Е, то идеята на темпомата е да ти поддържа една и съща скорост. Ако те снимат преди баира, няма как да обясниш, че видиш ли идвало баир и затова си засилил. Той ти държи постоянна скорост, а в комбинация с хубав електронен/да речем 7 степенен/ автоматик, на двигателя не му пука за баири.
Зимата е кофти само докато свикнеш. Просто подхода е различен. Иначе пак мога да си я закова на 3-та примерно или дори на 2-ра преди по-сериозно надолнище и да си спирам с двигател. Точно за спиране с двигател в хлъзгаво време е най-хубаво със задно.

Свалянето на предавка на кикдаун си е доста бърз процес дори при старите механични автоматици с малко степени. При електронните 6 и 7 степенни е още по-бърз. При старите автоматици това колко ще изцеждаш двигателя при различно натоварване и натискане на газта се настройва чисто механично и можеш да си го направиш по вкуса ти. Макар по доста несъвършен начин пак се отчита натоварването и "това което искаш" и кутията гледа да държи двигателя в оптимален режим. На кикдаун, примерно, добре настроена кутия си сменя малко след оборотите, в които се постига максимална мощност. Точно както и ти би сменил, ако искаш максимално бързо да изпревариш или да тръгнеш. В електронните кутии процеса на изчисляване на натоварването на двигателя е доста по-прецизен, ефективен и бърз. Там въобще не можеш да се конкурираш.
Както казах, ръчката също има предимства, но те се проявяват основно при някакво по-екстремно каране от сорта на дрифт примерно. Друго предимство е, че можеш да пестиш от спирачки с ръчката, щото за автоматика не е полезно постоянно да му буташ ръчно скоростите, че да спираш. Това пак за тея праисторическите от 90-те и малко след това... На съвременните не им е особено голям проблем.