- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
Ще може ли да ми напишете как се решавата следните задачи от сплави:
Сплав от олово и мед тежи 15 кг и съдържа 45% олово. Колко олово трябва да се добави, за да се получи сплав, съдържаща 60% олово?
Отг. 5,625 кг
=======================================
В сплав медта е 35%, а в друга - 45%. Какъв е процентът на мед в сплавта, получена при смесването на 15кг от първата о 35 кг от втората
Отг. 42%
1 сплав - 15 кг - 45% олово = 15.45/100=27/4 кг
2 сплав - х кг олово
След смесването на двете общото тегло е 15+х, а съдържащото се вътре олово е 27/4 +х
=>60%(15+x)=27/4 + x
3(15+x)/5= 27/4 +x
9 + 3x/5 = 27/4 + x
180 +12x = 135 +20x
-8x=-45
x=45:8
x=5,625 kg олово
=====================================
1 сплав - 15 кг - 35% мед = 35.15/100= 21/4 кг
2 сплав - 35 кг - 45% мед = 45.35/100=63/4 кг
Общото тегло след смесването е 15+35= 50 кг.Съдържанието на мед вътре е 21/4 + 63/4 = 84/4 = 21 кг
х% съдържание на мед в новата смес
x%50=21
50x/100=21
50x=2100
x=42%
Да,и? Точно така, нещото в скобата е на 9та степен и същевременно лявата страна е равна на 5. Все едно имаш х^9=5
Значи х= корен девети от 5
Разбира се, това е единственият реален корен, който в случая ни върши работа, понеже търсим процент.Комплексните корени на уравнението ги забравяме.Иначе си ги има.
Последно редактирано от irrationalDecision : 01-29-2012 на 13:32
Аха, не се изказах като хората.Прозвуча все едно, че има и друг реален корен.Няма, има си един реален, който ние ползваме, и 8 комплексни.
Но като съм почнала пак с тая задача, може ли да те питам, има ли начин приблизителната стойност на реалния корен да си я сметна сама, без да полжвам програма, както аз направих? И ако да, ще кажеш ли как?
Да, ето ти алгоритъм за корен втори: http://clubs.dir.bg/showthreaded.php...collapsed&sb=5
За други корени (3ти, 4ти, 5ти, т.н.) не знам дали има съответни алгоритми, но може да се изчисляват с приближения. Един вариант е чрез развиване на функцията в ред на Маклорен. Ако търсиш аргумента на функция в дадена точка, като знаеш стойността на функцията, тогава пък можеш да построиш допирателната към функцията в тая точка (ползвайки производната) и така да пресмяташ.
Но в повечето случаи е наложително да ползваш програма, особено ако търсиш по-голяма точност. Там също се смята по конкретни алгоритми, но понякога сметките, дори и най-опростени, надхвърлят човешките възможности.
Последно редактирано от Chacho : 01-29-2012 на 14:03
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Здравей.... ще може ли да ми решиш следните 2задачи :зад1---->дад:y1=(а+1)Х+1 и y2=(2а-1)Х+1 търси се а=? при а/у1 успоредна на у2 И б/у1 перпендикулярна на у2 ........... зад2----->дад:у=аХ+3 Търси се а=? и също така а да не съдържа точки от 4 квадрант....... ще съм ти благодарен ако ги решиш днес защото това ми е домашно за утре
Последно редактирано от stili21 : 01-29-2012 на 14:12
Мерси много, Chacho![]()
1 задача
а)
Тъй като това са две прави в равнината, достатъчно е да намерим за кои а нямат общи точки. Това ще стане, като намерим първо общите точки и след това ги изключим от всички стойности.
y1=y2 е еквивалентно на:
(a+1)x+1=(2a-1)x+1
(a+1-2a+1)x=0
(2-a)x=0
Получава се обаче, че при х=0 правите задължително имат обща точка, без значение стойността на а. Тоест, няма такива а, за които у1||y2.
