.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 16 от общо 16
  1. #1

    въпроси за паркиране на автомобил

    на коя скорост трябва да остане колата след като е паркирана?
    ръчната при какви условия се налага и докрай ли се дърпа задължително?
    защо някой слагат камъни пред гумата си да не им тръгне колата, нямат ли ръчна?
    има ли нещо друго, което трябва да знам? спомням си,че някой ми беше казал, че се обръщат гумите към тротоара в студа, защото можело ръчната да замръзне и да стане фал?!

    мерси на сериозно отговорилите

  2. #2
    Във всеки случай колата се оставя на първа скорост и при вече доста стръмен наклон се дърпа и ръчната.
    Аз принципно я оставям хем на скорост , хем и с дръпната ръчна.

    А колкото за гумите към тротоара, поне на мен са ми казвали че това се прави когато евентуално някой сгафи с паркирането зад теб и те удари, колата да използва бордюра като опора и да не тръгне към предната кола и най-опасното да излиза в лентата за движение.

    А тия глупости които са ти казвали за ръчната са напълно невярни. Ръчната спирачка фактически е задната (барабанни).
    Като дръпнеш ръчката, опъваш жилото което пък напряга накладките в главината. И от там , просто е невъзможно да замръзне ръчната.

    Единствено поради еди какви си обстоятелства , течност в тръбопровода на жилото например - тогава има някаква минимална вероятност да захапе жилото и ако си упорит/а и дърпаш да го скъсаш.


    Камъни се слагат ако наклона е прекалено стръмен и самото паркиране на скорост и ръчна е недостатъчно. И крайния вариант ако действително има проблем с ръчната. (Скъсано жило, износени накладки..)

    П.п. И ръчната разбира се че се дърпа докрай. Като дърпаш ръчната се чува щракане.
    Това са зъби които задържат жилото на ръчната опънато. Колкото по-нагоре е ръчната, толкова по-силно е спирачното усилие. За да си сигурен/а опъваш догоре ръчната и нямаш проблеми

    Едит2: Ти книжка имаш ли? Или инструктора ти е бил пълен идиот и не ти е обяснил тези работи.. :O Преди да те пуснат да караш където и да било още в първия час трябва да са ти ги обяснили тези работи.. това е основата едва ли не на "шофьорлъка". Все едно да не са те учили как да палиш колата или да спираш
    Последно редактирано от pafch0 : 04-09-2012 на 14:36

  3. #3
    Общо взето по-горе всичко ти е обяснено,но да кажа,че ми се е случвало през зимата наистина ръчната поради незнайно каква причина не можеше да се отпусне (явно наистина замръзва) и това с гумите към тротоара пак може да свърши работа ако не си я дръпнал именно за да не замръзва.

  4. #4
    Супер фен Аватара на ForzaFelipe
    Регистриран на
    Apr 2010
    Град
    Варна
    Мнения
    2 333
    Ръчната не може да замръзне???Сигурни ли сте?Зимата в големият сняг знаете ли колко хора тътреха задни гуми в снеговете защото бяха направили грешката да дръпнат ръчната на светофара Ръчната може да замръзне повярвайте.
    Аз лично като паркирам я оставям на 1ва без ръчна (то не че държи моята много де...)
    Това за гумите за първи път го чувам,аз лично ако съм на склон завъртам предните към тротоара и дори и да мръдне малко че спре в тротоара.


    Тъкмо сме на тема паркиране да ви светна нещо.Ако спирате някъде където може да ви вдигнат колата прилепете гумите за тротоара и няма как да ви я вдигнат щото не могат,е може да ви праснат глоба и да ви сложат скоба,но хич не е приятно да си загубите деня в търсена на колата си...
    >>DjBelev<<

  5. #5
    Ръчната замръзва!Помислете като се намокри това жило с вода дали пък няма да замръзне?
    Общото правило е да спрете, така че да не пречите на никого.
    Друго неписано правило е, че е ако спрете , така че запушите някой да оставите колата на 2ра - 3та скорост, без ръчна, за да може евентуално да ви избутат малко колата, ако ви няма и немогат да излезнат.
    Последно редактирано от r19 : 04-10-2012 на 21:07
    "Леко, леко и ние ше ви настигнем,
    ще ви ебем без грам да мигнем"

  6. #6
    Вече никой не обяснява неписаните правила.. малко хора ги знаят и те само си ги спазват.

    Инструкторите са виновни че си мелят глупостите от помагалата и ЗДвП , те пак хубаво да си ги мелят правила и маркировки , но и същественото , практиката.. и тия работи трябва да ги кажат.

    П.п. Лично аз засега никога не съм бил свидетел да замръзва на някой ръчната. Нито на баща ми , нито на мен.

  7. #7
    Мега фен Аватара на dimitar_ak
    Регистриран на
    Sep 2008
    Град
    София
    Мнения
    4 979
    При мен подсигуряването на колата се е превърнало в навик и рядко се замислям за действията, които извършвам. Обикновено когато гася двигателя крака ми е още на спирачката. Включвам на 1-ва и тогава отпускам спирчания педал. Ако усетя напрежение и невъзможност колата да е застопорена само с двигател, тогава изтеглям и ръчната. Всичко това са механични движения. шофьор съм от 1993-а.

