- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- ПРОТЕСТ (но не само за ваканцията, а и за други важни неща)
smiirnoff до колкото знам директорката, заедно с педагогическия определя учебния, план, защото този на моето училище (133то СОУ) е правен от нашата директорка и само се хвали, че някои други руски гимназии в България го ползват нейния план.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OKF7g5XD5iU[/youtube]
а една членка на ЕС не би трябвало да се прави на ощетена от една думичка.. толкова други факти, къде-къде по-фрапиращи, са изопачени и доста хора дори не осъзнават, че не е така, както го пише в книжката.. вие се хващате за очевадното.. да - всички си знаем, че изобщо не е било просто "присъствие", но.. всеки го знае, замислете се.. от малък знам, че е робство, не "присъствие", преди 2 години ни казаха, че не трябва да се казва така.. кой ги слуша, за мен си е точно иго..Първоначално написано от Remixa92
п.с: писнало ми е от фалшиви патриоти, никой да не се засяга, просто го казвам, за да не видя след време хората, които сега ше хвърлят целия огън върху мене, да пишат нещо против България..
Никога няма да го направят това...
Не знам - това са две думи и се пишат ОТДЕЛНО
Първоначално написано от TykaSePisheNick
Имало е турско робство!Турция не трябва да влизат в ЕС-Цел ясна, искат нова османска империя
Все пак сме в България-със или без протести все ще е същото-ние сме една от най-бедните държави в Европа и управниците са молоумни, затова и образованието, здравеопазването и др са пълна боза и се чудят кво да напраят че да затъпеем повече( пример: по новата учебна програма средно се завършва 10клас) добре че съм по старата-и наистина тези протести за ваканцията са пълна простотия-то разбирам да протестираха тези, които наистина учат и са много натоварени, а то протестират тези, които хич не им пука за даскало и дори не се вясват на даскало
сигурно, и аз така си помислих..Първоначално написано от meganet
Образованието ни е толкова затънало в момента, че.. просто нямам думи.. Както и да е.. Съгласен съм с много от нещата, които се изговориха.. Значи:
1.- Ваканциите
Единствено с ваканциите не мисля, че имаме проблеми.. И изобщо не трябва да недоволстваме за краткотрайността им, защото в сравнение с Америка и всички членки на ЕС, ние учим най-малко (като брой дни).. Лятната ни ваканция е най-дълга.. Зимната също, донякъде..
2.- Матури/Изпити
Въвеждането на матурите според мен е голяма простотия, при положение, че нито оценките от тях се вземат предвид на сериозно, нито са способни в такъв формат да покажат реалните знания на учениците.. А още по-глупаво беше комбинирането на матурите с изпитите след 7 клас..
3.- Оценителна система
Не бих казал, че е сред най-добрите, тъй като (както казаха преди мен) акцента сякаш пада върху получаването на оценките/бележките, а не върху усвояването на знанията..
Бъди дявол, за да не те пратят ПО ДЯВОЛИТЕ..
видях,че нещо е станало на въпрос за турското робство (не съм чела всички мнения)...искам да кажа,че за да го е имало това турско робство,българите се са направили нещо за да има такава злоба от страна на турците....така че въпреки че съм против влизането на Турция в ЕС не мисля че ако се присъедини ще прави проблеми със страна от съюза...
а по въпроса съм съгласна с всичките проблеми и изобщо със всичките неща,които е написал/а създателя на темата![]()
i say what i want to say and do what i want to do... there's no in between...people will either love you for it or hate you for it!!
Прочетох първата страница на темата..
за намаляване на видовете учебници(както има по история нов няколко вида, стар няколко вида и т.н. .. напълно излишно е) на всичкото отгоре и както са гланцирани така тежат..
това за по-малкото учебни часове по някои предмети също е идея. Даже е много добра. Гледаме сериали, американски филми и всичко: там как всеки ученик избира какво да учи. Вярно е, разликата България-американски филм е доста голяма.. огромна, бих казала, но пак можем да опитаме да направим нещо по въпроса.![]()
МОМИЧЕ!
So I try to hold onto a time when nothing mattered
And I can't explain what happened
And I can't erase the things that I've done
No I can't
Спешно трябва да си прочетеш уроците, преди да се изказваш толкова плоско!!!! Ужас!Първоначално написано от thelux
![]()
![]()
В чужда скръб мене ли ще утешиш?
по принцип разликата американски филми - реалност е гигаквазиогромна..Първоначално написано от Paramour
Първоначално написано от svetlidim
хаха чела съм си ги,спокойно ; ) .... не го казвам се едно не знам,казвам го тъй като някои мислят че българите винаги са толкова невинни,и нищо не са направили...а ти не се ужасявай преди да знаеш за какво става на въпрос..седни си научи ти и тогава се притеснявай за някой непознат дали е научил или не....
i say what i want to say and do what i want to do... there's no in between...people will either love you for it or hate you for it!!
