.
Затворена тема
Страница 120 от 132 ПървиПърви ... 2070110116117118119120121122123124130 ... ПоследнаПърви
Резултати от 2 976 до 3 000 от общо 3280
  1. #2976
    Мега фен Аватара на DisappointedDreamer
    Регистриран на
    Oct 2011
    Град
    София, България
    Мнения
    11 114
    ^Не мисля, че са се учили всичките. Иначе това с графиките и мен ми беше кофти в началото, ама в крайна сметка научаваш как изглеждат (горе долу).

    Под определянето на фигурата какво имаш предвид?

  2. #2977
    Мега фен
    Регистриран на
    Sep 2010
    Мнения
    5 218
    Ми дали е парабола ,хипербола и тн.. Нали от това зависи и как ще изглежда и графиката все пак.
    А тези неща си мислят,че ги учим,те и граници мислят,че сме учили и производни,ама такива неща може да се учат в математически,но не всички сме учили в такива гимназии..

  3. #2978
    Мега фен Аватара на DisappointedDreamer
    Регистриран на
    Oct 2011
    Град
    София, България
    Мнения
    11 114
    Виж, няколко функции са. Reciprocal, logarithmic, exponential, quadratic и етц. И тригонометричните. Достатъчно е да научиш семплите им "лица" и след това да научиш различните трансформации, за да знаеш как ще изглежда дадена графика.

    Не е сложно.

  4. #2979
    Мега фен
    Регистриран на
    Sep 2010
    Мнения
    5 218
    Не съм учил математика на английски,не разбирам какво ми говориш

  5. #2980
    Мега фен Аватара на DisappointedDreamer
    Регистриран на
    Oct 2011
    Град
    София, България
    Мнения
    11 114
    Апф. Мисълта ми е, че има няколко вида функции. Запомни как изглеждат, запомни различните трансформации и няма да имаш проблеми :Д

  6. #2981
    Мега фен
    Регистриран на
    Sep 2010
    Мнения
    5 218
    Да,но изглеждат различно е се чертаят различно и не са винаги точен ъгъл ,гледах подобни задачи да видя за какво става въпрос. И не знам как се търсят,бе трябвало да се учи в 8-10 клас тези неща уж ,дори да се е учило не съм бил тук и сега е зор. Имам предвид,че не е нужно да е tgx , cosx и тн..Може да са tg2x , tg3x .. tg(f(x)) разбираш нали ) И дори така да е само със запомняне как изглеждат не става,трябва да знам през какво минават и как се построяват спрямо нещо си(примерно параболата с уравнения спрямо ос Ox или Oy да намеря върха й и да я построя)

  7. #2982
    Мега фен Аватара на DisappointedDreamer
    Регистриран на
    Oct 2011
    Град
    София, България
    Мнения
    11 114
    Точно това ти разправяш. tg2x е трансформация на tgx.

    За останалото - с малко практика ще си окей.

  8. #2983
    Мега фен
    Регистриран на
    Sep 2010
    Мнения
    5 218
    От къде да търся обяснения и задачи в момента за тези неща специално.В нета няма точно това,което ми трябва ..

  9. #2984
    Мега фен Аватара на DisappointedDreamer
    Регистриран на
    Oct 2011
    Град
    София, България
    Мнения
    11 114
    ^Може да ти снимам някои неща. Имам и пдф учебници. Трансформациите са лесни, бих могла да драсна няколко изречения тоя уикенд, като обяснения. :Д

  10. #2985
    Мега фен
    Регистриран на
    Sep 2010
    Мнения
    5 218
    Еми щом имаш pdf дай да видя дали сам ще вдяна нещо,като не здраво да е. Ще гледам как ще се оправям

  11. #2986
    Мега фен Аватара на DisappointedDreamer
    Регистриран на
    Oct 2011
    Град
    София, България
    Мнения
    11 114
    https://gerrymerchant.wikispaces.com...nd+Imprint.pdf

    Chapter 5 и трансформациите са в Chapter 6

    Ще те научи как се променя дадена функция ако имаш 2f(x), f(2x), f(x-a), f(x+a), f(x) +a и т.н.

    Ако не разбираш, питай. :Д На английски е. Ох, и има функциите, които ти изброих по-горе.

  12. #2987
    Повече от фен Аватара на Mozzela
    Регистриран на
    Jan 2014
    Мнения
    386
    От тази задача зависи дали ще имам шестица на последния тест, 7 клас съм. Даден е четириъгълник abcd, ac пресича bd (диагонали) в точка o. В кой от случаите имаме правотгълник? (изключих два от отговорите, защото съм сигурен, че не са те и оставям двата, между които се колебая.) отг.а) ab=cd и ac=bd или отг.б) ao=bo=co=do. ? аз оградих отговор а, но сега като се замисля май е б.

