Цитирай Първоначално написано от crazygirl13 Виж мнението
N Фактори на Макросредата Силно
Неблаго-приятна (-2) Неблагоприятна

(-1) Неу-трално

(0) Благо-приятна

(1) Силно благо-приятна
(2) Обощена оценка
Икономическа среда Лихвени-те проценти и инфлацията са неблаго-приятни
Инфлация с
Лихвен процент c
Валутен курс с
Ик.развитие С
Данъчна система С
Равнище на доходите C
Равнище на цените на енергоносителите c
Политическо правна среда Благо-приятно влияние на законода-телството
Данъчно законодателство С
Режим внос и износ c
Закон за защита на конкуренцията C
Технологична среда Заплаха от бавна възвръ-щаемост на инвести-циите
Нивото на НТП c
Скорост на внедряване на НТП c
Ефективност на технологиите с
Тласък на технологиите c
Възможности за внедряване c
Социална среда Възмож-ности за добро търсене
Жизнен стандарт и платежоспособност C
Социална отговорност с
Промени в потреб. вкус c
Лихвените проценти и инфлацията оказват неблагоприятно влияние върху развитието на фирмата. В случай на евентуално теглене на кредити от банки, високият лихвен процент утежнява погасяването на дълга. Равнището на доходите на населението, въздействат върху потребителското търсене като високите доходи увеличават потреблението на продукти на фирмата и респективно ниските доходи, намаляват търсенето. Покачването на цените на енергоносителите оказват влияние при формиране на цените на стоките на „Девин АД”, това съответно променя отново потреблението на стоките, произвеждани от компанията.
Добре развитото данъчно законодателство е предпоставка за лоялни търговски отношенията. Законът за защита на конкуренцията вли яе благоприятно върху „Девин АД”. Вносният режим оказва въздействие върху дейността на фирмата, когато се снабдява с машини и оборудване от други страни.
Техническата база на предприятието е добре развита, съвременна и модернизирана. От 2005 година заводът разполага и с модерно сиропно стопанство, което дава възможност за приготвяне на подсладени тихи напитки като Fitness и студения чай ICY.
Оборудването е модерно и доставено от водещи компании в бранша от Франция,
Швейцария, Италия и Австрия.
Фирмата предлага на пазара разнообразие от продукти и е единствената, която предлага „Изворна вода” подходяща за малки деца и бебета. Промените в потребителските вкусове биват задоволени.





Анализ на микросредата

Важна част на анализа е да се оценят конкурентните сили, които действат в отрасъла и най-вече са свързани с непосредствено обкръжение на дадената бизнес организация. Този анализ е известен като конкурентен ситуационен анализ (СОМР анализ). Целта на този анализ е да бъдат оценени очакваните конкурентни условия, при които ще функционира бизнеса, силата на конкуренцията и причините, които я обуславят, както и да се разкрият най-вероятните или бъдещи стратегически действия на ключовите конкуренти на фирмата. Този анализ би могъл да има следната структура и съдържание:

1. Анализ на конкурентните сили.
Основните конкуренти на пазара на минерална вода са БК Горна Баня ООД, ККХБК България АД, Булминвекс ГБ ЕООД, ТПХ Хисар 90. Според данните на Асоциациата на Производителите на Безалкохолни напитки в България, пазарните дялове на съответните компании са следните: