.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 11 от общо 11
  1. #1
    gostenka
    Guest

    Произведения за кандидатстване след 7-ми клас

    Искам да помоля,някой,който знае да ми разясни за темите.Интересува ме кои произведения могат да се паднат.Само:"Немили-недраги, Маминото детенце, Българскяит език, На прощаване, По Жицата, Една Българка, Ангелинка, Опълченците на Шипка, До Чикаго и Назад" или и някои други?
    Другия ми въпрос понеже си нямам и капчица представа от писане на тема е самата тема върху цялото произведение ли се пише или само върху отказ?

  2. #2
    копче
    Guest
    Ти май изобщо не си в час... Следващата година изпита ще е тест. На 12.09.2006 в сайта на МОН ще пуснат примерни тестове и разяснения. Изчакай, виж ги и тогава задавай въпросите си.
    И как може да стигнеш до 7 клас и да нямаш представа как се пише тема???? Увод -> Теза -> Доказателствена част -> Заключение.

  3. #3
    gostenka
    Guest
    Много добре знам,че ще е с тест,но тези въпроси не се отнасят за националния изпит.Не ми казвай в час ли съм или не,това аз си го знам.Това за темата естествено,че го знам,дург ми беше въпроса.
    ПП:Все още чакам отговор.

  4. #4

    а

    Дано да не е тест . това е чиста дискриминация. Как може ? Значи дърти ще ги мъчат пък младите ще ги галят.Всъщност ако теста е върху всичко що се е учило през годината съм съгласен , щото това е доста много (мега) много информация.Добре че тая годинаа беше стандартноо.

  5. #5
    gostenka
    Guest
    100 въпроса ще мъчат кандидатите за елитни школа. Изпитите за гимназиите без история и биология


    Изпитът за гимназия догодина ще бъде съчинение, ще бъде есе, ще бъде тест, ще бъде тест и есе... Само за година всички тези конфигурации се разиграха в родното просветно министерство.
    Съобщено бе, че кандидатите още от тази година ще се приемат с набор от изпитни въпроси, после, че ще попълват тестове, но ще пишат и есе, а накрая, че изпитът остава същият.
    Всяко ново предложение създава смут в бъдещите кандидати и техните родители, а и в преподавателите, повечето от които дават частни уроци.
    Защото никой не знае как да подготвя за новите проекти на МОН.
    "Кои са двете лебеници - две дини, Нено и Неновица или главата на Нено и неговото тяло?"
    Така би могъл да изглежда от догодина новият тест за кандидат-гимназисти, изготвен от МОН.
    Тогава се очаква да бъде въведено дългоочакването препитване, с което ще се изпитват кандидатите за елитни гимназии, за да замести остарелите съчинения разсъждения. Звеното по оценяване на МОН вече е предложило първи варианти, по които да се препитват децата. Засега министърът все още не е дал парафа си. Ако го сложи, проверителите ги чакат драстични изненади, защото в предишни изпити според преподавателите в 70 на сто от случаите "лебениците" са Нено и Неновица, а не "Нено и главата му", което е верният отговор.
    Основното в новия изпит е, че той ще съдържа сто въпроса, но само в две области - литература и математика. Отпадат вариантите да бъдат включени теми от историята или биологията, за да се проверят знанията на децата по всички дисциплини.
    В теста по литература няма да има въпроси от типа на "Кой е авторът на "Под игото", или други задания в стил "Стани богат". Когато децата трябва да отговарят на въпроси с различни версии, те ще трябва да попълват празното място в изречението според контекста (например дали дядо Йоцо или Моканина), както и да коригират нарочно зададени правописни грешки или запетайки. Очаква се, че тестът по български и литература ще е наполовина граматически, а другата част ще се състои от проверка на литературната култура и писане на кратки текстове. По този начин, без да се стига до изпитване чрез есе, ще може да се види мисленето на децата, както и умението им да съставят правилни изречения. Не е изключено да има една или две минитеми, по които децата да обяснят примерно в пет изречения какво мислят за някое явление от съвременния живот. Категорично няма да има въпроси, свързани с политиката или със спорни теми (като например "Биг Брадър", за който неотдавна една преподавателка си изпати, понеже дала съчинението за домашно).
    Всички въпроси ще включват само изучаваното в 7 клас, няма да участват теми от предишните класове, но се предполага, че те индиректно присъстват в конспекта, поясниха от МОН. Засега замисълът е оценките да се поставят от машини, но не е ясно как подобно нещо ще се приложи при писането на разгърнат текст от типа на есе. Там машината може само да прецени дали има правописни грешки, но дори и тя не би могла да сканира непозната дума. Въпреки това в министерството ще разпространят примерните си сто въпроса на брошура в началото на учебната година, така че децата да свикнат с теста, а от друга страна - да има възможност за корекции. В началото на втория учебен срок ще се изготви нов примерен тест, който да свери дали министерството е успяло да избегне двусмислици и неясноти във въпросите към децата, казаха от МОН. До 2009 година пък ще се въведат и специалните тестове за оценяване в 4,7, 9 и 12 клас. Естествено, ако дотогава котка не мине път на министъра, министерството или оценяващите.

