- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- знания или оценки
Кое е по-важно според вас оценките или знанията в училище?Заслужава ли си да препишеш и кого лъжеш учителя или себе си??![]()
Различни хора, различни ценности.
За мен и двете са еднакво важни.
Оценки без знания не приемам, но пък знания без добри оценки... ами съгласете се, че е гадно.Все пак след толкова положен труд, заслужаваш да бъдеш отчетен за това. А и не само... От това зависи дали ще взимаш стипендия, важни са при кандидатстване и при положение, че си заслужавал, не си постигнал това, което си искал. Има и такива случаи...
Колкото до това кого лъжеш:
Ами... и себе си, и учителя.
Лъжеш се, защото когато преписваш или по какъвто и да е начин изкарваш оценка нечестно, ти си създаваш излюзия, че знаеш, че всичко можеш да направи с хитрост, но идва момент в живота, в който просто не можеш да си позволиш да мамиш.
Учителите също се лъжат до някаква степен, но според мен това не е толкова важно. Какво му пука на един учител дали еди-кой си ученик, един от многото, знае или не знае?! Какво е прякото въздействие върху него дали ще пише 6 или 2? Никакво. Още повече, че повечето учители, за да станали учители се предполага, че са достатъчно интелигентни, за да могат да разберат кой знае и кой не. Това, че понякога си затварят очите пред някои нередности не значи, че не ги виждат.
Аз мисля, че си заслужава да препишеш само в някои редки случаи... например, ако си бил болен и си пропуснал материал, но после ще се наваксаш. В такъв случай на мен не би ми тежало на съвестта. Но да знам, че не съм положила никакви усилия, а съм имала тази възможност - НЕ!
Ейй, защо си мислите, че учителите не виждат като преписваме :P Виждат те, ама не им дреме. Както и преди мен казаха: какво го засяга даскала, че учениците му не учат?
Естествено, че и двете (оценки и знания) са важни. Поне според мен знанията си остават за ученика и евентуално може да ги приложи в живота. Оценките са да се радват наще (или пък не толкова...) и да мога да получавам стипендия, вляза в свестен университет.
It's like I can't breathe
It's like I can't see anything
Nothing but you
I'm addicted to you...
Само и единствено оценки, защото 70% от знанията в училище няма да ти потрябват никъде. Оценките са му майката.
Абсолютно съм за оценките.Знания, ха.Да седнеш да назубриш нещо,което след 2 седмици ще си спомняш едвам едвам.учиш учиш и ти връщат контролно 4ка.. езък за изгубенето време.На никой е му пука какво знаеш,просто трябва да ви е ясно.Да не би за стипендиите да гледат колко знаеш?Не, трябва ти успех.. над 5,50 еми тогава как може да се стремим към знания вместо към оценки.В дипломата как си личат знанията?еми пак с оценките.Тогава въобще за какво си говориме.
Зависи.....Попринцип оценkiтe значат знание /вече не де....поколенията се променят/ но според мен да знаеш и да имаш слаби оценки е по-полезно за теб, но само оценки без знания е просто ужас.......А оценки със малко знания ок...Ама все пак трябва труд....Аз съм за заслужените оценки
![]()
всичко зависи от учителя.никой не може да ми промени мнението ,ако учителя знае как да процедира за да оцени правилно няма да се притеснява дали някой ще препише.има учители има и учители.има такива при които знаеш ,че може да минеш метър и не пипваш, нали?но ако е някой по-строг или поне знае как да поддържа едно прилично ниво на дисциплима мисля ,че няма да има проблем нито с преписване,нито с незнание да не говорим за шум в часовете.
Съгласна!Първоначално написано от JustaMan
Неподходящ размер на снимка в подпис!
Пффф,наистина някои неща за никъде не ти трябват ..Но хубаво е да имаш поне малка представа за к'фо става дума..Оценките..Нз..Неутралн а позиция..
![]()
Според мен, всички, апелиращи за оценките, са повърхностни. Знанията преди всичко! Никой не ти иска тъпата диплома с измислените оценки, а реално можещи и знаещи хора, а за предприемачите да не говорим - те трябва да имат още по-специални качества. 90% от учениците са неграмотни, срам ме е.
Някой по-горе се изцепи, че знанията, придобити в училище, не ти помагат никъде и няма смисъл от тях в живота. Драги многознайко, това важи само за дечицата от първи до осми клас, като и там е доста относително, тъй като тогава се придобиват основни знания и умения. Но тогава, да вметна, децата наистина учат и знанията съвпадат с оценките. След осми клас, когато всеки учи профилирано - по дадена специалност, всичко е от значение - рядко има незначителни неща. И тези, които си мислят, че са над нещата с тяхното преписване, подсказване и другите подобни глупости, лъжат само себе си. Вярно, че ще вземат стипендия, обаче 21 лева някого да го топлят?! Не мисля.
Друг заблуден съфорумник сподели, че наученото се забравяло след две седмици - мога само да се изсмея на коментара ти. Определям такива хора само с една дума - зубрачи. Бич са тези, не ги уважам. Никого не го интересувало какво знаеш... Щом така си мислиш, успех ти пожелавам - ще си говорим пак след време.
Твърдо съм ЗА знанията, а не за неграмотните зубрачи и позьори, мислещи ограничено и тъпо.
