- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
а я ми кажи на втората задача нещо ми се губят цифрите ти си написал бувките а б ц ? да ги заместя ли с цифрите,както и на трета.. смисъл а б ц с са ми последните 3 цифри от фак номера следователно а=3 b=6 c=6
Да. Можеш да ги заместиш накрая, аз съм запсал а, b, c и d, защото е по-прегледно.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Здравейте, мъча се с една задача, ще се радвам ако някой се отзове. ( за 9ти клас е )
Решете системата :
| 3/x + 8/y = 3
| 15/x + 4/y = 4
Благодаря ви предварително.
Малко кофти числа се получават и точно тогава се питам къде съм направил грешка,а аз такава НЕ намирам,изглежда проста задачата,пък е толкоз лесно май да сбъркаш . Ето я и нея
![]()
Много ти благодаря, че си се постарал, но за съжаление отговорът ти не е верен. Отговорът е (3;4) (тоест х = 3 и у = 4 ) но не мога да разбера как да го получа. Някакви други предложения?
![]()
Няква грешка ще съм направил..Сега ще прераша,този път на лист първо
И ще гледам да получа отговорите![]()
Такам след много решения и ала-бала стигнах до никъдеМай съм забравил да ги решавам тия задачи
![]()
Взимам най-малко общократно ала-бала три сълзи и стигам накрая до:
6y+16x=6xy
30y+8x=8xy
Едиственото което разбирам е,че тези xy не трябва да съществуват въобще ,не може се направи нищо така..
Напротив, отговорът не е (3;4). Форестър, да нямаш грешка в условието?
Отговорът наистина е:
х=27/5
у=36/11
Направете си една проверка и ще видите. (3,4) е решение само на първото уравнение, пък (27/5; 36/11) е решение и на двете.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Хм, прави сте, сигурно грешно са написали отговора. Благодаря ви много, че отделихте време.
здр. някой може ли да ми реши тези две задачи моля .....
x4+x2-20=0
(x2-2x)2 +2(x2-2x)-3=0
x4+x2-20=0
(x2-2x)2 +2(x2-2x)-3=0
1voto ako e x na 4ta
=> полагагаш x^2=y,y>0
y^2+y-20=0
D: 1+24=25
y12= -1+/-(5)cqloto deleno na 2
y1=2
y2=-3
OT полагаНЕТО =>x^2=2
OTG x= +-корен от 2
2рото е още по-елементарно от 1вото,немисля да си прая труда да ти го пиша...
Тези задачи са ми трудни и не мога да ги реша.Ще съм ви благодарна ако ми помогнете!-20x=x2
3x2=5x
32x2=-8x
(x+2)2=x+2
(x+2)2 – 4(3x+1)=0
32x2=50
0,01y2=0,09
(x-3)2 = (5x+1)2
(x-4)2=25-8x
X2+12=0
(y-2)(y+2)= -10
3x2-2x=4(x2-x)
X2-6,25=0
25x2+1=1,25
x2+6x+9=0
9-24x+16x2=0
60x-36x2=25
(7x-4) (x-9)2=0
Z (z+1)3(1/3 z-1)=0
X3+6x2+9x=0
Y3-81y=0
49u3=u
цифрите които са червени са с горен десен индекс=степени
Тези задачи са ми трудни и не мога да ги реша.Ще съм ви благодарна ако ми помогнете!-20x=x2
3x2=5x
32x2=-8x
(x+2)2=x+2
(x+2)2 – 4(3x+1)=0
32x2=50
0,01y2=0,09
(x-3)2 = (5x+1)2
(x-4)2=25-8x
X2+12=0
(y-2)(y+2)= -10
3x2-2x=4(x2-x)
X2-6,25=0
25x2+1=1,25
x2+6x+9=0
9-24x+16x2=0
60x-36x2=25
(7x-4) (x-9)2=0
Z (z+1)3(1/3 z-1)=0
X3+6x2+9x=0
Y3-81y=0
49u3=u
цифрите които са червени са с горен десен индекс=степени
Чачо прав съм бил,бе пичПървоначално написано от Chacho
![]()
Убаво,че си ти![]()
Направо саднах ,помислих си ,че и системи съм забравил да решавам![]()
По 30 стотинки на израз и ти ги решавамПървоначално написано от elena96
![]()
---
Задача 1. В триъг. АВС с медиани АА1 и ВВ1 и медицентър М отсечките АМ и МВ1 имат дължини съответно 5 и 2см. Намерете дължините на АА1 и ВВ1.
