- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- 10ти клас? Извращаване???
Не може да слагаш всички под общ знаменател.Първоначално написано от Chacho
Лично аз цяла година уча, за момента успеха ми е 5,60 и въпреки това още искат да ме изпитват. Не виждам абсолютно никаква логика. По математика имам пет 6ци и една 4ка и тя иска да ме изпитва за 6 O__o
Имам чувството, че на някои от тях фикс-идеята е да ни тормозят. И предполагам, че ще кажеш, че са детски приказки, че си въобразявам etc, но е точно така.
Зависи от това колко часа на ден имате, колко оценки ще ви искат. Но съгласен съм, че има учители, които го правят от комплекси или лични отношения с конкретните ученици. Ако е така - защитавате си правата. Говорите с класен, директор и тва е.
Има и ето такива хора:
http://www.btv.bg/news/story/135308
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Напълно съгласен съм с Чачо, като не ви харесва гимназията, сменяте е я с друго училище, или спирате училище след 16 и готово, тъпотии, малумнотии, никой не ви е опрял ножа в гърлото и не ви е казал учете в гимназия, точно защото не е задължително, е по-трудно и гадно. На мен първия семестър тука в унито цял семестър професора си говореше за философията (а лекцията е по бизнес информатика) и накрая 5 дни преди изпита тресна скрипт 250 страници, който трябваше да се знае на изуст и 90% от който ама въобще няма да ми потрябва и като цяло е адски малумен предмета и ест ме скъсаха, ама кво, да ида да се разправям ли, ми ще ми кажат, че като не ми харесва да сменя унито или да прекъсна, тва е положението, когато искаш да си с престижно образование, трябва да учиш много малумни неща.Първоначално написано от Chacho
Един куп глупости се изписаха в тая тема. От "мързела" ни, който се изразява в това, че учим "само" по 2-3 предмета ден за ден, до това че само се ебем и пием.
Като цяло ми беше странно, защото миналата година ни се направи мечешка услуга? Научиха ни на лесно, а сега се правят на важни.
И айде няма нужда тука някакви студенти постоянно да ми пишат, мързели, вие нищо не знайте, стига ревахте, ще видите...
Ще го видим, ама като ни дойде времето![]()
Това, което казваме е, че не можете да съдите другите за нещо, което сами сте си направили. Когато почнеш да търсиш оправдания, тогава можеш да говориш за мечешка услуга (такава, която на себе си правиш). Нашите съвети са да не се съобразявате с това лесно ли е, трудно ли е, в настроение ли е някой или не. Сами си поставяйте летвата и по-добре я слагайте високо.
Ще видите, като ви дойде времето, но щом я пишете тази тема, значи времето май е почнало да настъпва. Мен ми е интересно защо се пусна тази тема - да се утешавате едни други, че сте прави? Като искате да се коментира въпроса и като имаме различно от вашето мнение, ще го изразяваме.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Целта на темата беше, дали има такава тенденция в 9ти клас като започнеш отново да учиш всички предмети(защото в 8ми учим 6-7) оценки да се пишат по-лесно(при положение, че само една част от тях влизат в дипломата), а в 10ти когато влизат всички да се пишат по-трудно.Първоначално написано от Chacho
Аз лично бих предпочел да ме измъчат в 9ти, за да знам поне какво ще ме чака в 10ти и 11ти.
И още нещо, мечешка услуга не винаги е нещо, което сам си правиш на себе си. Ако класната примерно ти извинява отсъствия без бележки и ти си позволиш да бягаш по-често, то тогава тя ти прави мечешка услуга. Ако незаслужено ти пишат по-високи оценки, отново ти правят мечешка услуга. Ти си вярваш че знаеш нещо, имаш високо самочувствие, а реално...
Именно. Затова казах да си поставяте сами скалата. Аз изкарвах по много предмети 6ци без да полагам допълнителни усилия - слушах в клас и влагах малко повече логика. В крайна сметка, дълбоко в себе си знаех, че мога много много повече. Просто нямах стимула да използвам потенциала си, като ми набиваха в главата, че това което правя е достатъчно. Добре че беше спорта, да ме поучи по-рано да следя собствения си прогрес.
Иначе тенденцията е по-скоро обратна що се отнася до класовете. Колкото по-горен клас ставаш, толкова по-малко изискват от теб. Естествено, не можем да обобщим ситуацията във всички държавни училища, но обикновено по-големите ученици са се ориентирали вече в някаква посока и ги оставят да се съсредоточат предимно върху нея.
Аз се опитвах да пренасоча въпроса повече към това: "Кое повече ви вълнува - какви оценки имате и какво е отношението на учителите към вас, или какви знания имате и доколко може да се справяте с трудностите."
