- Форум
- По малко от всичко
- Тийн Учител - есета, теми, съчинения...
- ПОМАГАЛО!!!!!
Sick of crying, tired of trying, yeah, I'm smiling, but inside, I'm dying..
http://download.pomagalo.com/533358/...te/?search=901
много ви моля спешно ми трябва !!
БоЛКа Ли?-СеГа Я ВиДя!МьКа Ли?-СеГа Я РаЗбРа!EлА Ме ВиЖ ПрЕд ТеБ Ст0я с КьРвАВи РьЦе.BиЖ с УсМиВкА ТьПчА ТвОеТо СьРцЕ...МоЛи Се,ПлАчИ,КьРвИ В АдА ВаРвИ,ТаМ иЗгОрИ,оТ УжАС КрЕщИ и НаКрАя Сп0мНи Си За МеН и УмРи ..
http://download.pomagalo.com/49713/d...shte/?search=0
http://download.pomagalo.com/70917/p...est/?search=86
Моля ви, трябва ми за утре. Благодаря предварително.
Последно редактирано от vanity23 : 12-19-2011 на 17:24
http://download.pomagalo.com/314521/...da/?search=625
Ако може да е на ЛС - благодаря![]()
предимства и ограничения от използването на продуктовия бенчмаркинг от търговските фирми ... трябва ми есе на тази тема за изпитче немога да намеря информация ако някой може да ми помогне много ще съм благодарен
http://download.pomagalo.com/88187/v...proleten+dyjd/
Мерси предварително
Eй тая гад запетайката е не я мога !
Ами домашната ни е за: Напишете съчинение разсъждение на тема ,,Памет'' и ,,Забрава'' в заключителната глава на повестта!! А,за "Немили-Недраги" се говори..)
Ами нямах време да го направя в предните дни от ваканцията(защото бях при леля //в Белгия// и чак сега се сещам за тази дом... Просто силно се надявам да ми помогнете, защото.... Просто се нуждая от вашата помощ!! Мс предварително...
Последно редактирано от glez0rana : 01-08-2012 на 11:21
http://download.pomagalo.com/383781/...tie/?search=53
Никаде другаде не намерих нищо. Тъка, че мерси много предварително.
ВЪЗТОРГ И УПЛАХА В „ТИХИЯ ПРОЛЕТЕН ДЪЖД”
Лирическата миниатюра „Тихия пролетен дъжд” е един поетичен прочит на езическото схващане да света като един безкраен кръговрат. В нея се преплитат широк диапазон от чувства и емоции – контрастни, различни и противоречиви.
Ширината на този емоционален спектър майсторски е уловена в различната синтактична функция на фразата „Тихия пролетен дъжд” в трите строфи – като подлог, като непряко и пряко допълнение и като обстоятелствено пояснение.
Митологичното схващане за света се гради върху своеобразен пантеон, в който боговете и божествените сили са индентифицирани с природата и нейните закони. Основно място в тях заемат мъжкото и женското начало, съответно хтоничното /земното/ и соларното /небесното/. Земните недра символизират утробата, майката, а небето и дъжда като негова функция – мъжкото, оплождащите сили.
В този мистичен езически контекст дъжда носи живителното начало, оплождането и съзряването. Водата е символ на живота и растежа. Символичния образ на дъжда е подсилен с определението пролетен. Пролетта също е символ на възраждането и растежа. Сезона, в който природата се възражда и събужда за нов живот, първия етап от жизнения кръговрат.
Именно тук, с тихия пролетен дъжд мисълта се отправя към човешкото измерение на природните сили, към неговия вътрешен свят. Ако в природата нещата просто се съчетават – пасивно с активно, мъжко с женско, силно със слабо и тъмно със светло, то при човека това се обуславя от най-характерното за него – чувства. Чувствата, по-точно любовта стои в основата на това съчетание и в миниатюрата тя е загатната в тръпнещия дъжд, който слуша земята и шепне приказки. Митичното и загадъчното се преплита с нежното и романтично отношение на дъжда към земята.
Още в началото на стиха е подчертана стряхата като символ на независимата личност, на освободения дух. Още повече стряхата е „моята стряха”, което засилва усещането за свобода и независимост на лирическия герой.
Пролетта носи надежди. Те се крият в капките пролетен дъжд, раждат се с тях и порастват в напоената земя като зрънца. В същото време „колко искрици изтляха” ни връща в реалния свят на помрачените надежди, на загубените перспективи, на изпепелените чувства. С идването на новите надежди и терзания старите искрици изтляват и угасват. Логично е съчетанието на изтлелите искрици и водните капки, които просто ги гасят. Това е едно ново завръщане към законите на кръговрата. С умирането на едни надежди и чувства се раждат нови, още по-силни и красиви, след всеки край идва ново начало...