б)
y1=k1x+1
y2=k2x+1
tgL=(k2-k1)/(1+k1k2), където <L е ъгълът между двете прави. L=90° <=> tgL не съществува. Тоест отново свеждаме задачата до търсене на "няма решение".
Очевидно дробта вдясно не съществува, когато знаменателят й е 0.
1+k1k2=0
k1k2=-1
(a+1)(2a-1)=-1
2a²+a-1=-1
a(2a+1)=0
a=0
a=-1/2
Отговор: a E (-безкр; -1/2) U (-1/2; 0) U (0; +безкр)
2 задача
у=ах+3
За да има точки в 4-ти квадрант, това означава при х<0 да съществува у<0.
Нека x<0
Търсим ax+3>=0
ax>=-3
a<=-3/x (Знакът се обръща, тъй като х<0)
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
еее много ти благодаря
За нищо, надявам се да са ми верни.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
26.. the f is this shit?!
❝ Аз те моля, затвори очи,
ти недей да плачеш, знам че те боли,
от мойта стая бяла с безброй врати
защо избяга?..❞
Ползвай свойството
loga(b) = 1/logb(a)
и положи.
Ако ми остане време, ще хвърля по-обстоен поглед на задачата
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
ще опитам ;д
имай предвид, че даже и ти може да се озориш, ПМГ shit ;x
❝ Аз те моля, затвори очи,
ти недей да плачеш, знам че те боли,
от мойта стая бяла с безброй врати
защо избяга?..❞
има решение в интервала (0;1/2) така ли?
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Така, качи а като степен на 2+b, a на левият приложи свойството, което записах. След това прехвърляш всичко отляво и получаваш (1-log.log) / log = 0
Тоест
1-log.log=0
log.log=1
Оттам разгледай тази задача:
http://www.math10.com/f/viewtopic.php?f=23&t=4280
И според мен може би ще се стигне до някакъв отговор.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Някой може ли да ми помогне със следната задача ?
Попринцип се справям сам успешно но ми вдигнаха летвата и не успях да я прескоча :/
Ето я и нея:
За геометрична прогресия намерете първият член, частното и броя на членовете ако:
а4 - а2 = 1,5
а3 - а1 = 3
an = -1/4
Имам нужда от помощ, нямам и ни най-малко понятие как се решават а след 2 часа имам контролна . Моля някой ако знае, нека ми ги реши и обясни........
http://prikachi.com/images/588/4327588F.jpg
http://prikachi.com/images/587/4327587W.jpg
Любовта не се състои в това двама души да се вторачат един в друг, а в това те да гледат в една посока.
а4=а1.q³
a3=a1.q²
a2=a1.q
Замествайки в уравненията получаваме
a1q³-a1q=1,5
a1q²-a1=3
a1q(q²-1)=1,5
a1(q²-1)=3
Разделяме първото уравнение на второто
a1q(q²-1) / a1(q²-1) = 1,5/3
q=1/2
Заместваме q в: a1(q²-1)=3
а1(1/4-1)=3
а1(-3/4)=3
а1=-(3.4/3)
а1=-4
an=a1.q^(n-1)
a1.q^(n-1)=-1/4
-4.(1/2)^(n-1)=-1/4
(1/2)^(n-1)=1/16
n-1=4 (Понеже 1/2 на 4-та степен дава 16. Може да се запише и чрез логаритъм)
n=5
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Някой може ли да помогне с 2 задачи за опростяване
((x)/(4) + (4)/(x) - 2 ) ÷ ((x)/(2) - (4)/(x) - (x)/(4))
((1)/(a-1) - (1)/(a+1) - 1) . (a^(2)-1)/(a)
[1/(a-1) - 1/(a+1) - 1]. (a^2-1)/a
=[a+1-a+1-a^2+1]/(a^2-1) . (a^2-1)/a=
=(3-a^2)/a