- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Някой да ми помогне със следните задачи :(
Знам, че по принцип тези задачи са лесни, но аз си нямам ник'ва представа к'во да правя..Трябват ми за утре ~ Благодаря предварително!
(x-3)(x+4)-2(3x-1)=(x-4)/на 2ра степен/
и
(5y-21)/(2)+(2y+7)/(-3)=3y
(x-3)(x+4)-2(3x-1)=(x-4)/на 2ра степен/
ами моите знания по математика са нулеви
но си мисля че (x-3)(x+4) - тук умножаваш всяка със всяко.. тоест х.х х.4 3.х 3.4 изваждаш 2(3x-1) тук умножаваш 2.3х - 2.1 = (x-4)2 си мисля че трябва да стане х2 - 16 и прехвърляш от другата страна, изравняваш на 0 .. съкращаваш.. правиш си квадратно уравнение и решаваш задачата![]()
Точно това ме объркваше на първата задача, където всяко със всяко се умножава, но най - накрая стигнах до отговора .. ^^ мерсииии![]()
Ако не си успяла /а да решиш втората или просто искаш да свериш погледни моето решение :
http://prikachi.com/images/325/4285325s.jpg
Не гарантирам ,че е вярно, но се надявам .
Не, че нещо, но искам да попитам само минусът на втория ред, където е знаменателят 3 как се маха? ^.^
Като се умножи по -2.
http://prikachi.com/images/325/4285325s.jpg
Затова и 4y и 14 са с минуси отпред.
Това не е така. (x-4)²=x²-8x+16
(x-3)(x+4)-2(3x-1)=(x-4)²
x²-3x+4x-12-6x+2=x²-8x+16
x²-5x-10-x²+8x-16=0
3x-26=0
x=26/3
(5y-21)/(2)+(2y+7)/(-3)=3y
Подвеждаме под общ знаменател 6
3.(5y-21)/(6)-2.(2y+7)/(6)-(18y)/(6) = 0
Умножаваме двете страни на равенството с 6 и по този начин махаме знаменателя. (умножавайки двете страни на равенство с едно и също число запазва равенството)
3.(5y-21)-2.(2y+7)-18y = 0
15y-63-4y-14-18y=0
-7y=77
y=-11
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.