
- Форум
- По малко от всичко
- Политика
- Либерализъм
Човечеството ще плати 6 трилиона долара за електромобилите
Цената ще се плати от всички, предупреждава инвестиционната банка Goldman Sachs
https://www.bloombergtv.bg/avtomobil...dOWIuV0vRbjWco
ПП: Утопиите винаги излизат ужасно скъпо.
His lack of education is more than compensated for by his keenly developed moral bankruptcy.
His lack of education is more than compensated for by his keenly developed moral bankruptcy.
Но те не навлизат в света по естествен, пазарен начин, цена и конкурентоспособност, а отново по политическо-идеологическа линия и натиск, а всичко, което се налага по изкуствен-идеологически начин, винаги струва много скъпо, именно защото се поддържа по изкуствен начин, а не по естествен път.
Точно както при комунизма, произвеждаше се, но това масово производство нямаше нищо общо с търсене и потребление, и до какво доведе това.
ПП: Уж си либерал, пък гледам много страхове (и ограничения) имаш - страх от глобално затопляне, страх от мръсен въздух, страх от пренаселване, страх от изчерпване на полезни изкопаеми, страх от Путин и от Тръмп, страх от бели, хетеросексуални мъже, страх от патриархат и патриотизъм.
Последно редактирано от defender : 01-14-2019 на 14:19
Защо говориш преди да си разучил нещата? Електрически коли има от 19-ти век. Но само през последните 20 години стават все по-конкорентно способни заради практическите си подобрение които се явяват на равнище с нормална кола вървяща на бензин/дизел и т.н. А и отделно защото са по икономични и еко-френдли от петрола. Погледни всяка една голяма автомобилна компания и ще намериш че всичките имат доста голяма селекция от електрически или хибридни модели, не е само Тесла. Погледни само тендецията на Запад каква е. За последните 30 години например, Шотландия е снижила разхода си на вредни емисии с 46 на 100! Нищо не се налага изкуствено. В капиталистическата машина единственото което има значение е ефикасността на масовата продукция. Колкото по-ефикасно и струва по-малко да се поддържа, пък всъщото време максимизира продукцията е в плюс. Разбери че за да има инвестиции в нещо, трябва и да има търсене и потенциал за растеж. Иначе кой идиот ще тръгне да инвестира в нещо което не би било търсено или одобрено от пазара?
Не виждам къде пише че щом си либерален и прогресивен не би трябвало да се страхуваш от нищо? Всички сме хора. "Страх" ме e, да. Защото колкото и да е добра капиталистическата машина, е и доста неустойчива. Такава система налага идеята за безкрайно консумиране във финитен свят на ресурси. Трябва да има баланс. Обезлесяването, вредните емисий, промяната на климата... това всичко оказва ефект, дали то било върху някоя еко-система или някъде в някой далечен край на света където привидно не би те засегнало, но в един глобализиран свят, ефекта на пеперудата е доста реален (например финансовата криза от 2008 ). Ти ме изкарваш че щом съм либерален нямам никакво чуство за обща отговорност, дали то към квартала, страната или планетата. И когато такива като Путин и Тръмп почнат да си мерят пишките, те не го правят от чуство за патриотизъм. Тяхното е чист национализъм: мойте хора са по-добри от твойте на основа на това че се наричат Американци или Руснаци... Не би ли се съгласил с мен че с мерене на членове или пък пълна изолация и да си заровиш главата в пясъка, проблеми не се решават; трябва кооперация и взаймно помогане? Страх ме щото много като теб ми се струват че забравят уроците от миналото; колко кръв се е проляла из Европа заради прищевките на идиоти като Тръмп, Путин и Орбан. Най-вече защото приемаш света в който живеем днес за даденост а не като една неустойчива реалност която всеки момент може да се разпадне ако няма взаймно опити да си помогнем и един такъв ред да се поддържа дали то бил световен или регионален.
Планетата е една. Помощ от космоса няма да дойде. Земята ти е единствения дом който някога си имал и ще имаш! Поне го запази и за бъдещите поколения!
https://www.youtube.com/watch?v=wupToqz1e2g
Последно редактирано от Zlennox : 01-14-2019 на 16:45
His lack of education is more than compensated for by his keenly developed moral bankruptcy.
Ти по-добре кажи как да се направи електрически самолет, който да вози 300 и повече пътници през океана![]()
!
Точно за това комунизмът се провали!
Нео-либерализмът ще се провали по същите причини!
Злетоксът е фашизоиден комунист с "леви" сексуални убеждения!
Абе май въпросът все стига до разликата между човек и жена!
И да му отнемат титлите, няма да променят фактите!
Защо в олимпийските финали на 100 м няма нито един бял?! Това не е ли расизъм ебаси?!
Колко км минават електробоклук и бензинова кола с едно зареждане?!
С каква скорост?!
За колко време се пълни резервоарът на една кола и за колко време се зарежда батерията на електробоклука?!
Колко време и километри може да издържи двигателят на една кола и колко време - батерията на електробоклука?!
Колко струва нов електробоклук (или смяната на батерията му)!? По-евтино ли е от бензинова кола от същия клас?!
Защо тогава вдигат данъците или направо забраняват дизеловите коли?! Това е лобизъм и протекции на едни изделия за сметка на други, защото свободният пазар е против електробоклуците!
Явно няма голямо търсене, щом се опитват да наложат електробоклуците насила и в същото време ограничават и забраняват нормалните коли!
Ако беше доброволно, досега по улиците щеше да има само електрически коли и то без законови, административни и данъчни протекции!
П.С. Злетоксчо, вземи си оправи правописа, че е много зле!
https://www.iflscience.com/technolog...d-no-fuel/all/
Всичко с времето си!
Я кажи тогава, понеже си голям циник и надарен с много интелект, къде е паралела между нео-либерализма и комунизма? Между децентрализацията и централизацията; къде по точно е този тоталитарен контрол в нео-либерализма? Щото така както аз го виждам, май вие с Ефенди подбирате от какво да се почуствате обидени и засегнати (досущ snowflakes) и после прехвърляте вината че някой ви го налага отгоре.
Тъкмо сега като му ги отнемат ще ги дадът на Розалинд Франклин.
Представи си подобен аргумент с централноафриканските бамбути, черно племе, по-известно като пигмеи. При средна височина от 1.50-55м грозния би твърдял, че бамбутите са генетично предразположени да ходят под ниските врати. Би ли било законно да се екстраполира, че чернокожите като цяло имат естествено предимство при ходене под ниски врати?
https://www.autocar.co.uk/car-news/n...range-revealed
560км автобус. До към 120км/ч. 5 часа зареждане. За тесла няма да говоря. Тойота и Волво имат сравнително по-евтини цялoстно електрически леки коли и хибриди. Та ти колко километра на ден въртиш че да не ти стигнат 400-км?
Та така де, виждам че не разбираш от пазарна икономика и как работи принципа на търсене и предлагане. Ако не се досещаш, колкото повече се налага едно нещо толкова повече поевтинява защото търсенето е по-голямо. Както до преди 40-години е било лукс да пътуваш със самолет, така е и толкова евтино сега и нещо съвсем нормално. ECONOMIES OF SCALE!
Като цяло, EV батерийте са по-надеждни от нормалната кола. Това се дължи главно на по-малко движещи се части и по-малко екстремни работни условия.
Всички EV батерии имат дълги гаранции. Ако се провали, има вероятност да се провали в рамките на гаранционния период. Като пример, Toyota Prius Hybrid е на пътя от 18 години и сравнително малък брой от тях са заменили батерията. Това е нещо като 1% за първото поколение и 0.03% за второто поколение.
"Повредена" батерия не означава непременно "мъртва". Повредена батерия на Nissan LEAF например е загубила около 30% от капацитета си, което означава, че все още има останали 70%. Повечето хора карат по-малко от 30мили/60км на ден. По-новите електромотори с обхват 200+ мили никога няма да бъдат безполезни.
Голямите цени за замяна на батерията се отнасят за цялата батерия. Но батериите са съставени от клетки и в повечето случаи само няколко клетки се нуждаят от подмяна.
Така че с тревогите, свързани с батерията, електромоторите са много по-добри при поддръжката. С едно изключение: гуми.
