- Форум
- По малко от всичко
- Пълнолетник
- Шофьорски курсове
4XCOKИ
Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.
равнозначни пътища, чисто хипотетично ... за щрудела само
ехе, ехе, аз съм морско чедо... Други разбирания за зима имам...![]()
По начало, не виждам коя кола с предно ще може да драпа при 30+см сняг... Тя като заоре, колко да може да бута...
Аз под зима и зимни условия разбирам или отъпкан сняг или коловози под 20см дълбочина, или пресен снежец 15-тина сантиметра.
И, да, два чувала пясък в багажника помагат доста при потегляне.
Автоматика сигурно е предимство за някой, който е карал преди това и му знае мурафетите... На мен ми се видя кофти, защото не бях карал автоматик и си тръгнах на директна да карам, при което колата си включва, когато иска и в момента на превключването, ако си в завой, става забавно... Като си включиш на ръка на втора, това се избягва, но пак ми беше някак терсене. Отделно, че с ръчната можеш да си спираш с мотора, а при автоматика не точно.
Общо взето, всеки си е свикнал на неговото и му се струва по-удобно.Аз съм си свикнал, че колата, като тръгне с вратите/неумишлено или умишлено/, насуквам волана наобратно и ако е на сняг, пускам газта, а на асфалт си държа газта, докато не се изправи, че много бият камшиците зад врата...
![]()
4XCOKИ
Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.
Искам да имам вече книжка!Споменах ли колко ми е развълнувано, колко ми се кара, колко много искам да кажа някой път 'Дай бе, дай да те закарам, пийни си!'
, колко много искам да вися над капака и да дудна на половинката 'Абе, мило, това за какво е и как работи?!'..
Толкова, толкова много искам!
![]()
Да ми стискате палци за изпита!![]()
4XCOKИ
Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.
Искай, искай и се моли горивата да си останат на тея цени...
Стискаме ти палци, ама после да почерпиш!
Щрудела на Скалата, в кой град ти е държавният изпит пред ДАИ ? На откачалки като теб не трябва да им се позволява да се доближават до шофьорското място дори. Преписа ли на психо теста или вече няма ? Искрено се надявам никога да не вземеш книжка.
Успех, Щруди и да внимаваш и да караш УМЕРЕНО бавно![]()
"И гълъбът, сбрал топлина от кръвта,
под пазвата трепна полека,
удари с криле и натам полетя,
където не стигна човека."
4XCOKИ
Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.
4XCOKИ
Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.
Абе, да ме прощавате, ама софиянци масово сте такива диваци на пътя, където в никое друго село ги няма...![]()
Като тунелчето в Люлин дето е познат под названието "Ускорителят на елементарни частици". Един приятел си кара в лява лента понеже ше свива на ляво след него и една леля на около 50 години "седнала" на клаксона и при разминаване му размахала средния пърст, последвано от репликата - "Кво ми се татриш с 50км/ч бе, тва да не ти е на село?!".
Ех, дискриминаториАз като съм от Люлин точно никога няма да ме видите да правя така. Обаче сутрин, понеже за работа минавам точно през ускорителя, мога да ви кажа как се минава, на който не знае. Аз съм в средна лента за направо (която в тунела се явява лявата, щото е кофти да се нахендриш в дясна, понеже на края й е за надясно към Красна поляна и чакаш). Та карам си аз нормално (не повече от 60 и то ако има възможност, обикновено се влачиш там по това време с 40 МАКС, понеже опашката почва от новия мол). И карам си аз и точно на изхода на тунела гледам как отляво си ме изпреварва маршрутката, която отляво я изпреварва бакшиш. Врътката е, че моето ляво е трамвайната линия за направо, а неговото ляво е насрещното за другия трамвай. И затова обикновено става едно мазало, щото се и спира на релсите, за да се чака светофара (72 секунди) и трамвая чака и всички чакат и е мазало. Дотук да кажем - люлинчаните са гамени. Обаче като стигна на жълтите павета е още по - зле. А на паметника Левски (затова избягвам да минавам оттам) е най - голямото мазало с абсолютно винаги оставащи и пречещи в кръстовището джигити. За мигачи като цяло в София наистина имам чувството, че никой не е чувал. Ама ако си внимателен и не правиш тъпотии, всичко е точно. Та да, в София хората карат тъпо, но в Люлин обикновено в самия квартал е доста спокойно
![]()
"И гълъбът, сбрал топлина от кръвта,
под пазвата трепна полека,
удари с криле и натам полетя,
където не стигна човека."