Ето как човек може да не се предава:
http://www.youtube.com/watch?v=uOk24...eature=related
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Мен лично ме вълнуват оценки. Това което ми е любимо, го знам наистина добре. Това което ще ми трябва за изпити за кандидатстване, ще го уча допълнително за знания. За другите ми трябват оценки и обща култура(която се получава спокойно от слушане в час и чат пат четене на уроци). За съжаление обаче, такъв вид учене(за обща култура) не е достатъчно за добри оценки. И ме е яд, че точно оценките по предмети, по които въобще не смятам да се развивам по-нататък, тотално ми унищожават шансовете за добра диплома.Първоначално написано от Chacho
Питам аз, кога ще ми се даде така наречения шанс да се съсредоточа върху това, което ме вълнува, това което искам да уча за напред. В 12ти клас ли?? Вижда ми се малко късно май. В 10ти определено не го получих. НАЙ-МАЛКО внимание тази година обърнах на предметите, с които съм решил да продължа. Да, на почти всички от тях успях да си изкарам 6, но по 2 предмета(по които принципно се готвя и знам), трябваше да занемаря тотално, и то само, за да изкарам някоя средняшка оценка по друг предмет, който няма да ми трябва.
Предметите, които ще ми трябват за напред са: БЕЛ(матурата), Математика донякъде(че може да ме хване задължителна матура), Английски език, География и История(просто ми харесва да уча по този предмет). На скоро ми стана интересно да уча и по етика и право. От тези изброените предмети, имам 5 само по математика(всичко друго 6), но абсолютно всички останали предмети - особено биология, химия и физика, ми унищожават добрата диплома.
Според системата ни на образование и 12 клас е рано. Шансът ти се дава след това - ако нещо те вълнува, избираш да го следваш. Пък това, което е в училище като задължителен материал е за обща култура.
Между другото, тая диплома не играе кой знае каква роля. Пък после има повишителни, ако много натежи. Но малко ВУЗ-ове от по-сериозните я взимат цялата като балообразуваща. Това не е недоразумение на догимназиалното образование, а на критериите на университетите.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Изчетох темата и установих следното:
- Българските ученици учат за оценки, а не за знания. В масовата си част те "бленуват" за тази прословута "отлична диплома" (поне повечето!).
Донякъде съм съгласен. От друга страна се допускат и много нередности - например цял срок всичко е нормално без изпитвани/контролни и т.н, а в края на годината преподавателят се сеща, че предните 5 месеца е дремел някъде и сега точно в краят на годината се сеща да прави изходни, контролни, класни и т.н. Това нормално ли е ? Има много за реформа в образованието - като се започне от претрупаният и излишен материал и се премине в някакви норми и правила за тестове, изпитвания и т.н. форми за контрол. Например това чудо, наречено "Класна работа" каква роля върши, определено да бъде в края на учебната година ?Първоначално написано от Chacho
Освен това, да седнеш и да учиш 7-8 часа в края на срока, ок, да го наречем приемливо. Но ако реално желаеш да се подготвиш по всичко като хората, тези часове ще са ти НЕДОСТАТЪЧНИ всеки ден. Лесно е да кажеш "Ами седнете и учете", седнете и учете, обаче в единия случай ставаш по нощите, в другият случай се прибираш по нощите и всичко на всичко ти трябват 4-5 часа почивка за деня (сумарно часове) между периода на прибирането ти от училище и лягането вечер. И някой пак ще каже, че може без почивка, аз пък ще добавя: напротив, не може без почивка. Ученикът е човек и трябва да има достатъчно свободно време да си почине, да излезе навън с приятели, да се разходи или да извърши друго занимание, което не е свързано с учебната дейност.
Чета и друг тип мнения - "вие сте по желание в училище, като не ви изнася - махайте се". Добре де, защо в нашата държава винаги, когато човек пита защо нещо НЕ Е като хората, защо нещо НЕ Е като в нормалните европейски държави, му се отговаря: "ами така, като не ти изнася - пали мотора". И накрая от толкова претоварване по странични дисциплини, човек не може да се подоготви по профилните си предмети.
Да не пропуснем и случаите, когато някой не е бил на кеф, или когато днес не му се работело и т.н. (а забележете само, че утре същият този "някой", който едва ли знае какво е работа) ще излезе да протестира и ще скандира: ОСТАВКА! ОСТАВКА! или "Образование без пари - без духовни бъднини" и прочее подобни слова. На последната учителска стачка през 2007 нали всички за добро образование "скочиха" на протест, за подобряване на системата и т.н.. е, да, ама не. Просто същите тези "някои" хора, които сега не са на кеф, не могат да преподават добре, оценяват по симпатии например и преди са го правели същото това, но с разликата, че сега джобът им е по-пълен. А за реалният ползвател на услугата никой не се замисля - било то ученик или студент.
Lucho и двете страни имат вина. Не може да виниш преподавателите, че цял срок са "дремали", като не вървят по график заради бягства от часове, извинения от изпитвания и ниски оценки, които учениците се сещат да оправят на края на годината. А норми и правила се въвеждат много - и външни оценявания се правят, и ДЗИ-та вкараха в края на средното образование (които играят все по важна роля от училищните оценки).
Оценявам това, че в училище е рано да ги затягат много и е нормално по по-малко време да се учи. Но не мога да приема, че времето е недостатъчно да се готвиш по всички предмети и си лишен от възможност да акцентираш върху профилите си. Тези, които са ученолюбиви и организирани дори изпреварват материала. Въпросът е там, че някои хора за цялата учебна година понякога даже не разбират какво се изучава по даден предмет, остави ти да усвоят предаваното.
