.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 25 от общо 2426

Hybrid View

  1. #1
    Супер фен Аватара на crazygirl13
    Регистриран на
    Aug 2008
    Град
    Враца
    Мнения
    2 534
    Цитирай Първоначално написано от crazygirl13 Виж мнението
    Профил на компанията
    Фирма Девин е основана през 1992 като дружество с ограничена отговорност между физически лица и Община Девин. От 1999 година компанията е акционерно дружество със 100% частен капитал. През август 2007 г. „Девин” АД увеличава капитала си и става публична компания с акции за свободно търгуване на Българската Фондова Борса. Основен предмет на дейност са бутилиране и продажба на минерална вода, изворна вода, газирани и негазирани безалкохолни напитки.
    Девин АД притежава концесия за водоползване на сондажи 3 и 5 в региона на град Девин, Родопите, от които се бутилира минерална вода “Девин”. Натурална, от екологично чист регион, минерална вода “Девин” притежава уникален минерален състав, приятен вкус и е подходяща за всекидневна употреба.
    Също така Девин АД притежава разрешително за водоползване на извор Балдаран, от който се бутилира уникалната за българския пазар изворна вода “Девин”. Това е чиста планинска вода от Родопите - много слабо минерализирана (82 мг/ л) и бедна на натрий (4,5 мг/л). Комбинацията от слаба минерализация и незначително количество натриеви йони е много рядка, точно заради нея изворна вода "Девин" може да се пие от новородени до хора в напреднала възраст.
    Девин АД осигурява работни места за над 500 човека, което е от съществено значение при високото ниво на безрaботицата в района.
    Заводът е построен до сондажи 3 и 5 в екологично чист регион в Родопите - край гр. Девин.
    Производството е съобразено със съвременните екологични норми за опазване на околната среда.
    От 2005 година заводът разполага и с модерно сиропно стопанство, което дава възможност за приготвяне на подсладени тихи напитки като Fitness и студения чай ICY.
    Оборудването е модерно и доставено от водещи компании в бранша от Франция, Швейцария, Италия и Австрия. Производственият цикъл е напълно затворен и включва производство на бутилките, бутилиране на минерална вода, етикетиране и подреждане в палети. Това гарантира чистотата на крайния продукт.

    Бизнес средата на предприятието е съвкупност от фактори и елементи, които оказват въздействие върху предприятието и неговата дейност, създават условия за функционирането му и предопределят в голяма степен резултатите от неговата дейност. Според възможността за влияние върху факторите от страна на фирмата, бизнес средата се дели на външна и вътрешна.
    Факторите на външната среда са извън фирмата и в повечето случаи са извън контрола й.
    Факторите на вътрешната среда се формират от самата фирма. Тя ги притежава и влияе най-силно върху тях.
    Факторите на външната среда оказват различно влияние върху фирмата. Част от тях са преки и формират т. нар. макросреда или пазарна среда. Други фактори са косвени и формират т. нар. микросреда.






    Анализ на макросредата



    Елементите се групират според източника и характера на въздействието. Анализът на макросредата ще направим с помощта на PEST анализ.

    Р – Политическата система в страната и наличието на законност
    България разполага с модерна законова рамка, предстои интеграция на Българската фондова борса към европейските борсови обединения. Скорошното присъединяване на България към ЕС ще повлияе благоприятно върху икономиката ни.
    Наличието на закони и спазването им оказват положително въздействие върху бизнеса и привличането на инвестиции, от тук следва и икономическия растеж на фирмата.

    Е – Икономическа среда
    Равнище на икономическо развитие, структура на икономиката, водещи отрасли. Все повече дружества започват да осъзнават необходимостта и положителните страни на привличането на средства чрез капиталовия пазар. Бъдещите инвестиции ще бъдат насочени към увеличаване на капацитета на производството.

    S – Социална среда
    Предприятието осигурява работни места за голяма част от населението на страната, тъй като има фирмени клонове в цяла България. „Девин" АД призова заедно с български деца повече от 1 000 000 българи към отговорно поведение на пътя. Компанията разпространи в търговската мрежа в цялата страна послания върху големите семейни бутилки минерална и изворна вода с едноименната марка.

