.
Отговор в тема
Страница 2 от 3 ПървиПърви 123 ПоследнаПърви
Резултати от 26 до 50 от общо 75
  1. #26
    Олимпиадата по Химия беше на средно нива включваше матирала от 4А и 5 група до последният урок от Въглеводороди(Органична химия - Арени). Не ме затрудни много защото съм профил Биология с Химия.

  2. #27
    При нас олимпиадата беше днес и беше изключително елементарно заданието - 19 задачи, от които 16 тест. 17 - преход от 6 уравнения от азот. 18 - описани са свойства на елемент Х от 2 период - да се открие и да се напишат простите му вещества, които се срещат в природата и каква е кристалната им решетка, също така оксидите му и техният характер. Елементът беше въглерод. Последната - 19, беше от алкани - при пълно изгаряне на алкан се отделят 1.76g CO2 и 0.9g H2O - кой е алканът? Отговорът е бутан - C4H10. За тестовите просто нямам думи. Могат да се решат за 2 минути максимум - от сорта на, в кое уравнение HNO3 е окислитен и в три от подточките дадени йоннообменни процеси, а в четвъртата ОРП... Или друг въпос беше - Метална връзка има при... / Ковалентна полярна връзка се образува между атоми на... / В кой ред елементите са подредени по нарастване на активността им към кислорода... / Какво е масово число... / В кой ред са дадени оксиди които са в газообразно състояние... Общо взето такива бяха

  3. #28
    Явно навсякаде е различно, при нас не беше тест, а 3 задачи. Това е така, защото общинския кръг идва от областния инспекторат т.е за всяка област олимпиадата на общинския кръг е различна. Обаче областния кръг идва от МОН така че навсякъде ще бъде еднаква. Айде дано да стигнем да там! При вас кога излизат резултатите?

  4. #29
    Аз се класирах на областен (sun) И при мен олимпиадата не беше тест имах 3 задачи една с органична една със съединения на въглерода и една за вида на химичните връзки

  5. #30
    Честито! Колко точки имаш?
    Аз чакам резултати....
    Такива са били задачите в Ямболско:


    РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
    Министерство на образованието, младежта и науката
    Регионален инспекторат по образованието-Ямбол
    8600 Ямбол, ул. Жорж Папазов №6, тел.: 046/661074, факс: 046/661076,e – mail rio@yambollan.com




    ОЛИМПИАДА ПО ХИМИЯ И ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА
    Общински кръг - 27. 01. 2012 г.
    ІІІ група
    За ученици, изучаващи през настоящата учебна година учебното съдържание за ІХ клас
    Уважаеми ученици, пред Вас са три задачи. Указания са дадени в условието на всяка задача. След всяка задача е посочен броят точки, полагащи се за верен и пълен отговор. Онези от Вас, които постигнат над 75 % от максималния брой точки, се класират за областния кръг.
    Имате време за работа 4 астрономически часа. Желаем Ви успех!

    ЗАДАЧА 1. При присъединяване на бромоводород към пропен се получава веществото А, което се обработва с метален натрий и се получава веществото Б. Кои са веществата А и Б. Към кой хомоложен ред принадлежи веществото Б. Напишете всички възможни негови структурни изомери. Изразете с уравнения химичните свойства на изомера с права въглеродна верига. 35т.

    ЗАДАЧА 2. Изразете с химични уравнения показаните на схемата химични превръщания на въглерода и неговите съединения:
    5
    CO2 CH4
    2 1 11
    C2H2 C CO CO2 Na2CO3 H2CO3 NaHCO3
    13
    CaCO3 Ca(HCO3)2 CO2

    2.1. Определете вида на процесите: 1, 2, 5, 11 и 13.
    2.2. Отбележете степените на окисление на въглерода в следните вещества : CH4,C2H2, CaCO3,Ca(HCO3)2,C, CO
    2.3. На кой от дадените процеси се дължи образуването на сталагмити, сталагтити и сталагтони. 2.4. Кои свойства на въглеродния диоксид правят възможно използването му като пожарогасително средство? 35т.

    ЗАДАЧА 3. Определете вида на химичната връзка в следните прости и сложни вещества:
    NH3 , NaH, MgBr2 , N2 , Ca ,H2S
    Изразете механизма на образуване на химичната връзка в NH3 , MgBr2 и N2 . 30 т.


    Име на ученика:
    ………………………………………… ……….....................……………… лас…………………
    Училище ………………………………………… ………………....….град /с./…….............…….
    РЕШЕНИЕ НА КОМИСИЯТА:
    Общ брой точки: /с цифри/ /с думи/………………………………………….. ....................
    Проверяващи: 1………………………………............. .............................
    2……………………………………….... ...........................