А именно с този подход в училищата не успява да се покаже идеята, че ако само си гледаш кефа, а занемариш личностното си израстване, то до никъде няма да стигнеш. Не трябва само на края на годината да е строго, а трябва да се държат по-високи от текущите критерии през цялата година, защото българското образование се крепи на стари лаври и ако не са частните уроци, бог знае какви кретени ще взимат дипломи. И с тоя лист хартия, като нищо не си свършил, накрая само ще можеш да си избършеш задника с него и дотам.
А в образователните реформи има много по-тежки въпроси, които да се решават. Никой не иска да даскалува вече, заради отвратителните работни условия и учители стават хора със средно образование, без грам педагогическа квалификация. Тази професия не е за всеки и колкото по-рано се прочистят некадърните хора по образователните институции, толкова по-бързо ще дръпнем. (Друг е въпросът, че от политическа гледна точка, има много други важни аспекти, които също имат нужда от здрави реформи. Все пак мисля, че вървим малко по малко в що-годе правилната посока)
В заключение ще кажа, че всичко което съм коментирал до тук, не е било с цел да се заяждам с някого. На мен ще ми е много лесно просто да игнорирам темата и да си пиша във форума по съвсем други въпроси. Но е отчайващо с колко бедна култура и знания масово излизат от училищата. И същите тея хора се приучават на мързел, на гъзолизане, не мислят със собствените си глави, и единствено умеят да се оплакват, и да търсят кривото в живота. Това може да се види като постъпиш на работа, където всеки се опитва да свърши по-малко, да вземе повече и да прехвърли работата на другия. Може да се види в човешките взаимоотношения, при които всеки се мъчи да прецака другия, всеки дава минималното от себе си, а очаква много в замяна. Може да се види и навън, на улицата, където хората ги мързи до кошчето да си изхвърлят боклуците, за които правилата по пътя не важат, за които опашките по магазините са формалност, а за гражданско самосъзнание и инициатива да не говорим. В съзнанието им е алкохола, мезето, чалгата, колите, ебането, почивката и почивката между почивките. Заеби тинейджърите, възрастните хора не могат да се вземат в ръце. А все още са от поколението, което е минало през казармата. Станали сме спящ народ, изпаднали сме в хибернация и даже отказваме да се пробудим, а животът си тече. Поне умеем да се бием в гърдите и да се провъзгласяваме за храбри и силни българи. Самозаблуда..
ПС: Има и от другия тип хора, но повечето само си мислят, че са от тях.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Да, така е, но следното твърдение:
Съвсем не е вярно, че няма кой да преподава - има кой, има млади и образовани хора, но за да започнеш работа в сферата на образованието ти трябват или връзки, или пари, които да пробуташ на някого - а като ги нямаш и имаш образование - ти си аут (освен в редките случаи, когато се пусен конкурс за учител до намиране на подходящ кандидат - най-често учители по непопулярни дисциплини). Защо след като условията за работа са "отвратителни" няма един отказал се даскал да остави училището и да иде да започне да работи истинска работа от 8 до 5, да го юркат, да се мъчи, да работи целогодишно с почивка само в Неделя и накрая да му дадат 350 лв. Нещо няма много навити. Винаги има изключение от всеобщата рамка, да, навярно има и отказали се преподаватели, но процентът отказали се варира между 0,05 или максимум 0,1 процент, поне така смятам аз, защото масово хората у нас са на принципа "да се закачат и да почнат веднъж", а след това се заседяват до пенсия, като пречат по този начин да бъдат назначавани млади хора на работа.А в образователните реформи има много по-тежки въпроси, които да се решават. Никой не иска да даскалува вече, заради отвратителните работни условия и учители стават хора със средно образование, без грам педагогическа квалификация. Тази професия не е за всеки и колкото по-рано се прочистят некадърните хора по образователните институции, толкова по-бързо ще дръпнем. (Друг е въпросът, че от политическа гледна точка, има много други важни аспекти, които също имат нужда от здрави реформи. Все пак мисля, че вървим малко по малко в що-годе правилната посока)
Иначе колкото по-рано се очистят некадърниците, толкова по-добре и за нас, и за системата.
В общи линии съм напълно съгласен с казаното в последните редове. Сега моето впечатление е, че поне тук около мен, процента на учениците които живеят само за пиене, партита, секс...и т.н е доста малък. Това са си едни определени хора, но в никакъв случай те не са мнозинство.
За учителската некадърност също съм съгласен, че играе голяма роля. И има едно нещо, което ми прави голямо впечатление. Учителите, които в общи линии хич ги няма(да се разбира, че в някои случаи самите ние знаем повече неща, а те просто си четат и диктуват от тетрадката) са с НАЙ-ГОЛЯМО самочувствие и избиват яко комплекси. Е как да не те е яд, някой да ти пише слаби оценки на нещо, което самия той не може да запомни и гледа от тетрадка/сборник. Това е едно от нещата, което ме вбесява.
И едно последно нещо искам да засегна. Става въпрос за така наречената отлична диплома. Тук аз съм на мнение, че трябва да има 2 варианта.
Вариант 1 - учиш в елитно училище, получаваш наистина добри знания, изискванията са високи и накрая когато завършиш имаш нужните знания да си вземеш изпитите без чужда помощ или с малка такава. В такова училище съм съгласен да имам по-ниска диплома, но поне да получа знания.
