.
Отговор в тема
Страница 1 от 2 12 ПоследнаПърви
Резултати от 1 до 25 от общо 27
  1. #1
    Супер фен Аватара на TheNormalGuy
    Регистриран на
    Mar 2012
    Мнения
    1 168

    Имате ли система на учене, и каква е тя.

    Искам да попитам как учите, какви методи използвате и колко време ви отнема за да научите даден материал.

    Аз за съжаление до сега не съм си изградил система на учене в къщи, защото ме мързи да уча, единственото което правех е да не бягам от часовете, да слушам в час и да не се заяждам с учителите, но и това не е достатъчно(средният ми успех не ми е висок), та чрез тази тема искам да се възползвам от вашия опит, за да си изградя някаква система на учене.
    Последно редактирано от TheNormalGuy : 08-20-2012 на 11:35

  2. #2
    Мега фен Аватара на elito0o0o0
    Регистриран на
    Jul 2009
    Град
    Galapagar
    Мнения
    6 563
    Докато си правя пищови и научавам всичко.
    Life's like a dick. It gets hard for no reason. :\

  3. #3
    Голям фен Аватара на SkiCatA
    Регистриран на
    Aug 2009
    Град
    Stara Zagora
    Мнения
    711
    Най-лесно уча, когато това, което чета не го приемам, като задължение, а по-скоро, като развлечение. Наистина помага!
    Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни.

  4. #4
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    Прочитам веднъж учебника, за да добия представа за предмета.
    Ако има задачи, преглеждам от какво естество са, за да добия представа за приложението.
    Отделям си дефинициите, определенията, т.н. от логическата част. Първо си обяснявам какво значат определенията и ги научавам, след това започвам с доказателствените части, за да може да мога на изградената представа за някакъв обект да навържа и качествата му. Спирам, когато съм разбрал нуждата от тези обекти, защо са дефинирани точно по този начин и когато съм опознал тънкостите им.
    Връщам се към задачите и чрез тях проверявам изградените ми теоритични представи, и търся други начини да гледам на тях или да ги използвам в приложение.
    Ученето ми свършва, когато мога на достатъчно прост език да обясня теоритичната част и нуждата от нея, както и да я ползвам свободно практически. Както е казал Айнщайн: "Ако не можеш да го обясниш на баба си, значи не си го разбрал"
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  5. #5
    Мега фен
    Регистриран на
    Jan 2006
    Град
    Sea of Sins..
    Мнения
    5 192
    По различните предмети уча по различен начин. Времето пак е различно, зависи от материала и обема.
    Първо винаги започвам с превода. Чета всичко наред и ако имам някаква непозната дума я превеждам на български и си я записвам между редовете, така ми е най-лесно да си ги припомням като препрочитам.
    По право, бизнес икономика и подобни, винаги чета абзац по абзац, така ми е най-лесно да запомням. После си ги обединявам последователно и си ги преразказвам. Някои неща ги уча наизуст, дефиниции и закони например.
    По математика чета първо теоретичната част, преглеждам решените задачи и после решавам даден тип докато не започна на ум да превъртам решението още като видя условието.
    "Come and take a walk on the wild side,
    let me kiss you hard in the pouring rain
    you like your girls insane..."

  6. #6
    Мега фен Аватара на Amore-Mio*
    Регистриран на
    Jul 2012
    Мнения
    4 596
    Нямам изградена система за учене. По различните предмети - уча по различни начини. Зависи от материала и обема.

  7. #7
    Цитирай Първоначално написано от elito0o0o0 Виж мнението
    Докато си правя пищови и научавам всичко.
    Точно хахаха, винаги така става, уж си правя пищови, пък после докато ги правя вземам, че ги научавам, и си ги пазя само за "всеки случай"

    Иначе и аз съм като автора - не уча вкъщи особено, и гледам да не се заяждам с учители и всичко ама на края на годината си дава думата ... 2 единици ми трябваха за стипендия (за 5,50 ти трябваше 83 сбор, аз имах 81 и 5,41), обаче не ми ги дадоха и сега ще си разчитам само на стипендията от наш'те И точно по български и математика ме прее*аха, ако се бях постарал малко повече щях да имам 6 и по двете, ама като ме мързи... две петици.
    BOY