  6. #31
    някой има ли отговорите за разград

  7. #32
    Цитирай Първоначално написано от Honest Виж мнението
    Честито! Колко точки имаш?
    Аз чакам резултати....
    Такива са били задачите в Ямболско:


    РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
    Министерство на образованието, младежта и науката
    Регионален инспекторат по образованието-Ямбол
    8600 Ямбол, ул. Жорж Папазов №6, тел.: 046/661074, факс: 046/661076,e – mail rio@yambollan.com




    ОЛИМПИАДА ПО ХИМИЯ И ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА
    Общински кръг - 27. 01. 2012 г.
    ІІІ група
    За ученици, изучаващи през настоящата учебна година учебното съдържание за ІХ клас
    Уважаеми ученици, пред Вас са три задачи. Указания са дадени в условието на всяка задача. След всяка задача е посочен броят точки, полагащи се за верен и пълен отговор. Онези от Вас, които постигнат над 75 % от максималния брой точки, се класират за областния кръг.
    Имате време за работа 4 астрономически часа. Желаем Ви успех!

    ЗАДАЧА 1. При присъединяване на бромоводород към пропен се получава веществото А, което се обработва с метален натрий и се получава веществото Б. Кои са веществата А и Б. Към кой хомоложен ред принадлежи веществото Б. Напишете всички възможни негови структурни изомери. Изразете с уравнения химичните свойства на изомера с права въглеродна верига. 35т.

    ЗАДАЧА 2. Изразете с химични уравнения показаните на схемата химични превръщания на въглерода и неговите съединения:
    5
    CO2 CH4
    2 1 11
    C2H2 C CO CO2 Na2CO3 H2CO3 NaHCO3
    13
    CaCO3 Ca(HCO3)2 CO2

    2.1. Определете вида на процесите: 1, 2, 5, 11 и 13.
    2.2. Отбележете степените на окисление на въглерода в следните вещества : CH4,C2H2, CaCO3,Ca(HCO3)2,C, CO
    2.3. На кой от дадените процеси се дължи образуването на сталагмити, сталагтити и сталагтони. 2.4. Кои свойства на въглеродния диоксид правят възможно използването му като пожарогасително средство? 35т.

    ЗАДАЧА 3. Определете вида на химичната връзка в следните прости и сложни вещества:
    NH3 , NaH, MgBr2 , N2 , Ca ,H2S
    Изразете механизма на образуване на химичната връзка в NH3 , MgBr2 и N2 . 30 т.


    Име на ученика:
    ………………………………………… ……….....................……………… лас…………………
    Училище ………………………………………… ………………....….град /с./…….............…….
    РЕШЕНИЕ НА КОМИСИЯТА:
    Общ брой точки: /с цифри/ /с думи/………………………………………….. ....................
    Проверяващи: 1………………………………............. .............................
    2……………………………………….... ...........................
    Моята беше АБСОЛЮТНО същата, а съм от Враца

  8. #33
    Имаме ли класирани на областно ниво? Аз имам 90 точки (sun) :P

  9. #34
    Аз се класирам 86,5 точки... и то такива глупави грешки съм направил но все пак се класирам. Гледах в сайта на МОН, не са много сложни задачите от миналите областни.

  10. #35
    На лично ще ти пиша за скайп да коментираме, става ли? :Р

  11. #36
    Иначе на мен не са ми особено лесни миналогодишните задачи. Имам слабости в някои области, но пък на други места доста ги разбирам. Примерно ти как би решил 2ра задача от миналата година (областен кръг) ?

  12. #37
    Леле хора като видях миналата година какви са били задачите и направо съжалих че съм се класирала...

  13. #38
    отвратителни са! Вие успяхте ли да решите нещо от тях?!

  14. #39
    Хора не знам дали задачите са адски сложни или аз съм супер елементарна но и в двата случея-НЕ РАЗБИРАМ НИЩО!
    В промишлени мащаби амоняк се получава чрез пряк синтез от азот и
    водород.
    1. Изразете процеса на амонячен синтез с изравнено химично уравнение
    и отбележете условията на протичането Единственото което разбрах! Метан се изгаря в недостатъчно количество, обогатен на кислород
    въздух*, така че да се образува въглероден оксид и водород.... Е ако някой ми каже какво ще рече недостатъчно количество, обогатен на кислород
    въздух ? Тва за кислород ли да си го считам или ? Сигма и Пи си нямам на представа как да ги определя в учебника има написани 2 изречения за тях...Какъв е видът хибридизация на атомните орбитали на централните
    атоми в тези молекули? В целия учебник не намерих нищо за хибридизация нито за атомни орбитали...с изчислителните задачи съм на Вие бе изобщо трагедияяя! А междудругото в олимпиадата дават неща, които има само в учебници за профилирана подготовка по химия което не е честно спрямо химиците които не са в математическа гимназия..

  15. #40
    Абсолютно съм съгласна с теб.
    Аз питах госпожата точно за тази олимпиада - миналогодишната.
    Но тия работи са наистина извънземни(поне за мен) и в продължение
    на 30 минути я гледах кат теле в зеле. Разбрах само че, когато имаме
    двойна или тройна връзка първата е сигма, а следващите са пи. А за
    хибридизацията ми каза, че е профил и там трябва по-подробно и
    задълбочено мислене и ако имам волята да ги разбера ми предложи 1
    учебник, но аз отказах. А изчислителните са най-грозното нещо на света.