  8. #8
    Супер фен Аватара на Irti
    Регистриран на
    Sep 2011
    Мнения
    1 512
    Дори да не се намокри ръчната замръзва и не можеш да тръгнеш. Лош навик е да се научиш да я дърпаш. Да не замръзва цялата кола можеш под двигателя да сложиш една най-нормална си крушка да свети и няма да имаш проблем (ако си в гараж топлината от една крушка е просто напълно достатъчна). Поне при дизела. При другите не знам.

    И аз съм, като dimitar_ak. Спирам, гася, отпускам съединителя и после спирачката. Мръдва много леко и после спира. Все на първа.

    Опъваш я нагоре, ама гледай все пак да не я скъсаш. Не твърде силно..

    Ръчната замръзва, ама за една минута на светофар при работеща кола.. трудно. И защо ще пускаш ръчна на светофар? Неутрално на предавките - отпускаш съединителя и държиш спирачката..

    Ако искат да ти вдигнат колата ще ти я вдигнат. Не им се занимава.. едно по яко мотокарче и да видиш как пак ще я търсиш. Просто ги спазвайте тези закони..

    Камъните допълнително подсигуряват, ако сменяваш гумите примерно или ебаваш нещо зад тях. Когато паркираш на равно няма смисъл от тези неща. Някой и ръчна пускат и камъни слагат и все..

  9. #9
    Мда, и на мен ми е инстикт спирането като Irti i Dimitar.
    Другото е ,че при голям байр и издухана кола се е случва колата да неможе да се задържи само на 1ва скорост.
    Почва да си тръгва,и затова ръчната или камък задължително.

  10. #10
    Супер фен Аватара на ForzaFelipe
    Регистриран на
    Apr 2010
    Град
    Варна
    Мнения
    2 333
    И аз съм като вас с паркирането.

    Цитирай Първоначално написано от Irti Виж мнението
    Ръчната замръзва, ама за една минута на светофар при работеща кола.. трудно. И защо ще пускаш ръчна на светофар? Неутрално на предавките - отпускаш съединителя и държиш спирачката...
    Тази зима помниш ли как температурите стигаха до -20?Аз лично бях свидетел в големите снегове и като паднаха до -15 как един си беше дръпнал ръчната на светофара и след това тътреше задни гуми.Аз лично ръчна ползвам само ако спра някъде по някой по стръмен баир или нещо такова,на светофар пускам неутрална и държа спирачката,но примерно баща ми спира и дърпа ръчната на светофарите.
    >>DjBelev<<

  11. #11
    да разбирам, че с 2 думи правилата звучат - на първа и ако е под наклон ръчна?
    това с въртенето на колелата или поставянето на камък ако няма ръчна или не е достатъчна в случая?

  12. #12
    Супер фен Аватара на Irti
    Регистриран на
    Sep 2011
    Мнения
    1 512
    Въртенето на колелата към тротроара? Може, но какво става, ако той е нисък? Ще набере и ще го прескочи, ако е далеч от него, ако е близо.. ще се удари и ще спре.

    Просто правило ще ти кажа (за наклон говорим): Ако е с предницата към наклона на първа, ако е със задницата на задна. Слагаш един камък, ако те е страх. Или без камък и се раздвижи малко по-рязко в колата, за да видиш дали е застопорена. Просто задължително колата да се оставя на предавка обратна на наклона! Това е.

    Ако е равно цъкаш първа и я заеби.

  13. #13
    Мега фен Аватара на MaGuSs
    Регистриран на
    Nov 2009
    Град
    Варна
    Мнения
    3 182
    Цитирай Първоначално написано от Irti Виж мнението
    Просто правило ще ти кажа (за наклон говорим): Ако е с предницата към наклона на първа, ако е със задницата на задна. Слагаш един камък, ако те е страх. Или без камък и се раздвижи малко по-рязко в колата, за да видиш дали е застопорена. Просто задължително колата да се оставя на предавка обратна на наклона! Това е.

    Ако е равно цъкаш първа и я заеби.
    Автоматика му е майката Оставаш на P и дърпаш ръчната ...
    -Щастието е нещо вътрешно, а не външно, затова то не зависи от онова, което имаме, а от това, което сме.
    -Учи се от вчера, живей за днес, вярвaй в утре!

  14. #14
    Мега фен
    Регистриран на
    Jul 2009
    Град
    Earth...
    Мнения
    10 102
    Цитирай Първоначално написано от MaGuSs Виж мнението
    Автоматика му е майката Оставаш на P и дърпаш ръчната ...
    От кой американски филм го видя това бе чадо мое?

  15. #15
    Мега фен Аватара на MaGuSs
    Регистриран на
    Nov 2009
    Град
    Варна
    Мнения
    3 182
    Цитирай Първоначално написано от Nakadah Виж мнението
    От кой американски филм го видя това бе чадо мое?
    Карал съм на баща ми мерцедеса С220, защо ?!?
    -Щастието е нещо вътрешно, а не външно, затова то не зависи от онова, което имаме, а от това, което сме.
    -Учи се от вчера, живей за днес, вярвaй в утре!

  16. #16
    Интересна тема не мисля че има какво да се коментира по нея.лятото дърпате ръчната зимата паркирвате до тротоара или слагате камък

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си