    Т – Технологична
    Производството е съобразено със съвременните екологични норми за опазване на околната среда. Заводът разполага и с модерно сиропно стопанство. Оборудването е модерно и доставено от водещи компании в бранша.
    N Фактори на Макросредата Силно
    Неблаго-приятна (-2) Неблагоприятна

    (-1) Неу-трално

    (0) Благо-приятна

    (1) Силно благо-приятна
    (2) Обощена оценка
    Икономическа среда Лихвени-те проценти и инфлацията са неблаго-приятни
    Инфлация с
    Лихвен процент c
    Валутен курс с
    Ик.развитие С
    Данъчна система С
    Равнище на доходите C
    Равнище на цените на енергоносителите c
    Политическо правна среда Благо-приятно влияние на законода-телството
    Данъчно законодателство С
    Режим внос и износ c
    Закон за защита на конкуренцията C
    Технологична среда Заплаха от бавна възвръ-щаемост на инвести-циите
    Нивото на НТП c
    Скорост на внедряване на НТП c
    Ефективност на технологиите с
    Тласък на технологиите c
    Възможности за внедряване c
    Социална среда Възмож-ности за добро търсене
    Жизнен стандарт и платежоспособност C
    Социална отговорност с
    Промени в потреб. вкус c

  2. #2
    Супер фен Аватара на crazygirl13
    Регистриран на
    Aug 2008
    Град
    Враца
    Мнения
    2 534
    Цитирай Първоначално написано от crazygirl13 Виж мнението
    N Фактори на Макросредата Силно
    Неблаго-приятна (-2) Неблагоприятна

    (-1) Неу-трално

    (0) Благо-приятна

    (1) Силно благо-приятна
    (2) Обощена оценка
    Икономическа среда Лихвени-те проценти и инфлацията са неблаго-приятни
    Инфлация с
    Лихвен процент c
    Валутен курс с
    Ик.развитие С
    Данъчна система С
    Равнище на доходите C
    Равнище на цените на енергоносителите c
    Политическо правна среда Благо-приятно влияние на законода-телството
    Данъчно законодателство С
    Режим внос и износ c
    Закон за защита на конкуренцията C
    Технологична среда Заплаха от бавна възвръ-щаемост на инвести-циите
    Нивото на НТП c
    Скорост на внедряване на НТП c
    Ефективност на технологиите с
    Тласък на технологиите c
    Възможности за внедряване c
    Социална среда Възмож-ности за добро търсене
    Жизнен стандарт и платежоспособност C
    Социална отговорност с
    Промени в потреб. вкус c
    Лихвените проценти и инфлацията оказват неблагоприятно влияние върху развитието на фирмата. В случай на евентуално теглене на кредити от банки, високият лихвен процент утежнява погасяването на дълга. Равнището на доходите на населението, въздействат върху потребителското търсене като високите доходи увеличават потреблението на продукти на фирмата и респективно ниските доходи, намаляват търсенето. Покачването на цените на енергоносителите оказват влияние при формиране на цените на стоките на „Девин АД”, това съответно променя отново потреблението на стоките, произвеждани от компанията.
    Добре развитото данъчно законодателство е предпоставка за лоялни търговски отношенията. Законът за защита на конкуренцията вли яе благоприятно върху „Девин АД”. Вносният режим оказва въздействие върху дейността на фирмата, когато се снабдява с машини и оборудване от други страни.
    Техническата база на предприятието е добре развита, съвременна и модернизирана. От 2005 година заводът разполага и с модерно сиропно стопанство, което дава възможност за приготвяне на подсладени тихи напитки като Fitness и студения чай ICY.
    Оборудването е модерно и доставено от водещи компании в бранша от Франция,
    Швейцария, Италия и Австрия.
    Фирмата предлага на пазара разнообразие от продукти и е единствената, която предлага „Изворна вода” подходяща за малки деца и бебета. Промените в потребителските вкусове биват задоволени.