Вариант 2 - Учиш в не толкова елитно училище, в общи линии една голяма част от времето прекарано там е загуба. Половината учители си пеят това което пише в учебника, почти нищо допълнително не се казва(каква полза от това). По всеки един предмет, по който ще държиш изпит започваш частни уроци 1-2 години по-рано и тук идва момента, те отново имат ВИСОКИ ИЗИСКВАНИЯ. Нека бъдат поне така добри, като не могат да преподават качествено(една част говоря) поне да имаме някаква що годе добра диплома, че да имаме шанс при кандидатстването. То е ясно че със знания трудно ще блеснем(ако не сме готвили адски много извън училище) но поне могат малко да ни вдигнат оценките за сметка на това.
Аз като гледам по елитните гимназии как здраво се учи и преподава и какви изисквания има. На мен ми е пределно ясно, че на изпитите няма да мога да ги наближа като оценки. Единствен шанс при балообразуването после ми е, ако имам малко по-добра диплома. Затова и се боря тя да е колкото се може по-висока, но когато учителя реши да се прави на важен, оставаш напълно безпомощен.
Добре, аз ще попитам тогава как не се пусна тема по време на срока "Олее тея даскали нищо не изискват от нас през годинага, всичко е разпуснато и имам чувството, че нивото на образованието ни е ниско". Или нещо подобно, всеки пропиксва, че нещо не е наред само като го настъпиш иначе никой не си мърда пръста да промени нищо. И това не е нападка към никого, аз съм го забелязал много отдавна и в училище и на работата, която работих докато бях още в България и попринцип, иначе съм съгласен напълно с Напаста за комплексираните даскали, такива направо ме изкарват извън нерви, при нас, беше особено тежък случай, защото се водихме уж елитна гимназия и имаше даскали, дето се мислеха за богове, то само като ходи по коридора му личеше, и се тръбеше наляво и надясно разбираш ли колко успехи имало училището. В деиствителност тва училище нямаше никакви успехи, успехи си имаха учениците, дето си се готвиха извънкласно и даскалите и даскалото след това си приписваха всеки успех. Но тук не става въпрос за моето даскало, дори не става въпрос и затова защо образованието и обществото ни са на такъв хал. А защо аджеба миналата година учителите ви са ви изпитвали по един начин, а сега са ви погнали. Според мен това е следствие на това, че даскалите просто и тях не ги ебе за образованието, цял срок и те си гледат кефа, или дават уроци и почти не се готвят за училището, нямат мотивация да работят там, нямат мотивация да изпитват и да изискват реални постижения от учениците и ходят като вас на работа, просто да отчитат присъствие. Явно тая година са се уляли малко и сега и на вие и те в кюпа. Накрая даже съм сигурен, че ще има хора, които в последния възможен ден ще получат по 2-3 оценки за 1 час, за да минат годината. Не е на добре работата ...Първоначално написано от Lucho
+++Първоначално написано от Chacho
Що,ми щото нямате акъл и се сещате в края на годината че искате хубави оценки,като цяла година сте си развявали гъза.И учителите са ви виновни,айде,моля ви се.
Брях,брях
Защо слагате всички учители под общ знаменател? Знаете ли виждала съм учители, които поднасят информацията много добре, стига да има кой да ги слуша. Да, признавам и мен ме е мързяло и съм спала по чиновете, но когато се е налагало съм полагала усилия.
Като например математиката. Ами ужасна ми е! Редяла съм двойките, въпреки че едно момиче от клас ами, която я разбира преди всяко контролно ми е помагала и обяснявала. Обаче дойде ли края на годината, съм се молила да ме изпитат, за да не остана на поправка и точно това правеше впечатление на преподавателката ни, която ни тормозеше с ужасни задачи на контролни. И да от 8ми до 11ти клас съм се борила да не остана на изпит и оценката ми по математиката в дипломата ми е 3.50. Затова съм и против матура по математика, защото не на всеки се отдава. Но това е друга тема.
А класната ми беше по география. Страхотно поднасяше материала, без учебник и атлас съм изкарвала 6 на изпитване, а тя не изпитваше на лесни неща. Държеше на дисциплината, да носим униформи, не ни извиняваше отсъствията ей така без причина и смея да твърдя, че е чудесна, въпреки че съм й се ядосвала понякога.
Друг случай, по БЕЛ пък 4 години 4ки за годината, и да уча и да не уча 4ки изкарвах, но на матурата изкарах 5.57, ами кажете ми това не е ли лично мнение?
Всеки учител си има характер, нормално е. Въпросът е да опознаеш учителя и да си направиш сметката какви усилия да полагаш. Не говоря за подмазването, разбира се. Просто някои учители искат в часовете им да е идеална тишина. На други пък не им пречи да е шумно и да си говорят, но като човек е за 2ка, защото предния час не му е пукало, тази 2ка му се пише.. Има и хора с лично отношение, където каквото и да правиш, нищо не можеш да промениш.
За младите учители заговорихте. Втората година, която работих като сервитьорка се запознах с момче и момиче, таман завършили за учители по БЕЛ и история. Имаха невероятно желание да преподават, но им казвали, че нямали опит.. Ами как да имат опит като сега завършват?! И можете ли да си представите работиха като мен като сервитьори? Аз някаква 17 годишна и те толкова образовани и начетени млади хора... Последно като ги срещнах казаха, че преподават в някакво село, горките гласовете им бяха прегракнали и обясняваха как децата нищо не ги интересувало, освен магаретата и каруците...
Усмихвай се.. Това кара хората да се чудят какво мислиш..
Частицата "НЕ" се пише отделно от глаголите! Пример: не знам, не мога..
Изключения: недочувам, недовиждам..
Точните науки трябва да се учат с разбиране, но това не значи, че разбирането е ограничено само до тези, на които им се "отдава". По тези предмети ученето има съвсем различна форма. На психологично ниво е установено, че по тези предмети не е нужно запомнянето на фактите (запаметяване на данните), а се иска и know-how познание - такова, което ти обяснява как да боравиш с тези данни. С други думи, като научиш какво са еднакви триъгълници или гравитация, не си готов да решаваш задачи с еднакви триъгълници или свободно падане. След научаването на сухата теория е нужно да създадеш нужните аналогични връзки, да навържеш нещата в съзнанието си и освен познанията в учебника, да имаш и методите, които да ползваш. Затова се решават задачи в клас, за да се видят хитростите и да се научите да ги прилагате. Никой не очаква докато се преподава материала, вече да сте се досетили за решенията. Или ако го правят, то това е безкрайно грешно.
Само за сведение, математикът Гаус докато бил в училище, му дали (както на него, така и на съучениците му) да реши следната задача: Колко е сборът на целите числа от 1 до 100? Той успял да я реши много бързо, като сам си измислил формулата за сума на аритметична прогресия - досетил се да събира първото с последното число, второ с предпоследното и т.н. Една толкова елементарна формула, която в края на гимназията почти всички я знаят, само защото успял сам да я измисли, неговият учител заявил, че няма на какво повече да го научи и му връчил единствено един учебник, с който да се доразвие. Той въобще не е очаквал от него да му хрумне това, учителят единствено е искал, след като учениците сметнат задачата по трудния начин, да им покаже друг, лесен начин.
С труд могат и тези предмети да се научат. Доказателство за това са хората, влизащи по ВУЗ-овете с частни уроци. Това, което не винаги могат да ти дадат положените усилия (с други думи талантът), е да станеш от онези известни учени, които са оставили следата си в науката. Но това, което се иска в гимназията далеч няма нищо общо с дарба.
Все пак, не на всеки са му интересни и не намирам за нужно да се отделя толкова време за тях. А точните науки в задължителната програма може би имат най-обширен материал и единствено тук мога да се съглася, че някои от нещата са излишни (е, може би и по литература). За сметка на това е по-добре да се отделя повече време на по-простите, приложими дялове, вместо да се изучават теореми за разпределение на корените в квадратно уравнение и логаритмичните функции. По останалите предмети обаче дори ми се струва, че на места е поокастрен материала в ЗП.
И малко себеуважаващи се млади, интелигентни, и амбициозни хора са склонни да станат учители. Тези, които са, са предимно романтици, които пък ситото на реалността допълнително пресява. А сервитиорите все още изкарват повече пари (ако не броим частните уроци). Аз имам честта да познавам един много редко умен връстник, който иска да стане учител и освен него, май друг не съм срещал. Сега даскалуването е 5-тата дупка на кавала, 9-тото колело на каруцата.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Уау. Изчетох всичко и ... толкова недоволство (вероятно неоснователно) се е изляло в тази тема ,че нямам думи. Няма да си пилея времето да пиша стени от текстове - имам само няколко въпроса да задам на оплакващите се от системата :
*Кой от вас е получавал ниска оценка ,макар да е знаел всичко ,само и единствено защото учителят е 'надут' (или там както се изразихте) ?
*Твърдите че оценките се пишат по пристрастия ,но кой от вас е получавал незаслужено висока или ниска оценка ? Ама честно ?
*Lucho - щ Chacho ти каза защо не си обективен по отношение на изпитванията и сроковете. Аз пък ще ти кажа защо грешиш по отношение на българската образователна система.
Мой познат учеше в Англия. Реши да се върне да учи в Б-я и напусна даскало преди да си е уредил училище тук. В последствие баща му щеше направо да го убие ,заради което той реши да си остане в UK ,но в нито едно училище не желаеха да го приемат.НЕ Е като хората, защо нещо НЕ Е като в нормалните европейски държави, му се отговаря: "ами така, като не ти изнася - пали мотора". И накрая от толкова претоварване по странични дисциплини, човек не може да се подоготви по профилните си предмети.
Като още един плюс - там няма изпитваници и разни глупави контролни след 10ти клас. Ако искаш ходиш ,ако искаш не ходиш. Имаш си изпити накрая и ако не ги вземеш - гориш.
И тук не си прав. Симпатиите обикновено са с причина. Бил съм обект и на 'харесване' , и на 'нехаресване' от страна на учители. Честно казано - винаги си е имало причина. Така беше и с мои съученици ,поне по мои наблюдения. Да не споменавам ,че ако наистина си знаеш ,точно тези неща въобще няма да те интересуват.Просто същите тези "някои" хора, които сега не са на кеф, не могат да преподават добре, оценяват по симпатии например и преди са го правели същото това, но с разликата, че сега джобът им е по-пълен.