Ъъъъъъ... защото дизела е вреден за околната среда!? Но теб никой не те спира да се загнездиж до ауспуха и да вдишваш аромата на рози бликащ от каруцарското ти BMW, модел 1980. По същата логика, дай да не забраняваме остарялите технологий бре? Свободния пазар, по твойта логика, е и против жигулите от 50-те защото автомобилните компании се оптиват да наложат нови модели....Представяш ли си да ми караш по пътищата с няква разбрицана каруца, пък и да ги съсипваш тия пътища така измежду другото и да не те таксувам или да ти сложа данък? После кой ще я оправя тая околна среда и тия разнебитени пътища? Пак държавата ама ще мрънкаш че пък не били оправени!
Не се грижи за правописа ми. Българският ми е второстепенен език. Не го използвам всекидневно и то ръкописно. Бих бил по-загрижен за това че не знаеш бъкел по-такива теми но все пак се перчиш.![]()
Последно редактирано от Zlennox : 01-14-2019 на 23:36
His lack of education is more than compensated for by his keenly developed moral bankruptcy.
Айде бе, нали Мъск прати електрическа кола в космоса и нали щяхме да колонизираме и други планети?
Ама сега изведнъж Земята стана единствена.
Подобни измервания са абсолютно относителни и неточни и с пропаганден характер. Животновъдството (особено на овце, крави и прасета), което генерира голяма част от вредните емисии не може да бъде капсулирано (добитъкът отглеждан по стандартите на ЕС изиква огромни отворени пространства), така че да се измери за каква част от вредните емисии е отговорно то е невъзможна задача и за тази цел просто се пренебрегва в статистиките (или по-скоро стъкмистиките). Да, учените може например да се опитат да предположат колко точно метан произвежда една крава за една година и да умножат този резултат и да го добавят към общата картинка, но сторгият научен метод изисква това да се направи за множество животни, да се вземе предвид възрастта им, теглото им и прочее и да бъдат взети резултатите за цяла една година и прочее и прочее. А това изисква те да бъдат затворени в капсулирано пространство, така че да може да бъдат точни измерванията. Естествено, поне в Шотландия си има си закони срещу третирането на животните по този начин, така че, както вече казах, най-лесно е към стъкмистиката да се приложи измислено изичлесние на вредните емисии от селското стопанство. Това е изгоден ход за всяко правителство, що се отнася до общата оценка на вредните емисиите в края на "преброяването". Подават се просто неверни данни. Но това съвсем не значи, че стъкмистиката разчита само на животновъдството. Това важи и за всеки отделен отрасъл на в стопанството на една държава. Всяка държава се старае да изглежда така сякаш прави нещо по въпроса за глобалното затопляне докато всъщност нищо не се прави. Просто има цикличност в икономиката и ако индустриалната революция в Европа и САЩ отдавна е отминала, сега производството се е преместило към страните от третия свят, където никой не го е грижа за качеството на живота и здравето хората. За последните 100 години никой не е доказал глобалното затопляне и дори има глобално застудяване.
Земята ще му е първата и последната планета на която се е родил и ще умре. Освен ако не мислиш че ще има масова колонизация на милиони хора до Марс в следващите 100 години и Грозния - с неговия чар и късмет - ще е измежду тези милиони.
Когато нещо се прави по стандарт то значи че има универсална апликация. Като фермер, тия стандарти са затова. За да можеш да произвеждаш продукти с приблизително еднакво качество. Това ще рече с какво ги храниш, къде ги храниш, как ги храниш и т.н.
Ако не виждаш как това...
противоречи с казаното от теб тук, по-добре си редактирай пост-а. Има един закон. Казва се "The Law of Large Numbers"
Животновъдството е между 10-25% от всичките емисии взети заедно в зависимост дали го гледаш глобално или регионално. Най-голямата част идва от изкопаеми и индустрията. Индустриалния секто е много по-ефикасен сега от колкото преди 30 години.
Тоест си признаваш че на Запад фабриките и индустрията е станала по-ефиктивна от гледна точка на намаляването на вредните емисии! Мерси.
Това не залужава отговор.
Последно редактирано от Zlennox : 01-15-2019 на 16:51
His lack of education is more than compensated for by his keenly developed moral bankruptcy.
Защо ми говориш за научна фантастика?!
Дай нещо реално!