    Анализ на микросредата

    Важна част на анализа е да се оценят конкурентните сили, които действат в отрасъла и най-вече са свързани с непосредствено обкръжение на дадената бизнес организация. Този анализ е известен като конкурентен ситуационен анализ (СОМР анализ). Целта на този анализ е да бъдат оценени очакваните конкурентни условия, при които ще функционира бизнеса, силата на конкуренцията и причините, които я обуславят, както и да се разкрият най-вероятните или бъдещи стратегически действия на ключовите конкуренти на фирмата. Този анализ би могъл да има следната структура и съдържание:

    1. Анализ на конкурентните сили.
    Основните конкуренти на пазара на минерална вода са БК Горна Баня ООД, ККХБК България АД, Булминвекс ГБ ЕООД, ТПХ Хисар 90. Според данните на Асоциациата на Производителите на Безалкохолни напитки в България, пазарните дялове на съответните компании са следните:

  3. #3
    Супер фен Аватара на crazygirl13
    Регистриран на
    Aug 2008
    Град
    Враца
    Мнения
    2 534
    Цитирай Първоначално написано от crazygirl13 Виж мнението
    Лихвените проценти и инфлацията оказват неблагоприятно влияние върху развитието на фирмата. В случай на евентуално теглене на кредити от банки, високият лихвен процент утежнява погасяването на дълга. Равнището на доходите на населението, въздействат върху потребителското търсене като високите доходи увеличават потреблението на продукти на фирмата и респективно ниските доходи, намаляват търсенето. Покачването на цените на енергоносителите оказват влияние при формиране на цените на стоките на „Девин АД”, това съответно променя отново потреблението на стоките, произвеждани от компанията.
    Добре развитото данъчно законодателство е предпоставка за лоялни търговски отношенията. Законът за защита на конкуренцията вли яе благоприятно върху „Девин АД”. Вносният режим оказва въздействие върху дейността на фирмата, когато се снабдява с машини и оборудване от други страни.
    Техническата база на предприятието е добре развита, съвременна и модернизирана. От 2005 година заводът разполага и с модерно сиропно стопанство, което дава възможност за приготвяне на подсладени тихи напитки като Fitness и студения чай ICY.
    Оборудването е модерно и доставено от водещи компании в бранша от Франция,
    Швейцария, Италия и Австрия.
    Фирмата предлага на пазара разнообразие от продукти и е единствената, която предлага „Изворна вода” подходяща за малки деца и бебета. Промените в потребителските вкусове биват задоволени.





    Анализ на микросредата

    Важна част на анализа е да се оценят конкурентните сили, които действат в отрасъла и най-вече са свързани с непосредствено обкръжение на дадената бизнес организация. Този анализ е известен като конкурентен ситуационен анализ (СОМР анализ). Целта на този анализ е да бъдат оценени очакваните конкурентни условия, при които ще функционира бизнеса, силата на конкуренцията и причините, които я обуславят, както и да се разкрият най-вероятните или бъдещи стратегически действия на ключовите конкуренти на фирмата. Този анализ би могъл да има следната структура и съдържание:

    1. Анализ на конкурентните сили.
    Основните конкуренти на пазара на минерална вода са БК Горна Баня ООД, ККХБК България АД, Булминвекс ГБ ЕООД, ТПХ Хисар 90. Според данните на Асоциациата на Производителите на Безалкохолни напитки в България, пазарните дялове на съответните компании са следните:
    2. Анализ на дистрибуторската мрежа.
    Дистрибутори на ДЕВИН има в цялата страна. Дистрибуторската мрежа е добре организирана и се състои от 40 фирми дистрибутори. ДЕВИН АД разполага със собствeни търговски бази, складови помещения и транспорт, които доставят минерална вода и безалкохолни напитки директно до обектите. Минерална вода Девин се изнася в Азия, Северна Америка и Европа.

    3. Бариери
    Бариерите са препятствията, които трябва да преодолеят фирмите, за да влязат в бизнеса и свързаните с тях разходи. Пазарните бариери могат да бъдат законови, създадени на база на законодателството.



