой с достатъчно акъл да подготви по такъв начин материала, че да не преподаваш за зубрене, а нещо, което действително има стойност.

    1.5 Задължително присъствие до 10-ти клас, минимум 50% присъствие за 11 и 12.

    Решение 2 -- Изграждаш система за идентификация с магнитни карти в класните стаи и изпращаш СМС на родителите моментално ако детето не е в час.
    Връзваш всички училища към общ уебсайт, където родителят може да провери оценки и присъствие, а учителите са задължени да оставят препоръки що се отнася до ученика.


    Освен това ще е хубаво висшето образование да е безплатно! и евентуално, след някоя и друга година - задължително.

    Не виждам проблем и да се уговори по някакъв начин 'държавно поръчителство' за студентите от страна на държавата(за определени специалности! ), че да не им се налага да работят докато учат, а след това държавата да изплаща единствено лихвите (които би имало логика да са страшно ниски) върху кредитите им докато започнат да работят на някаква минимална заплата (да речем 1000лв). Естествено не съм финансист и може и да е пълна глупост това, което предлагам.



    Но всичко това с 10% данък ;д Знам ли ;д Все тая, разфилософствах се. Чак ме е яд, че се хванах на въдицата, ама дай да почешем клавиетурите. Дайте мнения.

  2. #2
    Мега фен Аватара на yakuza_
    Регистриран на
    Dec 2005
    Град
    Niggaland
    Мнения
    11 652
    Цитирай Първоначално написано от Auriss Виж мнението
    1. Втърваш едно кръг...........................
    Но всичко това с 10% данък ;д Знам ли ;д Все тая, разфилософствах се. Чак ме е яд, че се хванах на въдицата, ама дай да почешем клавиетурите. Дайте мнения.
    В тоя ред на мисли ето ги моите виждания за оправяне на държавата. Не карам никой да се съгласява с тях, нито твърдя, че те ще ни оправят(мръсна дума) на 100%. Както и осъзнавам, че някои от тях са крайни, но в момента точно някои крайни мерки биха ни помогнали. Текс уал инц!


    Да започне да защитава интересите на държавата, а не да праща бащата на чичо Пешо посланик в Заир, че видиш ли там имало трима българи, а той навремето е бил главен секретар на партията в Хуйнево. Ограничаване на достъпа на "камилари" (да не се бъркат с хората притежаващи камили). По-бързо и ефективно преразглеждане на хората желаещи гражданство и контрол на тия които искат 400 лева, че да ти преразгледат молбата за такова.
    По-големи права на полицаите да си ползват оръжието, имам чувството, че тук са си го вадили два пъти - първия път след като са го взели, а другия когато им е паднало случайно от кобура. Да спрат тия уреждания на работа, примерно в нашия град с фамозните 12к жители 80% от полицаите са от едно село и то само защото един от това село има връзки нагоре по веригата. А полицаите ни са едни вървящи карикатури. Един пример - единия е тормозен като ученик и сега всячески се мъчи да вгорчава живота на останалите, но в "селото" има такива пердета, че им е през шлауфката дали си полицай или дъщеря на попа и отново си го правят на гъз. А разни които те спират и те пускат защото снощи сте се наливали с на баща му ичкията, са също за махане, нима закона не важи за приятелите ти?!
    Училищата ... Тук масово се учат ненужни неща. Биология/Химия/Физика да се учат 2 години макс, после да са избираеми, просто така да се направи програмата, че да има избираеми предмети, както примерно в уни-тата, не всеки се интересува от венчелистчетата при хризантемата, нито какво е "бяло джудже". За мен това са твърде специфични познания, които дори не ти обогатяват общата култура, защото ако не са ти интересни, ти просто не си правиш усилие да ги запомниш. Литературата е сходно - за какво ми е да уча "Илиада"? Нито ми е интересна откъм прочит, не ми е в категорията, нито имам желание да я уча, нито научих нещо от нея. Жестоко се съмнявам и членовете на "Менса" да са я чели. И литературата след определен клас също да става избираем предмет. Математиката смятам, че е нужна, тъй като развива доста логическото мислене, нямам идея какво точно се учи в нормална паралелка тъй като съм завършил профил математика. Географията също смятам, че е необходима, защото там влиза и икономика и география на България, като дори може да се засили икономическия елемент. Информатика също (тя дори се учи долу-горе колкото трябва и тук не съм сиг. защото и това ми беше профил), масово има хора които реално ползват всеки ден компютър, но когато трябва да напишат един текст на word, те не могат да си го оформят в приличен вид дори... Историята също смятам, че се учи колкото е необходимо, но не мисля че учебниците са подходящи, нека учебника дава неутрални данни, а не както автора вижда нещата и да ти натрапва гледната си точка. Физическото определено трябва да го има, музиката/изобразително трябва да са си избираеми, аз нито можех да пея, нито да рисувам. Защо ме тормозеха тия хора?! Макар че аз просто ставах и си казвах, че няма да пея и не ми пукаше за мнението на даскала. Втория език за учене е твърде много, един стига. Аз от руския научих 10 думи. Българския език трябва да го има, дори да е по-засилен, хората (вкл. и аз) са доста неграмотни, аз научих повече правила от писане във форуми, отколкото в даскало... Труд и техника според мен трябва да ги има, тъй като най-малкото те учат на някакви елементарни неща които все някога ти се случват в живота, а на по-късен етап да минава като избираем предмет. Повечето момчета в крайна сметка не искат да музика, а да се научат как да сменят на братовчедка си, бушона. Тия предмети етика и право, психология и още какви майни бяха, отново 1-2 години, после да са избираеми. Половината дори не схванаха оная история с костенурката и заека, въпреки, че бяха на по 16-17, за какво говорим?! Като за да завършиш средно си, да трябва да имаш необходимия брой часове по избираеми предмети. Матурите да са си баш матури, в малките населени места всеки се познава и подсказват, което ощетява тия от по-големите градове.
    Университетите, вчера един ми разказваше как били променили системата във ВИНС-а, че аз и преди не си давах зор и успях да го изклася, то вече направо мога да изкарам всичките специалности на веднъж. Държавния ми изпит си беше баш държавен - задачи от предметите през годините, без тестови въпроси. След като минеш тоя етап следва устно изпитване пред трима професори, теглиш три въпроса от 100 и говориш пред тях (дават ти 15тина минути да си подредиш мислите на лист пред тях). А не като един авер от техническия - някакви тестови въпроси, 3-4 отворени и това е. Аз на тест който е на суров материал и не иска мислене, винаги правя над 50% (а ако е бил от тия дето ти го дават да го решиш вкъщи 90%+ ги правя спокойно). На един изпит по избираем предмет ми трябваха 10 точки за тройка от 60 въпроса, отидох реших 5 които знаех и на всички други писах "б" (по пътя на логиката реших, че шанса да не уцеля 5 въпроса поне е минимален), в крайна сметка имах 4-ка, а един който буквално зубреше всичкия материал, също имаше 4-ка, просто предмета нямаше учебник и беше супер забит. Да се орежат малко тия места в уни-тата ясно е, че държавата плаща по 1500лв. на парче на държавните уни-та, но влизат абсолютни дебили, които не биват късани, защото това са си 1500лв. и си бутат така, а после имало много безработни висшисти. Не може да се освобождават места за 1000 човека работа годишно, а в същия момент тая специалност да в завършват 5000. Уни-тата трябва да са обвързани малко или много с пазара на труда.

