- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Изтрещяла зубърка :D
ЗдравейтееАз съм на 15 ,момиче....Винаги от както се помня съм бележкарка,искам да е всичко от горе до долу 6 ,но просто...не се получава и все имам 5 по някой и друг предмет .Миналата година в 8ми клас нонстоп ходех на уроци по какво ли не поне по 5 предмета...и само си пръсках парите наляво и надясно за глупости..днес това го промених ,но ...слушам часовете ,пиша и у нас уча ,но...след 1 седмица нямам и на представа дори заглавието на урока ,акъл ли нямам
може би е въпрос на психическа нагласа , гледам да ми е интересно ,това което чета ....някой има ли подобен проблем или пък някакъв съвет
![]()
LOVE не означава Legs Open Very Easy !!!
момиче
Оптималната система, кошто действа за всички предмети освен математика е - прочиташ урок или глава, след което затваряш учебника и се опитваш да си спомнив всичко, което си прочела. Освен това, ако нещо ти е интересно, не се ограничавай само до учебниците. Гледай да търсив знанието не оценките, в работата дипломата е важна само на интервюто....
^
Аз не бих ти препоръчала да учиш така уроците. Това е начин да ги зазубриш и както ти каза, след една седмица не знаеш заглавието. По-скоро се опитай да ги пресъздадеш по-развлекателно или по скоро по-разбираемо за самата теб, а запомнянето ще дойде от само себе си. Ще ти дам пример с историята - не знам какво учите в девети клас, мисля че българска история до към 1200 год. Но както и да е, когато учиш даден урок си направи нещо като хронология на събитията, като отбелязваш какво се е случило и със стрелки отбелязваш причините да се случи. Можеш да потърсиш допълнително информация - не за да учиш повече, че другото не ти е достатъчно - не, а за да ти е по-лесно ода направиш причинно-следствените връзки между събитията. Може да включиш и разни личности и да отбележиш събитията за които са причина или в които участват. Това разбира се е само пример, и само за историята, но мисълта ми е да се опиташ да схванеш връзката между нещата. Което е много трудно с нашите глупави учебници, но какво да се прави.
От 2-3 години не съм учил от учебник по разказвателен предмет. Слушам в час, вечер преди да легна прочитам тук-там (от плана и малко от учебника) - само най-важните неща, същото правя и в часа. Така хем не се тормозя, хем запомням нещата и уверявам те, не се забравят. Иначе със зубрене не мога да запомня нищо![]()
По история доказн метод, който помага да развием уменията по импровизация е "историческо CV". Праскаш най-важните дати. Прочиташ урока и се хвърляш на CV то. Да речеме нещо от рода на:
9.3.1230. Битка-Клокотница, борба за хегемония, домогвания на Асен II до латинския трон, Епирско деспотство, "най-щастлива" битка.
В началото изглеьда непонятно, но с времето от 4 думи, можеш да си извлечеш A4 формат.
офф ем то тфойто си е чистак зубрене-малеееее как мраза зубари
а по темата търси в нета бла бла аз си преписвам най-важното и докато го пиша го и запомням,и все пак мраза зубари![]()
![]()
![]()
![]()
Сама си го каза щото си зубърка. Когато зубриш, а не научаваш няма шанс след седмица да си спомняш. Има хора, които си го могат, които не учат и са на 6 ... ти не си от тях. Сменяй техниката на учене.
Проблема ти е,че зубриш,кретен такъвКак очакваш да запомниш нещо,УЧИ,НЕ ЗУБРИ!Знаеш ли разликата?
Брях,брях
Не знам, обаче вижте сега.
В сряда имаме химия.![]()
Та миналата сряда следователно сме взели някакъв урок.
Но хора, аз не знам кой е той, щото не съм отворила тетрадката да видя още.Не съм учила нищо по химия от една седмица.
Всяка седмица съм така... Не знам защо! След това отварям тетрадката, само като го видя, се сещам: "Аааа, тва бяхме взелии!"
Не чета учебника, единствено решавам домашните и всичко ми е тип-топ.
Щото сме първа смяна, а химията първите два часа и така...![]()
Така са ми нещата обикновено... На теория малко куцам, щото толкова я и уча. Всмисъл такъв - ако ми кажеш някое дълго заглавие на урок по математика, няма да ти зацепя, но ако ми дадеш задачата, ще ти я реша.Все пак съм по точните науки, а там всичко е една непрекъсната система, в която знанията ти се вграждат от раз (често) и чрез практика.
Но при разказвателните предмети (а не точните науки) е другояче.
Там главно те води интереса. Историята като цяло не ми е хоби, може би само Средновековната и на Древен Рим.
За да не използваш прекалено сухи и зубрачески методи, систематизирай информацията под форма на план. Заделяй малко повече време от обикновено. А за да не забравяш - преговаряй един урок всяка седмица.
така повече от заглавието не се помни учи се както авторката казваПървоначално написано от bloodysunrise
kogato re6a da bezdeistvam ni6to ne moje da me spre
Човек запомня каквото му е интересно.Другото може да го научи за деня на изпитването и след това да го забрави...![]()
"Вярвам в розовото. Вярвам, че смехът е най – добрият начин да изгориш няколко калории. Вярвам в целувките, в многото целувки. Вярвам, че трябва да останеш силен дори тогава, когато изглежда, че всичко върви на зле. Вярвам, че щастливите момичета са най-красивите момичета. Вярвам, че винаги ще има утре и вярвам в чудеса."
Audrey Hepburn
Всеки има свой метод на учене,безсмислено е да спорите и да се опитвате да се налагате.Пробвали сме с мои приятели,дори с леля ми и майка ми(те ми казват как са учили)е аз уча както си знам,иначе не се получава.
Аз от 14 години прилагам една и съща система и работи.
Чета само в последния момент.Ако съм била в час и от там си поспомням,а ако реша да правя и пищови всичко е екстра.
Някои хора просто не са родени да зубрят,други не могат друго яче.
Учи с разбиране, представяй си, пиши. Например както казаха по история си пиши годините, по различните предмети си прави таблици. Аз ей така като ми трябваше да запомня нещо бях почнала да го преписвам за пищов и взех, че го научих.
ии аз такаПървоначално написано от bloodysunrise
![]()
If you were born an original, don't die as a copy !!
от това няма лечение .. поне не си зубар вечее![]()
![]()
![]()