- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- ПРОТЕСТ (но не само за ваканцията, а и за други важни неща)
Ами ,добре ,да кажем ,че съм прибързал с извода. Стига ми ,да. Но мога да поспоря с теб относно начина на учене - минал съм оттам ,където си ти в момента и знам ,че може и без зубрене ,а просто с разбиране. Но зависи и от учителя ,и от ученика. Някои могат ,други не.
И това с оценките е в полза на хора като теб ,които се интересуват от образованието/бъдещето си ,така че не виждам полза от това да си против - най-малкото ,че точно тези оценки те "отделят" от "тълпата" ,която напоследък е все по-голяма. Дано да ме разбереш този път.
На мен ми е окей, ама давам пример с 1 моя съученичка. Техните винаги я наказват заради оценки. Нищо, че е добра по 4-5 предмета, важното е по кои не е - щом има тройки по тези предмети, значи не учи. Да ама не е така. Момичето учи непрекъснато. Дори по тези предмети по които нищо не излиза. То и аз съм така - имам предмети по които нищо не схващам ама добре, че родителите ми не са бележкари : ) Не се гледат знанията, а оценките. Това имам в предвид..Първоначално написано от Auriss
Жицата, жицата на тролея, вървя под нея, пуша и се смея..
1. Това е така, защото системата е неефективна. Ако имаше хубави наказания и стабилна наказателна система за всички, не би имало проблем. Ако им пишеха отсъствия - щяха да са изключени. Като са изключени - ще вършат обществено-полезен труд. Ако не искат, ще влязат в затвора за малко, после в ТВУ. Само със стабилни наказания може да се направи нещо. В това число задържане и на дилъри. В момента всички знаем какво е положението...Първоначално написано от Auriss
2. Ако хипотетично пред теб стои някой, който ти преподава и ти казва индиректно, че и на него му е през к... за даден предмет, ясно е, че ти няма да мислиш нещо по-различно за него и предметът му.
3. Говоря за изваждане на ненужните глупости. Всичката тази тежест за каква полза ти е - да си развиваш мозъка дадени 5 години и после 70 години напред това нещо ИЗОБЩО няма да ти потрябва. Няма смисъл. Всяка наука е полезна с нещо, но с толкова, колкото да ти обясни дадени неща от светът около теб, които ще са ти нужни (по Физика например знания за планетите, информация и т.н., за електричеството, движения и т.н.) но какъв е смисълът да решаваш задачите по Физика, например (да приемем, че с математиката си развиваш мисленето и я изключваме за момента) да намериш пътя на даден автомобил по дадена формула и още купища примери, или пък скорости. Ако чисто хипотетично станеш един шофьор - вдигаш тахографа и гледаш във всеки момент с каква скорост си се движил. Гледаш километража - засичаш - установяваш колко си минал. Е, какъв е смисълът от цялото учене и формулите ? Очаквам отговор.
А, значи "Вие" ще си останете утайката. А ти къде си в момента ? Където и да си. Казваш, че си "минал" през тази система. Значи и ти сиПървоначално написано от Auriss
учил с "утайката" на Европа ? Е ? Кога толкова бързо успя да излезеш, да видиш и да класифицираш "утайката" на Европа ? "Болшинството от вас са толкова прости" - А кой го направи да сме(са) прости ? Хилядите интелектуални предавания като Биг Брадър, Големи усти, Сървайвъри, хора - водещи без установен пол се показват по телевизиите и ги боготворят като герои. Не е виновен тоя, който яде баницата, виновен е тоя, който му я дава. Но това е друга тема. Основната ми мисъл беше, да не прибързвате с квалификациите - утайка, утайка, но като си бил част от нея, е малко тъпо сега да плюеш и да казваш, че е много хубава.
@SchizoRat, относно последното ти мнение - права си. Винаги има такива родители, което е лошо. От там нещата се развалят. А с хубава оценителна система - всеки оценява както си реши - не се стига до нищо добро.