1.Тук си прав ,но това няма как да стане тъй като винаги може да изникне нещо неочаквано (я някоя стачка ,я зимата да дойде малко предварително).Драги съученици,
Разбирам ви, че се пренатоварвате, но протестите само за една ваканция не са оправдани. 1-во, защото звучат смешно; 2-ро, защото разгледах старите си бележници, където имам оценки от 4, 6 и 8 януари; 3-то, защото не само това са ни проблемите.
Аз предлагам да организираме общонационален протест със следните нормални искания:
1. Строго фиксирана ваканция, която да е постоянна всяка година.
2. Преминаване на 5-то бална система - при преминаването на тази система ще се увеличи успеха ни, защото няма да има толкова много оценки и няма да са толково "подробни", а освен това няма да има нужда от изравняване на оценките за тези които са учили в чужбина, или ще учат там.
3. Да се прекрати с "многообразието" от учебници и да се изберат само два или един по всеки предмет, защото е абсурдно при едно преместване в друго училище, било то по лично желание, или поради наказание да се дават отново сравнително големи суми пари за нови учебници, а и защото във всеки един учебник пиша съвсем различни неща в сравнение с другите, т.е. всеки автор има собствена интерпретация на нашата и чуждата история.
4. Прекратяване на лъжата за "турското присъствие", като в учебниците да бъде признато, че е имало "османско робство" или синонима му "османско иго".
5. Да има ясна позиция за изпитите и матурите, а не промяна на правилата за провеждането им всяка година.
Тези точки подлежат на обсъждане, а също така и ако някой има идеи за сериозни искания да изкаже мнението си.
2.БАМ! Е това ме убива просто. Че на вас да не ви е много трудно. Аре извинявай ,ама от 9 до 12 клас с под 200 отсъствия не съм свършвал. Пък успеха ми под 5 не е падал .... Та нека ти го сметна - на матурите 2 отлични оценки + 5.43 диплома (да ...деба ... 0.07 стотни и то заради "свят и личност" - 4ка) и това на фона на над ХИЛЯДА пропуснати учебни часа. И то к'во излиза - май не ви е толкова трудно ,а просто ви мързи ... или ви лиспва нещо ,вие ще кажете.
3.Прав си
4. По презункция мнението на хора без достатъчна квалификация не се разглежда. Сори. Мен пък ми е все едно как го наричат и не робувам на някакви комплекси. Пробвайте
5. Променят ги ,тъй като се чудят как да нагодят изпитите така ,че да успеете да си ги минете![]()
. То не е лесно за матура по БЕЛ да слагаш тест за след 7ми клас ......
Първоначално написано от thelux
не че искам да се дразня, ама се набива на очи.
МОМИЧЕ!
So I try to hold onto a time when nothing mattered
And I can't explain what happened
And I can't erase the things that I've done
No I can't
Хайде стига, че става смешно ! Бил минал с над 200 отсъствия и отличен успех. Ясно е в какво училище си учил, и ако тъпата система работеше като хората, трябваше още при 20-тото неизвиненено да беше преместен в друго училище по правилник, защото в повечето нормални училища е така. За съжаление има и друг тип училища, които са с малко паралелки и за да не им орежат делегирания бюджет правят какви ли не жертви в името на запазването на училището. Ето това е проблема. И не че Петър, Иван, Драган например ги мързи, а просто защото системата е прекалено усложнена и суха и подкрепена с нулева практика по повечето предмети с малки изключения, защото едно е да видиш или да опиташ да направиш, а съвсем друго е само сухо да си зубриш нещо. И друго, в условията на демокрация всеки участник в дадената система има право на мнение - от 1 до 12 клас + студентите. А стигнем ли до ниво 50-60 годишни кратуни-номенклатурчици да определят какво НИЕ да учим или кога НИЕ да учим, правете си сметка къде живеем.Първоначално написано от Auriss
Приятел ,преди теб едно момиче също се беше изказало относно мнението ми по сходен начин - тъкмо хванах да си сканирам бележниците и дипломите и тя взе че го изтри. Не че ти дължа някакви обяснения ,но колкото да не излизам голословен - искаш ли да си тегля дипломата за средно образование през скенера ?
Не ,приятелю. Проблема е точно ,че "Иван , Петър и Драган" ги мързи! И бях в "уж" добро училище ,и старите ми съученици също бяха влезли в "уж" добри училища.. За съжаление има и друг тип училища, които са с малко паралелки и за да не им орежат делегирания бюджет правят какви ли не жертви в името на запазването на училището. Ето това е проблема. И не че Петър, Иван, Драган например ги мързи, а просто защото системата е прекалено усложнена и суха и подкрепена с нулева практика по повечето предмети с малки изключения, защото едно е да видиш или да опиташ да направиш, а съвсем друго е само сухо да си зубриш нещо.
