- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
Много моля за помощ за построителна задача.VII клас съм.
Трябва да построя равностранен триъгълник само по дадена височина.Мога да ползвам само пергел и линийка без деления.
Сещам се как може да се начертае равностр. триъгълник по отсечка, обаче не съм много сигурен, дали ще се получи равностранен, ако отсечката е височина, вкл'чена в самия триъгълник оО ...
1.Разтягаш пергела по дължината на отсечката.
2.После слагаш една произволна точка (А) някъде си.
3.Забиваш жилото на пергела в точката и правиш две дъги горе-долу на местата, където биха седяли точки Б и Ц.
4.От А прокарваш пунктир към едната дъга по права линия и намираш къде точно е точка Б на дъгата
5.Забиваш пергела в точка Б и правиш нова дъга, така че да мине през дъгата (на точка Ц). От двете дъги трябва да ти се получи нещо като противоположни ъгли.
6. Където се пресекат ти се намира т.Ц
7. Свързваш точките и минаваш пунктираната линия.
Това е, но височината/отсечката не е вкл. в триъгълника, а просто мярка за страните. Иначе не мисля, че ще се получи равностр. триъгълник или поне не се сещам как ще стане.
Питай, ако не си разбрал нещо ще се опитам да ти обясня по-подробно.
Благодаря ти много!
Аз с математиката така или иначе не се разбирам, това ще начертая, пък- здраве да е.
Малко помощ
Височината на пресечен конус е 1м. Образувателната му сключва с височината ъгъл 30градуса, а лицата на основите му се отнасят както 1:4. Намерете обема на конуса
Ще се пробвам, а Чачо ще поправя, ако е грешно. Или the richbitch.
Изкарах си от нета формулата за обем на пресечен конус -
V=п.h( r^2 + r1 ^2 +r.r1)/3
Височината я имаш, значи остава да намериш двата радиуса, r на долната, по-голяма окръжност и r1 на горната.
B=п.r^2 – лицето на долната
B1=п.r1^2 -лицето на горната
=>B1/B =1/4 <=> 4.B1= B <=> 4.п.r1^2= п. r^2 Dелим и двeте страни на п.
4.r1^2= r^2 => 2.r1 =r
Получаваме правоъгълен триъгълник с 30 градуса. => l=2.r1
Прилагаме Питагор.
r1^2+1^2=(2.r1)^2
3.r1^2=1
r1^2= 1/3
r1 =( koren ot 3)/3
r=2( koren ot 3)/3
V=п.1. ( 3/9 + 12/9 + 6/9)/3= 22/9 m ^3
Ако може малко помощ.
1зад. Даден е правоъгълен триъгълник ABC с лице 24 кв.см и хипотенуза 10 см. Да се намерят страните, височина към хипотенуза, медиана към хипотенуза и cos на ъгъл B.
2зад. Даден е равнобедрен триъгълник ABC. Ъгълът, заключен между бедрата на триъгълника, е 120 градуса, а хипотенузата е 4 см. Да се намери дължината на бедрото, височина към хипотенуза, височина към бедро, малък радиус и голям радиус.
"You can't find the truth, you just pick the lie you like the best."
Моля ви помогнете ми с тези задачи
Докажете,че един триъгълник е равнобедрен тогава и само тогава, когато две от височините му са равни
Докажете,че един триъгълник е равнобедрен тогава и само тогава, когато две от ъглополовящите му са равни
Докажете,че един триъгълник е равнобедрен тогава и само тогава, когато две от медианите му са равни
Докажете,че два правоъгълни триъгълника са еднакви, ако хипотенуза и височина към хипотенузата от единия са съответно равни на хипотенуза и височина към хипотенузата на другия
Някви идеи!???
Равнобедрен трапец с взаимно перпендикулярни диагонали се върти около права, която минава през един от краищата на голямата му основа и е перпендикулярна на диагонала през този край. Намерете обема на полученото тяло ако средната отсечка на трапеца има дължина m а острият му ъгъл е алфа
1задача: В триъгълник MNP височината към MN е РН и ъгъл NMP=30 градуса. Ако NP=2см., МН е:
а) 4 см. ; б) 3см. ; в) 6см. ; г) 5см. ;
2задача: На чертежа (http://prikachi.com/images/449/4525449r.jpg)АВ=ВС=DE. Ако ъгъл ADE=108 градуса, то ъгъл AED е:
а) 56гр. ; б) 45гр. ; в) 54гр. ; г) 64гр. ;
3задача: Триъгълниците АВС и АВD на чертежа(http://prikachi.com/images/510/4525510o.jpg) са правоъгълни и М е средата на АВ. Ако ъгъл АВС = 30 градуса, ъгъл ВАD=75 градуса и АС=6см., то лицето на триъгълник DМС е:
а) 18 кв. см. ; б) 27кв. см. ; в) 36кв. см. ; г) 9кв. см. ;
4задача: Даден е равнобедрен триъгълник АВС (АС=ВС), AL(L лежи на ВС)е ъглополовяща и ъгъл ALB=120градуса.
