
Първоначално написано от
Naive
Е, Ива, ти сериозно ли не осъзнаваш, че под учене се има предвид и написване на домашни? Не знам в какво училище си учила, обаче мен ме съсипват от домашни и в случай, че пишех всичките, действително трябваше да отделям мега много време за тях. Не защото съм тъпа и не мога да науча урока за 5 мин в междучасието, а защото домашните ни са далеч от научаване на урок. Писане на хиляди неща, правене на проекти и представянето им и т.н. Това винаги отнема повече от пет минути, ако искаш написаното/направеното/измисленото от теб да става за нещо, различно от това да си избършеш задника с него.
И аз имам много добре развита памет и запомням супер бързо нещата, както и ги помня супер дълго, ама какво? Тя не ми върши работа, когато имам да измисля нещо, да обмисля какви да бъдат компонентите му, да започна да го реализирам и съответно да го финализирам. Нито пък добрата памет ми върши работа, когато трябва за домашно да правя анализ на непозната за мен поема на френски език, която дори в училище не сме учили, по точно определени изисквания, защото просто се изисква мислене и задълбочаване.
Добрата памет ми върши работа, когато трябва да назубря всички линии и спирки на БДЖ в България, когато трябва да науча всяка магистрала колко км е предвидена да бъде, колко от нея са в експлоатация, колко остават да се дострояват и т.н. Или когато трябва да науча абсолютно всички градове и села в Югозападния регион. Или когато трябва да науча някой и друг факт по история. Обаче, когато имаш задача, която изисква задълбочено мислене (респективно го стимулира) и сериозна занимавка, тази памет няма да ми изпълни задачата за 5мин.
И честно, винаги съм си хейтвала даскалото и това колко много наистина ни натоварват с разни домашни и шитни, но в крайна сметка, пишейки този пост, осъзнах, че вероятно учителите ми са едни от малкото, които държат да стимулират мисленето ни и да ни научат как да представяме идеите си.
Та, да, малоумно е да се спори за такива неща, защото всичко е толкова субективно, натовареността на всеки е различна и зависи от средата, в която учи (разбирай училище, преподавателите и взискателността им и т.н.), дори има разлика между натовареността на две еднакви паралелки в едно и също училище, но с различни учители.