- Форум
- По малко от всичко
- Философия и Религия
- баланса материално и духовно
Този разговор леко се пообърка. Затова ще се опитам да направя хронология на "събития", както за свое, така и за общо разяснение.
Значи...
1. Възмущаваш се от това че за хората все по-малко важна е т.нар. "духовна храна". Като определение за духовна храна даваш, цитирам "да направиш нещо където нямаш печалба ". А като пример за такава дейност даваш следното : "нещо за другите и тн нещо от което просто печелиш някаква вътрешна радост". То в самия въпрос е заложено противоречие, но както и да е.
2. В отговор на това противоречие, написах че разликата между "духовната храна" и материалната облага е само физически различна, но на психична основа е едно и също нещо, и такова нещо като безкористно добро няма. Като естествено правим връзката между действието и мотива. И предполагам разбра че действието само по себе си не значи нищо, важен е мотива. А мотива винаги е користен и егоистичен, което автоматично приравнява доброто дело с материалната облага.
3.След това ти даваш нови определения и примери за "духовна храна" : "да се почусватш горд от себе си
"; "виждаш деца строят къщичка на дърво ти отиваш и им помагаш ей така без нищо". Отново противоречие, което особенно си пролича и след като Ambiguous ти го написа същото.
4. След това - "никъде не съм казал че трябва да е безкористно" - Казваш че "духовната храна" не е задължително да е безкористна, тоест тя може да бъде с цел облага.
5. И после отново се изцепваш, че се възмущаваш от хората, които правят всичко единствено с цел облага.
Не виждаш ли противоречието?
С Ambiguous ти обяснихме, че това което наричаш "душевна храна" си е чист егоизъм, не по различно от делата на същите тези дето се възмущаваш от тях. После признаваш че душевната храна може да е егоизъм, а след това отново се връщаш към възмущението си от егоизма. Съжалявам, но не мога да видя какво точно искаш да кажеш. Може би ако малко по-систематично напишеш:
1. От какво точно се възмущаваш в хората?
2. Как това, което предлагаш да правят(условно казано), не е от същата категория на това, от което се възмущаваш?
3. По втората точка вече разисквахме, и установихме че това, от което се възмущаваш, и това ,което предлагаш да се прави, са едно и също нещо. Последно, признаваш ли че "храната за душата" и материалната облага имат един и същ корен(мотив), тоест и двете са користни, което на практика ги приравнява? Съгласен ли си с това или не?
Последно редактирано от DoctorSatan666 : 02-26-2013 на 18:49
тука става дума за материалното и духовното не за облага и безкористно това ти е отговора на точка 2
ще ти отговаря на въпроса с въпрос
двамата с теб правим нещо като го свършим за мен са парите за теб ''егото'' съгласен ли си?
сега ми кажи двете неща едно и също ли са?
и не ми отговаряй защо го правя тук става дума за краен резултат,какво искаш да постигнеш
и от теб виждам примери в случаи в които само помагаш на хората дай друг пример
Последно редактирано от haritov : 02-26-2013 на 18:58
В живота си нивга не бях се надявал на толкова мил комплимент:покани ме Дявола — старият Дявол — в дома си на чашка абсент.Свещта очертаваше острия профил със ивица златни лъчи и пускайки кръгчета дим,Мефистофел ме гледаше с влажни очи.Наля от абсента,сърдечно се чукна със мен, и пускайки пушек на синкави ленти, прониза ме с поглед зелен.
Да, едно и също са от моя гледна точка. Получаването на пари, а и парите сами по себе си, не значи нищо. Важно е какво значат за теб, а това е повече от ясно - психично удовлетворение. Парите са просто хартийки, но това което им придава такава сила са хората, които вярват в техните възможности, които виждат в тях решение на проблемите си - тоест удоволствието от получаване на пари е ИЗЦЯЛО определено от психичен стимул и е психичен процес. Обратно за егото - чувството че си постигнал нещо, че си направил добро, или каквото и да е друго положително вътрешно изживяване също е ИЗЦЯЛО психичен процес. Причините за него - също.
На тази база, двете неща са напълно идентични. Различни са само проявленията им. Но проявлението на едно нещо не е същността му и основата му. Също както и действията сами по себе си не значат нищо.
Иначе да, самите действия се различават много. Като краен обективен резултат получаването на пари и храненето на егото нямат нищо общо. Но това е само очевидна конкретика. Както ако сравниш пушенето на цигари и диетите, примерно. Двете действия сами по себе си нямат нищо общо, нали? Даже изглеждат противоположни. Но ако погледнеш отвъд конкретните действията, ще видиш че мотивите за тях са едни и същи : психично удовлетворение(чрез съответните стимули). Което ги поставя в една и съща категория, защото имат един и същ корен. Същото е и с парите и с егото.
Последно редактирано от DoctorSatan666 : 02-26-2013 на 19:28
Последно редактирано от defender : 02-26-2013 на 19:43
В живота си нивга не бях се надявал на толкова мил комплимент:покани ме Дявола — старият Дявол — в дома си на чашка абсент.Свещта очертаваше острия профил със ивица златни лъчи и пускайки кръгчета дим,Мефистофел ме гледаше с влажни очи.Наля от абсента,сърдечно се чукна със мен, и пускайки пушек на синкави ленти, прониза ме с поглед зелен.
1. В първия цитат под "духовна храна" имах предвид това което haritov даде като обяснение, затова е и в кавички. За мен духовното има съвсем други измерения, нямащи нищо общо с правене на добро.
2. Ти учил ли си български език изобщо? "Това са глупости" беше насочено към въпросите на haritov и по конкретно към това, което намекват. А те намекват, че храната за егото(което той нарича "Душевна храна) е нещо повече от обикновения материален егоизъм. Това са глупости! Двете са от една и съща категория, имат еднакъв произход и се определят от едни и същи принципи. Само проявленията им са различни.
3. Във втория цитат "Важно е какво значат за теб" под "Важно" имах предвид ОПРЕДЕЛЯЩО - като фактор. А не че е важно по принцип в живота.
В случая с парите, единственото ОПРЕДЕЛЯЩО (важно) за тяхната стойност е значението което хората им придават, тоест психичния еквивалент на парите в човешкия ум - с какво се асоциират : с власт, богатсва, щастие и т.н. Без тези неща парите биха изгубили своята стойност.
Аре чети малко по внимателно преди да пляскаш глупости.
Последно редактирано от DoctorSatan666 : 02-26-2013 на 20:55
В живота си нивга не бях се надявал на толкова мил комплимент:покани ме Дявола — старият Дявол — в дома си на чашка абсент.Свещта очертаваше острия профил със ивица златни лъчи и пускайки кръгчета дим,Мефистофел ме гледаше с влажни очи.Наля от абсента,сърдечно се чукна със мен, и пускайки пушек на синкави ленти, прониза ме с поглед зелен.
Възможно е да съм сбъркал в интерпретациите си. Ако има грешки, кажи. Но нека е конкретно.
Също така, не искам да ти приписвам мои думи, но ти ми подхвърляш само многозначителни празни приказки. Така че донякъде съм принуден да правя свободни съчинения. Но както виждаш те питам - "съгласен ли си със следното твърдение...и т.н.". Опитвам се да изясня какво точно искаш да кажеш, но ти си твърде зает да ме плюеш, вместо да си изясниш думите.
Също така, каква точно е основната ти теза и как ме вписа в нея?
Последно редактирано от DoctorSatan666 : 02-26-2013 на 22:07
В живота си нивга не бях се надявал на толкова мил комплимент:покани ме Дявола — старият Дявол — в дома си на чашка абсент.Свещта очертаваше острия профил със ивица златни лъчи и пускайки кръгчета дим,Мефистофел ме гледаше с влажни очи.Наля от абсента,сърдечно се чукна със мен, и пускайки пушек на синкави ленти, прониза ме с поглед зелен.
Когато не можеш да формулираш точно мисълта си, намекваш че просто аз не съм я разбрал. Това е доста евтин похват, който никак не отговаря на претенциите ти за зрялост. Но дори и да не съм разбрал, това е разбираемо поради липсата на ясна формулировка.