    Модел за анализ на отрасловата конкуренция


    Oсновни фактори на микросредата х-ка на неблагоприятно влияние -2 -1 0 1 2 х-ка на благоприятното влияние
    1.Бариери за навлизане в отрасъла
    - достъп до канали за дистрибуция Свободен + Ограничен
    - продуктова диференциация Висока + Ниска
    - известност на ТМ Висока + Ниска
    - изисквания към капитала Ниски + Високи
    - достъп до последни технологии Свободен + Ограничен
    - достъп до суровини Свободен + Ограничен
    - защита на правата Голяма + Малка
    - ефект на опита Силен + Слаб
    2. Бариери за излизане от отрасъла
    - специализация на активите Висока + Ниска
    - еднократни разходи за излизане от отрасъла Високи + Ниски
    - вътрешни стратег. взаимовръзки Високи + Ниски
    - емоционални бариери Високи + Ниски
    3. Съперничество в отрасъла
    - бр. относително равнопоставени съперници Голям + Малък
    - пазарен ръст на отрасъла Нисък + Висок
    - постоянни разходи в отрасъла Високи + Ниски
    - характеристики на продукцията
    * потребителски Висока + Ниска
    * специални Ниска + Висока
    - увеличаване на производствените мощности Големи + Малки
    - разнообразие на конкуренцията Високи + Ниски
    4. Сила на клиентите
    - брой на значимите клиенти Голям + Малък
    - наличие на заместители Голямо + Малък
    - разходи на клиентите по прехвърляне към др. доставчици Ниски + Високи
    - принос на клиента за качеството на продукта Малък + Голям
    - дял на отрасъла в разходите на клиента Малък + Голям
    -вероятност за обратна интеграция Малка + Голяма
    5. Сила на доставчиците
    - бр. на значимите доставчици Малък + Голям
    - наличие на заместители на доставчици Малко + Голямо
    - разходи за прехвърляне към др. доставчици Високи + Ниски
    - вероятност за интеграция в отрасъла Малка + Голяма
    - принос на доставчиците в отрасъла Голям + Малък
    - дял на доставчиците в производ. разходи Голям + Малък
    - значимост на отрасъла за печалбата на доставчиците Малък + Голям
    6. Продукти - заместители
    - наличие на близки заместители Малко + Голямо
    - разходи по прехвърляне на потребителите Високи + Ниски
    - агресивност на конкурентите Висока + Ниска
    - рентабилност на заместителите Висока + Ниска
    - съотношение полезност- цена Високо + Ниско


    Достъпът до канали за дистрибуция е свободен, тъй като дистрибутори на „Девин АД” има в цялата страна. Дистрибуторската мрежа е добре организирана и се състои от 40 фирми дистрибутори. Компанията разполага със собствeни търговски бази, складови помещения и транспорт, които доставят минерална вода и безалкохолни напитки директно до обектите.
    Дружеството има висок пазарен дял в отрасъла. На пазара съществуват и сериозни конкуренти на фирмата, които стимулират разширяването на продуктовия асортимент на „ Девин АД”. С най-близък пазарен дял до този на „ Девин АД” е БК „Горна Баня ООД”.
    Основният продукт, който „Девин АД” произвежда, е минерална вода. Тя няма заместител, тъй като задоволява физиологичната нужда на човек. „Девин АД” е единствената фирма, която предлага на пазара изворна вода, това способства за формиране на група от постоянни клиенти.
    Доставчиците са важен фактор за разпространението на продуктите на компанията. Чрез тяхната дейност стоките на „Девин АД” достигат до по-голям брой купувачи, което разраства позициите на фирмата на пазара.
    Клиенти на “Девин АД” са хора от всички възрастови групи, без значение от културна и социална принадлежност, тъй като водата задоволява основната човешка потребност от течности. Към постоянните клиенти на фирмата можем да причислим и всички потребители, които водят здравословен живот. Причината за това е, че “Девин АД” произвежда именно такива продукти – студен чай, безалкохолни и фитнес напитки

  4. #4
    Супер фен Аватара на crazygirl13
    Регистриран на
    Aug 2008
    Град
    Враца
    Мнения
    2 534
    Цитирай Първоначално написано от crazygirl13 Виж мнението
    2. Анализ на дистрибуторската мрежа.
    Дистрибутори на ДЕВИН има в цялата страна. Дистрибуторската мрежа е добре организирана и се състои от 40 фирми дистрибутори. ДЕВИН АД разполага със собствeни търговски бази, складови помещения и транспорт, които доставят минерална вода и безалкохолни напитки директно до обектите. Минерална вода Девин се изнася в Азия, Северна Америка и Европа.