Задача 2 В АВС с медицентър М продължете медианата СС1 до точката N така, че С1N =С1М. Докажете, че a) страните на АMN са равни на 2/3 от медианите на ABC б) медианите на AMN са равни на 1/2 от страните на ABC в) лицето на АMN e три пъти по-малко от лицето на ABC
Зад. 3 Докажете, че ако 2 от медианите в триъгълник са равни, то той е равнобедрен. Упътване: Ако М е медицентърът на АBC и AA1 и ВВ1 са равни медиани, докажете, че АВM e равнобедрен.
Зад. 4 В успередник ABCD точка М е средата на на ВС. Докажете, че AN и CM делят диагонала BD на три равни части
Благодаря много и моля Ви побързайте. Ще ми трябват и чертежи.
Направих го по формулата, и получих че Х принадлежи от (- безкрайност; 3] обединено с [6; +безкрайност), но си нямам на идея дали е така, а трябва да ги науча тия задачи. Моля да помогне някой..![]()
Получих че е [3,6] ама не съм сигурна,няма ли отзаде отговор
Животът е като огромно виенско колело - върти се,нови хора качват се и слизат. Първо си долу, после горе. И изпитваш страх от височините, и от долините. Но въпреки всичко винаги носиш тръпката и желанието за живот в себе си. <3 (h)
Първоначално написано от meche95
Вярно ти е, мерси, просто накрая съм оплескала знаците > < ииии всичко е отишло на кино..... мерси пак.![]()
Първоначално написано от Bambit0
Задача 1
Тъй като медицентъра дели медианите в отношение 2:1 (считано от върха), имаме:
АМ:МА1 = 2:1
АМ=2МА1
МА1=АМ/2 = 5/2 = 2,5см
АА1 = АМ+МА1=5+2,5=7,5см
Аналогично:
ВМ:МВ1=2:1
ВМ=2МВ1=2.2=4см
ВВ1=ВМ+МВ1=4+2=6см
2 задача:
a)
АМ=(2/3)АА1 (От свойството на медицентъра да дели медианите в отношение 2:1)
СС1 е медиана => АС1=С1В
Същевременно МС1=С1N
С други думи, диагоналите в АNBM се разполовяват. Така получаваме, че фигурата е успоредник и:
AN=BM=(2/3)BB1
И последно -
CM=2C1M
C1M=C1N => CM=C1M+C1N
Но C1M+C1N=NM => CM=NM
А тъй като CM=(2/3)CC1, имаме NM=(2/3)CC1
б)
АС1 е медиана (C1M=C1N)
AC1=AB/2
Нека медианата от М към АN е ММ1
Сега ще докажем, че триъгълникът М1NM e еднакъв на В1МС
1.
В1М=(1/3)ВВ1
АN=(2/3)BB1
M1N=AN/2 = (1/3)BB1
B1M=M1N
2.
От доказаното по-горе имаме:
CM=MN
3.
ANBM-успоредник => BB1 || AN
<ANM=<B1MC (съответни ъгли)
И така получаваме по първи признак, че триъгълниците са еднакви, а оттук: СВ1=MM1=CA/2 => MM1 е половината страна.
Аналогично се доказва еднаквостта на ANN1 и MBA1, a оттам и NN1=BA1=BC/2
в)
Като свържем медицентъра М с върховете А, В и С, получаваме три равнолицеви триъгълника - АВМ, ВСМ и САМ.