    Това е,което знам аз.
    ПП:Съжалявам за отклонението от темата.

  6. #6
    Guest
    Цитирай Първоначално написано от gostenka
    Много добре знам,че ще е с тест,но тези въпроси не се отнасят за националния изпит.Не ми казвай в час ли съм или не,това аз си го знам.Това за темата естествено,че го знам,дург ми беше въпроса.
    ПП:Все още чакам отговор.
    А какъв точно е въпросът и за кой ако не за националния изпит питаш? Тук май сме все глупави и не разбираме, та затова никой не ти отговаря на "дургия" въпрос.

  7. #7
    gostenka
    Guest
    Въпроса ми се отнаса за НГДЕК,където изпита по БЕЛ си остава тема.Ама както и да е,то е ясно,че едва ли ще ми отговори някой свестно,за жалост.

  8. #8
    Фен
    Регистриран на
    Jun 2006
    Град
    Варна
    Мнения
    103
    Така, произведенията са само тези, които си написала. А за обхватността на темата се казва от самото заглавие, по принцип са върху част, ако произведението е повест или нещо такова. По-често е върху цялото, когато темата е върху стихотворение или разказ. Този отговор устройва ли те?

  9. #9
    gostenka
    Guest
    Благодаря ти,отговора е повече от идеален.
    Поне един човек да ми отговори,без да задава излишни въпроси.Много благодаря!

  10. #10
    Фен
    Регистриран на
    Jun 2006
    Град
    Варна
    Мнения
    103
    Моля, пожелавам ти късмет

  11. #11
    Супер фен
    Регистриран на
    Jun 2006
    Град
    По БезЛюДнИтЕ ПътЕкИ...
    Мнения
    1 157
    ami az chestno kazano sushto si nqmah na predstava kak se pishe tema..prepisvah ot nekvi tupi skapani sbornici kombinirah...ama tova beshe v shesti klas..shte vi kaja na vsichki da ne prepisvate ot tiq knijchici,zashtoto realno poglednato sa za konkursnata troika...bukani s teminologiq,koqto nito edno dete na nashata vuzrast ne bi moglo da napishe...a i sa mnogo bezsmisleni..az bqh pri edna uchitelka...mnogo dobra i sum i adski blagodarna,koqto ni zabrani sbornicite i ni nauchi sami da mislim vurhu samoto proizvedenie...pravehme analiz vurhu proizvedenieto i vsichko trqbvashe da si napishem sami...vqrno ne stavashe ot purviq put..edna tema sum q prerabotvala po 5-6 puti,dokato se poluchi,kakto trqbva.....no sum i adski blagodarna...ta tova iskam i teb da te posuvetvam..ne prepisvai ot sbornicite..purvo zashtoto ne struva nishto tova,koeto napisano v tqh i vtoro,zashtoto edva li zauchenite frazi shte te nauchat da mislish....a suchinenie se pishe ili po chast ot proizvedenieto ili po cqloto...zavisi duljinata mu

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си