Цитирай Първоначално написано от shadow4e
Много се радвам, че темата се развива. И я следя редовно.
И аз се радвам

ето и постановката, която ме влюби в ****** така де, няма във всеки пост да му споменавам името

ЖЕНИТБА
/по Н.В.Гогол/

ДТ Адриана Будевска - Бургас
постановка: Юрий Погребничко
асистент-режисьор: Татяна Логинова
сценография: Вечеслав Парапанов
участват: Мария Сапунджиева, Евгени Будинов, Тодор Близнаков, Асен Блатечки, Красимир Кацаров, Тодор Щонов, Стоян Памуков, Невена Цанева, Асен Лозанов

--------------------------------------------------------------------------------------
Агафя Тихоновна е ограничена, несамостоятелна и суеверна мома. Нейната пълна с предразсъдъци леля Арина Пантелеимоновна решава да я ожени и се захваща да търси жених. За целта се обръща към услугите на Фьокла – професионална сватовница, за която бракът не е нищо повече от търговска сделка. В надпреварата за ръката на Агафя се явяват най-колоритни кандидати, повечето от които обаче се интересуват не толкова от момата, колкото от материалното й състояние. Съвсем актуално, нали?
--------------------------------------------------------------------------------------
По време на действието с изречението „Играем „Женитба“ на Гогол!“ актьорите в „Женитба“ (реж. Юрий Погребничко, ДТ - Бургас) си припомнят в коя пиеса всъщност са. Тук Кочкарьов (Асен Блатечки) е Хамлет, а Агафя Тихоновна (Мария Сапунджиева) се преоткрива в монолога „Да бъдеш или да не бъдеш“. Гогол през погледа на Шекспир... Прескачането в пространството и времето чрез пиесите е един от композиционните принципи на постановката.
--------------------------------------------------------------------------------------
Българската постановка на „Женитба” изважда от строго руския контекст класическата комедия на Гогол, разиграваща по неповторим начин драматичния дуел между двата вечни страха в човешкия живот – страха от обвързването и страха от самотата. Гротесковите и карикатурни образи, множеството цитати и заигравания с легендарни имена на световния театър и драма, неочакваните гегове са само част от средствата в своеобразния стил на режисьора. Резултатът от неговата среща с талантливата трупа на бургаския театър и поканените гост-актьори е един от най-смешните спектакли за сезона, номиниран в две важни категории на наградите “Икар” на САБ – за режисура и за главна женска роля (Мария Сапунджиева).