    3. Бариери
    Бариерите са препятствията, които трябва да преодолеят фирмите, за да влязат в бизнеса и свързаните с тях разходи. Пазарните бариери могат да бъдат законови, създадени на база на законодателството.



    Модел за анализ на отрасловата конкуренция


    Oсновни фактори на микросредата х-ка на неблагоприятно влияние -2 -1 0 1 2 х-ка на благоприятното влияние
    1.Бариери за навлизане в отрасъла
    - достъп до канали за дистрибуция Свободен + Ограничен
    - продуктова диференциация Висока + Ниска
    - известност на ТМ Висока + Ниска
    - изисквания към капитала Ниски + Високи
    - достъп до последни технологии Свободен + Ограничен
    - достъп до суровини Свободен + Ограничен
    - защита на правата Голяма + Малка
    - ефект на опита Силен + Слаб
    2. Бариери за излизане от отрасъла
    - специализация на активите Висока + Ниска
    - еднократни разходи за излизане от отрасъла Високи + Ниски
    - вътрешни стратег. взаимовръзки Високи + Ниски
    - емоционални бариери Високи + Ниски
    3. Съперничество в отрасъла
    - бр. относително равнопоставени съперници Голям + Малък
    - пазарен ръст на отрасъла Нисък + Висок
    - постоянни разходи в отрасъла Високи + Ниски
    - характеристики на продукцията
    * потребителски Висока + Ниска
    * специални Ниска + Висока
    - увеличаване на производствените мощности Големи + Малки
    - разнообразие на конкуренцията Високи + Ниски
    4. Сила на клиентите
    - брой на значимите клиенти Голям + Малък
    - наличие на заместители Голямо + Малък
    - разходи на клиентите по прехвърляне към др. доставчици Ниски + Високи
    - принос на клиента за качеството на продукта Малък + Голям
    - дял на отрасъла в разходите на клиента Малък + Голям
    -вероятност за обратна интеграция Малка + Голяма
    5. Сила на доставчиците
    - бр. на значимите доставчици Малък + Голям
    - наличие на заместители на доставчици Малко + Голямо
    - разходи за прехвърляне към др. доставчици Високи + Ниски
    - вероятност за интеграция в отрасъла Малка + Голяма
    - принос на доставчиците в отрасъла Голям + Малък
    - дял на доставчиците в производ. разходи Голям + Малък
    - значимост на отрасъла за печалбата на доставчиците Малък + Голям
    6. Продукти - заместители
    - наличие на близки заместители Малко + Голямо
    - разходи по прехвърляне на потребителите Високи + Ниски
    - агресивност на конкурентите Висока + Ниска
    - рентабилност на заместителите Висока + Ниска
    - съотношение полезност- цена Високо + Ниско


    Достъпът до канали за дистрибуция е свободен, тъй като дистрибутори на „Девин АД” има в цялата страна. Дистрибуторската мрежа е добре организирана и се състои от 40 фирми дистрибутори. Компанията разполага със собствeни търговски бази, складови помещения и транспорт, които доставят минерална вода и безалкохолни напитки директно до обектите.
    Дружеството има висок пазарен дял в отрасъла. На пазара съществуват и сериозни конкуренти на фирмата, които стимулират разширяването на продуктовия асортимент на „ Девин АД”. С най-близък пазарен дял до този на „ Девин АД” е БК „Горна Баня ООД”.
    Основният продукт, който „Девин АД” произвежда, е минерална вода. Тя няма заместител, тъй като задоволява физиологичната нужда на човек. „Девин АД” е единствената фирма, която предлага на пазара изворна вода, това способства за формиране на група от постоянни клиенти.
    Доставчиците са важен фактор за разпространението на продуктите на компанията. Чрез тяхната дейност стоките на „Девин АД” достигат до по-голям брой купувачи, което разраства позициите на фирмата на пазара.
    Клиенти на “Девин АД” са хора от всички възрастови групи, без значение от културна и социална принадлежност, тъй като водата задоволява основната човешка потребност от течности. Към постоянните клиенти на фирмата можем да причислим и всички потребители, които водят здравословен живот. Причината за това е, че “Девин АД” произвежда именно такива продукти – студен чай, безалкохолни и фитнес напитки
    Анализ на вътрешната среда