    По-строги закони и истински контрол. Законите са ни просто смешни. Пиеш блъскаш, 2 години условно, ама чакай, на мен отговорността ми не започва когато се кача в колата, тя започва когато съм решил да пия, след като знам, че съм с кола и трябва да се прибера. Минимум 5 години затвор (според това колко си убил), без право на освобождаване преди третата, а книжка да видиш чак след още една година навън, а ако те хванат че караш преди това, да си излежаваш остатъка от присъдата. Връщане на смъртното наказание, гледам много IC, просто има хора, които са си спечелили правото да бъдат убити. Годишната издръжка на затворник е 3к лева според данни от 2010-та, защо трябва да храним някой, който е убил 3-ма души без никаква причина или за да им вземе 10-те лева които са имали? Тоя човек ако е на 30 и добута до 70, това са 40г. *3к = 120 000 лева., с тия пари можем да платим операцията на някой нуждаещ се. Доживотни при убийство да се дават единствено, ако е в състояние на афект, а не защото са ти трябвали 50 лева за крек и си решил да убиеш един-двама. Като тук се разграничава по-силно от сега, самозащитата, някой ако ти влезе в дома с желанието да те ограби/нарани, ти да имаш право да го пратиш в ада/рая/40-те девици/при червеите/прераждане като заек (в зависимост от религията или липсата на такава). Държавните служители, ако те хванат в нарушение от сорта на присвояване на суми над 10к. лева, просто доживотна забрана за теб да заемаш какъвто и да е държавен пост, дори чистачка в общината да нямаш право да си. Ти си си пропилял шанса, след като държавата ти е гласувала доверие, а ти не си го оправдал. А не както при съдиите, някакви порицания от сорта на 2 месеца без заплата, ама каква е логиката, че два месеца няма да взема 8к лева, след като аз съм пробутал поръчка на свако ми за 100к, от които 20% са за мен?! Не може да те е страх от закона, след като последствията са смешни. В счетоводството ако някой ти е откраднал хартия за 100 лева, но когато ти си я купил е струвала 150 лева, контролния орган го наказва със 150 лева, за да има и превантивен характер това наказание, няма значение, че сега е 100 лева. Хора които не плащат данъци/осигуровки/заплати(ако са работодатели), да им се отнемат част от правата, без право на гласуване, без право до обществени/европейски поръчки, да им се прихващат парите от постъпленията и това е. Чак когато изплатят всичко и в следващите минимум 2 години са изрядни, да им се връща достъпа да участват в поръчки. Масово не се плащат и данъци/акцизи, води се двойно счетоводство, а тия неща дърпат назад всички ни.
    n00bs

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си