- Форум
- По малко от всичко
- Тийн Учител - есета, теми, съчинения...
- ПОМАГАЛО!!!!!
Искренно Ви Благодаря, че ми помогнахте !!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
The LiFe Is GoOd If U ArE GoOd! =)
Пази сърцето си аз мойто не опазих, превърнах себе си в това което мразех!
трябва ми есе или ис на теми свързани с библията като:
Изкушението.
Милосърдието.
Християнската любов (истина и формално)
Вярата в новия век.
И ДР ТЕМИ МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ !!!!
Пловдивски университет
„ Паисий Хилендарски “
Педагогически факултет
ИЗРАБОТВАНЕ НА ПРОЕКТ ПО ПЕДАГОГИЧЕСКА СИТУАЦИЯ
Изготвил: Проверил:
Спец.: ПУП-НУП
Фак. №
Курс 3, задочно
Направление: Математика
Ядро:Количествени отношения
Тема:Групиране на предмети по форма
Възрастова група:3-4 г.
Форма:Обучаваща ситуация
Задачи: 1.Опознаване,различаване и назоваване на основни свойства на обектите.
2.Формиране на умения за образуване на множества по форма.
3.Развитие на наблюдателност;развитие на уменията да сравняват обекти.
Цели: Емоционално стимулиране на преживявания.
• Да групира обекти по даден признак.
• Да открива сходства и разлики.
• Да използва зрителната си памет.
Етапи: Възприемане,изразяване,при ложение
Методи на обучение:Демонстрация,бесе да
Необходими материали: Оперативен стимулационен
Ход на ситуацията
Добър ден, деца! Днес искам да ме слушате внимателно,защото ще ви обясня какво означава форма на предмет.Вие знаете ли какво означава форма?(НЕ).Ето защо аз ще ви обясня,за да ви е по-лесно.Деца,погледнете към масичките си.Всеки има пред себе си фигурки.Еднакви ли са те?(НЕ).Как разбрахте,че са различни? Едната е кръгче,а другата не е.Щом не е кръг,тогава как се нарича?НЕ ЗНАЕМ).Тази фигурка,дечица, е квадратче.Повторете – к в а д р а т ч е.Браво на вас! Искате ли да разберете по какво се различават кръгчето и квадратчето?(ДА).Добре тогава.Нека всеки да вземе първо кръгчето от кутийката си.Всички ли взехте първо кръгчето?(ДА).Кръгчето как изглежда,на какво ви прилича?(НА ЯЙЦЕ,НА ТОПКА).Тогава знаете ли каква форма има кръгчето?Кръгчето има кръгла форма.
Сега,деца,оставете кръгчето обратно в кутийката си и вземете другата фигурка.Браво! Тя прилича ли ви на кръгчето?(НЕ).Нека да видим тогава каква е тази фигурка.Аз ще прокарам пръстче по ръбчето и ,докато стигна връхчето.Ох,че боцка!Виждате те ли,дечица,че връхчето на фигурката е остро и боцка?!Нека да прокараме пръстче и от другата страна на фигурката.Същата ли е?(ДА).Това какво означава,знаете ли?(НЕ).Тази фигурка се казва квадрат и има равни страни.Повторете – и м а р а в н и с т р а н и.Браво!
Деца,тук съм ви поставила фигурки-играчки.Това са топки кубчета.Искам първо всеки да вземе по една топка.Браво! А сега я търкулнете.Я,колко далече стигна! Топката на коя фигурка ви напомня?(НА КРЪГЧЕТО).Да, точно така-на кръгчето.Тя е обла и може да се търкаля лесно.Нека сега всеки да вземе в ръка кубчето.опитайте се да търкулнете и него.Ах,не успяхме да го търкулнем,защото то не се търкаля.На кубчето формата е различна,тя не е кръгла,и то не може да се търкаля.Деца,на коя фигурка ви напомня кубчето?(НА КВАДРАТЧЕТО).Да,справихте се отлично!
Мили деца,погледнете към влакчето.Харесва ли ви?(ДА).То има две вагончета,но те са празни.До вас има кутийка,в която има квадратчета и кръгчета.Искам да го натоварите,като в първото вагонче сложите квадратчетата,а във второто-кръгчетата.Браво,деца!Нато арихте правилно влакчето.Сега то може да тръгне на път.
Днес бяхте много старателни,послушни и бързо се справихте със задачите.Време е за почивка и игри.
http://download.pomagalo.com/686919/...oriya+na+from/
Ще съм ти изключително благодарен!!!
Тема №1: Внимание
1. Определение: Вниманието е особено състояние присъщо на висшите животни, маймуните и хомо-сапиенс. Изразява се в способността да се насочва психическата дейност към обекти от заобикалящия ни свят, които са важни за нас. То е съсредоточеност на съзнанието върху определен обект. Да внимаваме означава в известен смисъл да се затворим за външния свят, за да се насочим към това, което ни интересува и което е значимо за нас.