Понеже Sabc=Sabm+Sbcm+Scam => Sabm = (1/3).Sabc*
Триъгълникът ANC1 е еднакъв на ВС1М по трети признак => Sanc1=Sbc1m **
Sabm=Sac1m+Sbc1m
Sanm=Sac1m+Sanc1
От ** имаме, че Sabm=Sanm, а сега от * получаваме: Sanm=(1/3)Sabc
С което задачата е решена.
Задача 3
Разглеждаме триъгълникът АВМ.
АМ=(2/3)АА1
ВМ=(2/3)ВВ1
Но понеже АА1=ВВ1 => АМ=ВМ. Значи АВМ е равнобедрен и от тук получаваме:
<МАВ=<МВА *
Ще докажем, че триъгълниците АВА1 и ВАВ1 са еднакви.
1.АА1=ВВ1
2.АВ-обща
3.От * имаме <МАВ=<МВА
По първи признак получаваме еднаквостта им, а от нея си правим извода, че:
АВ1=ВА1
АВ1=АС/2
ВА1=ВС/2
АС/2 = ВС/2
АС=ВС
С което задачата е решена.
Задача 4
Объркала си я. Условието трябва да е така:
В успоредник АВСD точка М е среда на АВ, а точка N е среда на CD. Докажете, че AN и CM делят диагонала ВD на три равни отсечки.
Или пък така:
В успоредник АВСD точка М е среда на AD, а точка N е среда на BC. Докажете, че AN и CM делят диагонала ВD на три равни отсечки.
Аз ще решавам по първото условие.
Разглеждаме триъгълникът АBC. СМ е медиана в него, ВО също (тъй като О дели двата диагонала на по две равни отсечки).
Значи пресечната точка на СМ и ВО е медицентърът на АВС, който дели ВО в отношение 2/1. Ще означа двете части на ВО с х и 2х.
Аналогично в триъгълник АCD получаваме, че DO се дели на 2 отсечки, които са в отношение 2:1. Тъй като ВО=DO, можем да означим онези две отсечки също с х и 2х.
Получаваме, че BD e разделен на три отсечки с дължина 2х, значи те са равни помежду си и задачата е доказана.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Нашата госпожа (Калинка Дамянова от ЕГ-то в Пазарджик) ни даде задача, която и тя не може да решиАз стигам до някъде, ама после... не става
ето я и задачата:
2mx^2-4x+m^2-2m=0 да се намери параметъра m, така че:
а) уравнението да няма реални корени
б) уравнението да има два еднакви корена
в)уравнението да има два различни корена
таа аз стигам до Дискриминанта 4-2m^3+4m^2 ии от там не знам как да го разложа, за да продължа
Много ще съм благодарен, ако някой помогне![]()
не се разлага.. корена на уравнението според мен е
m = (35/27 - ‹129/9)^(1/3) + (‹129/9 + 35/27)^(1/3) + 2/3
не е много як.. приблизително е m = 2.359304085
това са ти корените
x = ‹2·(‹2 - ‹(2·(m^2 + 1) - m^3))/(2·m) x = ‹2·(‹(2·(m^2 + 1) - m^3) + ‹2)/(2·m)
уф.. мързи ме да ги пиша на човешки език.. важната част е, че задачата е с шибани цифри
Благодаря, ама аз съм 8ми клас и такива неща не сме учили.... явно задачата си остава такаПървоначално написано от muscle
Стига се до кубично уравнение и материалът въобще не е от училищния. Muscle ти е записал корените, можеш да стигнеш до тях по формулите за уравнение от 3та степен на 1 променлива или Виет (макар че аз нещо не успях да ги получа по формулите на Виет).
Иначе в такива задачи се процедира така:
а) Търсиш дискриминантата да е по-малка от 0. Също така трябва да изключиш случая коефициента пред х
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.