Имал съм удоволствието да ми преподава точно 1 учител ,който бих окачествил като 'некадърник'. Системата си е наред. Учениците са проблемът. И то не тези ,срещу които пискате ,че пушели/пиели/прочие ,щото те ще се оправят в живота. Проблем са такива като вас ,които непрекъснато интригантстват ,водени сляпо от жалко бележкарство. Детски работи.Иначе колкото по-рано се очистят некадърниците, толкова по-добре и за нас, и за системата.
ПС: Chacho ,не съм съгласен. Материалът дори е малко. Просто мързелът надделява. Това ,което се преподава в момента ,може да бъде научено с просто слушане в час ,което за жалост е заместено от клюкарстване / музичка / драскане в тетрадката. Като не искат - никой не ги кара. Ама да пискат ,че било много - доообре... Като не можеш да умножаваш е нормално физиката и математиката да ти се струват тегави ( последното е споделено лично впечатление от съучениците ми в 9ти клас ,заради които учителят ни по Математика бе отстранен поради простата причина ,че 22ма от 27 щяха да останат на поправителни изпити). Ясни като платно сте ревльовците (и даааа ... за разлика от чачо ВИ упреквам и се заяждам) ,на които или не им достига интелектуалният капацитет (от което би следвало по америк. модел да ходят да работят по строежите) ,или просто ги боли от мързел.
Auriss, честно казано не знам как да ти отговоря на поста.
Да започна от това, че не можеш да знаеш кой клюкарства, слуша музика, драска си или неоснователно недоволства. Това го разбираш нали? Без да ме познаваш, тия приказки са напълно безпочвени. Нито едно от изброените неща не правя и не си ми нито в класа, нито дори в училището, че да знаеш кое е основателно и кое не, нали? Това мисля, че го изяснихме...
От тук нататък ще се опитам да карам по ред.
АЗ съм получавал по-ниска оценка, макар да съм знаел всичко. Госпожата ни каза какво точно да учим и в последствие ни даде едно нещо допълнително(което било за тези които наистина знаят, да изкарат 6). Е никой от целия клас не изкара 6 на тая контролна.
Да, получвал съм и по-висока и по-ниска оценка само заради мнението на учител.
А това което каза за материала, за мен поне е пълна глупост. Учители, родители и ученици казват, че материала е много и излишно претрупан, на теб ти бил малко![]()
Дядо ми е толкова наясно с химията и математиката, че истински му се възхищавам за начина по който е учил навремето, макар да му е било адски тежко положението. И този човек ми чете по няколко пъти урока и се чуди за бога, защо така са решили да я решат тази задача и се чуди как да ми я обясни, ти това го разбираш само със слушане в час. За мене си приказваш празни приказки. Ама ти накрая си признаваш, че с този си коментар се заяждаш така че...
http://imageshack.us/g/59/belejnik12kl.jpg/
Бележниците без нанесени отсъствия за втори срок и годишен отчет са останали в този си вид ,защото не съм се явил на училище. Хайде сега ми кажи как аз мога да се вясвам два пъти седмично и пак да си докарвам прилични оценки (казвам прилични ,щото добри щяха да са ако имах 6.00 по всичко и го можех ,но нямах никаква причина да се стремя към това на фона на остатъка) ,а ти да седиш и да се оплакваш ,че учителите умишлено ти понижавали успеха и имали някакви си пристрастия !?
Ми и мен не ме харесваха доста от тях ,защото им правех доста проблеми с непрекъснатите си бягства ,а не можеха да ме изключат ,защото личната ми лекарка беше адски печенаи нашите ме покриваха. И на изпити за оценка са ме оставяли ,и по директори са ме разхождали ,и конски са ми чели - ми успехът няма как да ти го пипнат. Ето - по География не си мърдах пръста и от обща култура пишех ,щото не ми пукаше - съвсем основателно си имам 4ка.
По БЕЛ ме нямаше в Л-рата ,а даскалката ,макар да ме харесваше ,ми пишеше 4ките ,и в дипломата имам 4.50 успех. Съвсем основателно ,впрочем.
Малко ми беше ,да. И си чувствам ученическите години като пропиляни на вятъра ,щото системата е направена така ,че такива като теб ,дето им е много , учат същото като такива като мен ,дето се шляят по кафетата ,щото няма смисъл да стъпват в час.Учители, родители и ученици казват, че материала е много и излишно претрупан, на теб ти бил малко
Ами не знам ,но се е налагало да искам помощ преди време от роднина за тригонометрията (ОБОЖАВАХ Алгебра ,но Триго/Стерео и Геометрия ненавиждам ... чисто зубрене са ) и начинът ,по който той решаваше задачите ми беше непонятен. Накрая реших да си чета сам урока и да зацепя.И този човек ми чете по няколко пъти урока и се чуди за бога,
И да ,заяждам се ,щото пропускате материал и после се оплаквате ,че било много...
