
Първоначално написано от
Pitancho
Нещо не си разбрал, защото не знаеш основни истини в християнския мироглед. Както и казаното в Писанието, че няма човек , който да живее и да не съгреши и че ако кажем,че нямаме грях, себе си мамим и истината не е в нас. Това, че не виждаш в себе си грехове не значи, че нямаш, а само че не ги виждаш. Затова не си разбрал обратите на речта в статията, която е насочена към хора , имащи вече някакви познания по въпроса.
Ако сравняваме себе си за удобство с бандити, наркомани и проститутки ще се възхитим от себе си. И ще си кажем, че ние сме си много изправни и ако има Бог, Той е длъжен да ни вземе в рая, защото ние не сме крадци и убийци. Но ако вземем впредвид не как живеят комшиите, колегите и випбрадърите, а хората, които познават Божията воля и полагат де повече, де по-малко старание да я изпълняват, тогава ще видим, че май има какво да променим в себе си, и че не сме чак такива цветенца. Това се осъзнава постепенно и с Божия помощ.
От нас обаче зависи да си изясним какво значи да живееш като християнин. И тук отново няма да почваме сравненията със лелката, която чат- пат пали по някоя свещ в църква, но иначе си живее ,,като всички''. Трябва да четем Новия Завет и то на първо време основно Евангелията и да видим как това, което сме разбрали е насочено като послание именно към нас. Тогава ще видим, че ,,летвата'' е вдигната по-високо отколкото сме си представяли и постепенно ще осъзнаем, че имаме трески за дялане. Важно е и да си намерите сборника със кратките жития на светиите, за да видите как на практика трябва да се живее написаното в Библията. Когато разберем как те са се трудели в борбата с пороците, как са ги побеждавали и са придобивали добродетели, ще осъзнаем по -ясно в какво престъпно нехайство живеем. И ще ни се открие собствената греховност, за която дотогава сме били просто слепи. Познаването на греховете си е болезнен, но абсолютно необходим етап, след който се започва борбата с пороците, които са ни държали в плен дотогава(и за много от които не сме имали очи да ги видим) и така човек с Божия помощ се отлепва от дъното и полага началото на своето духовно възрастване и спасение.
Но какъв смисъл има да говориш за спасение и Спасител на човек, който е свикнал да живее с пороците си и не ги и забелязва,който е убеден, че не го заплашва никаква опасност и който се самоуспокоява, гледайки чуждите грехове и своите мними добродетели. Така написано може да изглежда на едни лесно , на други трудно или неясно и т. н., но това е написано от опит и се разбира от опит. Собствен.
И къде пък прочете че било правилно да се отнема човешки живот? Какво те наведе на тази абсурдна мисъл? Кой точно текст те обърка така?