Различните чувства – от възторг до уплаха, които поражда дъжда са свързани с божествените сили на водата. Възторг от нейното величие, от надеждите, които поражда, от красотата ,която създава. Страха се свързва със загадъчните и свойства, от това, че прониква в самата човешка същност и живее чрез нея, страх от разкриване на чувствата, страх от евентуално неразбиране и емоционално нараняване.
Дъждът е тих и ненатрапчив, той „звънва” над стряхата като приспивна песен отнасяйки душата във водовъртежа на чувства и емоции. Те всъщност са истинската стихия у човека, това, което е водата в природата, която извира, блика и помита всичко по пътя си.
Миниатюрата просто рисува „тихия пролетен дъжд” като скъсана язовирна стена, която отприщва стихията на човешката душевност сливайки се с нея.
Ако не знаеш - ще ти покажа, ако не можеш - ще те науча, а ако не искаш - ще те принудя!
ИНДИВИДУАЛНО РАЗВИТИЕ
По време на съществуването си всеки индивид се променя и преминава последова-телно през различни периоди и стадии. Про-мяната в организма е непрекъсната и необра-тима. Тя се определя от два основни жизнени процеса: растеж, който води до количестве-ни изменения, и развитие, чрез което в орга-низма се извършват качествени промени. Из-
вършващите се промени в организма, които започват от оплождането, продължават през целия му самостоятелен живот и завършват със смъртта, представляват индивидуалното развитие. Индивидуалното развитие на чове¬ка преминава през два периода - вътреутроб-но (предродово) развитие м извънутробно (следродово) развитие.
ВЪТРЕУТРОБНО РАЗВИТИЕ
Вътреутробният период на развитие се предшества от образуване на мъжки и женски по-лови клетки и оплождане. Оплождането е процес на сливане на яйцеклетка със сперматозоид. При полов акт във вътрешните полови органи на жена-та попадат голямо количество сперматозоиди, ко-ито активно се движат и част от тях достигат до разширената част на маточната тръба (фиг, 1}. В нея в периода на овулация се намира отделената яйцеклетка. От достигналите до яйцеклетката спер¬матозоиди само един прониква през обвивката й и извършва оплождането, а останалите умират. При проникването главичката на сперматозоида се от¬деля от шийката и опашницата си и постепенно на¬бъбва. Същността на процеса оплождане е слива¬нето на ядрата на двете полови клетки в общо ядро, при което хромозомите стават 46 на брой. Оплодената яйцеклетка се нарича зигота. От нея започва развитието на нов организъм. Зиготата съдържа „плана" за изграждането му и носи както
наследствени белези от родителите, така и нови, характерни за самия индивид.
Периодът, през който яйцеклетката е жиз-неспособна и може да бъде оплодена, е кратък (от 6 до 24 часа след овулацията), докато слерматози-дите запазват способността си да оплождат по-дълго време (от 3 до 5 денонощия).
Вьтреутробното развитие на човека започва от образуването на зигота и завършва с раждането на детето. Това развитие протича в матката (утробата) на жената по време на бремен-ността. То включва развитието на зародиш, който се изхранва от майчиния организъм. Бременност-та продължава около 9 календарни или по-точно 10 лунарни месеца, всеки от по 28 дни (средно 280 дни). През първите два месеца развиващият се ин¬дивид се нарича зародиш (ембрион), а от третия месец - плод (фетус).
Развитието на зиготата започва още в ма-точната тръба, където тя се дели на 2, 4, 8, 16 и т.н. почти еднакви по големина дъщерни клетки (фиг. 1).
сперматозоиди
маточна трьба
матка
^сперматозоиди фиг. 1. Оплождане и вгнездване на зародиша в матката
Фиг. 2. Човешки зародиш (а)
Те образуват купчинка с форма на черничев плод, наречена морула, а по-късно зародишно мехурче - бластула. Зародишното мехурче се вгнездва в лигавицата на матката, която е подготвена да оси-гурява необходимите хранителни вещества и 02 за по-нататъшното развитие на зародиша.
От вътрешния клетъчен слой на бластула-та се развиват зародишът, жълтъчият мехур и вът-решната обвивка около зародиша, Жълтъчният мехур осигурява изхранването на зародиша през началния стадий от развитието му, а по-късно из-чезва. Обвивката около зародиша (амнион) обосо-бява зародишна празнина, която е изпълнена с течност (фиг. 2).
От Външния клетъчен слой на бластулата се разрастват кореноподобни израстъци, които проникват дълбоко в лигавицата на матката и оси-
Фиг. 3. Местоположение на плацентата. Благодарение на нея и на пъпната връв от майката към плода се придвижват хранителни вещества, 02, витамини, антитела и вода, а се
отделят непотребните вещества от обмяната му.
