- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Критерии и точки при оценката на преразказа
1.ПО ОТНОШЕНИЕ НА СЪДЪРЖАНИЕТО НА ХУДОЖЕСТВЕНИЯ ТЕКСТ УЧЕНИКЪТ:
1.1 Предава съдържанието вярно, изчерпателно и в съответствие с развитието на действието. - 4 точки
1.2 Предава съдържанието в съответствие с развитието на действието, вярно, но сбито. - 3 точки
1.3 Предава съдържанието вярно и в съответствие с развитието на действието, но пропуска някои епизоди. - 2 точки
1.4 Предава съдържанието като цяло, но пропуска и/или размества епизоди, важни за развитието на действието. - 1 точка
1.5 Допуска фактологични грешки и показва неумение за вярно и изчерпателно предаване на съдържанието в съответствие с развитието на действието. - 0 точки
2.ПО ОТНОШЕНИЕ НА ДИДАКТИЧЕСКАТА ЗАДАЧА УЧЕНИКЪТ:
2.1 Напълно се съобразява с дидактическата задача; предава подробно епизодите, които са съществени за изпълнението на дидактическата задача, и сбито – епизодите, които са несъществени, но изграждат смисловата и логическата взаимосвързаност както на художествения текст, така и на преразказа. - 5 точки
2.2 Се съобразява с дидактическата задача; прилага уместно техниките на сбитото и на подробното преразказване, но пропуска необосновано елементи на описание, повествование и/или разсъждение в художествения текст. - 4 точки
2.3 Като цяло се съобразява с дидактическата задача, но предава сбито съществени за изпълнението на дидактическата задача епизоди. - 3 точки
2.4 Като цяло се съобразява с дидактическата задача и не променя смисъла на художествения текст, но предава сбито и пропуска необосновано епизод (епизоди). - 2 точки
2.5 Като цяло се съобразява с дидактическата задача, но нарушава смисловата и логическата взаимосвързаност както на художествения текст, така и на преразказа. - 1 точка
2.6 Не се съобразява с дидактическата задача и не познава техниките на сбитото и на подробното преразказване. - 0 точки
3.ПО ОТНОШЕНИЕ НА ИЗГРАЖДАНЕ НА МИКРОТЕКСТОВЕ С КОМЕНТАРЕН (ИНТЕРПРЕТАТИВЕН) ХАРАКТЕР УЧЕНИКЪТ:
3.1 Преразказва, като не допуска елементи на разсъждение (от аналитичен и интерпретативен характер). - 3 точки
3.2 Преразказва, като допуска единични разсъждения върху отделни структурни елементи на художествения текст. - 2 точки
3.3 Преразказва, като “дописва” художествения текст, без да променя неговия смисъл. - 1 точка
3.4 Преразказва, като допуска елементи на разсъждение и “дописва” художествения текст, с което променя неговия смисъл. - 0 точки.
4.ПО ОТНОШЕНИЕ НА ПРЕОБРАЗУВАНЕТО НА ПРЯКАТА РЕЧ УЧЕНИКЪТ:
4.1 Преобразува правилно пряката реч в непряка и/или полупряка, като не допуска необосновани лексикални повторения. - 2 точки
4.2 Преобразува пряката реч в непряка, но в синтактичните конструкции използва повтарящи се глаголи. - 1 точка
4.3 Не умее да преобразува пряката реч в непряка, поради което не преразказва диалозите или монолозите в художествения текст и/или предава директно пряката реч. - 0 точки!
5.ПО ОТНОШЕНИЕ НА ИЗПОЛЗВАНЕТО НА ОСНОВНО ГЛАГОЛНО ВРЕМЕ УЧЕНИКЪТ:
5.1 Преразказва в съответствие с дидактическата задача в подходящо основно глаголно време и в съответните му спомагателни времена и наклонения. - 3 точки
5.2 Преразказва в подходящо основно глаголно време, но допуска единични грешки при съвместната употреба на глаголните времена и наклонения - 2 точки
5.3 Преразказва в неподходящо основно глаголно време, но успешно съвместява спомагателни глаголни времена и наклонения. - 1 точка
5.4 Преразказва, като не избира правилно наклонението на глагола и основното глаголно време; допуска грешки при съвместната употреба на глаголните времена и наклонения. - 0 точки
6.ПО ОТНОШЕНИЕ НА СПАЗВАНЕТО НА ГРАМАТИЧНАТА, ПРАВОПИСНАТА И ПУНКТУАЦИОННАТА НОРМА УЧЕНИКЪТ:
6.1 Не допуска граматични, правописни или пунктуационни грешки; използва разнообразни синтактични конструкции. - 5 точки
6.2 Допуска единични граматични, правописни или пунктуационни грешки; използва разнообразни синтактични конструкции. - 4 точки
6.3 Допуска единични повтарящи се граматични, правописни или пунктуационни грешки; използва еднотипни синтактични конструкции. - 3 точки
6.4 Допуска повтарящи се граматични, правописни или пунктуационни грешки; използва еднотипни синтактични конструкции. - 2 точки
6.5 Допуска груби и повтарящи се граматични, правописни и пунктуационни грешки; използва еднотипни синтактични конструкции. - 1 точка
6.6 Проявява явна езикова некомпетентност. - 0 точки
7.ПО ОТНОШЕНИЕ НА ЛЕКСИКАЛНАТА СИ КУЛТУРА УЧЕНИКЪТ:
7.1 Употребява стилово уместни думи и изрази; използва подходящи синоними при замяна на думи и синтактични конструкции, специфични за езика на писателя. - 1 точка
7.2 Употребява стилово неуместни думи и изрази; използва неподходящи синоними и синтактични конструкции. - 0 точки
8.ПО ОТНОШЕНИЕ НА ГРАФИЧНОТО ОФОРМЛЕНИЕ НА ПРЕРАЗКАЗА УЧЕНИКЪТ:
8.1 Откроява графично всички абзаци; пише с ясна графика главните и малките букви, отделя думите; редактира четливо текста си при необходимост. - 2 точки
8.2 - Слива не повече от два абзаца; не пише с ясна графика главните и малките букви, но отделя думите и редактира четливо текста си при необходимост. - 1 точка
8.3 - НЕ откроява графично абзаците; пише неясно и нечетливо - 0 точки!
1.ПРЕРАЗКАЗЪТ СЕ ОЦЕНЯВА С 0 ТОЧКИ И В СЛУЧАИТЕ, КОГАТО УЧЕНИКЪТ Е:
1.1 Предал празен лист.
1.2 Написал текст, който няма пр яко отношение към изпитния текст.
1.3 Писал нечетливо до степен на неразбираемост.
хайде тук като излезнат резултатите да пишем кой колко точки е изкарал![]()
Аз няма да се гордея особено много от резултата си,но може ,ще видим,ако се сетя.![]()
Никога не спирай да се усмихваш, може би някой живее за усмивката ти!
Аз пък нямам никаква идея колко съм изкарала...