2. Физиологична основа на вниманието: това е ориентировъчния инстинкт – колкото по-рядък е дразнителя, толкова е по-силен („Що е това?”). Всеки индивид е осигурен с ориентировъчен рефлекс или инстинкт за първично откриване и насочване към попадащите до него сигнали – зрителни, слухови, обонятелни и т.н.
3. Видове внимание:
1) Неволево - когато нашето внимание се привлича от нещо в реалността без да сме си поставили сами тази цел – силен трясък, счупване на стъкло, силно различие между отделните индивиди и т.н.
2) Волево – когато на базата на волята влагаме усилия да насочим вниманието си към нещо конкретно. Този вид внимание е вторично на неволевото.
3) Постволево – тук индивида внимава на базата на интереса. Появява се тогава, когато той притежава силна мотивация за извършване на дадена дейност.
4. Външни белези на внимаващия човек: Примери – Скулптурата на Роден „Мислетлят”, инстиктивно задържане на дишането за около 20-30 секунди, инстиктивно разширение на зениците, физиономията на мишките и т.н.
5. Характеристики на вниманието:
1) Обем на вниманието – способност да възприеме за много кратък период от време опеделен брой дразнители – не повече от 7 души или снимки. Обемът на внимание съвпада с обема на кракосорочната памет, на възприятието и осъзнаването.
2) Колебание на вниманието – нееднакво възприемане на един и същи обект
3) Устойчивост на вниманието – способност да задържим психическата си дейност върху един предмет
4) Разпределение на вниманието – способност да възприемем целия обект, а не отделни негови части
5) Превключване на вниманието – способост да прехвърляме вниманието си върху няколко обекта без абсолютно никакъв порядък на прехвърлянето( процесът е много изморителен)
6) Разсеяността – неспособност да задържим вниманието си върху важния дразнител (детска разсеяност, професорска разсеяност и т.н) или нулевата точка на съсредоточест на вниманието.
Тема №2: Теория на Ерих Фром
1) Теория на Ерих Фром за човека: Докато Зигмунд Фройд разглежда човека като биологично същество, подчинено изцяло на своите инстинкти, Фром подходжа социално. Според него човечеството не е непременно задвижвано или оформено от биологичните сили на инстинктите. Освен това Фром оспорва твърдението на Фройд, че сексът е основна сила в нормалното поведение. Фром твърди, че мотивацията на поведението винаги е скрита, неосъзната от индивида - личен контрол върху нея не може да се постигне. Фром вижда индивида като повлиян от социални и културни сили тези, които засягат индивида в рамките на културата, и тези универсални сили, които са влияли на човечеството през цялата му история. Той силно набляга върху социалните детерминанти на личността. Фром вярва, че индивидът сам създава своята природа и също, че той трябва да изследва историята на целия човешки род, за да е способен да разбере своята същност. Но както всяка теория и тази на Фром си има своите плюсове и минуси.
1) Плюсове :
- Разгледжа човека като социално, а не като биологическо същество
- Намалява пансексуализма на Фройд до неговите действителни размери
- Посочва значението на семейството и приятелскияят кръг за развитието на личността
2) Минуси :
- Смята, че социални явления от типа на насилието се дължат на КТС(комплекс на тоталния страх – 10% от децата развиват агресивно поведение, а 90 % пасивно)
- Много тясно разбира социалната среда (като семейство и приятелски кръг)
- Някои от последователите на Фром смятата, че агресивността не може да се овладее чрез възпитание, контрол и т.н.
Тема №3: Памет
1. Какво представлява паметта: Процес, който дава възможност да превръщаме проблемните ситуации в стандартни ситуации. С други думи това е система за съхранение, която позволява задържане на информация независимо дали става въпрос за няколко момента или няколко години.
Кратко описание - Когато даден индивид попадне в дадена проблемна ситуация за пръв път той се опитва да я разреши чрез метода „проба – грешка”, преобразува новата информация, прибавя я към наличната и стига до решение, което отива в човешката памет и когато попадне 2-ри път в нея тя се превръща в стандартна. Ако попадне в тази ситуация още няколко пъти той си съставя алгоритъм на поведени(набор от правила, които му помагат по-лесно и успешно да излезе от ситуацията). Когато, обаче тази ситуация се повтаря прекалено много индивида развива така нареченото автоматизирано поведени, т.е поведение без участие на съзнанието.