Да ме накараш сам да намеря отговора е благороден мотив, но се съмнявам в неговата истинност. Прилича ми по скоро на удобно оправдание. Но дори и така да е, нали си наясно, че така отново ме поставяш в позицията да правя свободни съчинения за това какво си искал да кажеш? Това не искам да го правя, защото ще докара само до нови несъответствия. Мога само да гадая.
И така, ще кажеш ли точно и ясно какво искаше да кажеш, или ще продължаваш да увърташ?
В живота си нивга не бях се надявал на толкова мил комплимент:покани ме Дявола — старият Дявол — в дома си на чашка абсент.Свещта очертаваше острия профил със ивица златни лъчи и пускайки кръгчета дим,Мефистофел ме гледаше с влажни очи.Наля от абсента,сърдечно се чукна със мен, и пускайки пушек на синкави ленти, прониза ме с поглед зелен.
Че ти колко пъти си ни намеквал, че ние не сме можели да те разберем, защото си бил извън бариерата бе............... голЕм смЕх.
с подобни писаници сам се самоизобличаваш. Ама добре че е така, защото ако ти го бях казал аз, щеше пак да ги засмърцафърцаш едни философствания.
Последно редактирано от defender : 02-27-2013 на 08:59
Изглежда това е края на тази дискусия. Да направим равносметка:
- Не успя да дадеш точно определение на "душевна храна".
- Не успя да дадеш точна позиция върху това от какво се възмущаваш, и какво предлагаш.
- Не успя да дадеш контра-аргумент по въпроса "Какво е различието между материалната и душевната облага"
- Не успя дори да формулираш точно тезата си.
В заключение: Ти си просто празнодумец. Обявил си се срещу нещо, което дори нямаш представа какво е. Просто си си съставил някакъв образ на правилно и неправилно, възпротивил си се срещу едното, за сметка на другото и си намерил себе си под някаква форма в това противоречие. Естествено не в толкова определящ за теб смисъл, но все пак е забележимо. Тази тема е доказателство за това. Тъпото е че докато някои се вживяват напълно в своите позиции и имат реален поглед и аргументи над това "За какво са и за какво са против", то ти дори нямаш капацитета да изразиш и защитиш позицията си. Решил си просто да пуснеш тема в стил "Селска вечеринка", където с останалите псевдо-"душевни" хора, взаимно да се възмущавате от онези лоши, материални хора и взаимно да се хвалите колко сте добри, сърдечни и безкористни. Както и да е....
![]()
В живота си нивга не бях се надявал на толкова мил комплимент:покани ме Дявола — старият Дявол — в дома си на чашка абсент.Свещта очертаваше острия профил със ивица златни лъчи и пускайки кръгчета дим,Мефистофел ме гледаше с влажни очи.Наля от абсента,сърдечно се чукна със мен, и пускайки пушек на синкави ленти, прониза ме с поглед зелен.
а какво би станало ако лекарите трябва първо да извършват стотици религиозни ритуали преди да започнат с същинското лечение - колко ли ще бъде огромен броят на усложненията (за) и смъртните случаи сред пациентите?!, или пък, как си представяте това ако всеки път преди мъжа да започне да обича жена си (да) трябва първо да извършва стотици религиозни ритуали - колко ли много тя както и той ще се окажат осуетени и ощетени от това?!, ето защо в Библията се говори за съвсем директна любов и доброта без (нужда(-та) от) каквито и да е предварителни приготовления, но все пак това включва и съблюдаване на достатъчно благоразумие в случай на нужда, но то също е част от самата любов, (а) не от (по-)знанието, важното в вярата е да търсиш ползата на другите човеци за изобилен и вечен живот на всички тях, а достатъчно е дори (и) когато човек поне желае това, понеже досега имаше и хора с оскъдни умствени способности, а Бог би бил неправеден ако беше направил истинската реализация да бъде достъпна/възможна само за високо-интелигентните