гурават изхранването на зародиша, На третия ме-сец от развитието външните израстъци, заедно с изменената маточна лигавица, образуват сложен орган - плацента. Тя се свързва чрез пъпната връв с плода и осъществява цялата обмяна на вещест-вата между майката и него (фиг. 3). В плацентата функционират две кръвоносни системи - на майка-та и на плода. Те са в тясна връзка помежду си, но не преминават една в друга и кръвта не се смесва. От четвъртия месец на бременността плацентата отделя хормон, който задържа плода в матката.
Промените във вътрешните зародишни клетки на бластулата водят до оформяне на заро-ди ш н ите пластове ектодерма, ендодерма и ме-зодерма, от които произлизат всички тъкани и органи на развиващия се организъм. Специализи-рането на клетките и тъканите и формирането на различните органи започва още в началото на развитието на зародиша (таблица 1), В началото той прилича на зародишите на гръбначните живот-ни - има хриле, хрущялен скелет, зачатъци на крайници, опашка. През втория месец опашката и хрилете изчезват, различават се тялото и главата, очите и устата (фиг. 4). През третия месец се раз-виват белезите, характерни за човека. Плодът за-почва да рита, разтваря пръсти, бърчи чело, отва-ря и затваря уста. В края на четвъртия месец май-ката започва да чувства движенията на плода, ко-ито се омекотяват от околоплодната течност. До-към седмия месец той плува в нея, наподобявайки космонавт в безтегловност, върти се и заема поло¬жение с главата надолу. Към края на седмия месец плодът все още е много малък, но вече е оформен и всички органи са напълно развити. Такъв плод, роден преждевременно, може да живее. Оживяват дори по-малки плодове, но при специални условия за отглеждане. През следващите два месеца от вътреутробното развитие плодът бързо нараства, увеличава теглото и дължината си (таблица 2).
Таблица 2
Таблица 1
Седмици: 2 4 6 8 10 12 Формиране на органи през вътреутробното развитие
Лунарен месец Дължина на ем-бриона (плода) в ст Тегло на ем-бриона (пло¬да) в д
1 1 5
2 3 11
3 9 40
4 18 180
5 25 400
6 31 830
7 37 1250
8 42 2000
9 47 2700
10 50 3200
Ако не знаеш - ще ти покажа, ако не можеш - ще те науча, а ако не искаш - ще те принудя!
Файл : 742352_pomagalo_com.doc
Линк за сваляне : http://dox.bg/files/dw?a=d331555619
Файл : 211048_pomagalo_com.doc
Линк за сваляне : http://dox.bg/files/dw?a=cc0440f1ee
Файл : 195789_pomagalo_com.doc
Линк за сваляне : http://dox.bg/files/dw?a=bb45036923
Файл : 37003_pomagalo_com.doc
Линк за сваляне : http://dox.bg/files/dw?a=334b9440df
Много ме мързеше и все още ме мързи и едва-едва написах това отгоре.
My Face
здравейте!
малко ме затруднява един ализ на стихотворението на Архилох:
***
Едно голямо нещо зная,
направи ли ми някой зло,
със страшно зло му се отплаща.
Много ще съм благодарна, ако ми помогнете.. :S(
“I don’t know why I’m scared,
I’ve been here before,
Every feeling, every word,
I’ve imagined it all,
You’ll never know if you never try,
To forget your past and simply be mine” ♥ Adele
Някой може ли да ми изтегли тези теми:
http://download.pomagalo.com/386105/...tu/?search=122
http://download.pomagalo.com/677606/...ii/?search=308
http://download.pomagalo.com/595960/...dyr/?search=52
http://download.pomagalo.com/78942/b...4g/?search=139
http://download.pomagalo.com/368129/...na/?search=173
http://download.pomagalo.com/189183/...+g/?search=362
http://download.pomagalo.com/339996/...+g/?search=139
Някой може ли да ми изтегли това:
http://download.pomagalo.com/559689/...ka+ocenyavane/
Благодаря.
“Усмихни се.
Има хора,които никога не се разделят!"
![]()
![]()
Може ли някой да ми изтегли това
http://download.pomagalo.com/734294/...ya/?search=969. Знам че е много дълго,ще бъде ли нахално да ми го пратите на лично документът или?
Пази сърцето си аз мойто не опазих, превърнах себе си в това което мразех!
трябва ми есе или ис на теми свързани с библията като:
Изкушението.
Милосърдието.
Християнската любов (истина и формално)
Вярата в новия век.
И ДР ТЕМИ МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ !!!!
Спешно ми трябва АНАЛИЗ на тема "Кандидат за хамама" !!! плссс, който може да ми помогнеее !!!
Спешно ми трябва АНАЛИЗ на тема "Кандидат за хамама" !!! плссс, който може да ми помогнеее !!!
Спеншо търся следните теми:
1. Композиционни особености в творбата Кочо
2. Идейно-съдържателни характеристики на лирическия увод в "Левски"
3. Отношението на Вазов към предателството -"Левски"
4.Под игото-бит и душевност на българина