
- Форум
- По малко от всичко
- Философия и Религия
- Сатанизъм
А ти как успяваш да се справиш с това да не желаеш нищо. Как можеш да забраниш на хаотичната си воля да не иска нещо и как в същото време го съчетаваш с бунт срещу морала. А това да забраниш на волята ти да не иска нещо не е ли пак един вид цензура на волята или пък морал?
Как го постигаш това дресиране на волята да не иска нищо?
ПП: (а това не е ли един вид лицемерно отношение към волята си, да я караш да не иска нищо - както ти обичаш да се подиграваш на християните).
Последно редактирано от defender : 11-18-2014 на 22:54
Това което написах е гледната ми точка върху сатанизма, как аз бих искал да си го представя, не е задължително нещо в което вярвам. За мен сатанизма е вече само насока към пътя на вътрешно просветление, просто инструмент за отърсване от социално-матричната догматичност - и в този смисъл, сатанизма е чудесен инструмент. Отношението ми към него е подобно на това към националсоциализма, не го отричам, не го осъждам, не го и прославям - тези концепции аз смятам за необходима част от моя път, и въпреки че считам, че съм израснал от тях, то все пак запазвам някакъв любителски интерес.
Колкото до въпроса с волята, мисля че представата ти за воля е твърде ограничена. В обществото такива понятия често имат доста плоски и повърхностни дефиниции, отражение на линеарното социално-битово мислене. Трудно е човек да се отърси от тях, за да въприеме едно по-комплексно виждане. Волята съвсем не е свързана само с желанията, по-скоро тя е онзи жизнеутвърждаващ принцип, присъщ както на човека, така и на цялото битие. Битието по-принцип се разглежда като каузално, т.е. има причинно-следствена връзка. Но според някои автори именно борбата между отделните проявления на волята в света, създава онази динамика във вселената - където всяко нещо налага волята си да съществува. Това е волята всъщност, тя е воля за власт, за налагане, най-общо - воля да бъдеш. Като такава, волята е извън рамките на всякаква догматичност, оттам и извън всеки морал - ерго, отказване от морала. И ако желанията са част от проявлението на волята, то те съвсем не я изчерпват, нито пък я описват в същината й. Отказване от желанията съвсем не е необходимо, няма и защо - още повече че отричането на желанията е парадоксално, понеже всяко евентуално отричане на желанията, също би било продукт желание. Няма нищо изконно грешно, в което и да е искане, за каквото и да е било, но мислещия човек знае, че желанията не се появяват току-така... Зад тях стоят мотиви, зад мотивите - потребности, зад потребностите - липси. Тъкмо стремежът към попълване на физически и психологически липси поражда всяко конкретно желание. И докато човек е вътрешно разделен от отрицания на себе си, това разделение всякога ще го кара да се чувства непълен, непълноценнен, недовършен, недорасъл. Това е причината той винаги да търси нещо извън себе си, за което се заблуждава, че ще попълни вътрешните липси. Та виждаш ли, волята не е някаква магическа сила, която те кара да правиш едни или други неща - волята е мисъл, отношение, действие, тя е и причина и следствие на самата себе си.
Последно редактирано от DoctorSatan666 : 11-19-2014 на 10:48
А като ти се прияде и те заболи корема, това липса ли е или отрицание към себе си? Как се справяш с това отрицание на себе си.
Или пък примерно ако паднеш и се удариш и чувстваш болка, това че чувстваш болка пак ли е липса или отрицание на себе си, а ако си пълен, то тогава не би трябвало да чувстваш болка.
Просто от това излиза, че дори и душата да е пълна, то тялото винаги внася липса, трябва да се отървем от него ли, за да сме пълни, нещо такова ли? Ами ако се отървем от тялото ни тогава пък не живеем, а ако не живеем тази философия губи смисъл и полза.
нещо се пообърквам.
Последно редактирано от defender : 11-19-2014 на 11:27