  8. #8
    Мега фен Аватара на kalpazanka
    Регистриран на
    Jan 2007
    Град
    пространството на Дисе
    Мнения
    15 777
    В сесия си четях всички въпроси от конспекта без изключение, ако ще да събера доволно голям куп учебници и преснимания от ксерокс. Това си ми беше златно правило. За конкурси пак така мисля да процедирам. Мразя да подчертавам/драскам- само учебникът по анатомия е стабилно нашарен с молив, но там нямаше как Във физиологията се мъдреха едни огромни удивителни, но поне си знаех при преговора къде да чета.
    Чета си въпроса от-до. Не деля на абзаци или на изречения, защото се опасявам, че би ми изникнало бяло петно и няма да мога да си продължа мисълта. Чета, докато мога /психически/ и това е до към 19 часа най-късно. Не чета нощем. Винаги намирам възможност да изляза вечерта.

    Чудиш се дали си бременна? Кажи:
    1. Дата на последна редовна менструация /ПРМ/ 2. Дата на рисков полов акт и 3. Продължителност на менструалния цикъл /МЦ/.
    Списък на медикаментите, отпускани без рецепта- http://www.bda.bg/images/stories/doc...ed_inf/OTC.pdf За всички останали отнасяте БАН!

    Шофирай разумно- стигни жив!

  9. #9
    Мега фен Аватара на Colouring
    Регистриран на
    Mar 2010
    Мнения
    4 269
    Запомням нещата само и единствено с писане. По език си изважам непознатите думи и си ги пиша, а след това се изпитвам сама. По математика пак - пререшавам решените задачи от час и чак тогава се захващам с останалите. По разказвателните пак това ми е спасението. Ако знам, че ще ме изпитват на някакъв урок или ще трябва да готвя урок и да го представям, правя следното - прочитам го, за да разбера цялостно за какво иде реч; изкарвам лист и химикал и от всеки абзац изваждам това, което ми се струва най-важно. Така се готвя и за контролни, и за изпитвания.. за всичко общо взето. Убедила съм се, че запомням единствено, като пиша нещата. По-бавно е, уморяваш се от писане и ръката ти не е в ред после, но наистина се запомня.
    Друго, което може да ти помогне, то това са плановете. Лесно можеш да се ориентираш към важните неща от урока, ако имаш план, продиктуван от самия учител.
    А, забравих - подчертавам винаги, когато чета нещо. Не знам дали помага особено, но съм свикнала.
    Последно редактирано от Colouring : 08-20-2012 на 14:51

  10. #10
    Супер фен Аватара на Incadeptus
    Регистриран на
    Aug 2012
    Мнения
    1 425
    Щом си дойда от училище веднага без да ям си пиша това,което имам за писане и посел ям.След това научавам това,което имам за учене и съм готов.Отнема ми 2 часа максимум!Всеки учи различно.Някои(късметлиите ) имат фотографска памет и запомнят всичко което пише в учебника без да им се налага да го учат.Това наистина е нещо страхотно,ажалко че го нямам.Но ако нещо ми е интересно,веднага го запомням

  11. #11
    Повече от фен Аватара на kilers
    Регистриран на
    Mar 2011
    Мнения
    368
    Уча , когато ми се учи . На сила няма никъв смисъл да седна на уча.

  12. #12
    Зависи от предмета ..и неговия обем .ако е някой от разказвателните ..се старая да започна рано за да мога за свърша по- бързо .ако е нещо от рода задача по математика или български я оставям за последно ..

  13. #13
    Мега фен Аватара на draid
    Регистриран на
    Apr 2008
    Мнения
    5 918
    Моя метод е : "Дайте ми конспект и утре съм готов"

  14. #14
    Супер фен Аватара на PyCoKoCkA93
    Регистриран на
    May 2010
    Град
    Пловдив
    Мнения
    1 964
    Цитирай Първоначално написано от Chacho Виж мнението
    Прочитам веднъж учебника, за да добия представа за предмета.
    Ако има задачи, преглеждам от какво естество са, за да добия представа за приложението.
    Отделям си дефинициите, определенията, т.н. от логическата част. Първо си обяснявам какво значат определенията и ги научавам, след това започвам с доказателствените части, за да може да мога на изградената представа за някакъв обект да навържа и качествата му. Спирам, когато съм разбрал нуждата от тези обекти, защо са дефинирани точно по този начин и когато съм опознал тънкостите им.
    Връщам се към задачите и чрез тях проверявам изградените ми теоритични представи, и търся други начини да гледам на тях или да ги използвам в приложение.
    Ученето ми свършва, когато мога на достатъчно прост език да обясня теоритичната част и нуждата от нея, както и да я ползвам свободно практически. Както е казал Айнщайн: "Ако не можеш да го обясниш на баба си, значи не си го разбрал"
    +1 Право в целта.Само че не и с математика,при мен този предмет е табу
    A и фотографската памет и умението да отсяваш главното от второстепенното изключително много помагат.Старай се да развиеш поне второто,защото първото май си е до човека,знам ли.
    ДА ОБИЧАШ,КОГАТО ТЕ ОБИЧАТ Е ЧОВЕШКО.
    ДА МРАЗИШ,КОГАТО ТЕ ОБИЧАТ Е ЖЕСТОКО.
    ДА ОБИЧАШ,КОГАТО ТЕ МРАЗЯТ Е ВЕЛИКО !!!