Тва и на мен са ми го правили ,ама по Физика - познай какво - наясно бях ,че за 6 трябва да знам ВСИЧКО ,а не това ,което са ми казали. И си изчетох целия дял. И познай още какво - действително ме изпитаха и на друго ,освен зададеното.Госпожата ни каза какво точно да учим и в последствие ни даде едно нещо допълнително(което било за тези които наистина знаят, да изкарат 6)
И впрочем наслушал съм се на такива ,дето обясняват кое било безсмислено да се учи и кое било важно. И помня точно какъв тип хора обичаха да си дават компетентното мнение. Колко реплики от сорта на "Кво ме е*ат на тоя п*дал Славейков драмите ? "или "Закво ми е да уча корени/нещо друго / като повече от събиране и изваждане няма да ми трябват ? ". Отговорът е прост - ако не ти е нужно - прав ти път.
Грешката ви е в това ,че приемате образованието за даденост. Някой вече го беше казал - или учете ,или на нивата. Съвсем редно е и така е в САЩ. Тези ,които не могат ,или плащат огромни суми ,или отиват да бачкат ниско-квалифициран труд. Толкоз. По-добре се постарайте да си изградите характер и взаимоотношения с околните , да влезете в час с живота и да зарежете детинските глупости ,вместо да ревете за щяло и нещяло. Ако това ,че даден даскал ви се струва некоректен ,го приемате като несправедливост ,то само почакайте да завършите ,за да видите какво ще ви се случи с това инфантилно мислене.
Съжалявам за огромния пост. Дано вникнете и зад директните нападки ,за които вината е моя ,но ми е в стила.
1. Случва се. Надути учители и "богове" има много.Първоначално написано от Auriss
2. Получавал съм и незаслужено висока, и незаслужено ниска.
Англия с нашата държава няма място за сравнение. Ако и при нас след 10 клас се ходеше по желание и се изучаваха само профилните предмети, нямаше контролни и т.н. щеше да бъде много по-добре. Да, ама не. Да не говорим, че самото училище у нас представлява разграден двор, докато в Англия училището е институция. Там то е уважавано от всички. Паралел с българското училище по това отношение няма да правя, сами се сетете какво е при нас и какво е там.Мой познат учеше в Англия. Реши да се върне да учи в Б-я и напусна даскало преди да си е уредил училище тук. В последствие баща му щеше направо да го убие ,заради което той реши да си остане в UK ,но в нито едно училище не желаеха да го приемат.
Като още един плюс - там няма изпитваници и разни глупави контролни след 10ти клас. Ако искаш ходиш ,ако искаш не ходиш. Имаш си изпити накрая и ако не ги вземеш - гориш.
Добре, да приемем, че си "знаем" всичко и въобще не се вълнуваме от ставащото около нас. Добре, но в един момент, се усещаш, че ти отделяш време, учиш за да постигнеш някакво ниво (било то и най-високо), а някой, който просто е направил добро впечатление, но няма никакви знания или минимални такива, бива оценяван дори по-високо от теб. Сега ще кажеш: ама ти не гледай отношения, оценки и т.н., гледай си знанията. Добре, ама онзи от малък го учат да тарикатее. По същия начин утрешният ден, той, същият този некадърник ще го вземат някъде на работа пак заради симпатии/връзки/преписване и т.н. Мисълта ми е, че този дребен тарикатлък, ако мога така да го нарека, трябва да се ограничава и свежда до минимум.И тук не си прав. Симпатиите обикновено са с причина. Бил съм обект и на 'харесване' , и на 'нехаресване' от страна на учители. Честно казано - винаги си е имало причина. Така беше и с мои съученици ,поне по мои наблюдения. Да не споменавам ,че ако наистина си знаеш ,точно тези неща въобще няма да те интересуват.
Правилно, проблемът не е в тези, които пият и пушат - проблемът е в тези, които не могат да ограничат пиенето и пушенето от непълнолетни. btw, нали не е виновен тоя, който яде баницата, виновен е тоя, който му я дава...Системата си е наред. Учениците са проблемът. И то не тези ,срещу които пискате ,че пушели/пиели/прочие ,щото те ще се оправят в живота. Проблем са такива като вас ,които непрекъснато интригантстват ,водени сляпо от жалко бележкарство. Детски работи.
Относно "сляпото бележкарство", мога да ти кажа че изобщо не се интересувам каква ще ми бъде оценката по дадена дисциплина, нито претендирам. Колкото преценят да ми пишат - толкова. Каквото съм изкарал - това да бъде. Не съм аз човекът, който определя оценките. Не съм учител, нито директор, нито експерт в МОМН за да определям оценките и да се меся в работата на учителят относно оценяването. Коментирам обаче проблемите, които срещам всеки ден и кои ме дразнят. Един от тези проблеми са хората, водени от "сляпо бележкарство" - задължителен стремеж към отлична оценка без всякакво покритие и знания за да я получат.
За едни материалът е малко, за други - повече. Затова вместо да се пълнят учебниците с много материал за "любопитните" и "ученолюбивите", може да се направи следното елементарно нещо: Създават се по всички дисциплини три типа учебници: За задължителна подготовка, СИП и профилирани (сегашните за ЗП няма да ги коментирам, понеже разликата е в няколко урока, което съвсем не трябва да бъде така).Материалът дори е малко. Просто мързелът надделява. Това ,което се преподава в момента ,може да бъде научено с просто слушане в час ,което за жалост е заместено от клюкарстване / музичка / драскане в тетрадката. Като не искат - никой не ги кара. Ама да пискат ,че било много - доообре... Като не можеш да умножаваш е нормално физиката и математиката да ти се струват тегави.