Разни хора разни идеали .Аз съм за това човек да учи по това, което му е интересно, и наистина да получи знания, които ще са му необходими и на по-късен етап в живота-избираш си приоритетите, а другите предмети ,каквото стане, без обаче после да псуваш даскалите, министерството заради матурите и тн.
От друга страна обаче така се създават хора без елементарна обща култура
Както и да е мисълта ми беше, че никой не може да ме накара в часа по немски да правя контролно върху подробности за създаването на бмв или за основните съставки в трите главни вида немски салам.
![]()
Don't worry, be happy!
+1Първоначално написано от JustaMan
а и мн. важно че си преписал, то не е толкова лесно да преписваш,масраф си е
![]()
Ох, че сложна работа.Принципно би трябвало оценките да са отражение на знанията, но имайки се предвид порочната ни образователна система, всеки сам може да си направи извода дали нещата се реални и дали материала, който се преподава се усвоява напълно, дори и от уцениците с висок успех.(Доста объркано го написах, но се надявам, че сте разбрали основната ми идея
За мен лично, по-важни са знанията.Като цяло успехът ми е на добро ниво, но разбира се има какво още да се желае.Не мога да отрека факта, че и аз преписвам, но понякога просто обстоятелствата го налагат или самата жажда да имаш по-добра оценка.Не казвам, че това е начина, но...
Who doesn't long for someone to hold
Who knows how to love you without being told
Somebody tell me why I'm on my own
If there's a soulmate for everyone
Да препишеш или да изкараш оценка без знания понякога е по-ценно качество от това да назубриш нещо машинално. Първото значи, че си креативен и изобретателен, оправен човекПървоначално написано от Funky Fresh
![]()
Мен не би ми тежало на съвестта ако препишаТъй като оценките не винаги отговарят на знанията, предпочитам по-добри оценки отколко знания... Пък и е мн гадно когато учиш и имаш 3 или 4
За мен лично и двете са важни,но като че ли оценките надделяват
![]()
Натанаил Хаутърн някога е написал: ”Нито един човек за каквото и да е продължително време,не може да е с едно лице за себе си друго пред околните без накрая да се обърка кой образ е истинския.”
Естествено е, че всяко начало си има и край. Но краят идва по различно време. Всички сме виждали влюбени двойки, държащи се за ръка, а с другата ръка държат бастуни.
Така разсъждаваш, тъй като добрите ти оценки, спомагат за това да имаш високо самочувствие и да си уверена с себе си.Няма нищо лошо в това, но все пак се замисли, какво ще бъде твой приоритет за напред.Първоначално написано от ThePowerOfLove
![]()
Who doesn't long for someone to hold
Who knows how to love you without being told
Somebody tell me why I'm on my own
If there's a soulmate for everyone
Miii poprincip e po-vajno da ima6 znaniqAaaaa otnosno prepisvaneto spored men nqma absolutno nikuf smisul.I kvo kato izkara6 6 na nqkoe kontrolno pri polojenie 4e si prepisal tova ne sa znaiq ,a prosto luje6 sebe si nikoi drug ...
Nikoga ne se otkazvai da presledva6 me4tite si!
Ако може комбинация между двете![]()
чувства липсват не разбра ли?!Има само чукай и пали!
Ще ме извинявате, но темата ми е болезнено актуална.
Приемането по диплома, например.
Уча в едно от най-елитните училища в София.
Дипломата по никакъв начин не може да е 6.00.
Знанията, които придобиваме, са с десетки, стотици пъти повече от тези на децата в обикновените гимназии.
Но(за къде без него), с тези случайно простнати матури сега, с недоизпипаните условия за прием, бързо се прокрадва възможността някое "селско парче" да заеме моето място. Е, не е честно, просто.
ПП:Субективна, повече от обикновено съм, но просто досега обсъждах темата.
Аз едно време учех с кеф и някаква луда амбиция да изкарам 6-ците...И си ги изкарвах, но сега като студентка май знанията не ми помагат много, много...т.е. не са се запазили всичките. Но пък оценките помогнаха да вляза където искам и каквото искам...
Трябва да се намери точния баланс според мен...Но това, за да стане бая години трябва да минат и да се преформи цялата система. Тук, където съм в Германия децата изкарват доста трудно оценки, но пък и учат доста по-полезни, ако щете и за ежедневието неща от нас.
...На колене той моли я,
не зная как да ти го обясня.
Става дума,че не искам нищо повече от това
да остарея заедно със теб,
да ме направиш по-добър човек!
Тръгваме боси,пътят не е лек,
но сега ще бъдеш мое слънце,
аз пък-слънчоглед!
Ако са ти стабилни знанията, няма да има нужда да се притесняваш от някое "селско парче", както ти се изрази. Имам наблюдение върху споменатите хора и ти гарантирам, че адски малко могат да заплашат теб и хората, учещи качествено.Първоначално написано от be_true
То ще си покаже на кандидат-студентските изпити кой колко е учил и дали е имало файда от елитното му училище.Първоначално написано от 1n5ub0rd1na73
Чети по-внимателно. Казах тези, които учат качествено. Да учиш качествено не винаги означава, че си в елитно училище.Първоначално написано от JustaMan