.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 18 от общо 18

Тема: Sola fide

Hybrid View

  1. #1
    Винаги съм се чудел каква е позицията на православната църква спрямо изначалния грях и сетнините от него с напредването на възрастта, а по-специфично, каква е "политиката" спрямо непокръстените деца, а дори и спрямо покръстените, самото покръстване гарант ли е за спасението на индивида?
    С други думи, какви грехове трябва да откупи човек, който все още не е започнал съзнателния си живот?

    В римокатолицизма е изяснено какво се случва с хората, които са нямали време да прегрешат, както и да живеят спрямо Христовата добродетел, но какво се случва според православната църква е нещо непонятно за мен.
    Vici mea fata vivendo

  2. #2
    Servus Dei Мега фен Аватара на inewton
    Регистриран на
    May 2015
    Град
    Sedes Sancti Petri
    Мнения
    14 334
    Цитирай Първоначално написано от Жил дьо Ре Виж мнението
    Винаги съм се чудел каква е позицията на православната църква спрямо изначалния грях и сетнините от него с напредването на възрастта, а по-специфично, каква е "политиката" спрямо непокръстените деца, а дори и спрямо покръстените, самото покръстване гарант ли е за спасението на индивида?
    С други думи, какви грехове трябва да откупи човек, който все още не е започнал съзнателния си живот?

    В римокатолицизма е изяснено какво се случва с хората, които са нямали време да прегрешат, както и да живеят спрямо Христовата добродетел, но какво се случва според православната църква е нещо непонятно за мен.
    Според православната Църква първоредния грях си е първореден грях,а последствието от него е, че човекът е същество с паднала природа, на което му е "в кръвта" да върши повече зло, отколкото добро. Оттам идват и различията с протестантите. Дали в един момент можеш да кажеш "спасен съм и не върша зли дела, природата ми е променена" или продължаваш да си с паднала природа, но вече да имаш сили да се бориш с нея, благодарение на благодатта, получавана от вярата и Тайнствата.

    Счита си, че ако нямаш време да съгрешиш значи се смяташ за чист. Основанието е в Библията. Думите, които на Кръста казва Христос на разбойника до него: "истина ти казвам: днес ще бъдеш с Мене в рая. ". Грешника се покял, показал вярата си в Господа, а и нямал време да извърши повече грехове.
    Въ науката намѣрихъ своитѣ граници, докато въ Църквата живѣя своята свобода.

  3. #3
    Цитирай Първоначално написано от inewton Виж мнението
    Според православната Църква първоредния грях си е първореден грях,а последствието от него е, че човекът е същество с паднала природа, на което му е "в кръвта" да върши повече зло, отколкото добро. Оттам идват и различията с протестантите. Дали в един момент можеш да кажеш "спасен съм и не върша зли дела, природата ми е променена" или продължаваш да си с паднала природа, но вече да имаш сили да се бориш с нея, благодарение на благодатта, получавана от вярата и Тайнствата.

    Счита си, че ако нямаш време да съгрешиш значи се смяташ за чист. Основанието е в Библията. Думите, които на Кръста казва Христос на разбойника до него: "истина ти казвам: днес ще бъдеш с Мене в рая. ". Грешника се покял, показал вярата си в Господа, а и нямал време да извърши повече грехове.
    Католицизмът, тогава, не се ли допира до православието в това, че човекът е неспособен да пребори грешната си природа, но единствено да я изкупи чрез другата си добродетел?
    В такава перспектива човекът е поставен далеч от перфектното, от което пък произтича проповедта, че трябва да следва, а не да води, да бъде покорен и смирен.
    Ако приемем, че протестантите смятат инак на това, но в достигането на състояние, в което човек върши само добро преборвайки злото, то достигането от какво следва да се диктува?
    Прочее всеобщата есхатология за протестантите в какво се изразява щом единствено индивидуалното усилие е зачетено, или пък може и да греша, може би чрез усилие в името на общото човек преборва злината?
    Можем ли да направим асоциация със "съвършените" на богомилската проповед, както и с йерархичната структура, чрез която се достига тъй нареченото съвършенство?
    Vici mea fata vivendo

  4. #4
    Мега фен
    Регистриран на
    Jan 2012
    Мнения
    13 019
    Цитирай Първоначално написано от inewton Виж мнението
    протестантите - "спасен съм и не върша зли дела, природата ми е променена"
    Ясно е, че това тяхното е самозаблуда, защото злото (идващо най-вече от злите дела на хората), продължава да съществува в света.

  5. #5
    Servus Dei Мега фен Аватара на inewton
    Регистриран на
    May 2015
    Град
    Sedes Sancti Petri
    Мнения
    14 334
    Цитирай Първоначално написано от defender Виж мнението
    Ясно е, че това тяхното е самозаблуда, защото злото (идващо най-вече от злите дела на хората), продължава да съществува в света.
    Знам, те затова подскачат като им цитираш Иаков. Той Лутер неслучайно е бил изключил Посланието му от Библията. Но има и много други новозаветни книги, които отричат тяхната ерес.
    Въ науката намѣрихъ своитѣ граници, докато въ Църквата живѣя своята свобода.

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си