  13. #2988
    Мега фен Аватара на OoVasKoO
    Регистриран на
    May 2012
    Мнения
    4 093
    http://prikachi.com/images.php?images/266/7314266A.png

    Това е за подусловие а)
    AO=BO=CO=DO

    ТЕОРЕМА: Ако в триъгълник медианата към едната страна е равна на половината от нея, то ъгълът срещу тази страна е прав.

    => Всички ъгли са прави и ABCD - правоъгълник.
    Последно редактирано от OoVasKoO : 05-09-2014 на 16:49

  14. #2989
    Повече от фен Аватара на Mozzela
    Регистриран на
    Jan 2014
    Мнения
    386
    Цитирай Първоначално написано от OoVasKoO Виж мнението
    http://prikachi.com/images.php?images/266/7314266A.png

    Това е за подусловие а)
    AO=BO=CO=DO

    ТЕОРЕМА: Ако в триъгълник медианата към едната страна е равна на половината от нея, то ъгълът срещу тази страна е прав.

    => Всички ъгли са прави и ABCD - правоъгълник.
    Разбрах го и сега ме е яд, за 1 точка няма са ми стигне шестицата :д

  15. #2990
    Мега фен Аватара на OoVasKoO
    Регистриран на
    May 2012
    Мнения
    4 093
    оф, имах предвид подусловие б)

  16. #2991
    Голям фен
    Регистриран на
    Sep 2008
    Мнения
    777
    Имам нужда от помощ с едни графики от eurostat и НСИ, някой да желае да помогне, много ще съм благодарен ?

  17. #2992
    ΔABC

    SнаAB пресича SнаAB- в точка O
    Док:1) <AOB=2.<ACB

    2) AA1 пресича BB1-h-H

    <ACB=? ако ANB=AOB
    help plssssss

  18. #2993
    Мега фен Аватара на OoVasKoO
    Регистриран на
    May 2012
    Мнения
    4 093
    Цитирай Първоначално написано от wertyuiop Виж мнението
    ΔABC

    SнаAB пресича SнаAB- в точка O
    грешно условие, няма решение за теб

  19. #2994
    NicePussy
    Guest

    Unhappy Помощ за класна работа

    Здравейте, имам спешна нужда от помощ по математика с едни доста сложни за мен задачи, които колкото и да се мъча, не мога да реша... а утре ще имам класно :/

    Та задачите са следните:

    1. задача:
    a) Острият ъгъл на равнобедрен трапец ABCD (AB;CD) e <A = α и AD=BC=AB = a . Да се намери диагонала.
    б) Диагоналът на правоъгълник ABCD има дължина 32, а ъгълът между диагоналите е = 45 градуса. Да се намерят AB и AD.

    2. задача:
    а) В ромб ABCD, BD=4 и ъгъл A=60 градуса. Да се намери S на ромба.
    б) В равнобедрен трапец ABCD е вписана окръжност с r=3 . Ако ъгъл А=60 градуса, да се намери S на трапеца.

    Наистина ще съм ви много благодарна, ако някой успее да ми помогне с нещо, защото ми е наистина важно, но не мога да се справя.

  20. #2995
    1.В триъгълник АВС е вписана окръжност, която се допира до страната ВС в т.D. Ако АD=DB, BC=9 см. и соs<АВС=2/3, да се намери страната АВ.

    2.В правоъгълен триъгълник АВС (<C=90градуса) ъглополовящата АL (т. L лежи на страната ВС) дели височината СD (т. D лежи на страната АВ) на отсечки СМ=5 см. и MD=4 см. Намерете дължината на катета АС.

    Благодаря предварително.

  21. #2996
    ЗДравейте бих искала да ви помоля да ми помогнете с решението на тези задачи по математика , защото аз не мога.
    1.Намерете радиуса на описана окръжност около триъгълник със страни а=3 в=4 с=5.
    2.Ако лището на четириъгълник АВСD 144 метра на квадрат , намерете лицето на четириъгълника , образуван от средите на АВСD.
    3.Точка М лежи на основата на АВ на равнобедрен триъгълник АВС . Докажете че сборът на разстоянията на точка М до бедрата е равен на височината към бедрото на триъгълник АВС

  22. #2997
    @Америкасингър

    1 ползваш формули за лице на триъгълник. Полупериметъра p = 6, и сега S= Корен[p*(p-a)*(p-b)#(p-c)] = корен[6*3*2*1] =6. Другата формула за лице S = (a*b*c)/4R от където R = (a*b*c)/4S = 60/24 = 2,5.

