учението на Исус е най-вярно, защото дава възможност както на вярващи(те) така и на невярващи(те) да живеят нормален и добър живот, само че без да си пречат/вредят един на друг - така може да има мир за всички, иначе могат да се изтребват дори (и) за дреболии
"Тогава, какво предимство има юдеинът(т.е. вярващият)? или каква полза има от обрязването(сиреч, от вярата)? Много във всяко(т.е. във всяко добро) отношение, а първо, защото на юдеите се повериха Божествените писания(също и: Свещенослужението). Понеже, ако някои бяха без вяра(сиреч, ако някои бяха невярващи), що от това? тяхното неверие ще унищожи ли Божията вярност? Да не бъде! но Бог нека(т.е. но нека истинският Бог) бъде признат за верен, а всеки човек лъжлив(сиреч, а всеки човек за несъвършен в сравнение с истинския Бог), според както е писано: - "За да се оправдаеш в думите Си(сиреч, за да оправдаеш Правдата Си Боже), И да победиш, когато се съдиш(сиреч, и да победиш в Делото Си - сиреч, Мисията Ти по спасяване на всички човеци/души за изобилен и вечен живот)". Но ако нашата неправда(сиреч, но ако духовното беззаконие) изтъква Божията правда, що има да кажем? Несправедлив ли е Бог, когато нанася гняв? (По човешки говоря). Да не бъде! понеже тогава как Бог ще съди света? Обаче, казваш ти, ако с моята невярност(сиреч, ако с моето духовно беззаконие) Божията вярност стане по-явна, за Неговата слава, то защо и аз, въпреки това, да бъда осъждан като грешник? И защо да не вършим зло, за да дойде добро? (както някои клеветнически твърдят, че ние така говорим). На такива осъждането е справедливо. Тогава що следва? Имаме ли ние някакво предимство над езичниците(сиреч, над невярващите)? Никак; защото вече обвинихме юдеи и гърци, че те всички са под грях(сиреч, кои като служители на греха, кои като негови жертви). Както е писано: - "Няма праведен ни един; Няма никой разумен, Няма кой да търси Бога(т.е. Онзи, Който наистина е истинският Бог). Всички се отклониха, заедно се развратиха; Няма кой да прави добро, няма ни един". "Гроб отворен е гърлото им; С езиците си ласкаят". "Аспидова отрова(сиреч, дяволска "зараза") има под устните им". "Техните уста са пълни с клевета и горест(т.е. и погибел)". "Нозете им бързат да проливат кръв(сиреч, да причинят зло на ближния); Опустошение и разорение има в пътищата им; И те не знаят пътя на мира", "Пред очите им няма страх от Бога". А знаем, че каквото казва законът(също: Св. Писание), казва го за ония, които са под закона(сиреч, за вярващите/духовните/окултистите); за да се затулят устата на всекиго(сиреч, за да бъдат изобличени всички грешници), и цял свят да се доведе под съдбата на Бога(сиреч, и цялото човечество да бъде спасено и осигурено с изобилен и вечен живот). Защото ни една твар няма да се оправдае пред Него чрез дела изисквани от закона(сиреч, чрез делата на човешката религия/духовност), понеже чрез закона става само познаването на греха. А сега и независимо от закон се яви правдата от Бога(т.е. от истинския Бог), за която свидетелствуват законът(т.е. Св. Закон/Св. Писание) и пророците(т.е. и истинските пророци), сиреч правдата от Бога, чрез вяра в Исуса Христа, за всички [и на всички], които вярват(т.е. които са верни); защото няма разлика. Понеже всички съгрешиха и не заслужават да се прославят от Бога, а с Неговата благост се оправдават даром чрез изкуплението, което е в Христа Исуса, Когото Бог постави за умилостивение чрез кръвта Му посредством вяра. Това стори за да покаже правдата Си в прощаване на греховете извършени по-напред, когато Бог дълготърпеше, - за да покаже, казвам правдата Си в настоящето време, та да се познае, че Той е праведен и че оправдава този, който вярва в Исуса. И тъй, где остава хвалбата? Изключена е. Чрез какъв закон? чрез закона на делата ли? Не, но чрез закона на вярата(също: чрез закона на верността). И така, ние заключаваме, че човек се оправдава чрез вяра(също: чрез вярност), без делата на закона(сиреч, без делата на човешката религия/духовност). Или Бог е Бог само на юдеите(т.е. на вярващите/духовните служители), а не и на езичниците(т.е. но не и на невярващите/неокултистите)? Да, и на езичниците е(т.е. и на невярващите/неокултистите е). Понеже същият Бог ще оправдае обрязаните(т.е. праведните вярващи) от вяра и необрязаните чрез вяра(сиреч, и невярващите/неокултистите чрез Своята Вярност). Тогава, чрез вяра(също: чрез вярност) разваляме ли закона(т.е. Св. Закон на вярата)? Да не бъде! Но утвърждаваме закона." Римляни 3: 1-31