  16. #41
    Всеки път когато погледна задачите ми идва да се хвърля през прозореца...нооо поне не са ми трудни само на мен следователно не съм толкова тъпа А междудругото защоо подяволитееее в олимпиадата има неща които се учат само в математическите гимназии в паралелките с химияя??? Не е ли малко нечестно ??? Това си е чиста дискриминацияя към тези които не са с профил Химия! Демек искат да ни кажат, ако искаш да не се изложиш на олимпиадата трябва да учиш в математическа гимназия...За съжаление колкото и да си протестирам едва ли на тези дето правят олимпиадата много ще им пука...мисля да напиша едно писмо до МОМН да ги питам не е ли това дискриминция

  17. #42
    Ако трябва да бъда честна съм загубила желание за сякви такива инициативи като писма до МОМН и най-вече надежда. Не случайно всички класирали се на национално ниво са от НПМГ, ПМГ, МГ, ПГ и съкви други училища съдържащи в себе си "природо.." или "математическа..". Тъпо е и несправедливо. Надявам се да не се изложа много. Точки от сорта на 50 са ми пре-пре-предостатъчни и ще вдигна парти ако ги имам (не обещавам=>няма да го направя , но такава е приказката :P).

  18. #43
    нищо не направих на тая тъпа олимпиада ;( как може даа наблъскат толкова изчислителни задачи подяволитеее :@:@:@:@

  19. #44
    Беше ужасна. Последната как я направи?

  20. #45
    Оф направо ми пише за скупе на лично да коментираме. :Р

  21. #46
    от миналата година областният кръг са лесни, реших ги всички, без една-две подточки.

    първата правите уравнението и го изравнявате, получавате 2CO 4H2 във а)
    във б) H2O (газ) ---> 2H2 + O2
    O2 + 2CO ---> 2CO2
    CO2 се отделя и остават 4H2 от а и 2H2 от б = 6H2
    правите синтез на амоняк 6H2 + 2N2 <==t*,p,Fe==> 4NH3 като съкратите на 2 = 3H2 + N2 <=> 2NH3
    азота ви е от въздуха, защото пише че остава точната смес - количествена и качествена за производството на амоняк.

    втора става така:
    намимате количеството азот във всяко от трите съединения след това аналогично и масата, събирате трите маси и вадите 25%, защото пише, че се губят. за 5 декара по 10 килограма на декар това са 50 килограма азот, а отговорът е 50 и нещо...

    трета се тръгва от бромопроизводното - пишете изомерите на алкилбромида - те са два - и правите елиминиране с калиева основа, за да получите алкена.

    мисля, че това бяха задачите, нямам ги пред мен и просто по спомени пиша...

  22. #47
    последната от тази година е лесна - става така ; CnH2n+2
    254 = 12.n + 2n+2 = 14n + 2
    254 - 2 = 14n
    n=252/14 = 18
    алкана е 2-метил-октадекан
    изомера само с първични и вторични е n-октадекан
    а хомолога с 4 C-атома е 2-метил-пропан

    на октадекана не съм писал името, защото не бях сигурен но струткурната формула я направих така

    H3C --- CH --(-CH2-)14--CH3
    |
    CH3

    бромирането го направих само при третичен C-атом (този CH който е)
    става така

    1) Br:Br --светлина--> Br- + Br- ("-" е точка )
    .
    2) Br- + H3C --- CH --(-CH2-)14--CH3 ---> H3C --- C ---(-CH2-)14--CH3 + HBr
    | |
    CH3 CH3
    .
    3) Br:Br + H3C --- C ---(-CH2-)14--CH3 ---> H3C --- CBr ---(-CH2-)14--CH3 + Br-
    | |
    CH3 CH3

    Реакцията протича по верижно-радикалов механизъм, прекъсва се ако бромен атом срещне друг бромен атом, радикал срещне радикал или бромен атом срещне радикал

    ПС-Разклоненията нещо не се виждат добре като пусна мнението...но вие се досещате къде са

  23. #48
    а я дайте малко отговори и по 1, 2 и 3, че нещо хич не съм сигурна
    There is a reason I said I'd be happy alone. It wasnt because I thought I would be happy alone. It was because I thought if I loved someone and then it fell apart, I might not make it. It's easier to be alone. Because what if you learn that you need love? And then you don't have it. What if you like it? And lean on it? What if you shape your life around it? And then it falls apart? Can you even survive that kind of pain? Losing love is like organ damage. It's like dying. The only difference is, death ends. This? It could go on forever . . .

  24. #49
    Ето ги тазгодишните: http://www.minedu.government.bg/open...Xklas_Tema.pdf


    Даа, четварта ми е така.

  25. #50
    на първа получих 168 грама се е увеличила масата на съда, поне това си спомням...
    втора реших втората половина само, не се сетих за сероводород при недостиг на кислород...
    трета получих 1,96 грама май беше се е увеличил силиция и после масовата част от 16 и нещо% на 8 и нещо...
    това помня само...
    Последно редактирано от vlado19 : 02-23-2012 на 12:55

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си