    Ако тези формули не сте ги учили в училище забелязваш, че a*a +b*b =c*c което е питагорова теорема от където следва че най-голямата страна в правоъгълния триъгълник c ти е диаметър от където следва 2R=c=5

    2 Маркираш средите на АB, BC, CD и DA с M,P,Q и N. Сега прилагаш подобни триъгълници за ABC, BCD, CDB и DAB и средните им отсечки дето ги разделят на 2 подобни триъгълника. Лицата им са в отношения 1/(p*p) където 1/p е коефициента им на подобие в случая 2. Имаш че 144 = S = лицето на ACD + лицето на ABC. Имаш че лицето на DNQ = 1/4 лицето на ADC и лицето на BMP е 1/4 от лицето на ACD. От тук следва че (лицето на DNQ + лицето на BMP) = 1/4(лицето на ACD + лицето на ABC) = 1/4 * 144 = 36. Аналогично намираш че лицето на AMN + лицето на CPQ = 1/4( лицето на ABD + лцието на BCD) = 1/4*144 = 36. Лицето на вътрешния четириъгълни MNQP = лицето на ABCD - сумата от лицата на четирите триъгълничета дето са останали да стърчат. вече намерихме сумите на два срещуположни триъгълника че са 36 от където следва Лицето на MNPQ = 144 - 36 - 36 = 72

    3 Нека разстоянията от М до АC и BC са P и Q. Ползваме че лицето на триъгълних е (a*ha)/2. Лицето на ABC = Лицето на AMC + лицето на BMC. Лицето на AMC = MP*AC/2. Лицето на BMC e MQ*CB/2 = MQ*AC/2 от равнобедрения триъгълник AC=BC. Лицето на ABC = AC*h/2 където h е височината към бедрото. И сега ползваме че лицето на големия триъгълник е сбор от лицата на двата малки: AC*h/2 = MQ*AC/2 + MP*AC/2 (махаме двойката като общ знаменател и съкращаваме AC различно от нула тъй като е страна на триъгълник) => h = MQ+MP

  23. #2998
    Може ли помощ .. !
    1. Основите на трапец са 20 см. и 10 см. Намерете средната отсечка на трапеца и частта от нея заключена между диагоналите му.

    2. В триъгълник ABC т. М е медицентър. Ако СМ = 6 см., намерете дължината на медианата СD.

    3. Около триъгълник АВС е описана окръжност к. Намерете ъглите на триъгълник АDC, където СD e диаметър (т. Д лежи на окръжността) и ъгъл АВС = 60°.

    4. Четириъгълник АВСД е вписан в окръжност. Мерките на ъглите при върховете А, В,С,Д се отнасят както 3:5:7. Намерете ъглите на четириъгълника.

  24. #2999
    Мега фен Аватара на OoVasKoO
    Регистриран на
    May 2012
    Мнения
    4 093
    1 задача:


    AB=20, CD=10
    Средната основа MQ=(AB+CD)/2=(20+10)/2=15
    MQ е успоредна на CD, т.М - среда на АD
    => MN - средна отсечка в ACD, а PQ - средна отсечка в BCD
    MN=CD/2=5
    PQ=CD/2=5
    => PN=15-(5+5)=5

    2 задача:
    т. D - средна на AB, т. M - медицентър
    Медицентърът дели всяка медиана в отношение 2:1 считано от върха.
    CM/MD=2/1
    => CM/CD=2/3
    6/CD=2/3
    => CD=9

    3 задача:


    CD - диаметър
    Ъгълът, който стои срещу диаметъра е 90 градуса. => <CAD=90 градуса.
    По условие <ABC=60 градуса
    <ABC=<ADC=60 градуса(вписани ъгли)
    =><ACD=30 градуса
    Последно редактирано от OoVasKoO : 06-02-2014 на 19:41

  25. #3000
    Малко помощ )

    1. Дъга от окръжност е 48 градуса. Намерете големината на ъгълът заключен между допирателните към окръжността построена през краищата на тази отсечка.

    2. В равнобедрен триъгълник АВС с основа АВ и център на вписаната окръжност т. О, ъгъл АОВ = 120 градуса. Намерете ъглите на триъгълника.

    3. В четириъгълника АВСД е вписана окръжност, като АВ:ВС:СД = 2:3:5. Ако периметърът е 70 см. , намерете страната АД.

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си