- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
Хахах. Грешката ми е много глупава. 54/6 = 9, а не 54/6=8. Останалото си идва на мястото.
brb да потъна в дън земя.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Да, много благодаря. Ще може ли помощ и за тази:
Колко пъти ще чуем удара на часовник за едно денонощие, ако първите 12 часа часовникът отброява часовете, а вторите 12 часа - повтаря същите удари?
Пак е от аритметична прогресия. Последна е.![]()
Някак странно ми се струва формулирана задачата. Дано правилно съм разбрала условието.
Но иначе в 1 часа - 1 удар , в 2 часа - 2 удара, в 3 часа - 3 удара и така до 12 часа - 12 удара
Това е аритметична прогресия с а1=1; а12=12; d= 1
S12=(a1+an).n/2=(1+12).12/2=13.6=78 удара за първите 12 часа
Според условието в следващите 12 часа ударите за отброяване на часовете се дублират. Тоест още 78 удара.
=> 2.78=156 удара
https://lh3.googleusercontent.com/-I...o/DSC_0075.jpg
Малко помощ за това? Обяснете ми как се смятат тея пустите факториели, защото само заради тях не мога да получа отговор. Следващото подусловие ми е за някакви факториели от 30000. >w< Нямам такава функция на калкулатора.
[color=#B22222][size=3][b]
Savoure l’harmonie du ciel,
Vois que tout est essentiel,
Et comprends que, toi aussi, tu en
^Купуваш си TI 84+ и нямаш проблеми![]()
Нямам толкова пари в момента. xD
[color=#B22222][size=3][b]
Savoure l’harmonie du ciel,
Vois que tout est essentiel,
Et comprends que, toi aussi, tu en
Да се установи дали са колинеарни и да се реши
A(5,2)
B(-3,7)
C(-11,12)
D(13,-3)
Следователно намирам AB и CD и установявам,че са лин.зависими и колинеарни.
Стигам накрая до система.Правилна ли е и това CD=-3AB как да го изразя ,за да получа цифра или трябва да получа координати?
(системата)
|x-5=-8k
|y-2=5k
|x+11=24k
|y-12=-15k
|CD=-3AB
мразя я
hayashi, ето:
http://sketchtoy.com/53203159
Факториелите са учени в 10 клас, в раздела "Комбинаторика". Факториелът най-просто представлява произведението на самото число и всички по-малки от него цели числа до 1. Например:
7!=7.6.5.4.3.2.1
5!=5.4.3.2.1
11!=11.10.9.8.7.6.5.4.3.2.1
В конкретната формула за комбинация от 20 елемента от 2 клас си спестяваш изписването на всичко за 20 ! Стигаш само до 18!, който се съкращава моментално със знаменателя. И горе вместо много множители ти остават само 2 -> 20.19
Последно редактирано от irrationalDecision : 10-21-2013 на 19:29
Здравейте!Имам проблем със задача от 11 клас.Става дума за прогресия
Тя е:
3 числа образуват аритметична прогресия, сумата им е 21
a1+2, a2+3 и a3+9 образуват геометрична прогресия
Да се намери d
4 или -11, сега ще го напиша решението.
а1, а2, а3
а1, а1+d, a1+2d
a1+a1+d+a1+2d=21 <=> 3.a1 +3.d= 21 <=> a1+d=7
a1, 7, 7+d Това е аритметичната прогресия, геометричната тогава е
а1+2, 7+3, 7+d+9
a1+2, 10, 16+d
10^2=(a1+2)(16+d)
a1=7-d
100= (7-d+2)(16+d) <=> 100=(9-d)(16+d)
100=144+9d-16d-d^2
d^2+7d-44=0
d=(-7+-корен от 225)/2
d=-11, d=4
_!_ матхс
Хора, имам нужда от помощта ви, понеделник ще имам контролна по Математика, но не мога да разбера как се решават задачите, които ще ги има на контролното.
Ето примерните задачи: http://i.imgur.com/VOG95cy.jpg
1-вата задача е граница на редица.
2-та задача трябва да се намери производна на израза.
3-та задача не мога да я определя, предполагам че е производна на функция.
Коки, за втората задача:
гледам всеки term по отделно:
y=3x^1/2
y= u^1/2
dy/du= 1/2(u)^-1/2
u=3x
du/dx= 3
dy/dx= dy/du x du/dx
dy/dx= 1/2u^-1/2 x 3
dy/dx= 3/2(3x)^-1/2
второто:
y=(x^3+1)^-1/2
y= u^-1/2
dy/du=-1/2u^-3/2
u= x^3 +1
du/dx = 3x^2
dy/dx= dy/du x du/dx
dy/dx= 3x^2 x -1/2(x^3+1)^-3/2
та, производната на цялото става
3/2(3x)^-1/2 + 3x^2 x -1/2(x^3+1)^-3/2
ако не се лъжа :Д
по същия начин разсъждаваш и за третата задача, ако търсиш производна.
за първата не съм сигурна.
Как се решават подобни уравнения: x^2+y^2-4x+6y+13=0
Последно редактирано от IWannaBeSedated : 10-27-2013 на 15:45
When I let go by a day without talking to you, that day's just no good... (
Имам въпрос за тази задача:
http://sketchtoy.com/53790307
Метод на математическата индукция е.
Има ли грешка някъде, защото си правя стъпките: 1)n=1, 2)допускаме, че n=k 3)n=k+1
100% съм сигурен, че е объркано условието, ама чакам някой да ме подкрепи.![]()
Последно редактирано от OoVasKoO : 10-31-2013 на 20:12
Трябва ми цяло решение на задачата с комплексни числа
(корен 3 + i ) ^ 83 / (1+i) ^ 23
^ - степен
/ - върху
Задачите са от геометрична прогресия и ще съм много благодарна, ако ми решите поне някоя.
На тази първото подусловие съм решила и не знам какво ми убягва при това. Система е.
Намерете броя на членовете.
|а5-а1=560
|а4-а2=168
|Sn=847
2. Четири числа образуват геометрична прогресия. Сборът на двете крайни числа е 27, а произведението на двете средни числа е 72. Намерете числата.
3. Първият член на една геометрична прогресия е равен на 2, а сборът на първите 8 члена е 4 пъти по- голям от сбора на първите 4 члена. Намерете 9 член на прогресията.
Погледни следния сайт:
http://www.algebra.com/algebra/homew...on.277454.html
Решават подобен пример.