2. Процеси на паметта:
1. Запомняне – новата информация от решението на проблемната ситуация влиза в човешката памет. Важни фактори, са емоционалната степен на ситуацията и броя повторения
2. Съхранение – запазваме новата информация, защото очакваме, че ще ни трябва. Факторите са емоционалната степен на ситуацията, броя повторения, осъзнаването на важността на информацията
3. Възпроизвеждане – индивида попада в същата или сходна ситуация и извлича информацията. Видове възпроизвеждания: буквално, по спомен, припомняне
4. Забравяне – отпада информация
3. Видове памет: Тя бива три вида художествена(чрез образи), логическа(понятия) и смесена(чрез образи и понятия)
4. Класификации на паметта
1) Според анализаторите – зрителна, вкусова, слухова, осезателна, обонятелна
2) Според целта – неволева(помним без да си посатвяме за цел) и волева(постаяме си за цел да запазим информацията)
3) Според времетраенето на съхранената информация – кракосрочна и дългосорчна
Човешката памет зависи и от някои фактори, като например – наследствеността(ДНК), възрастта, емоциите и т.н
Тема №4: Емоции и чувства
1. Опеделение за емоции: Присъщи са за висшите животни включително и хомосапиенс. Регулират взаимоотношенията животински вид – околна среда. С други думи това е състояние на индивида повлияно от различни субекти и обстоятелства
2. Опеделение за чувство: Присъщи са само за хомосапиенс, те регулират взоимоотношенията човешка личност – околна среда. Те са по-продължителни и устойчиви от емоциите.
3. Емоции: Биологическо целесъобразно поведение:
1) Оцеляване
2) Възпроизвеждане
3) Видове емоции
- страх – бягство
- гняв – агресия
- любопитство – изчакване
- полово влечение – възпоризводство
- радост – жизненост
- скръб – липса на жизненост
4. Чувства: Притежават определени функции:
1) Сигнална – човек реагира на емоционалните стимули чрез мимика и звук, чрез възприетия сигнал той променя своите мисли и действия
2) Регулираща
5. Класификация на чувствата
1) Според съдържанието – положителни, отрицателни, неопределени, войствени
2) Според количеството – емоционално-чувствена норма и емоционален глад
6. Форми на проявяване на чувствата
1) Чувствен тон – неутрален
2) Комбинация от сила и времетраене на обхванатите чувства
- малка сила и голямо времетраене -> настроение
- голяма сила и малко времетраене -> афект
- голяма сила и голямо времетраене -> страст
7. Проявите на емоциите и чувствата
1) Външни – походка, поза, мимики, жестове
2) Телесни – външнозабележими, външнонезабележими
Ако може да ми изтеглите тези, ще съм изключително благодарен!!!
http://download.pomagalo.com/802781/...arat/?search=0
http://download.pomagalo.com/656045/...ta/?search=306
http://download.pomagalo.com/814186/...stvo/?search=0
мейл: moni_st_@abv.bg
Мерси!!!
http://download.pomagalo.com/763101/...jobs/?search=0
Ще можеш ли да истеглиш и да я качиш тази презентация, че ми трябва спешно моля те ! Благодаря ти предварително!
mail-> reinooooooo@abv.bg
Последно редактирано от BaM4y : 04-24-2012 на 23:24
Ако някой може да ми ги свали днес ще сам му много благодарен защото ми трябват за утре.
http://download.pomagalo.com/474785/...izika/?search=
http://download.pomagalo.com/701846//stats/
e-mail pepo_pn@abv.bg
Последно редактирано от petkataa : 05-28-2012 на 12:50
http://download.pomagalo.com/195881/...svyat/?search= Ако може ето това ми трябва ще съм много благодарен
Edit: http://www.kirev.net/2012/06/pomagal...platno-ot.html пичове не искам да правя реклама на никой ама вижте на какво попаднах преди броени минути и действаСваляйте на воля !!! Знанието е безплатно !!!
Последно редактирано от prodavam : 11-21-2012 на 11:14
Спешно за утре. Благодаря предварително. Имам тест
http://download.pomagalo.com/772854/...inici/?search=
http://download.pomagalo.com/476651/...to%20se%20zlo/
Трябват ми спешно и БЛАГОДАРЯ предварително![]()
http://download.pomagalo.com/140213/...ov/?search=159
Благодаря предварително.
Ако никой неможе да ми го побликува до 23:00 да не се мъчи после.
http://download.pomagalo.com/71585/p...of/?search=564
Дано съм ти помогнал
Похвално слово за Кирил - възторжена прослава на Кирил Философ
Моля, Ви спешно ми трябват тези презентации....
http://download.pomagalo.com/686212/...atedHomework=0
http://download.pomagalo.com/839042/...i+normi/stats/
Благодаря, предварително
Може ли да ми свалите това:
http://download.pomagalo.com/135433/...iril/?search=0
Спешно ми трябва за утре.Мерси предварително))
Eй тая гад запетайката е не я мога !
Трябва ми възможно най-бързо за неска тея 2 презентаций: http://download.pomagalo.com/704127/...ement+jelyazo/ http://download.pomagalo.com/585300/...fe/?search=134 благодаря предварително :*
http://download.pomagalo.com/567102/...ne/?search=260
trqbva mi spesnoo molqq vi