Офф като каза мигачи и пак се сетих за друга случка, а и тва че действието се развива малко преди Люлин не е случайно мисля. Карам си нали и на 10 метра някъде пред мен един "набил" мигача и директно си свива в ляво смелчагата (веднага си помислих, че има глаукома тоя), та този смелчага си помисли, че левият пътепоказател му е осигурява директно предимство, страничните огледала са за да не му изглежда нелепо колата иии кво става - засича некъв доста квадратен джип. В последващите от 8 до 13 секунди от подвижната геометрия слиза едно нещо на пръв поглед наподобяваше тоя Гридли от "Капитан Планета и Планетяните", слиза и тръгва към съгрешилия. Отваря му вратата и аз си мисля вече нали е сега стана "Зидан в гърдите + RKO + F5", но дебелоглавото нещо (явно от Люлин хаха), просто изтръгна от таблото лоста за мигача, хвърли го на земята и каза: "Тва не ти требе"... туше
Еми правилно е направил. Много хора си мислят, че мигачите и аварийките им дават предимство. Точно днеска на връщане от работагледам някакъв в лявата на мен лента настъпил линията, а се приближаваме към светофар. Помислих, че иска да се престроява без мигач и оставих дистанция зад него. Еми правилно мислих, нашия от най - лява лента излезе в дясната пряка без нито мигачи, нито нищо абсолютно. Ама то това да беше, къде къде по - кофти неща правят някои хора, които си мислят, че могат да карат много повече, отколкото някога ще се научат.
"И гълъбът, сбрал топлина от кръвта,
под пазвата трепна полека,
удари с криле и натам полетя,
където не стигна човека."
Ами ето онзи ден с предно излязох от 35см мокър сняг, ако снега е пресен и сух може спокойно да си ореш и над 40см с предно стига да знаеш как хаха. Иначе след като си от морето, недей да хвалиш задното за зиматa (: Иначе пропуснах да отбележа, че обикновените автомати се карат кофти и аз не ги харесвам като цяло, виж вариаторните са друга работа.
Едит: После ще мина да пусна една зимна снимка хаха.
4XCOKИ
Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.
4XCOKИ
Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.
Такова нещо като сух сняг по морето не съществува... Всичко е мокър и впоследствие замръзнал сняг... Абсурд да го ореш, ако не си с танк...
Няма да споря, защото с предно съм карал съвсем, съвсем малко и нямам лични наблюдения.
А, добре, ако съм си натоварил в багажника към 150 кила и като се има предвид, че има и диференциал и резервоар отзад, предимството, че "предницата тежи" на задвижващите колела при предното, изчезва... Или греша? Не съм го правил, но ако само теглото върху задвижващият мост е разковничето, то точно с два чувала пясък се решава проблема...
Аз по-скоро си обяснявам известното предимство при излизане от дълбок сняг на предното с това, че предните колела "ровят" снега, вместо да заорават, както при задното...
То ти като цяло не си и карал на сняг хах. При -15 няма как да вали мокър сняг, при -25 няма как да се стопи. По морето като цяло вие рядко виждате сняг, какво остава такъв натрупал и задържал се на пътното платно. Казах, че един от най-големите проблеми на задното е теглото, не е единствен обаче. Като цяло от пред е двигателя и за да компенсираш теглото трябва бая да се натовари колата, тя обаче не е правена да се кара с павета в багажника или с торби цимент. С предно може да катериш изключително лесно, да завиваш стабилно дори при подаване на газ и ред други. Със задно, задницата все ще бърза да те изпреварва по завоите и е много по-лесно да го изтървеш. Има много различия в самото каране и неща които го правят по непригодно за каране в дълбок сняг и заснежени пътища. Диференциал иначе има всяка една кола и той няма общо с карането на сняг освен ако няма блокаж.
Ето в такива условия се кара.
Купчината в ляво от лопатата е кола.
![]()
Последно редактирано от draid : 10-27-2014 на 20:13