
- Форум
- По малко от всичко
- Пълнолетник
- Шофьорски курсове
Виж сега много хубаво е да правиш разлика между каране на ниски температури зимно време и изчистен път с леки коловози образували се от движението и ЗИМНИ условия при 40-70см сняг. Като човек с сравнително голям опит израснал в район в който зимно време се случва да падне сняг от порядъка на 50 до 100см сняг за 1-2 дни мога да ти кажа, че задното предаване не върви особено и създава изключително големи проблеми. Един от основните проблеми на задното е, че задницата е значително по-лека от предницата, за това и често в зимни условия хората си возят я павета, я бордюри в багажника и т.н. Спреш ли на мокър сняг на стръмен участък със задно ще видиш голям зор. Да забодеш задното някъде шанса е огромен, даже онзи ден бутахме един мерцедес на паркинга пред нас и то само на 30см сняг които дори беше частично утъпкан. Гумите безспорно са важен фактор, но при еквивалентни такива предното предаване ще "победи" с доста задното в зимни условия. Както постоянно зацепеното 4х4 бие с доста предното. Очевидно също е и значително по-лесното изправяне и овладяване на задното в сравнение с предното. Кола с предно която недозавие изисква значителен опит за овладяване, а и като цяло смея да твърдя, че недозавиването си остава едно от трудните неща за овладяване особено при предното, но не и невъзможно. ESP системите помагат значително особено при мокро време, но далеч не спасяват ситуацията зимата. Не може да се отрече, че са полезни за овладяване на колата обаче. Най-добрата превенция си остава познаването на пътните условия, опита и най-вече повишеното внимание. Автомата който спомена също е в плюс при зимното шофиране, особено ако има и бавни както аз имам на Nissan-а.
Снега на който тук карат е изключително благоприятен с високо ниво на сцепление. Обикновено колкото по ниска е температурата при валеж и колкото по-студена е земята, толкова по-лесен за каране е и снега и обратно.
Не ти разбрах много въпроса за светофарите, обаче в обшият случай имаш два варианта:
1. Има отделен светофар само за ляв завой, т.е. тези които вървят направо им свети червено, в тоя случай светофара пуска само колите от твоята страна и може да си минеш спокойно.
2. Светофара пуска двупосочно движение, тогава се изнасяш напред и чакаш движещите се коли направо в общи линии да "свършат" тогава след като пропуснеш евентуално завиваща на дясно кола си правиш завоя, това е по тежкият вариант и трябва да се внимава. Когато ти светне зелено на ляв завой, ако си първа кола се изнасяй на кръстовището, ако си по назад внимавай да не останеш в кръстовището когато светне червено, защото има опасност насрещното движение да е доста и да не ти стигне времето.
Когато не знаеш дали светофара е само за теб или се колебаеш, просто като светне зелено се изнеси леко напред и виж дали отсреща колите ще тръгнат, ако не тръгнат, значи им свети червено и си преминаваш. И ако трябва да обобщя, ако светофара пуска двупосочно на кръстовището, то при равни условия (зелено) вече важат "стандартните" условия за предимство или с други думи, право и дясно преди ляво. Тук няма нужда да се притесняваш за дясно стоящ, тъй като на него неминуемо свети червено.
Т образните кръстовища ако не са регулирани, важи отново правилото на дясно стоящия. Ако са регулирани, то се ориентираш според знаците. Често подобни кръстовища са регулирани с табела за направление на предимството, една бяла с дебела черна линия в някакъв завой и една или две (ако не е Т) по тънки. Дебелата "крива" показва линията на предимство и също така всеки който се намира в края на дебелата крива с предимство пред другите, независимо те дали са дясностоящи. Тогава се съобразяваш само с другия които се намира на другия край на тая крива.
Последно редактирано от draid : 10-27-2014 на 15:49