Auriss , добре, кажи ми, как да не се ядосвам на оценителната система и на учителите?? При мене е следния случай: миналата година бях подготве, учих си по езика и всичко.. не знам защо ама все се издънвах на контролни, тъй де, ама имаше хора, които едно изречение не можеха да вържат, а само преписваха на контролни, съчинения, домашни и каквото се сетиш. И накрая какво?! Те имат повече от мен. Добре, не искам да съм най-добрата в класа по някой предмет, обаче госпожата да пише на едно момче, което има 2 на изпита, 5 за годината, щото изкарал еди-си-колко на някакво контролно, е тва не мога да го приема.. в крайна сметка изпита и оценките са за да оценят моментни или крайни знания. При положение, че човека няма трайни знания, то какво значение има дали е имал 5тици и 6тици през годината?![]()
МОМИЧЕ!
So I try to hold onto a time when nothing mattered
And I can't explain what happened
And I can't erase the things that I've done
No I can't
Сега заради този малоумен протест може догодина да почваме от 1-ви септмен ми е все тая-направо е пълна простотия
10 дни не ви ли стигат?
Оф ,значи. Задавате въпрости ,на които и сами можете да си отговорите. При това ги задавате с единствената цел да продължавате да спорите.
Добре ,ще ви удовлетворя желанието.
Lucho ,"утайка на Европа" по причините ,които изброих. Ще го кажа по друг начин - неграмотници ,кретени ,наркомани ,боклуци ,дебили ,идиоти. Мога да продължа с епитетите ,но това е ,което имах предвид. Това с какви съм учил и къде съм бил може и да ме причислява към тях ,но сравнението е толкова истинно ,колкото че всики мюсюлмани са екстремисти. И това ,че съм бил в блатото по никакъв начин не ме е принизило до нивото на жабите. Окей ?
Искаш да ти обясня защо трябва да учиш Физика ли - за да имаш елементарна представа за това как "работи" света. Да ,това което се изучава в неспециализирани паралелки е елементарно.
Вярно ,пълно е с неща ,от които може би никога няма да имаме нужда ,но ... (едно въпросче) ... Защо да не ни се преподават ?
Прав ли ще съм ако си помисля ,че не желанието за "справедливост" ,а мързелът диктува всички тези думички ,които си ми изписал/а ?
Казваш проблемът бил в този ,който сервира баницата ,а не в този ,който я яде. В такъв случай как има и хора ,които смятат чалгата (например) за нещо пошло ,наркотиците (дори тревата) за нещо противно ,а друсаляците за измет ? Как пък още има хора ,които знаят какво е достойнство и морал ? Искам и аз отговор !
Подсказка : Има хора ,които просто не намират баницата за много вкусна по причина ,залегнала в психиката им и зародена в следствие на о********** им (познай думичката).
Ако беше така цялата ни държава ..... но това в сферата на фантазиите. Но да ,прав/а си.Това е така, защото системата е неефективна. Ако имаше хубави наказания и стабилна наказателна система за всички, не би имало проблем.
Така. Виж сега. Това колко са им написали в училище няма абсолютно никакво значение за по-нататъшното им образование (е ,освен ако не са 2киИ накрая какво?! Те имат повече от мен). Пак го казвам - оценката е критерий за моментните знания на ученика И СТИМУЛ (колкото и на някои хора да не им се иска) за интелектуално развитие.
Ти може и да имаш 3-4 ,но поне действително знаеш за толкова. А те с техните 6-ци като отидат на изпит за сертификат или за прием в университет К'фо ? Един голям и ... айде вкъщи. Не е ли така ?