Учи се от всичко по много до 8 клас. От 9 до 12 клас се слагат по 1 час ЗП по всички предмети с изключение на профилиращите такива. Всички са задължени да влизат по ЗП, защото е редовен час и защото трябва да имат този определен норматив минимум знания. След това се създават СИП по всички предмети, където "ученолюбиви" ученици могат да ги посещават по ЖЕЛАНИЕ за да получат допълнителни знания. И така проблемът е решен - който желае да научи още ще посещава тези часове, където ще намира и други съмишленици, тяхното интелектуално ниво ще бъде по-високо, а работата им ще бъде по-лесна и приятна, отколкото задължителната в час с целият клас, учителят ще преподава с ученици, които имат интерес към съответната дисциплина, на него ще му бъде по-лесно и приятно.
@Да допълня, че се сетих пак нещо за Англия: Докато при нас четеш и гледаш сух текст, писан от университетски преподаватели на неразбираем език, в Англия има богата материална база, работи се със съвременни технологии/методи, гледат се филми, презентации, мултимедията заема огромно място в обучението. Нещо, което тук е почти немислимо.
Ще спра спора ,защото си прав донякъде ,но изхождаш от грешни твърдения ,и в това ми е проблема. Ето че е бележкарствоДобре, но в един момент, се усещаш, че ти отделяш време, учиш за да постигнеш някакво ниво (било то и най-високо), а някой, който просто е направил добро впечатление, но няма никакви знания или минимални такива, бива оценяван дори по-високо от теб.Ясно ми е на какво се основава ,но разбери ,че с тези изкуствени оценки не се стига до никъде. И няма абсолютно никаква причина да се дразниш.
Лично аз съм размятал листчета с решени задачи из целия клас когато сме имали контролни. Но на тези ,които знаех ,че могат и сами да свършат нещо ,никога не съм правил мечешки услуги. Накрая при предварителните изпити в СУ си пролича точно колко не знаят и 90% от тях имаха двойки.
Спри да ги взимаш тези учители толкова на сериозно , живей си живота , учи се , спортувай нещо ако искаш. Гледай си твоята купичка да е пълна и няма да останеш с пръст в уста ,това мога да ти го гарантирам. Системата не е толкова лоша ,просто вие отдавате прекалено голямо значение на някой и друг частен случай.
И последно - може и да си прав и материалът да е твърде много за повечето хора , НО - аз сега връщам лентата назад и какво знам ? ... хмм ... малко органична химия ,малко неорганична , част от Менделеевата таблица и какво има в по-голямата част от продуктите ,които ползвам. По Физика е същото. По Биология е дори по-зле положението - за няколко години ни учат на едно голямо нищо.
Дано разбираш накъде бия. Материалът като обем може и да ти изглежда много ,но знанията ,които покрива ,са нищожни.
Е, Лъчо, мислиш ли, че като се вкарат толкова много изборни ще ходи някой? Тези ученолюбиви хора са малцинство сред учениците, никой няма да ги посещава. Целта на тази институция е да образова населението, а не 5% от него. И като предлагаш да се направят специализации още в 9 клас, кажи конкретно кой материал трябва да е за профил, кой за избираемо профилиране, и кой за задължителна подготовка. Да я разнищим най-накрая тая тема с излишния материал. Също така, СИП-ове, школи и кръжоци все още има за по-любознателните.
Като излезеш от гимназията имаш една диплома, която като я добавиш към CV-то си, ще се изсмеят и ще го изхвърлят вместо теб. Със всичкия излишен материал тея знания не ти стигат за нищо. И ако се профилират за 4 години в гимназия, след някъв си 8 клас, когато още са тичали да играят на жуменка, каква квалификация ще успеят да придобият? Като не искат да стават сервитиори и продавачи, да се хванат да изучат едно висше. Имаш 4 години или повече след гимназията да специализираш.
Само като статистика, в държавите, където са най-голям процент грамотни и начетни хора, има най-здрава икономика. Да не говорим в какви суми се изразяват приръстите отчетени при образоването на по-голяма част хора. Връзката е експоненциална.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Бележкарство е стремеж да имаш добри оценки на всяка цена, райт?Първоначално написано от Auriss
Ами да, след като отчаяно ни трябва страхотна диплома след 12 клас, как няма да сме бележкари? Химията не ми е сила, но първият срок си скъсах гъза от учене и оная мърла едвам ми писа 6, вторият срок го карам айляк, защото си давам сметка, че това никога няма да ми потрябва. Физиката също не ме вълнува изобщо, изкарвам си оценките с преписване и грам не ми пука. Майка ми е човек с плашещо висока обща култура и си живее съвсем успешно без да знае какво е електромагнитна индукция и колко вида механични вълни има. Няма да си правя труда да помня неща, които няма да ми трябват н-и-к-о-г-а.
За мен формулата е чужди езици+литература+география +история. Последните три са за обща култура. Нито географията, нито историята ми вървят по вода, полагам усилия, за да си изкарам оценките.
Дотук ти четох мнението и ти отговарям - тази диплома не струва НИЩО.Ами да, след като отчаяно ни трябва страхотна диплома след 12 клас, как няма да сме бележкари?