    Елементите на вътрешната среда могат да се разделят на човешки елементи или персонал, технологични възможности и финансови ресурси. Наличието на тези елементи, количествените и качествените характеристики определят възможностите за развитие на фирмата и тяхната конкурентноспособност. Анализът на вътрешната среда ще направим с помощта на SWOT анализ.
    Силните и слабите страни са резултат от вътрешните фактори във фирмата. Възможностите и заплахите са резултат от външните макросреди. Комбинирането на вътрешните и външните фактори оказват влияние върху фирмите, които работят за тях.

    Силни страни
    Оборудването е модерно и доставено от водещи компании в бранша от Франция, Швейцария, Италия и Австрия. Производственият цикъл е напълно затворен и включва производство на бутилките, бутилиране на минерална вода, етикетиране и подреждане в палети. Това гарантира чистотата на крайния продукт.
    Заводът за бутилиране на минерална вода разполага със собствена модерна лаборатория, която провежда постоянен химичен и микробиологичен контрол, за да гарантира необходимото качество в процеса на производство и на крайния продукт. Девин АД е сертифицирана по ISO 22000:2005.
    Девин АД притежава сертификати за качеството на минерална вода ДЕВИН, издадени от български и международни институции. Тези сертификати доказват отличните свойства на водата, както и международното признание на страните от Европейския съюз.


    ISO 22000:2005 – сертификат за контрол по качеството при бутилиране на минерална, изворна и газирана вода DEVIN, издаден от SGS System Certification
    Сертификат за постоянния състав на минерална вода DEVIN, издаден от Министерството на здравеопазването
    Сертификат за отсъствие на радиоактивност, издаден от Национален център по радиобиология и радиационна защита

    Сертификат за състава на минерална вода DEVIN, издаден от Фрезениус Институт
    Сертификат за състава на изворна вода DEVIN, издаден от Фрезениус Институт
    Свидетелство за международна регистрация на наименованието за произход, издадено от Международната Организация за Интелектуална Собственост, Женева

    01.01.2007 Девин АД стана официален вносител и дистрибутор на добре познатата и на българския пазар енергийна напитка Red Bull.
    В момента Red Bull е водеща марка сред вносните енегрийни напитки в страната. С поемането на Red Bull, Девин АД навлиза в нова пазарна ниша. Компанията има добре развита национална дистрибуторска мрежа и отлично обучен търговски екип, което е една добра основа за по-успешно разпространение на новия продукт.
    Слаби страни
    Неефективна телевизионна рекламна кампания.

    Възможности
    Пред фирмата стои възможността за разрастване на дистрибуторската мрежа, за увеличаване на пазарния дял и предлагания продуктов асортимент.

    Заплахи
    Пред фирмата стои заплахата конкурентите да представят на пазара по-атрактивни и разработени по нов начин продукти.
    Съществува заплаха от нелоялна конкуренция.


    № Конкурентни
    променливи Много
    слабо -2 Слабо
    -1 Неутрално
    0
    Силно
    1 Мн. силно
    2 Обобщена
    оценка
    I. Общо фирмено управление Много добри тактически решения и имидж
    1 Стратег. решение С
    2 Тактически решения С
    3 Стил, управленска компетентност и упр. С
    4 Организац. Структура и комуникация С
    5 Имидж на фирмата С
    II. Изследване и развитие Добро приложение на технологии в производството
    1 Създаване на новости C
    2 Внедряване на новости C
    3 Патенти и авторски права C
    III.Производство и технологии Много добре синхронизация и натоварване
    1 Капацитет и натр на кап. С
    2 Технолог ниво на маш оборудване С
    3 Качествени стандарти С
    IV. Маркетинг Много добър маркетингов микс
    1 Маркетингов микс С
    2 Изсл на пазара и разраб на нови продукти С
    3 Качество на каналите за пласмент С
    V.Човешки потенциал Високо квалифициран персонал
    1 Управленски кадри С
    2 Специалисти С
    3 Система на обучение С
    VI.Присъщи разходи Високи и променливи разходи
    1 Променливи и постоянни разходи C
    2 Преки и непреки р-ди C
    3 Разред на непреките р-ди C
    VII.Инвестиции Много добро ниво на инвестициите
    1 Балансираност и инвест проекти C
    2 Ефект на инвест проекти C
    3 Гъвкавост риск и синергизъм на инвест пр C
    VIII.Финансово състояние Финансова стабилност, добра възвращаемост на капитала
    1 Структура на капитала C
    2 Миним фин равновесие и поле на сигурност C
    3 Риск операт фин ливъридж C
    4 Марж. на възвращаемост С
    5 Пазарна ст-ст на акциите С