  15. #15
    при езиците.. си изваждам думичките на един лист, които не знам разбира се и после ги уча..
    при разказвателните си подчертавам в учебника най-важното, на пример: "711 г. са създадени първите писани закони между славяни и българи от хан Крум" (не знам това до колко е вярно) и си подчертавам: "711г., закони, славяни, българи, Крум" и така после като го чета не чета всичко, а замествам с което се сетя.. абе получава ми се..
    по математика.. както каза Русокоска.. този предмет за мен е табу..

    и най-важното нещо, че когато учиш задължително на глас.. може да ти се стори налудничаво, но така ти се забива в мозъка и като го повториш 2-3 пъти и си го запомнил.. и още 2-3 пъти и го знаеш..

  16. #16
    Супер фен Аватара на PyCoKoCkA93
    Регистриран на
    May 2010
    Град
    Пловдив
    Мнения
    1 964
    Цитирай Първоначално написано от Allex Виж мнението
    на пример: "711 г. са създадени първите писани закони между славяни и българи от хан Крум" (не знам това до колко е вярно) и си подчертавам: "711г., закони, славяни, българи, Крум" и така после като го чета не чета всичко, а замествам с което се сетя.. абе получава ми се..
    Няма как да е вярно,защото хан Крум е управлявал от 803 до 814год.,а няма точна година на създаването на тези закони,тъй като те не са запазени в оригинален вид,а само като преразказ във византийски извор.В този период управлява хан Тервел,който е твърде зает да помага на подлото неблагодарно копеле император Юстиниан II да си връща властта в Константинопол.Няма време за мислене на закони тогава

    ПС:Направих се на умна
    ДА ОБИЧАШ,КОГАТО ТЕ ОБИЧАТ Е ЧОВЕШКО.
    ДА МРАЗИШ,КОГАТО ТЕ ОБИЧАТ Е ЖЕСТОКО.
    ДА ОБИЧАШ,КОГАТО ТЕ МРАЗЯТ Е ВЕЛИКО !!!

  17. #17
    и все пак учихме някакви работи в 3 клас, колкото да си запълваме времето.. явно наистина сме го запълвали :Д:Д:

  18. #18
    Супер фен Аватара на PyCoKoCkA93
    Регистриран на
    May 2010
    Град
    Пловдив
    Мнения
    1 964
    Цитирай Първоначално написано от Allex Виж мнението
    и все пак учихме някакви работи в 3 клас, колкото да си запълваме времето.. явно наистина сме го запълвали :Д:Д:
    Е,аз знам такива неща,ти разбираш граматиката на английския,Чачо е цар на математиката,Елито се изявява в биологията,а калпазанка се изявява в медицината и не само.Всеки има сила и трябва да я развива максимално,вместо да се прави,че знае и разбира всичко.
    ДА ОБИЧАШ,КОГАТО ТЕ ОБИЧАТ Е ЧОВЕШКО.
    ДА МРАЗИШ,КОГАТО ТЕ ОБИЧАТ Е ЖЕСТОКО.
    ДА ОБИЧАШ,КОГАТО ТЕ МРАЗЯТ Е ВЕЛИКО !!!

  19. #19
    Мега фен Аватара на kalpazanka
    Регистриран на
    Jan 2007
    Град
    пространството на Дисе
    Мнения
    15 777
    Ма малии, тая сутрин на колко места си видях ника, не е истина. Сега ми светна 'що се раздрах от кихане

    Като стана въпрос за езици- като ученичка си пишех прилежно думите по не знам колко пъти /особено по немски си слушах госпожата и като кажеше 100 пъти, нямаше мърдане! /, за word тестовете си минавах наново тетрадката-речник /зрителната памет!/, а писмените работи си ги оставях за десерт за края на деня, а ако deadline-а е далеч, направо за събота и неделя или за когато ми дойде музата да пиша. Мразех да пиша под заплахата на времето и винаги си чаках да ми узреят идеите, да поотлежат и тогава вече само да си оформя текстовете- важеше ми за езиците и за БЕЛ.