Auriss, ако е за преподаването само - няма проблем. Проблемът идва, когато например някой не може да го предаде като хората, а същевременно изисква това да го знаеш, или го преподава като хората, и пак ИСКА да го знаеш. Но донякъде той не е виновен - с такива глупости са пълни учебниците. Светът може да се обясни как работи и без формули или поне без задачи по тези предмети. Изобщо не говорим за специализирани и неспециализирани паралелки, понеже такива, практически няма - разликата е, че имаш + 1 до + 5 часа по профилиращия предмет, а същевременно учиш и другите. Това е проблема. След като си дадена паралелка - изучаваш профилиращ предмет и ако неспециализираните учат 2 часа даден предмет, ти ще учиш по 1 час и ще учиш по съкратен учебник - а за "желаещите" и "многознайковците" и т.н. във всяка паралелка да има възможност за разкриване на СИП по съответният предмет и тези, на които им е интересно да си решават задачи, да се занимават и т.н. Остарели приказки са това за нашата добра образователна система. Казваме, че чужденците са глупави - далеч не са глупави. Просто се захващат с нещо и го учат до край, за да бъдат кадърни в дадена област. Ние се опитваме да "гребем" от всичко по много. И съответно не става - не на всеки може да му върви всичко (с изключение на зубърите, те са други хора) и съответно следват историите с тъпите цифри от 2 до 6.
А сега отговорът. Никой не може да те защити от заливащата те помия от телевизията. Държава, в която няма залегнала ценностна система, липсва такава наказателна, държава, в която всеки ден виждаш хора с начално или средно образование да карат скъпи коли, добили пари по нечестен начин - няма как това да НЕ афектира върху ценностната система на всички. И напълно нормално е.
ПП - Не можах да разпозная думата. Ако е толкова нецензурна, пиши ЛС.
Говориш за масов/среден човек в тема за образование. Малко е смешно;Първоначално написано от Lucho
//Auriss атакува топа ми в "любими":Д
Много лошо, ако в училище госпожата ви учи, че българите са били "смирени овце" като цяло, защото владетели като например хан Крум са един ярък пример за варварщината на българите.Първоначално написано от thelux
Българите са били жестоки към враговете си и турците са били изключително жестоки към поробения български народ, затова не би ни правило чест като хора да злорадстваме над съдбата на Никифор (примерно), а на тебе лично, КАТО БЪЛГАРКА не ти прави чест да хвърляш вина върху прародителите си, да определяш извращенията на османците като "заслужени" и с това да обиждаш целия български народ, историята ни, както и милионите българи дали живота си, между които може би има и твои роднини.
Да кажеш, че в момента положението на страната е заслужено, разбирам, защото и аз,и ти живеем в тези години и малко или много всичко си зависи от това какво прави нашето общество, за да има просперитет. НО за години , в които не си била жива по-добре не се изказвай така смело, най-малкото - имай уважение към рода си, българко.
В чужда скръб мене ли ще утешиш?
Еееее ,много си гаден/наПървоначално написано от Sham
. Аз с всичките си постове само това им намеквам и чакам да се усетят ,а ти ...
. Трябваше ли така да го изтряскаш
В това няма абсолютно никакъв смисъл о0 .Проблемът идва, когато например някой не може да го предаде като хората, а същевременно изисква това да го знаеш, или го преподава като хората, и пак ИСКА да го знаеш.
Тук направо ме застреляИзобщо не говорим за специализирани и неспециализирани паралелки, понеже такива, практически няма - разликата е, че имаш + 1 до + 5 часа по профилиращия предмет, а същевременно учиш и другите.. Не е така. В специализираните (профилирани) паралелки се изучават интензивно предмети ,отговарящи на съответния профил. Говоря за хуманитарни ,природо-математичеки ,езикови и прочие.
Например в паралелка с профил "Икономика" ще се набляга основно на математика и география.
Също така някои предмети ,които не са "необходими" за съответния профил не се изучават чак до 12-ти клас.
Аз имах "удоволствието" да имам по 5-9 часа БЕЛ и 6-8 часа история седмично. Както и двойно-тройно повече часове етика и право и философия. За сметка на това обаче в програмата ми присъстваха само по 2 часа физика ,химия ,биология ,математика и география седмично.учат 2 часа даден предмет, ти ще учиш по 1 час и ще учиш по съкратен учебник - а за "желаещите" и "многознайковците" и т.н. във всяка паралелка да има възможност за разкриване на СИП по съответният предмет и тези, на които им е интересно да си решават задачи, да се занимават и т.н
Сам си вади изводите колко достоверна е информацията ,която си ми представил.
