.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 13 от общо 13

Hybrid View

  1. #1
    "Напълно боса съм по темата, но е пълна глупост, че за да напишеш сценарий, трябва да знаеш кой ще режисира и кой ще участва."

    Много ви обичам такива като теб. Като си напълно боса по темата, защо се вреш да даваш акъл ? Аз да не би да казвам на жена ми как да си скубе миглите ?

    Причината да трябва да знаеш кой ще режисира съм я споменал във вторият си пост, но явно те е домързяло да го прочетеш. Цитирам: "Ако не си просто поредният келеш който се снима с ГСМа си и след това го качва в youtube, то да - би трябвало да знаеш всичките основни членове на снимачният си екип преди да започнеш да пишеш сценарият (или евентуално докато си още в самото начало). Иначе може да се окаже, че трябва да пренаписваш половината сценарии защото нямаш нужният режисьор/оператор/артист/техника/декор за да заснемеш това което си написал."

    За да си представиш колко важно е това ще ти споделя следната, истинска, случка която имахме преди 2-3 години. При нас дойде един току-що завършил студент, който ни предлагаше своят сценарии. Не съм чел сценарият (монтажист съм, не сценарист), но знам, че шефовете ми бяха възхитени и искаха да го купят, даже подписаха предварителен договор със студента, в който оцениха сценарият му на 5 000 лева (което, за сценарии написан от никому неизвестен студент си е баснословна сума). Впоследствие обаче се наложи да се откажем, защото никой от режисьорите с които работим нямаше нужният опит(и екип) за да заснеме такъв вид сценарии. Преди около година се засякох случайно със същото момче на една бензиностанция, седнахме да пием по едно кафе и той ми разказа, че с хиляда зора успял да продаде сценарият си на някаква треторазрядна снимачна къща в Италия, които му платили само 500 евро, но впоследствие и те не успяли да намерят режисьор/екип които да заснемат сценарият. Нашият човек обаче си взел поука, седнал и написал нов сценарии - за 45 минутен мини-филм за турското робство, като от самото начало решил, че иска да се пробва да го пласира на Холмарк (Hallmark). Седнал и внимателно разучил с кого работят Холмарк, какви бюджети дават. Гледал всичко което са пускали последните една-две години. И действително, когато си пиехме кафето нашият човек беше в процес на преговаряне с Холмарк, като му бяха платили 25 000 евро и му бяха обещали още толкова в момента в който финализират сделката помежду си и нашият човек им предостави финалната редакция на сценарият си. Сега, не знам какво се е случило оттам нататъка, но даже и да не са му заснели сценарият, нашият човек пак получи 50 пъти повече пари, само защото беше разучил кой ще му снима филма и го беше пригодил за това.
    Последно редактирано от vladyman : 02-12-2013 на 13:15

  2. #2
    anonymous708973
    Guest
    Цитирай Първоначално написано от vladyman Виж мнението
    Причината да трябва да знаеш кой ще режисира съм я споменал във вторият си пост, но явно те е домързяло да го прочетеш. Цитирам: "Ако не си просто поредният келеш който се снима с ГСМа си и след това го качва в youtube, то да - би трябвало да знаеш всичките основни членове на снимачният си екип преди да започнеш да пишеш сценарият (или евентуално докато си още в самото начало). Иначе може да се окаже, че трябва да пренаписваш половината сценарии защото нямаш нужният режисьор/оператор/артист/техника/декор за да заснемеш това което си написал."
    Интересно защо тогава МАСОВО се правят филми по вече ГОТОВИ сценарии.

  3. #3
    Масово ? Като имаш предвид, че горе-долу едва около 5-10% от написаните сценарии биват някога заснети, то трудно може да се говори за каквато и да е масовост... Но все пак ти си донякъде права, само че описваш ситуация различна от тази в която е автора на темата. Ти описваш поръчковите сценарии, при които една снимачна къща плаща на някой да напише еди-какъв-си сценарии, след което те го купуват и впоследствие си избират екип и т.н. Това, естествено, съществува, но по принцип се прави само с известни автори. Които имат връзки, репутация и т.н. За всички останали е по-добре да знаят възможно най-много за бъдещият снимачен екип преди да седнат да пишат, защото иначе е доста вероятно да не успеят да си пласират работата.

    Естествено, за любители, това не важи, съгласен съм.

    Абе, в крайна сметка, важното е да се пише. Даже и да не успееш да накараш Disney да ти купят сценария, пак ще си натрупал опит, увереност, а може и да използваш това което си написал (ако е качествено нали...) като първо стъпало по пътя ти нагоре. Съвсем искрено пожелавам успех на всички току-що прохождащи сценаристи.

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си