    Непознатите думи си ги превеждах направо в междуредието, което си ми остана като навик и до ден днешен. Само че сега вече *белите* полета на страниците ги запълвам с изрази и с интересни думи, които междувременно съм намерила в речника.

    Чудиш се дали си бременна? Кажи:
    1. Дата на последна редовна менструация /ПРМ/ 2. Дата на рисков полов акт и 3. Продължителност на менструалния цикъл /МЦ/.
    Списък на медикаментите, отпускани без рецепта- http://www.bda.bg/images/stories/doc...ed_inf/OTC.pdf За всички останали отнасяте БАН!

    Шофирай разумно- стигни жив!

  20. #20
    Супер фен Аватара на ccdesigns
    Регистриран на
    May 2011
    Мнения
    2 773
    Попринцип методът ми е да седна и да почна да чета, ама понякога може и да стоя прав и да чета, или да лежа и да чета.
    "Не е важно другите да те мислят за идиот, важното е ти да се мислиш за идиот."

  21. #21
    Мега фен Аватара на xoxi
    Регистриран на
    Jun 2009
    Мнения
    5 952
    Слушам в клас. Ако там не разбера нещо, абсурд сама да си го обясня след това. Слушам, задавам въпроси, моля за обяснение и т.н. След това в нас ми трябва само да си припомня за какво иде рев и това ми е цялото учене по повечето предмети.
    Разказвателните предмети ги разделям на малки части и ги уча една по една. За половин час съм си назубрила уроците.

    Езиците вече са по-сложни при мен. Особено този, на който наблягам.
    Там са речници, разговорници, тетрадки, учебници, учебни тетрадки, синонимни речници, граматики, купища тестове, хвърчащи листове, записки... И в тази бъркотия прекарвам часове. Приятно ми е обаче.
    И спря да се върти за миг земята..




  22. #22
    Голям фен Аватара на OnlyGirl
    Регистриран на
    Jan 2011
    Мнения
    524
    Ъп на темата, полезна е.
    <3 d(ˆˆ)b

  23. #23
    В училище - слушах в час и си водех записки; пишех си непознатите думи на редове или на листчета - от едната страна думата на немски, от другата - на български; подчертавах си най-важното от учебника; четях на глас; разказвах си някои неща.
    В университета - почти не ходя на лекции, така че няма как да слушам и да си водя записки; чета си от учебника, подчертавам си най-важното и понякога карам мъжа ми да ме "изпитва". ;д
    Тук има една статия с полезни методи за по-лесно учене и си поприпомних някои ;д - http://www.neznam.bg/%D1%81%D1%82%D0...87%D0%B8%D0%BC
    Радвай се на този миг. Този миг е твоят живот.

  24. #24
    Супер фен
    Регистриран на
    Mar 2012
    Мнения
    1 373
    Вие учите ? :О

  25. #25
    Голям фен Аватара на babyy123
    Регистриран на
    Aug 2010
    Мнения
    540
    Цитирай Първоначално написано от Colouring Виж мнението
    Запомням нещата само и единствено с писане. По език си изважам непознатите думи и си ги пиша, а след това се изпитвам сама. По математика пак - пререшавам решените задачи от час и чак тогава се захващам с останалите. По разказвателните пак това ми е спасението. Ако знам, че ще ме изпитват на някакъв урок или ще трябва да готвя урок и да го представям, правя следното - прочитам го, за да разбера цялостно за какво иде реч; изкарвам лист и химикал и от всеки абзац изваждам това, което ми се струва най-важно. Така се готвя и за контролни, и за изпитвания.. за всичко общо взето. Убедила съм се, че запомням единствено, като пиша нещата. По-бавно е, уморяваш се от писане и ръката ти не е в ред после, но наистина се запомня.
    Друго, което може да ти помогне, то това са плановете. Лесно можеш да се ориентираш към важните неща от урока, ако имаш план, продиктуван от самия учител.
    А, забравих - подчертавам винаги, когато чета нещо. Не знам дали помага особено, но съм свикнала.

    Същото правя и аз

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си