Бях 11 клас ,когато се запознах с едно хлапе от Англия покрай една компютърна игра. Оказа се ,че имаме доста общи интереси и често си дърдорихме по скайп ,пращахме си разни снимки и разни такива. Та той от време на време се оплакваше ,че му предстояли изпити тази година (1 над мен е ) - т.н. "A-levels" ,от които му зависи приемът в Уни (нещо като матурите тук ,но техните поне имат тежестОстарели приказки са това за нашата добра образователна система.).
И така ,помолих го да ми изпрати "скан" на някоя задача по математика за да видя какво учат.
Не можеш да си представиш какво беше учудването ми когато видях някакво просто квадратно уравнение от сорта на 2x^2 + 3x - 2 = 0 (това е пример ,де).
И така , побъзиках го малко и му показах аз какво уча - т.е въпросната тъпа Тригонометрия ,за която признавам ,че е напълно безполезна и макар да имах отличен ,вече нищо не помня от нея (то какво да помниш ,де - зубрене на куп формули, че да решиш задача дълга 1 страница...).
Няколко дни по-късно ми каза ,че е занесъл! това ,което му пратих (скан на 1-2 задачи от тетрадката ми по математика) на учителя си в училище. И имало възможност учителя му да ми направи акаунт в някакъв си сайт ,който училището използва за подготовка на учениците си за изпити (както е например сайтът на Соф.Уни ,на който има качени лекциите).
И така ,след ден-два беше готов акаунтът и първото ,което ми се наби на очи беше ,че е спонсориран от училището на въпросното англичанче. Второто беше ,че ако искаш сам да си направиш акаунт, сумата беше нещо от сора на 200 паунда.
Същата вечер направих един тест по математика докато си лафехме - някакви глупави задачи с лихви ,квадратни уравнение, някакви задачи от сорта на "колко време ще отнеме на А да стигне до Б при условие ,че ...." - абе като цяло нищо нестандартно. Но факт е ,че беше на ниво 8-9-10 клас. И такаа ,реших си тестчето с една грешка.
На следващия ден Дан ме "осведоми" ,че според учителя му ,ако не съм използвал помощни материали ,нивото ми на подготовка е по-високо от това на цялото им училище.
Много е лошо човек да няма собствено мнение и като чуе нещо от някой друг - да го повтаря като папагал. Ако ми кажеш откъде ТИ имаш лични впечатления ,че да даваш такива констатации ,ще се опитам поне да ти дам някакъв обоснован отговорПросто се захващат с нещо и го учат до край, за да бъдат кадърни в дадена област. Ние се опитваме да "гребем" от всичко по много..
Ценностна система си имаме ,повярвай. Но е и факт ,че (мисля) още в първото си мнение ти казах колко се промениха нещата в България през последните няколко години.А сега отговорът. Никой не може да те защити от заливащата те помия от телевизията. Държава, в която няма залегнала ценностна система, липсва такава наказателна, държава, в която всеки ден виждаш хора с начално или средно образование да карат скъпи коли, добили пари по нечестен начин - няма как това да НЕ афектира върху ценностната система на всички. И напълно нормално е.
Ценностна система нямат сегашните хлапета - тези на по 12-13-14 години ,които ме спират на улицата да ми искат цигара.
Ще започна да се повтарям като папагал ,но все пак ... Ето ти пак пример:
Като бях 8-9 клас се събирахме почти всяка вечер с познати да си правим купончета и да се забавляваме. Пускахме си я някакво техно ,я хаус ,я дръмче. Тогава чалгата още беше в графа "селяния" и много малко бяха хората ,които слушаха подобен род музика. Вярно ,бяхме малки ,а пушехме и се наливахме ,но на никой не сме навредили с това. А и все пак - животът си е наш.
После поотраснахме малко и започнахме да посещаваме разни заведения с единствената цел да се запознаваме с нови момичета. Е ,питам те , според теб къде ходят повечето момичета? Перифразирам въпроса - в какъв тип заведения ?
