- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Любов
- На горещия стол 2 е Ivaaaaa.
Защо мислиш,че учениците,които ги изпитват неподготвени - са тъпи? Какво е за теб тъп човек? Смяташ ли,че момчета и момичета със слаб успех нямат качества и бъдеще?
Смяташ ли,че вегетарианството е полезно? Дали ще ти се отрази зле, недостатъчния прием на протеин (в месото) за спорта ?
Още ли искаш да станеш 40 кг?
А, не смяташ ли, че 40 кг са прекалено малко за височината ти?! O.o
Летяла ли си със самолет?
Ако днес някой елф от Иваландия направи така, че да можеш да летиш, би ли се престрашила да се издигнеш в облаците?
Tъй както съм те подкарал, нека продължа :Д
Защо Айнщайн е бил тройкаджия?
Как си обясняваш многото случаи на хора, които учат много. Били са пълни отличници. Имат няколко висши магистратури, но в крайна сметка не са се били реализирали и преуспели, въпреки огромното им желание?
След всичко това, да приемам ли за вярно,че твърди и измерваш интелигентността при човека по неговите оценки?
Мислиш ли,че човек остава такъв, какъвто е бил в училищните си години - за цял живот?
Как ще обясниш факта,че много момчета (тай като уж ни идва по-късно акъла ) започват да учат и да се взимат в ръце чак след завършването на средно и започването на висшето?
А би ли приела,че ученик може да учи, чете за себе си и това,което му е интересно, но да не в крак с училищния материал?
Или пък да учи, но не за цел изкарване на оценка?
.....
Защо не слушаш баба си?
Защо поемаш огромния здравословен риск да бъдеш 40кг? Ти не си в 5 клас! А без абсолютно никакво месо- трудно би оцеляла. Ще имаш множество проблеми.
Някой май е бил двойкаджия, а?
А, как си обясняваш, че има деца, които си скъсват задниците от учене и имат 4 и 5, докато други, които им е през ... си изкарват 6 без преписване?
Да. Щях да я попитам дали щеше да продължи да си пише с мен, ако беше разбрала,че съм бил двойкаджия или тройкаджия.
някои хора имат зрителната интелигентност (имат бърза памет) Запомнят лесно. Това обаче не означава в никакъв случаи,че са по-умни от другите. При тях изостава например логическата или природната интелигентност. Наскоро прочетох една статия, с която съм много съгласен . Ще се опитам да я пусна тук..
http://ucha.se/motiviramse/
Посветено на Дими Паница, който винаги помагаше на тези около себе си да открият и развият най-добрите си страни.
Кои са най-интелигентните хора, които познаваш? А каква интелигентност притежават те?
Най-вероятно когато се разтърси из главата си за интелигентни хора, си търсел “умни” хора, които добри с математиката, справят се отлично в училище или пък знаят адски много.
Според теорията на известния американски психолог (и професор в Харвард) Хауърд Гарднър, по този начин вероятно пропускаш много от най-интелигентните хора, които познаваш. Теорията за множествената интелигентност на Гарднър е, че човешката интелигентност може да се прояви по редица различни начини. До момента, той е стигнал до извода, че всеки един от нас притежава девет вида интелигентност, разбира се, развити в различна степен. Ако имаме късмет, може след време да се окаже, че владеем и повече.
Гарднър дефинира отделния тип интелигентност като “човешка способност, която работи като отделна система в мозъка, съгласно свои собствени правила”. Тя се разглежда като потенциал, т.е. дали един човек, притежаващ определен тип интелигентност ще я развива и ползва или не зависи само от самия него.
Какви са видовете интелигентност според Гарднър? Сигурно вече си чувал за някои от тях, а с други ще се запознаеш сега. Интересен начин да добиеш представа за видовете интелигентност, които са най-развити у теб, е да се замислиш по какъв начин учиш. За това съм добавила и характерните за всеки от видовете интелигентност начини на учене:
Логико-математическа интелигентност – вероятно точно за този вид интелигентност си мислеше, когато се опита да отговориш на първия ми въпрос. Тя може да се прояви като талант в математиката и други дейности с числа и решаване на задачи. Свързана е с логически разсъждения и аргументация, работа с абстракции, критическо мислене и интерес към науките.
Как учат хората с развита логико-математическа интелигентност:
Те обръщат най-много внимание на солидни аргументи, подкрепени с факти и числа. Търсят логическите връзки във всичко и обичат да решават загадки и да провеждат на експерименти.
Визуална/пространствена интелигентност – тя се проявява като талант за рисуване, както и други дейности, свързане с гледане на картини, като ориентиране по карта, разбиране на графики, подреждане на пъзели, намиране на начин за излизане от лабиринти и др.
Как учат:
Те намират за много полезни графики, илюстрации и 3Д модели на това, за което учат. Помага им, ако информацията е организирана с помощта на различни цветове и шрифтове и картинки. Биха предпочели геометрия пред алгебра.
Лингвистична (езикова) интелигентност – за нея е характерна любовта към думите. Хората с развита езикова интелигентност обичат да четат, а освен това им се отдава да пишат и говорят интересно. Обичат да разказват истории и имат богат речник.
Как учат:
Позна! Обичат да има достатъчно информация за четене. Помагат им също да си записват. Те помнят лесно, ако информацията е представена под формата на истории, а не само “сухи факти”, както и ако има дискусия.
