- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Външно изпитване по английски език- 8 клас
Ако можеш да напишеш и за времената ще ти бъда много благодарна![]()
кои искаш.Повечето за времената инфото ми е на англПървоначално написано от vesito13
![]()
<3forbidden taste is the sweetest<3
Времена
/употреби и образуване/:
Present Simple Tense
1.Образуване: като инфинитива, само в 3 л. ед. ч. към глагола се добавя окончание – s
2.Употреба: обща или обективна информация и повтарящи се действия
Past Simple Tense
1.Образуване: инфинитив + - ed /или втората форма на неправилните глаголи/
2.Употреба: завършени действия и факти в миналото. Често се употребява с фраза за минало време.
Yesterday I played cards with friends.
Future Simple Tense
1.Образуване: will + инфинитив
2.Употреба: прогнози, обещания, неминуеми факти, както и спонтанни решения
Tomorrow I will play cards with you. /I promise./
/За образуване на продължителни времена се използва формата – ing. Пр: play -> playing/
Present Continuous Tense
1.Образуване: Present Simple на глагола be (am, is, are) + -ing
2.Употреба: действия, които протичат по време на говоренето или в настоящето
Аt the moment I am learning English, but tonight I am playing cards with my friends.
Past Continuous Tense
1.Образуване: Past Simple на глагола be (was, were) + - ing
2.Употреба: действие, което се е извършвало в даден момент, или сравнително кратък период от време
I was playing cards with my friends, when suddenly the light went off.
/Past Participle – третата форма на неправилните глаголи/
Present Perfect Tense
1.Образуване: have/has + Past Participle
2.Употреба: действия в миналото, които имат връзка с настоящето
I have played cards /before/, but I’m not very good /now/.
Past Perfect Tense
1.Образуване: had + Past Participle
2.Употреба: действия, които са завършили преди друго действие в миналото
When Carol arrived I had /already/ finished my homework.
Future Perfect Tense
1.Образуване: will have + Past Participle
2.Употреба: действие, което ще бъде завършено в определен момент в бъдещето
I will have finished my homework by the time Carol gets here.
Present Perfect Continuous Tense
1.Образуване: Present Perfect на глагола be (have been, has been) + - ing
2.Употреба: събития, започнали преди момента на говоренето и продължаващи в настоящето
I have been playing cards with my friends since this morning.
Past Perfect Continuous Tense
1.Образуване: Past Perfect на глагола be (had been) + - ing
2.Употреба: действия, започнали преди друго действие в миналото, но прекъснали заради ново действие
When Carol arrived I had been working for hours.
Future with going to
1.Образуване: Present Simple на глагола be (am, are, is) + going to + инфинитив
2.Употреба: планирани или точно предвидими действия
Next Friday at 8 o’clock I am going to play cards with my friends. /вече съм се уговорил с тях/
Т'ва са времената на кратко. Ако тръгна да ги пиша на дълго и на широко ще е много дълго.![]()
Това предполагам всеки го знае, но е хубаво да се припомни.
Much, many – little, few
much (много) и little (малко) се употребяват при неброими съществителни. Формите за степенуване са неправилни:
much – more – the most
little – less – the least
many (много) и few (малко) се употребяват при броими съществителни. Формите за степенуване са неправилни:
many – more – the most
few – fewer – the fewest
a few и a little означават – малко но достатъчно, докато few и little означават – малко но не достатъчно
XTREMEFREERIDE
мерси че ми спести разлистване на тетрадките от годината![]()
^ Можех да го напиша по-обширно, но сега точно нямам нужното време. Съжалявам. Все пак мисля, че това би трябвало да свърши работа.
ПП: Ако някой иска имам доста неща, полезни за писането на есе. Мога да ги напиша и да ги постна.
Едно упражнение с word formation
1Most people have many colleagues and__________/qcuant/ but just a few true friends.
2.________/history/English is a foreign language to the Irishqwhose ancien native tongue is Gaelic.
3.Besides they are very intellegent and very____/ambition/
4.Seldom have i read such a ______/fastinate/story
5.She was very nervious and kept mumbling some/apologise/
Отг.
1.qcuantance
2.historically
3.ambitious
4.fastinating
5apologising
What do you suggest___?
a/me to do
b/I to do.
c/done
d/that i do
вярното е d/ /колкото и да е странно/
<3forbidden taste is the sweetest<3
Първоначално написано от XTREMEFREERIDE
Аз.Ако може де.Кви тъпи теми са давали миналите години не е истина![]()
<3forbidden taste is the sweetest<3
Окей, сега ще напиша. Дайте ми малко време.
Първоначално написано от vivteen
А някой да си има идея ЗАЩО е d) ?!![]()
^спорили сме с госпожата 15 мин.,но тя не та не д/ било...Поне според мен си е а/
<3forbidden taste is the sweetest<3
^Т'ва е от един тест нали. И ние сме го правили, абсолютно същото. Госпожата, така и не я разбрах защо е д). И аз мисля, че е а).