Постепено приятелите ми се превърнаха от "чалга-хейтъри" в "чалга-лавър-бойс" . А пък аз постепено развих тотална апатия към българското общество. Ако ме познаваше лично щеше да знаеш защо си позволявам да гледам повечето хора от високо.
С това ,разбира се , донякъде потвърждавам твоята теза.. А сега обърни внимание на това ,с което започва колосално дългият ми пост
.
И сега си отговори сам кому е необходима добра образователна система и ЗАЩО.
И не ,не съм против т.н. "поп-фолк". Против съм това ,което води след себе си. Даже в небезизвестното "Червило" ,покрай което заведение започнаха да се ръсят куп епитети по адрес на хаус музиката, положението не е толкова зле ,колкото в дупки от сорта на "Double vision" или "Amor". Където впрочем ходят 99% от хлапетата ,посещаващи някакви заведения.
Съжалявам ,но това да отидеш в нощен клуб с възможно най-много хора ,с единственото намерение да си намериш някого ,с когото да се сбиеш , не е нормално. А децата в момента живеят точно в такава среда - само и единствено в следствие на един турски противен манталитет ,покълнал тук благодарение на "елита" на българското общество.
И поне относно "каймака на обществото" съм на 100% съгласен с теб - болшинството от тях са си смет. Всъщност предполагам ,че не само в България е така ,но тук прекалено много се набива на очи.
Щом си имаме Министър-председател - бивш престъпник ( http://www.kvostava.us/blogs/entry/F...-Bojko-Borisov ) и мутра ,работата е ясна.
ПП: "нецензурната" думичка е "образование". рядко обиджам по форуми ,а ако го правя си имам причини и не се цензурирам.
Впрочем ,съжалявам ако някъде ми се губи смисъла на написаното или звучи неадекватно - нещо съм с настинка и температура и ... не мога да мисля както трябва :d.
Оспамихте темата.
Жицата, жицата на тролея, вървя под нея, пуша и се смея..
А ти реши да допринесеш за това ,като добавиш още един безполезен коментар.
Пък и то всъщност няма какво да й се оспамва - тя си е за кошчето по принцип![]()
Ми аз не виждам смисъл да споря с теб.Първоначално написано от Auriss
Жицата, жицата на тролея, вървя под нея, пуша и се смея..
Auriss точките не съм ги писал само аз, а група от хора, така че това за 5-то балната система според мен също не беше правилно, но имаше мнозинство. Моето лично мнение е, че трябва да се приеме беларуската оценъчна система с общо 11 бала - от 0 до 10, защото тя оценява можеби най-точно от всички системи.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OKF7g5XD5iU[/youtube]
Преди имаше някакви слухове, че родители са дали предложение учебната година да започва от 1ви септември, а за сметка на това да има някаква ваканция през месец Ноември и да се увеличи малко коледната ваканция. Сега видях, че се обмисля сериозно дали да не се започва от 1-ви септември.
Та.. искам да ви попитам каква е позицията ви? Според вас по-добре ли ще е да се започва от 1ви септември?
МОМИЧЕ!
So I try to hold onto a time when nothing mattered
And I can't explain what happened
And I can't erase the things that I've done
No I can't
Ами отговори си сам/а. Предпочиташ още в топлия септември да излизаш с приятели и да се радваш на слънцето или в зимата да стоиш у вас пред компа или да мръзнеш защото си пропуснал 15 слънчеви дни. Мисля че всеки нормален човек не би искал да почва от 1-ви септември!
ваУ рокс
Grell
Аз съм против..
просто има хора, на които им е все едно или предпочитат да почиват повече зимата.
МОМИЧЕ!
So I try to hold onto a time when nothing mattered
And I can't explain what happened
And I can't erase the things that I've done
No I can't
Аз лично предпочитам да почивам повече през зимата за сметка на лятото, но и в същото време не искам да стоя в адски напечените учебни стаи. А те определено ще бъдат такива в началото на септември![]()