а)Намерете ъглите на триъгълник АВС.
б)Ако симералата на АL пресича АС и АВ съответно в точки М и Р, докажете, че АМ=ВL
Моля ви помогнете ми с тези задачи
Докажете,че един триъгълник е равнобедрен тогава и само тогава, когато две от височините му са равни
Докажете,че един триъгълник е равнобедрен тогава и само тогава, когато две от ъглополовящите му са равни
Докажете,че един триъгълник е равнобедрен тогава и само тогава, когато две от медианите му са равни
Докажете,че два правоъгълни триъгълника са еднакви, ако хипотенуза и височина към хипотенузата от единия са съответно равни на хипотенуза и височина към хипотенузата на другия
Здравейте!
Искам да ви помоля да ми помогнете с тази задача по математика.
От върховете А и С на остроъгълния триъгълник АВС са построени височините АР и СQ към страните ВС и АВ. Лицата на триъгълниците АВС и ВРQ са съответно 18 и 2, а PQ=2 корен от 2. Да се намери радиусът на описаната около АВС окръжност.
Упътване: Докажете, че BPQ е подобен на BAC и използвайте отношението на лицата им, за да намерите АС. Пресметнете cos beta например от BPQ.
Благодаря предварително!
Здравейте, ще може ли да ми помогнете с една задача, защото наистина не знам как да я реша! Благодаря предварително!
В триъгълник ABC са дадени AB=2 (корен) 3 (2√3), α (алфа)=30 градуса, β (бета)=45 градуса. Като използвате, че cos15 = √6(корен)+√2(корен) върху (делено) 4, намерете: а) страните a и b, б) височината hc, в) медианата mc, г) ъглополовящата lc, д) радиусът R на описаната окръжност.
Ще ви помоля само ако може решенията да са по - подробни![]()
Туристи излезли на екскурзия с катер по една река, като първо се движели срещу течението. Скоростта на теч. е 4км/ч, а скоростта на катера в спокойна вода е 20 км/ч. На какво най-голямо разстояние могат да се отдалечат туристите, ако трябва да се върнат до 5 часа? Отг.48км И ако може да ми напишете повечето формули за движение по вода
На билборд край шосе са монтирани часовник и термометър, които показват часа и температурата на всеки 30сек. Билбордът се вижда от 500 метра. С каква скорост мооже да се движи автомобил, така че шофьорът да види колко е часа и температурата?
Благодаря !)
Хайде някой. който схваща системите да помогне.. и не мен не са ми трудни, но тука нещо блокирах...
х+2у=а
-х+ау=1
Учили сме да ги решаваме само чрез заместване и събиране. После се разглеждат и случаите...
Изрази от горното х, замести в долното, разгледай случаите (за коефициента пред у да е равен на и различен от 0) и решението излиза.
Малко съм неактивен в темата напоследък, ма по-късно вечерта сигурно ще намеря време да наваксам. Налегнала ме е пролетната умора.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
х+2у=а --> х= -2у+а
-х+ау=1
-(-2у+а)+ау=1
2у-а+ау=1
И после?
(2+a)y=1+a
1 случай, 2+a=0, a=-2
0y=1-2
0.y=-1
няма решение
2случай a=/=-2 (вече можем да разделим на а+2)
y=(1+a)/(a+2)
x=-2y+a = (-2-2a)/(a+2) + a = (-2-2a+a²+2a)/(a+2)=(a²-2)/(a+2)
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Мерси, ама днес погледнах домашната на един от нашия клас, който я е решил чрез събиране и това за мен с по-лесно:
х+2у=а
-х+ау=1
2у+ау=1+а
(2+а).у=1+а
И тогава вече както ти писа:
2+а=0; а=-2
0.у=-1 н.р
2+а=/=0; а=/=-2
у=(1+а)/(2+а)
Офф.. пак не мога да намеря х :@
Някой навитак тука от математиците за некви кинти утре да е на разположение към 9 да реши задачки от контролно ;д ?
На кво ше ви е контролното и кой клас си?
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
БуахахахахаххаЧак и пари предлага
![]()
Нали са мойте пари, не твойте? Щом съм стигнала до там, явно ми е доста наложително да имам хубава оценка.![]()