НВМ. Залавям се с нещата за есетата.
Така. Ще ги пускам едно по едно за да може докато четете да пиша другото. Иначе ще се наложи да чакате много време, което не е приятно.
Writing/Есе
1.Трябва да изберем темата, в която ще имаме възможност да напишем нещо интересно, с хубав сюжет, свежа идея, и използване на повече прилагателни, описания, допълнения и точни фрази.
2. Хубаво е есето да е разпределено в 3 или 4 /може и повече/ параграфа, в зависимост от това какво трябва да пишем.
Видове:
1. Писмо до приятел за да съобщим за новата ни работа.
Когато пишем такова писмо го разделяме на 5 параграфа. Започваме със Dear + името /първото/ на приятеля, на който пишем писмото.
Във въведението включваме нещата, за които ще споменаваме по надолу в писмото.
Във втория параграф, описваме как протича един наш работен ден на новата ни работа. /present simple/
Във третия параграф пишем за качествата, които са ни били нужни за да можем да работим, като такъв.
Във четвъртия параграф пишем за нашите чувства, какво харесваме и какво не харесваме в новата си работа. Предимствата и недостатъците й.
В заключението вече не става въпрос за работата. Пишем нещо от сорта на: I hope you can visit me soon... бла бла бла и т.н.
Завършваме есето със Love,/Yours,/Best wishes,/etc + our first name.
Писмо до приятел се пише в неофициален стил, като използваме думи от жаргона /ако сме тийн/, идиоми /drop me a line/, фразеологични глаголи и кратки форми.
^ мерСи![]()
<3forbidden taste is the sweetest<3
История
5 параграфа
В първия: кога, къде, кой, защо. Описваме околностите или времето /слънчево, дъждовно, студено, топло../
От 2 до 4: развиваме историята като описваме в детайли, какво се случва.
Полезни думи за да отбележим последователността на нещата: first, then, while, when, after, before, finally etc.
В последния параграф: завършваме историята, като изтъкваме чувствата на хората, реакциите и коментарите им.
Обикновено използваме минали времена за да напишем история. За да съживим обстановката можем да използваме пряка реч. Много прилагателни и сложни изречения също биха освежили историята ни.
Статия за дадено място /курорт, град etc/
5 параграфа
въведение: отбелязваме името, локализираме мястото, и изтъкваме причината, поради която сме избрали точно това място.
втори параграф: описваме нещата, които можем да видим и правим там.
трети параграф: пишем за това, къде можем да отидем на пазар /shopping/
четвърти параграф: пишем за нощния живот и рестурантите
заключение: коментираме мястото, изразяваме чувствата си.
Обикновено използваме сегашни времена за такова есе. Също така много прилагателни.
Доклад за даване на оценка
3 части
въведение: описваме целта на доклада
главна част: поставяме всяка нова тема в нов параграф; отбелязваме предимствата и недостатъците на всяка тема; броя на параграфите зависи от броя на темите, които искате да включите
заключение: правим обобщение на цялата тема и даваме нашите препоръки
Винаги пишем такъв тип есета в ОФИЦИАЛЕН стил
използваме сегашни времена
можем да използваме минали времена за минали събития
Преразглеждане на някакъв фестивал
4 параграфа
първия: пишем името на фестивала, кога и къде се състои и причините за празнуване
втория: описваме приготовленията за фестивала
третия: описваме какво се случва на самия ден на фестивала (food, activities, games, competitions etc.)
четвъртия параграф: даваме нашата оценка и препоръки
Статия за сграда
5 параграфа
въведение: пишем името и локализираме сградата; и причината защо сме я избрали
втори параграф: даваме исторически факти за сградата (кой я е проектирал, кога е била построена и т.н.)
трети параграф: описваме екстериора на сградата
четвърти параграф: описваме интериора на сградата
заключение: пишем главните ни впечатления и даваме оценка;
използваме сегашни времена за статията и минали за историческите факти
Ами... това е за сега, което намерих. Надявам се да съм била поне малко от малко полезна. Ако има още нещо, което някой може да даде като информация, да го направи докато е време. Благодаря на всички за вниманието и за полезната информация. Аз съм тук, така че ако има нещо питайте, ще опитам да отговоря.![]()
Ей, не забравяйте да си препишете условието на избраната от вас тема!![]()
Най-гадното е на формацията на думи като не ги знаем кво значат![]()
<3forbidden taste is the sweetest<3
blagodarq ti za informagiqtamnogo si mi polezna
![]()
Ňő M
Ами надявам се да се паднат лесни думи. Както виждам от миналите години думите не са били толкоз трудни.Първоначално написано от vivteen
Повече ме притесняват перефразите. И лисънинга също.
![]()
Попринцип съм добра по англ,ама като чуя тест и...Моля се за 4.Първият срок нали пак имахме,там хванах 4,75![]()
<3forbidden taste is the sweetest<3