"Ако говоря с човешки и ангелски езици, а любов нямам, аз съм станал мед що звънти, или кимвал що дрънка. И ако имам пророческа дарба, и зная всички тайни и всяко знание, и ако имам пълна вяра, тъй щото и планини да премествам, а любов нямам, нищо не съм. И ако раздам всичкия си имот за прехрана на сиромасите, и ако предам тялото си на изгаряне, а любов нямам, никак не ме ползува. Любовта дълго търпи и е милостива; любовта не завижда; любовта не се превъзнася, не се гордее, не безобразничи, не търси своето, не се раздразнява(т.е. не злобее), не държи сметка за зло, не се радва на неправдата, а се радва заедно с истината(т.е. заедно с любовта/доброто/правдата), всичко премълчава(т.е. никога не засяга/наранява човеците), на всичко хваща вяра(т.е. винаги е вярна на Неговата Воля/доброто), на всичко се надява(т.е. винаги се бори за спасение(-то) на всички човеци), всичко търпи(т.е. винаги прощава). Любовта никога не отпада; другите дарби, обаче, пророчества ли са, ще се прекратят; езици ли са, ще престанат; знание ли е, ще се прекрати. Защото отчасти знаем и отчасти пророкуваме; но когато дойде съвършеното, това, което е частично, ще се прекрати. Когато бях дете, като дете говорех, като дете чувствувах, като дете разсъждавах; откак станах мъж, напуснал съм детинското. Защото сега виждаме нещата неясно, като в огледало, а тогава ще ги видим лице с лице; сега познавам отчасти, а тогава ще позная напълно, както и съм бил напълно познат. И тъй, остават тия трите: вяра, надежда и любов; но най-голяма от тях е любовта." 1 Коринтяни 13: 1-13
Последно редактирано от npp : 02-27-2013 на 09:22
Дефендър, толкова си тъп, че дори не ме изнервяш ... даже съм впечатлен.
какво е това "тъп", аз съм извън бариерата бре, за мен думите нямат значение............... затова не можеш да ме разбереш![]()
Последно редактирано от defender : 02-27-2013 на 09:19
ама the доктор аз просто почнах да използвам и да ти отговарям с твоите шушумигщини - виждам че новият ми стил много ти допада....................... все едно говориш със себе си........ аз съм твоето огледало.
В живота си нивга не бях се надявал на толкова мил комплимент:покани ме Дявола — старият Дявол — в дома си на чашка абсент.Свещта очертаваше острия профил със ивица златни лъчи и пускайки кръгчета дим,Мефистофел ме гледаше с влажни очи.Наля от абсента,сърдечно се чукна със мен, и пускайки пушек на синкави ленти, прониза ме с поглед зелен.
^Как ши не?!? нпп винаги говори за религия, дори и темата да е съвсем друга. Той стриктно спазва заповедта никога да не опитва от дървото на познанието. Дори и да го замерят с плодовете му, той упорито се дърпа и не поема.
Че, каква, викаш, е разликата между "душевната храна" и новата S-класа? И при двете получаваш вътрешна радост. S-класата сама по себеси е нищо, ако не я искаш и не ти носи точно тази вътрешна радост. Всъщност всичко, което правим е, за да достигнем до щастието, независимо дали ще работим за "Благодаря!" или за 1000лв.
Последно редактирано от ge6aaaa3 : 02-27-2013 на 16:11
за нас няма религия, има истински Бог Отец и истински Господ Исус Христос, както и Словото, чрез което Те направиха всичко, а най-малкото самата любов/правда, относно която дори и самите вие разисквате тук в тази тема
не може да нямаш религия и да служиш на Бога, всяко отношение на човека към Бога се нарича религия, самия начин по който служиш на Бога се нарича религия. Това че нямаш религия означава че нямаш никакво отношение към Бога.
Начина по който разбираш и изпълняваш Словото се нарича религия.
Последно редактирано от defender : 02-28-2013 на 11:38
Пф. Ако имаше Бог който да иска да му служим, тоя заслужава да бъде свален от престола. Такова господарско отношение си го позволяват някои хора (и заради тях страдат много хора), но не ми звучи като нещо божествено. Значи или няма Бог, или Бог е някакво недорасло лекенце, което се кефи да измъчва мравчиците които си отглежда като домашни любимци. Което ме подсеща за един епизод от Малкълм, в който Дюи отглеждаше такива мравки. Даже намерих епизода -> 13:30 в това клипче http://vbox7.com/play:276267ef![]()