Всичките хлапета живеете в някакво общество ,в което е на мода да си прост и неграмотен ,да НЕ се стремиш към каквото и да било самоусъвършенстване и едва ли не се издига на пиедестал селянията.
И аз това ,че завършвах с еди-какъв-си успех при над 200 отсъствия (които не помня да съм казвал ,че са били НЕизвинени ) , го дадох като пример колко НИСКИ са изискванията към българските ученици. И за да не се започне с примери от чужбина - да ,наясно съм там колко по-малко като обем материал учат ,но поне го учат качествено. А тук на училището се гледа като на някакво тъпо задължение ,което трябва да се отбие набързо - колкото да мине номера. Даже не ,моя грешка - не на училището ,а на образованието ... което е още по-лошо.
Пример : погледни постовете преди моя ,касаещи се за това дали тук ,на балканите , е имало "робство" или "владичество". От двамата опоненти лъха тотална липса на познания по въпроса. Смешно е. А ако са над шести клас просто е и показателно.
3.- Оценителна система
Не бих казал, че е сред най-добрите, тъй като (както казаха преди мен) акцента сякаш пада върху получаването на оценките/бележките, а не върху усвояването на знанията..Нека сега аз ти кажа някои неща относно демокрацията и "системата" , Lucho.Първоначално написано от lucho
Ето до това ,написано над цитата към твоя пост води свободията. Демокрацията е съвсем различно нещо и точно в България е дебилно да се говори за едно демократично общество. Системата ,за която говориш, е такава ,че тук ВИЕ ,учениците ,си търсите правата ,без да си спазвате задълженията.
След като си на мнение ,че не съм прав ,обясни ми защо АЗ би трябвало да подкрепям подобни протести след като :
1) Непрекъснато виждам ученици в кварталните градинки да пушат трева в учебно време
2) Непрекъснато слушам 14-5-6г да се хвалят в градския транспорт колко им било "през к*ра" че щели да имат ниска оценка по даден предмет
3) Нямате елементарна обща култура ,камо ли пък специфични знания в дадена област ,а искате опростяване и УЛЕСНЯВАНЕ на системата ?
4) Пак го казвам - като човек ,минал през тази система, буквално усложнявайки живота си , не вижам дори 1 основателна причина тя да бъде опростена за учениците.
Последно нещо ,което искам да разбера :
Какво точно трябва да означава това !? Освен по предмети като Биология ,Химия и Физика ,не виждам друго ,което би могъл да имаш предвид. А относно тези трите - има си начин да видиш и пробваш ,но мога да се басирам ,че на учителя сте му дошли до гуша и изобщо не му се занимава, защото едно е да видиш или да опиташ да направиш, а съвсем друго е само сухо да си зубриш нещо.
Едит : на 15-то НЕизвинено се наказва с изключване
добре,че винаги съм сбъркала нещо...а гледайте се себе си,пропуснала съм била запетайка и т.н.,не мисля,че тук трябва да се поправяме,а да обсъждаме нещо..няма значение...айде хейтъри,не мисля да пиша повече тука...винаги ще се намери някой който да те поправи или да се заяде.......peacee ; )Първоначално написано от Paramour
i say what i want to say and do what i want to do... there's no in between...people will either love you for it or hate you for it!!
+1Първоначално написано от xWandereRx
![]()
Ето на такъв коментар цял живот си мечтая да отговоря ;д особено казан от учител . Таа, ние сме бележкари, защото учителите са такива. А и говориш малък абсурд - а как можем да искараме 6 ако не научим..И ,хубаво, дори да кажем ,че зубрим за 6-тици. Ти да не мислиш, че на края на годината (на срока) някой ще ме пита колко знаам. Те учителите гледат какви ОЦЕНКИ имаш и се съобразява с тези ОЦЕНКИ за да ти напише ОЦЕНКА НА ГОДИШНАТА РАБОТА . И някой учебни години тази последната ОЦЕНКА може да ти реши бъдещето !Първоначално написано от Lucho
Ръка не ми подавай сама сега ще стана,ще те убия само да ме съжалиш. Животът ме накара с всичко да се справям !
ООО, НЕДЕЙ ТАКА. ЗНАЕШ ЛИ КОЛКО ВИ МРАЗЯ ВСИЧКИТЕ? ОТРОВИХТЕ МИ ЖИВОТА ОЩЕ ОТ 1ВИ КЛАС. Отлично знаем за кво става на въпрос, не смей да казваш, че не е така!! Свястните турци ми се броят НА ПРЪСТИ!!Първоначално написано от thelux
По темата - аз съм ЗА премахването на оценките. Но въпреки това не смятам, че някой ще обърне внимание, щото как иначе ще ни проверят знанията.. Доколкото до "братята" турци - кво присъствие, къв *** ?? Егати "присъствието", половина България избиха!! Че и сега си позволяват да тормозят българчетата. Тук в моя град 80/100 са ТУРЦИ, смятай ква България е това!! Присъствие.. щи #*&$^(*$#&(*# присъствието.