Телесно-кинестетична интелигентност – хората, с развита телесна интелигентност обичат и са добри в спортовете, танците, и актьорското майсторство. Сръчни са с ръцете си и имат добро усещане за време, както добрите волейболисти, които знаят точно кога да скочат за топката.
Ако искате да оставите своята следа в психологията, тук имате поле за изява, защото телесно-кинестетичната интелигентност е най-слабо изследвания вид.
Как учат:
Трудно им е да стоят на едно място. Ако учат сами или в неформална среда, вероятно биха станали да се размърдат и, ако е възможно, физически да преживеят това, което учат, примерно да разиграят сценка. Когато имат проблем за решаване или размишляват, може да решат да се разходят или да тичат докато го правят.
Музикална интелигентност – тя си личи по любовта към музиката и способността за разпознаване на звуци, тембър, мелодия и ритъм. Хора с развита музикална интелигентност могат да пеят, да композират музика и да свирят на инструменти (или поне едно от трите).
Как учат:
Форматът “лекция” им допада, тъй като имат възможност да възприемат информация чрез звук. Може да използват песни или да си повтарят в ритъм нещата, които искат да научат, примерно телефонен номер.
Междуличностна (интерперсонална) интелигентност – тя се изразява в интерес и умение за общуване с други хора и желание за споделяне. Хората с развита междуличностна интелигентност често членуват в различни клубове, имат страст към отборните игри и са добри в разпознаването на чувствата и настроенията на околните. Важно е да се отбележи, че не е задължително да са екстроверти, освен това те могат както да бъдат лидери, така и да следват.
Как учат:
Предпочитан метод за тях е работата в група. Бързо вникват в дадена тема чрез дискусии и дебати.
Вътреличностна (интраличностна) интелигентност – този вид интелигентност е свързана с добро познаване на себе си и своите силни и слаби страни. Характерно за хората, които я притежават е да си водят дневник и да философстват за живота.
Как учат:
Обичат да работят сами, в собствено темпо. Харесва им, когато им бъде оставено време сами да вникнат в материала и да го премислят.
Междуличностната и вътреличностната интелигентност често се разглеждат като две страни на една монета. Тази монета се казва личностни интелигентности, а някои учени са ги обобщили в едно сборно понятие: емоционална интелигентност. В следващата ми публикация ще ви разкажа точно за нея и колко важна е за да сме успешни и щастливи.
Натуралистична интелигентност – тя се изразява с желание да бъдеш в природата, сред животни и растения. Удоволствие носи изследването на природата, както и категоризирането и събирането на екзепляри, например правенето на хербарий.
Как учат:
Палят се, когато имат възможност да учат навън, да изучават живи същества и естествени събития като климата например.
Има и девети вид, която все още не буди достатъчно интерес сред учените. Нарича се екзистенциална интелигентност. Тя включва способността да се задават и разбират въпроси свързани със съществуването и отвъд човешката природа. Бихме очаквали да е много развита сред духовни лидери и философи.
Теорията на Гарднър днес се подкрепя от повечето учени в тази сфера. Счита се, че всеки тип интелигентност носи своите плюсове и минуси. Напомням, че описанията на различните типове не са стриктни разграничения между видове характери – все пак това не е хороскоп. Всеки от нас притежава всяка от тези видове интелигентности, но развита в различна степен.
Надявам се съм ти дала достатъчно храна за размисъл относно това кого наричаме “интелигентен” и защо. Успя ли да погледнеш и собствените си възможности от различен ъгъл? А дали разбра защо някои учители и уроци са ти по-интересни от други?
Мен ми е ясна тая теория и до сега не съм си подбирал обкръжението по оценките... Просто имам съученици, които учат и едвам изкарват колкото мен, а определено не съм некъв вундеркинд и ми е интересно защо така се получава.
Защото те самите не знаят как да учат. Второ. Толкова и учат, ако питаш мен. Трето, не ти вярвам,че във всички предмети ти ги минаваш. Четвърто. Не става само с учене. Те могат да учат, но защото нямат основи, да не им е ясно. Смисъл, ако не ти е ясно нещо... колкото и да учиш - няма полза. Винаги съм се чудил на някои ... Зубрят 100 думи, защото им предстои изпитване по езиков предмет. Само си признават, че на другия ден ще са ги забравили... И това се повтаря винаги.. в крайна сметка не ги научават..
Това не го разбирам. А нямаш ли ясната представа и съзнание,че ще извадиш и запаметиш нещо полезно за теб, нещо, което ти е интересно - няма смисъл да се мъчиш. Разбира се, не казвам,че всеки има потенциал. Мързелът е главното препятствие при всички Както и несериозността и тнт. Но всеки може да постигне резултати, трябва само стимул за желание.
Ми не във всички предмети, ама например в специалните предмети/в техникум съм/, математиката, химията, физиката, биологията... По история вадя някви шестици на магия, ама ми е ясно, че съм гола вода там и има по-добри в класа. Езиците ми куцат, ама си вадя петици и ми стигат. Това е при положение, че единствено внимавам в час, щото и без това нямам никакво време вкъщи... Просто имам чувството, че повечето се чудят къде да се барнат цял час и после и да учат не се получава...