.
Резултати от 1 до 25 от общо 50

Threaded View

  1. #14
    Още от ранна тинейджърска възраст се питах, как се опазва и осъществява управлението на този свят?

    Докато бях толкова млад и докато нямах независимост на личния си живот (емоционална и икономическа), не можех да намеря конкретни отговори, а само да си теоретизирам. Теоретизирах, че трябва да предвиждаш противника си - това е правилото във всеки вид съревнование, независимо дали е платоническо, военно, спорт, или каквото и да е.

    Наблюдавайки поколението си и хората по принцип, знаех, че образователната система се ползва срещу интересите на обикновения човек. Та аз самият го изпитвах на собствен гръб, бях доста осъзнат ученик и не си правех илюзии, че всичко е забавление. Това бяха мисли, с които се утешаваха другите, по-безгрижните деца, които се интересуваха от онова, което е на фасадата на Teenproblem днес (о да, мисля, че teenproblem съществуваше тогава, ако не ме лъже паметта).

    Бях стигнал до теорията, че ние ще да сме "култивираните поколения", както ни наричах. Смятах, че ние не сме просто "предвидени", а сме култивирани, тоест преднамерено създадени или поне насърчени, така че да бъдем точно определени. Всеки който си е правил ракия, кисело зеле, кисело мляко... съмнявам се някой от вас да е култивирал гъби до сега (ахъм-ахъм)... знае какво значи да култивираш култура от организми.

    Естествено, училището има основна роля по осигуряване на всичкия онзи опит и преживявания, които са нужни за храна на подрастващата личност. Това не може да се отрече. Но ФОРМАТА, под която се правеше, ни вредеше по начин, за който не знаех каков да мисля. Бях прочел твърде много конспирации и твърде много езотерика, и не можех да кажа нищо конкретно, защото знаете колко е трудно човек да се научи да търси и отсява истината, още повече в такива среди, от който уж сериозните хора се извръщат и поради това никой не контролира качеството.




    С годините и постоянните си търсения, най-сетне намерих нещо конкретно. Нещо, което никой нямаше да ми каже, и никога няма да ви каже и на вас - нито сега, нито после, когато решите да следвате педагогика във ВУЗ. Става дума за едно интервю, "Произход и история на Задължителното американско училищно обучение" ("Origins & History of American Compulsory Schooling", в което Джим Мартин интервюира Джон Тейлър Гато , публикувано е в 11-тото издание на списание "Flatland". Между другото, можете да намерите копие в амазон - https://www.amazon.com/Flatland-Maga.../dp/B001NOCWI0.

    В него Гато споделя:

    "Прусия основава училищна система на три нива, в която половината от един процент от населението (0.5%) се обучава как да разсъждава. Тези 0.5% отиват в училище, наречено академия. 5.5% от населението отива в Realschulen ("реално училище" от немски, вид средно училище, възприето във всички водещи европейски държави и Русия, бел.прев) където отчасти ги учели как да разсъждават, но не напълно, защото Прусия вярвала, че поражението им от Наполеон се дължало на това, че хората разсъждавали самостоятелно в стресовите моменти от бойното поле. Затова били решили да се погрижат чисто научно това да не се случва повече. Най-ниските 94% (ей на това му се вика пирамида, а?) били пращани във volkschulen ("народни училища", бел.прев), където трябвало да се научат на хармония, подчинение, свобода от стресово мислене, как да следват заповеди.
    Те измислили система, която де факто щяла да гарантира такива резултати. В народните училища, цялостните идеи (които участват в своята цялост в математиката, науката, социалното мислене, езика и изкуството) се разделяли на предмети, които преди въобще не съществували, тези предмети след това допълнително се раздробявали на уроци; а уроците се раздробявали на достатъчно малки отрязъци от време. Ако в един и същи ден имало достатъчно промени в предметите за учене, никой нямало да знае какво се случва."


    (Гато е много известен автор в САЩ и учител с над 30 години стаж, бил е избиран за Учител на годината в Ню Йорк през 1989, 1990 и 1991г, и за Държавен учител на годината в Ню Йорк през 1991г.)




    Ето затова, момичета и момчета, образователната програма е разделена на предмети... предметите на уроци... а уроците на учебни часове. И затова в програмата не се допуска да има повече от два последователни еднакви часа (освен ако не сте някво подготве).

    Както аз осъзнах, че съм продукт, така и вие трябва да осъзнаете, че според всички белези... и според искрената официална информация... сте в процес на дипломиране от Пруската образователна система.

    Трябва да си дадете сметка, че правителството плаща страшно много пари за държавното образование. А правителството - това е властта. И парите, които отпуска, са наистина много. Трябва да престанете да си правите илюзии, и да си дадете сметка... че ако в България има криза в образованието и всяко следващо поколение има все по-лошо образование от предното, това не е грешка. За каквото ПРАВИТЕЛСТВОТО плаща, точно ТОВА получава, и нека никой не си мисли, че може да надхитри Системата.

    И хората като мен и вас започват да имат страшно много проблеми на вашата възраст, ако поради някакъв гаф в поточната линия на системата не желаят да бъдат проститутки, обслужващи чужди интереси, отдалечаващи ги от онова, което е за тяхно добро.

    Гато добавя, че от цялото население имало "деца, които щели да станат създатели на политики; деца, които ще станат асистенти на онези, които правят политики (инженерите, архитектите, адвокатите, и докторите); и децата, които ще станат всеобхватната маса на употребяваните."



    Аз например започнах да си задавам следващите въпроси и да си давам следващите отговори...
    Последно редактирано от hecu2 : 09-18-2019 на 19:30

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си