Жицата, жицата на тролея, вървя под нея, пуша и се смея..
Добре ,хайде сега обясни ми с къв мозък го пишеш тва ? Откъде-накъде ще се премахват оценките ? Ти какво - да не си си въобразил, че зубърчето от класа ти и твоята персона сте на едно интелектуално ниво ? Или някой с IQ 120-30-40 ? Ами не ,приятелю , не става така. Тези оценки са за да се определят знанията на ученика. А това ,че на някой му прави кеф да си изкарва 6-ци - ми окей ,на мен лично ми е все едно. Явно просто му е приятно ,че някой оценява знанията му и труда му.По темата - аз съм ЗА премахването на оценките.
Не знам защо изобщо сте се разлаяли за нещо толкова абсурдно.
Или пък може би проблемът е ,че интелектуалният ви капацитет не ви стига за да достигнете и вие горния праг на тази "ненужна" оценителна система ,а ? Или преведено - "ми аз уча ама таа по еди-какво-си ми пише само 3ки и 4ки" ?
Повярвай ми ,като седнеш на маса с човек ,който има елементарна обща култура и база от знания ще си лъсне точно колко знаеш. И пак опира до образованието в Бг - толкова ли сте прости ,че зубрите ,вместо да се опитате да разберете ? Както и да е. Nestlee ,бягай обратно в училище да учиш българска граматика ,правопис и пунтуация. А като се изучиш - ела и дай авторитетното си мнение на 5-токласник.Таа, ние сме бележкари, защото учителите са такива. А и говориш малък абсурд - а как можем да искараме 6 ако не научим..И ,хубаво, дори да кажем ,че зубрим за 6-тици. Ти да не мислиш, че на края на годината (на срока) някой ще ме пита колко знаам
Ти въобще прочете ли какво съм написалА по-нататък? И да, има двойкаджии, които искат да няма оценителна система щото не могат да изкарат едно 5, но не мислиш ли, че след като я има всеки ще се бори за ОЦЕНКАТА, без да се замисля дали е усвоил знанието като хората или не? Толкова ли си малоумен..Ами не ,приятелю , не става така. Тези оценки са за да се определят знанията на ученика.
Жицата, жицата на тролея, вървя под нея, пуша и се смея..
Първо ,от човек на твоето ниво обиди няма да търпя.
Второ , както вече ТИ казах - оценките са за да се оценят знанията.
Трето - болшинството от вас са толкова прости ,че няма значение дали ще има оценителна система или не - вие ще си останете утайката на Европа. Ако спадаш към класацията турбо селянка чалгарка - и ти си в тази група.
Четвърто - зубърите получават шестици ,защото към момента на оценяване са УСВОИЛИ материала - без значение дали ще запомнят какво са научили или не.
Пето - (ще го кажа на твоя език) КЪФ ПО ДЯВОЛОТЕ ТИ Е ПРОБЛЕМЪТ с хората ,които учат за оценки - пак учат за разлика от болшинството от вас.
Шесто - писна ми да споря с недорасляци като теб.
И за да ти светне най-накрая :
НЕ!че след като я има всеки ще се бори за ОЦЕНКАТА, без да се замисля дали е усвоил знанието като хората или не
SchizoRat,кво би трябвало да имаш предвид под "ООО, НЕДЕЙ ТАКА. ЗНАЕШ ЛИ КОЛКО ВИ МРАЗЯ ВСИЧКИТЕ? ОТРОВИХТЕ МИ ЖИВОТА ОЩЕ ОТ 1ВИ КЛАС",че нещо явно не съм разбрала..ако си мислиш,че съм от турски произход,се лъжеш...... : )
бтв прочетох мненията ви с auriss и съм съгласна с него,тези които учат за само за оценките,поне учат и поне ще са запомнили нещо..мисля,че последния му пост е достатъчен...![]()
i say what i want to say and do what i want to do... there's no in between...people will either love you for it or hate you for it!!
Хах не, не спадам към тая група. Отличничка съм. Стига ли ти? Понеже уча и изкарвам 5,6 ЗНАМ как трябва да се учи за тея оценки. Всичко тряа да се запомни, защото не винаги става да го кажеш със свои думи. Ако опиташ свършваш със 3, най - много 4. Извод - зубри за 5 и 6, щото ако земеш да си обясниш урока по свой начин си аут. И не е така, щото не можем да си изразим мнението - напротив - можем : )Първоначално написано от Auriss
Жицата, жицата на тролея, вървя под нея, пуша и се смея..