    Стратегическите решения, които е взела „Девин АД”, се отнасят до развиване на продуктовата гама и увеличаване на пазарния дял на компанията.

  5. #5
    Супер фен Аватара на crazygirl13
    Регистриран на
    Aug 2008
    Град
    Враца
    Мнения
    2 534
    Цитирай Първоначално написано от crazygirl13 Виж мнението
    Анализ на вътрешната среда

    Елементите на вътрешната среда могат да се разделят на човешки елементи или персонал, технологични възможности и финансови ресурси. Наличието на тези елементи, количествените и качествените характеристики определят възможностите за развитие на фирмата и тяхната конкурентноспособност. Анализът на вътрешната среда ще направим с помощта на SWOT анализ.
    Силните и слабите страни са резултат от вътрешните фактори във фирмата. Възможностите и заплахите са резултат от външните макросреди. Комбинирането на вътрешните и външните фактори оказват влияние върху фирмите, които работят за тях.

    Силни страни
    Оборудването е модерно и доставено от водещи компании в бранша от Франция, Швейцария, Италия и Австрия. Производственият цикъл е напълно затворен и включва производство на бутилките, бутилиране на минерална вода, етикетиране и подреждане в палети. Това гарантира чистотата на крайния продукт.
    Заводът за бутилиране на минерална вода разполага със собствена модерна лаборатория, която провежда постоянен химичен и микробиологичен контрол, за да гарантира необходимото качество в процеса на производство и на крайния продукт. Девин АД е сертифицирана по ISO 22000:2005.
    Девин АД притежава сертификати за качеството на минерална вода ДЕВИН, издадени от български и международни институции. Тези сертификати доказват отличните свойства на водата, както и международното признание на страните от Европейския съюз.


    ISO 22000:2005 – сертификат за контрол по качеството при бутилиране на минерална, изворна и газирана вода DEVIN, издаден от SGS System Certification
    Сертификат за постоянния състав на минерална вода DEVIN, издаден от Министерството на здравеопазването
    Сертификат за отсъствие на радиоактивност, издаден от Национален център по радиобиология и радиационна защита

    Сертификат за състава на минерална вода DEVIN, издаден от Фрезениус Институт
    Сертификат за състава на изворна вода DEVIN, издаден от Фрезениус Институт
    Свидетелство за международна регистрация на наименованието за произход, издадено от Международната Организация за Интелектуална Собственост, Женева

    01.01.2007 Девин АД стана официален вносител и дистрибутор на добре познатата и на българския пазар енергийна напитка Red Bull.
    В момента Red Bull е водеща марка сред вносните енегрийни напитки в страната. С поемането на Red Bull, Девин АД навлиза в нова пазарна ниша. Компанията има добре развита национална дистрибуторска мрежа и отлично обучен търговски екип, което е една добра основа за по-успешно разпространение на новия продукт.
    Слаби страни
    Неефективна телевизионна рекламна кампания.

    Възможности
    Пред фирмата стои възможността за разрастване на дистрибуторската мрежа, за увеличаване на пазарния дял и предлагания продуктов асортимент.

    Заплахи
    Пред фирмата стои заплахата конкурентите да представят на пазара по-атрактивни и разработени по нов начин продукти.
    Съществува заплаха от нелоялна конкуренция.


