.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 4 от общо 4
  1. #1

    Средновековна музика.Моля спешно е

    Спешно ми трябва информация за средновековната музика.Моля ви за утре е,а никъде не мога да намеря нужната информация.Ако ида без домашна ще имам двойка и ще бъда наказана,без комп,без да излизам,дори на тренировки.Моля ви помощщщ

  2. #2
    а стига си пускал то толкова много теми една е достатъчна
    Каж1 и че пАк щ3 заКъSн33ш!ОбяСн1 и ч3 ОsТаwаш S MeN,ЗащОтО Т1 и Аз ТрЯбwА Da S3 ля-ля-ля!!!

  3. #3
    Терминът музика на Средновековието обхваща европейската музика по време на Средните векове. Тази ера започва с падането на Римската империя (476 AD) и завършва приблизително през средата на 15 век. Установяването на края на Средновековието и започването на Ренесанса е относително произволно; 15 век - тук.

    Ето малко и за Барока който спада към средновековната музика:

    Определението барок се използва и за музикалния стил от период, застъпващ се с този на бароковата живопис, но като цяло малко по-късен. Бах и Хендел са водещите барокови композитори. Интересен проблем е степента, в която бароковата музика споделя естетическите принципи на изобразителното изкуство и литературата на барока. Един явен общ елемент е склонността към орнаментация, като ролята на орнамента видимо отслабва, както в музиката, така и в архитектурата, когато барокът отстъпва на класицизма. Трябва да се отбележи, че използването на термина барок в музиката е относително нововъведение. За пръв път това е направено през 1919 от Курт Закс и дори през 1960-те в академичните среди се водят разгорещени дискусии дали музиката, толкова разнородна при Пери, Франсоа Купрен или Бах може да се обобщи с един термин.

    Типични примери за барокова музика:

    * Клаудио Монтеверди (1567–1643) Vespers (1610)
    * Хайнрих Шюц (1585–1672), Symphoniae Sacrae (1629, 1647, 1650)
    * Жан-Батист Люли (1632–1687) Armide (1686)
    * Йохан Себастиан Бах (1685–1750), Изкуството на фугата(1749)
    * Антонио Вивалди (1678–1741), L'Estro Armonico
    * Доменико Скарлати (1685–1757), Сонати за чембало или клавесин
    * Жан-Филип Рамо (1683–1764) Dardanus (1739)
    * Георг Фридрих Хендел (1685–1759), Музика на водата за оркестър (1717)
    * Георг Филип Телеман (1681–1767), Der Tag des Gerichts (1762)
    * Томазо Албинони (1671-1751)
    * Хенри Пърсел (1659-1695) Dido and Aeneas (1687)
    * Карлуш Сейшаш (1704–1742), Струнен концерт

  4. #4

    Средновековие VII - XIII

    Един от най-едрите фиодали е станала католическата църква. Нейната идеология е била религиозна и мистична. Едно от най-големите постижения на музикалната наука е било създаването на нотописа "Гуидо д'Арецо". Съществуващи нотни знаци-невми, той е поставил върху линии, а за лесно интуниране е използвал началните срички на едно религиозно стихотворение. Всеки тон се изговарял със съответната сричка - ut,re,mi,fa,sol,la

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си