Цитирай Първоначално написано от draid Виж мнението
Виж сега много хубаво е да правиш разлика между каране на ниски температури зимно време и изчистен път с леки коловози образували се от движението и ЗИМНИ условия при 40-70см сняг. Като човек с сравнително голям опит израснал в район в който зимно време се случва да падне сняг от порядъка на 50 до 100см сняг за 1-2 дни мога да ти кажа, че задното предаване не върви особено и създава изключително големи проблеми. Един от основните проблеми на задното е, че задницата е значително по-лека от предницата, за това и често в зимни условия хората си возят я павета, я бордюри в багажника и т.н. Спреш ли на мокър сняг на стръмен участък със задно ще видиш голям зор. Да забодеш задното някъде шанса е огромен, даже онзи ден бутахме един мерцедес на паркинга пред нас и то само на 30см сняг които дори беше частично утъпкан. Гумите безспорно са важен фактор, но при еквивалентни такива предното предаване ще "победи" с доста задното в зимни условия. Както постоянно зацепеното 4х4 бие с доста предното. Очевидно също е и значително по-лесното изправяне и овладяване на задното в сравнение с предното. Кола с предно която недозавие изисква значителен опит за овладяване, а и като цяло смея да твърдя, че недозавиването си остава едно от трудните неща за овладяване особено при предното, но не и невъзможно. ESP системите помагат значително особено при мокро време, но далеч не спасяват ситуацията зимата. Не може да се отрече, че са полезни за овладяване на колата обаче. Най-добрата превенция си остава познаването на пътните условия, опита и най-вече повишеното внимание. Автомата който спомена също е в плюс при зимното шофиране, особено ако има и бавни както аз имам на Nissan-а.
ехе, ехе, аз съм морско чедо... Други разбирания за зима имам...
По начало, не виждам коя кола с предно ще може да драпа при 30+см сняг... Тя като заоре, колко да може да бута...
Аз под зима и зимни условия разбирам или отъпкан сняг или коловози под 20см дълбочина, или пресен снежец 15-тина сантиметра.
И, да, два чувала пясък в багажника помагат доста при потегляне.
Автоматика сигурно е предимство за някой, който е карал преди това и му знае мурафетите... На мен ми се видя кофти, защото не бях карал автоматик и си тръгнах на директна да карам, при което колата си включва, когато иска и в момента на превключването, ако си в завой, става забавно... Като си включиш на ръка на втора, това се избягва, но пак ми беше някак терсене. Отделно, че с ръчната можеш да си спираш с мотора, а при автоматика не точно.
Общо взето, всеки си е свикнал на неговото и му се струва по-удобно. Аз съм си свикнал, че колата, като тръгне с вратите/неумишлено или умишлено/, насуквам волана наобратно и ако е на сняг, пускам газта, а на асфалт си държа газта, докато не се изправи, че много бият камшиците зад врата...