    № Конкурентни
    променливи Много
    слабо -2 Слабо
    -1 Неутрално
    0
    Силно
    1 Мн. силно
    2 Обобщена
    оценка
    I. Общо фирмено управление Много добри тактически решения и имидж
    1 Стратег. решение С
    2 Тактически решения С
    3 Стил, управленска компетентност и упр. С
    4 Организац. Структура и комуникация С
    5 Имидж на фирмата С
    II. Изследване и развитие Добро приложение на технологии в производството
    1 Създаване на новости C
    2 Внедряване на новости C
    3 Патенти и авторски права C
    III.Производство и технологии Много добре синхронизация и натоварване
    1 Капацитет и натр на кап. С
    2 Технолог ниво на маш оборудване С
    3 Качествени стандарти С
    IV. Маркетинг Много добър маркетингов микс
    1 Маркетингов микс С
    2 Изсл на пазара и разраб на нови продукти С
    3 Качество на каналите за пласмент С
    V.Човешки потенциал Високо квалифициран персонал
    1 Управленски кадри С
    2 Специалисти С
    3 Система на обучение С
    VI.Присъщи разходи Високи и променливи разходи
    1 Променливи и постоянни разходи C
    2 Преки и непреки р-ди C
    3 Разред на непреките р-ди C
    VII.Инвестиции Много добро ниво на инвестициите
    1 Балансираност и инвест проекти C
    2 Ефект на инвест проекти C
    3 Гъвкавост риск и синергизъм на инвест пр C
    VIII.Финансово състояние Финансова стабилност, добра възвращаемост на капитала
    1 Структура на капитала C
    2 Миним фин равновесие и поле на сигурност C
    3 Риск операт фин ливъридж C
    4 Марж. на възвращаемост С
    5 Пазарна ст-ст на акциите С


    Стратегическите решения, които е взела „Девин АД”, се отнасят до развиване на продуктовата гама и увеличаване на пазарния дял на компанията.
    Фирмата въвежда на пазара нови продукти като например енергийни и фитнес напитки, които нейните конкуренти все още не предлагат. „Девин АД” е официален вносител и дистрибутор на добре познатата енергийна напитка RedBull.
    „Девин АД” произвежда по европейски изисквания във високооборудвани заводи. Притежава сертификати за качество, като някои от тях са ISO 22000:2005 – сертификат за контрол по качеството при бутилиране на минерална, изворна и газирана вода DEVIN, Сертификат за отсъствие на радиоактивност, издаден от Национален център по радиобиология и радиационна защита.
    Елементите на маркетинговия микс са добре развити. Цената е достъпна за масовия потребител. За по-добро представяне на фирмата пред своите клиенти спомага промоцията, която се изразява в отстъпки при закупуване на големи разфасовки от продукти на „Девин АД”, рекламни материали (магнити за хладилник) и други.
    В фирмата съществува добро разделение на труда, което спомага за качествено изпълнение на поставените задачи. „Девин АД” разполага с висококвалифициран персонал и специалисти.

    Мисията е формулирана много широко, защото предназначението й е да посочи за много продължителен период по какъв начин организацията ще служи на обществото.
    Потребностите на човешкия организъм от вода са равностойни на потребностите му от хранителни вещества. Нейното значение за организма е голямо и твърде многообразно, тъй като всички жизнени процеси са свързани с нея. Затова качеството и състава на водата, са от съществено значение – особено при малки деца и при хора в напреднала възраст. Мисията на „Девин” АД е ориентирана към потребността на хората да водят здравословен начин на живот.

    Целта е необходимо и възможно състояние на организацията. Целите на „Девин” АД са свързани с увеличаване на пазарния дял и въвеждане на още по-богат асортимент от стоки. Фирмата се стреми към задоволяване на човешките потребности от качествени и здравословни продукти.

    Стратегията е дългосрочен план за действие. Чрез нея се дефинират ползите
    за стейкхолдерите. Корпоративната стратегия на „Девин” АД обобщава въпросите за цялостната организация и е средство за нейното интегриране. Дългосрочният план за действие се изразява в навлизането на компанията на чужди пазари и алтернативи за растеж. За постигането на основната цел на “Девин АД”, фирмата залага на модерна материално-техническа база, постоянен химичен и микробиологичен контрол и квалифициран персонал. Следвайки този план, фирмата ще бъде достатъчно конкурентноспособна да развие дейността си и на чужди пазари.

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си