Общото е че и двете доктрини са тоталитарни и основани на демагогия!
И двете нямат нищо общо с пазарната икономика!
Разликата е само в някои нещата които налагат, като доста от тях са общи!
Това не променя факта, че в международно спортно събитие, медалите в някои дисциплини отиват все при хора с определен цвят на кожата!
Според твоята собствена идеология, това е расистко и трябва да се наложат квоти в разпределението им.
Сега ако отречеш тези факти, това би означавало че си лицемер (какъвто всъщност си) и че твоята идеология е несправедлива!
До тук с предимствата на електробоклуците! По международните линии автобусте (на дизел) минават по 1500 км за 24 часа.
Никоя фирма не би взела автобус, който трябва да се зарежда 5 часа за да мине 500 км!
Аз не ходя всеки ден до морето, но с електробоклук няма да стигна и за 24 ч!
Смешник, ако едно изделие е по-добро като качество и цена, то няма нужда от "налагане" с непазарни средства!
Ако то е по-добро, хората ще го предпочитат и то ще се наложи по естествен път - това е пазарната икономика!
Бизнесът с електробоклуци явно не върви, защото са скъпи и по-скапани от нормалните коли и затова либерастите се опитват да ги наложат с тоталитарни средства!
Още нещо - продукт наложен насила никога няма да поевтинее! Напротив - той ще е колкото се може по-скъп!
Това няма нищо общо с икономия на мащаба!
Технологията със самолетите се е наложила защото са по-бързи, удобни и хората масово предпочитат да платят за малко по-скъп билет за самолет, отколкото да пътуват дни наред с кораб!
Електробоклуците са хем по-съкпи, хем по-неудобни от сегашните коли! Докато това е така, те никога няма да изместят нормалните коли по пазарен път!
Каква им е цената?!
Колко време се зареждат и колко път минават с едно зареждане?!
Приусът не е електромобил, като дори не е истински хибрид! Това е конвенционална кола, с допълнителен електродвигател и батерия, което я оскъпява и глупаците мислят че е "еко"!
Когато старата кола не може вече да се ремонтира на разумна цена, се купува нова. Това е пазарният принцип.
Само глупак може да повярва, че старата кола съсипва пътищата повече от новата. Защо тогава старата да има по-висок данък?!
Сигурен съм че си така и по всеки друг език.
Напротив!
За пореден път показах на всички, че освен либерастки глупости не знаеш нищо друго и те направих за смях, но теб явно не те е грижа!
Сигурен съм че за водещ на оскарите веднага биха поканили някой, който иска децата му да са хомо.
На Запад фабрики вече на практика няма - преместили са почти всичките в Китай!
Местене от единия крачол в другия не значи намаляване на вредните емисии като цяло!
Срещу истината няма какво да се каже и е хубаво че си замълчал!
Един нормален ден в бъдещият либерален абсурдистан:
"Цяла нощ валя сняг...На сутринта:
08.00: Правя снежен човек
08.10: Минаваща феминистка ме пита защо не правя снежна жена
08.15: Правя и снежна жена да станат двойка
08.18: Детегледачката на съседите протестира, че бюстът на снежната жена бил много пищен
08.20: Кварталната гей двойка мърмори, че можело да направя двама мъже
08.25: Веганите от N12 се възмущаваха заради носа от морков
08.27:. Минаващи цигани ме нарекоха расист, защото двойката е бяла
08.31: Мюсюлманите отсреща настояваха да сложа забрадка на снежната жена
08.39: Полицията пристигна по сигнал да види какво става
08.41: Казаха ми да махна дръжката от метлата на снежния човек, защото би могла да бъде използвана,като смъртоносно оръжие!Нещата се влошиха,когато им казах: "Особено, ако ви е навряна..."
08.47: Идва екип на местната телевизия.Питха ме дали знам каква е разликата между снежен човек и снежна жена?
"Да, топките", отговарям и ставам сексист!
08.52: Конфискуваха ми телефона и ме закараха в районното!
08.55: Питаха ме имам ли съучастници
09.03: Неизвестна джихадистка групировка пое отговорност за действията ми....
... След 48 часа излязох от ареста и гледам къщата ми и имотите ми иззети според новия закон!"