 
- Форум
- По малко от всичко
- Философия и Религия
- Между Кръста на Голгота и рогата на Бафомет
Не мисля че има еднозначен отговор, все пак религията позволява много различни хора да проектират различните си необходимости и решения в нея. Все пак, мисля че в днешни времена, основното е вина и някъкъв особен вид мазохизъм (съответно и садизъм). Християнството е първата доктрина която институционализира вината . Най-общо казано, християните се изживяват като недостатъчни и недостойни(макар и изглежда точно обратното) и по правило в личния им път, тази вина има генезис още в ранно детство и предхожда приемането им на християнството, тоест християнството се явява един вид логично продължение на това патологично чувство за вина и неудовлетвореност. Първо защото това изживяване за малоценност в християнството вече не се смята за недостатък, а обратното - издига се за добродетел, естествено не божествена добродетел, понеже бог не е малоценнен. Християните не искат да са богове, а само да подражават на Господ с обещание за морална награда, която никога не идва (или поне не в този живот). В техен интерес е те да са само малоценни отражения на Господ, понеже как иначе ще намират удовлетворение в опитите си вечно да му подражават и угаждат на волята? И тук се явява основното разделение - от една страна имаш идентичност с комплекс за малоценност, а от друга страна - образа на Бог, който е едно псевдо-решение на проблема с малоценността. Така в Него са събрани всички онези качества, който християните тайно желаят, но заради лиспата им е по-лесно просто да отрекат изобщо нуждата си от тях и затова издигат в култ идеята, че всеки човек, каквото и да прави, то никога няма да е достатъчно в очите на Бог и затова хората трябва да са смирени и себеотричащи се (за каквито се изживяват и те самите " по случайност"). Иронично е че дори и тук си проличава волята за власт, дори и в този апотеоз на всичко малко, детско и анти-човешко. Иронията е в това че стремежа към не-егоизъм и стремежа към липсата на себеутвърждаване е основния механизъм по който християните се себеутвърждават. Като една прекалено емоционална тийнейджърка, която е готова да се самоубие, само и само за да се почувства жива и истинска в илюзията си, тоест само и само за да затвърди малоценната представа за себе си в света (че в този свят е нещастна, никой не я обича, че няма за какво да живее и т.н. филми). Хората просто не осъзнават каква представа имат за себе си и как тази представа рефлектира върху възприятията и поведението им. И как биха могли да имат представа за представата за себе си? Нали в точно този момент биха спрели да гледат от позицията на тази представа, а това води до объркване и загуба на чувство за идентичност.
Потребността от идентичност стои в основата на вярата изобщо, понеже Егото не се интересува от това как и с какво се идентифицира, няма значение дали ще е грандоман или малоценен, стига да се идентифицира с нещо. Естествено колкото повече желае да се идентифицира с нещо, толкова по-големи глупости е готово да съчини и да повярва в тях. За големите филми трябва голямо филмиране. Бог не е нищо повече от стилизиран образ баща с големи изисквания. Е, все пак, с големите изисквания идват големи награди и така необходимото одобрение. Общо взето това е в основата на християнския филм - daddy issues.
Последно редактирано от DerStuermer : 09-02-2016 на 16:02